Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"
Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"
W124 200 D nelivaihteinen, (kunnossa oleva) auto jolla ajettu jo 550000 km pumppua remontoimatta, kiihtyy kolmosvaihteella 60-90 km/h 11,3 sekuntiin.
Vain kuljettaja kyydillä. Kaksi kokeilua, sekkarilla.
W124 200 D nelivaihteinen, 200000 ajettu auto PP Dieselin rukkaamalla pumpulla kiihtyy saman kiihdytyksen aikaan NOIN 8,5 sekuntia.
Kuljettajan lisäksi kaksi aikuista kyydillä. Yksi kokeilu, viisarikellolla.
Molemmissa 185/65x15 renkaat alla.
Paljonko tuohon tarvittanee lisätehoa / vääntöä...
Vain kuljettaja kyydillä. Kaksi kokeilua, sekkarilla.
W124 200 D nelivaihteinen, 200000 ajettu auto PP Dieselin rukkaamalla pumpulla kiihtyy saman kiihdytyksen aikaan NOIN 8,5 sekuntia.
Kuljettajan lisäksi kaksi aikuista kyydillä. Yksi kokeilu, viisarikellolla.
Molemmissa 185/65x15 renkaat alla.
Paljonko tuohon tarvittanee lisätehoa / vääntöä...
wiimax.fi
Pakkohan sitä oli hieman kokeilla tänään.8-9 sekunnin välillä oli aika,60-90 oikeaa nopeutta.Aika samoihin meni vaikka otti tuollaiset 10% poiskin nopeudesta mikä vakiona on mittarissa heittoa.225 renkaat "pikkusen" menoa ahdistaa,ois mukava kokeilla vakiorenkailla,ei vaan jaksa tuon takia alkaa vaihtelemaan...
Pitihän sitä kokeilla sitten 2.vaihteellakin tuota kiihdytystä,54-82(tarkkaa )menikin sitten jo noin 4,5 sekunnissa,kierroskoneita nää 200d:t
Pitihän sitä kokeilla sitten 2.vaihteellakin tuota kiihdytystä,54-82(tarkkaa )menikin sitten jo noin 4,5 sekunnissa,kierroskoneita nää 200d:t
No joo sen verran muuttui tuo omani kun käytin pp-dieselissä että kulutus tippui mutta muuten kulusta en tiedä kun olin ruuvannut sen omassa tallissa aikalailla syötöt ja kierrokset tappiin ja silloin se savusikin enempi.. mutta en ole vielä käyttänyt penkissä pumpun laiton jälkeen että olisiko se muuttunut.muuten tehojen osalta... mutta ei ainakaan turbossa saa vakio elementeillä ja orkkis turbolla isoja aikaan...
Minulla meni 300D kesällä 225/40R18 renkailla kolme vetoa tasaisella kolomosella 6,0-6,2 sek, eli keskiarvoksi voitaneen laittaa 6,1 sek.dealer kirjoitti:Kolmisatanen D -88 käytti aikaa 60-90 kolmosella (kolmen kokeilun keskiarvo) 6,5 sekuntia.
Yhden hengen kuormalla, 195 / 65 - 15 talvirenkailla.
Dieselmittauksen K-arvo kuukausi sitten 0,6 eli syötöt aika pienellä.
Kuorma 1+1, pakoarvot viime marraskuun lopussa katastuksessa 0.97.
124.023
Olipa mielenkiintoinen vertailupohja nuo sinun aikasi, epk !
Mitä sinun autossasi on tehoa, olithan sen penkittänyt ?
Onko turbo mukana tuossa kiihdytyksessä heti alusta ?
Ilmeisesti 200D nelivaihteinen ja 250 D ovat kolmosvaihteen osalta täysin vertailukelpoiset, tai ainakin niillä on kolmosen max.nopeudet samat 111-112.
Viisivaihteinen 200 D saa vähän etua, huiput 106.
Kolmisatasen harvemmat välitykset (huiput 123) aiheuttavat sen, että sillä joutuu kiihdyttämään alemmilta kierroksilta.
Huippukierrokset ja maksimiväännön kierrosluku ovat 200-250-300D samat.
Mitä sinun autossasi on tehoa, olithan sen penkittänyt ?
Onko turbo mukana tuossa kiihdytyksessä heti alusta ?
Ilmeisesti 200D nelivaihteinen ja 250 D ovat kolmosvaihteen osalta täysin vertailukelpoiset, tai ainakin niillä on kolmosen max.nopeudet samat 111-112.
Viisivaihteinen 200 D saa vähän etua, huiput 106.
Kolmisatasen harvemmat välitykset (huiput 123) aiheuttavat sen, että sillä joutuu kiihdyttämään alemmilta kierroksilta.
Huippukierrokset ja maksimiväännön kierrosluku ovat 200-250-300D samat.
wiimax.fi
penkissä oli 119 hp , ahtaa kolonen päällä tuossa 60 mittarinopeudessa sen ~0.1Mitä sinun autossasi on tehoa, olithan sen penkittänyt ?
Onko turbo mukana tuossa kiihdytyksessä heti alusta ?
jep, mulla on tuossa 250D:n viisvaihteinen loota, 4 ekaa ovat siis aivan samat (200D nelivaihteiseen verrattuna)Ilmeisesti 200D nelivaihteinen ja 250 D ovat kolmosvaihteen osalta täysin vertailukelpoiset, tai ainakin niillä on kolmosen max.nopeudet samat 111-112.
Äääh, ajat unohtui jo. Petrin kanssa puhelimessa puhuessa vetelin tuossa osakaasulla kiihdytyksiä, sen mitä pito riitti.
Olikohan kolmosella 60-90 2.4 sekunttia
ja nelosella 90-120 jotain 3.8 sekunttia.
Nämä siis osakaasulla pitoa hakiessa ja ilman varsinaista ahtojen esinostoa normiajotilanteesta, hiukan ylämäkeen. Ahtoja hakiessa varsinkin nelosella tuhraantui aika kauan... Pari sekunttia
Olikohan kolmosella 60-90 2.4 sekunttia
ja nelosella 90-120 jotain 3.8 sekunttia.
Nämä siis osakaasulla pitoa hakiessa ja ilman varsinaista ahtojen esinostoa normiajotilanteesta, hiukan ylämäkeen. Ahtoja hakiessa varsinkin nelosella tuhraantui aika kauan... Pari sekunttia
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 28.12.2004 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
320 CDI
Etelässä suolatut,kuivat tiet... Pohjoisempana ootellaan kevättä että voi testailla kunnolla
Miehityksellä 1+1 kokeilin kolmosella tasan kuudesta kympistä yhdeksään kymppiin,heti kun painetta myllyyn,kolmio alkoi vilkkumaan... 5.2 sekuntia. Ahtoja ei kai lainkaan tuossa lähtövauhdissa,kierroksia reilu 1700.
Täytyy kokeilla sulalla tiellä uudelleen ja nelosen kiihdytystä ,tarjoaa tosin kolmosta kun hieman reilummin polkaisee yhdeksästä kympistä,ei hyvä...
Mielenkiintoinen tuo maurin aika,2.4s.
Ennen vetoa ahtoja keräämäällä jotain reilu sekunti,tai sanotaanko silmänräpäys
Kattelin yhtä näistä kevään pätkistä missä musta kiihdyttelee,mittari nopeus 60-90 0.8 sekuntia. Pidot katoaa kuudessa kympissä
Miehityksellä 1+1 kokeilin kolmosella tasan kuudesta kympistä yhdeksään kymppiin,heti kun painetta myllyyn,kolmio alkoi vilkkumaan... 5.2 sekuntia. Ahtoja ei kai lainkaan tuossa lähtövauhdissa,kierroksia reilu 1700.
Täytyy kokeilla sulalla tiellä uudelleen ja nelosen kiihdytystä ,tarjoaa tosin kolmosta kun hieman reilummin polkaisee yhdeksästä kympistä,ei hyvä...
Mielenkiintoinen tuo maurin aika,2.4s.
Ennen vetoa ahtoja keräämäällä jotain reilu sekunti,tai sanotaanko silmänräpäys
Kattelin yhtä näistä kevään pätkistä missä musta kiihdyttelee,mittari nopeus 60-90 0.8 sekuntia. Pidot katoaa kuudessa kympissä
Aamulla oli vähän jo pitoja paremmin, ja sai painettua polkimen aika lailla pohjaan (eli n. 2/3 täyskaasusta) nelosella 90-120 tasan 3 sekunttia kun hivuttaa ahtoja jo ennakoiden ylös.
Perävälitys 2.65 ja suora nelonen ei oikein suosi tuota väliä, kun kunnon veto alkaa vasta reilusta 3000 kierroksesta, mutta onneksi tuo turbiini pelastaa hiukan tilannetta.
Pitäisköhän ottaa pahvit coolerin edestä pois ja kokeilla vielä. Ahdot on kyllä nyt vaan 1.4 joten ei se nyt niin paljon vaikuta,
Perävälitys 2.65 ja suora nelonen ei oikein suosi tuota väliä, kun kunnon veto alkaa vasta reilusta 3000 kierroksesta, mutta onneksi tuo turbiini pelastaa hiukan tilannetta.
Pitäisköhän ottaa pahvit coolerin edestä pois ja kokeilla vielä. Ahdot on kyllä nyt vaan 1.4 joten ei se nyt niin paljon vaikuta,
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
60-90
Kokeilin tuossa ennen joulua teiden sulettua miten Lumikki lähtee.
Mittarinopeus 60-90 (tod -8%) livahti kahdella vedolla 5,4 ja 5,1 sekuntiin.
Auto siis 600tkm ajettu 300D automaatti jonka säädöt päin honkia, kaksi vuotta sitten pakokaasuarvo 0,87.
Aika mitattu Nokia 7600sella, testikohtana sama suora Somerontiellä eri suuntiin töihin mennessä ja sieltä tullessa.
Ei ehkä suoraan vertailukelpoinen siinä mielessä että lähdin automaatin kakkosella ja vaihdoin manuaalisti kolmoselle 80:ssä. Olen säätänyt kickdownvaijerin niin kireälle että se kyllä vaihtaisi joka tapauksessa kakkoselle tuossa nopeudessa kiihdytettäessä.
Mittarinopeus 60-90 (tod -8%) livahti kahdella vedolla 5,4 ja 5,1 sekuntiin.
Auto siis 600tkm ajettu 300D automaatti jonka säädöt päin honkia, kaksi vuotta sitten pakokaasuarvo 0,87.
Aika mitattu Nokia 7600sella, testikohtana sama suora Somerontiellä eri suuntiin töihin mennessä ja sieltä tullessa.
Ei ehkä suoraan vertailukelpoinen siinä mielessä että lähdin automaatin kakkosella ja vaihdoin manuaalisti kolmoselle 80:ssä. Olen säätänyt kickdownvaijerin niin kireälle että se kyllä vaihtaisi joka tapauksessa kakkoselle tuossa nopeudessa kiihdytettäessä.
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"