2007 280cdi OM642
Otsikon mukaisesti pakopaine on siis ”jumissa” ja tästä johtuen teho puuttuu, varsinkin alakierroksilla.
On kokeiltu uudella anturilla, liitin irti, virrat päällä, moottori käynnissä ja vaikka mitä. Aina tuo arvo pysyy täsmälleen samana.
Starilla katsottu myös muiden anturien data ja ne arvot on ok. Vikakoodina oli ahtopaineen säätimen signaali ja on vaihdettu uusi säädin sekä kokeiltu vielä kolmannella varmasti toimivalla.
Onko kenelläkään ideoita, alkaa mennä sormi suuhun…
Pakopaine aina 4980hPa
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Haiskahtaa että toi on ns. arvo joka näytetään jos liitin irti,anturi/johdot oikosulussa,johto poikki tms .
Katottu että anturille tulee 5V jännite ja maa , signaali johdin ehjä moottorin ohjainlaitteelle
Katottu että anturille tulee 5V jännite ja maa , signaali johdin ehjä moottorin ohjainlaitteelle
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Johtosarja poikki rintapellin ja moottorin välistä, ei mitenkään harvinaista. Alkaa vanhimmiten olemaan aika näkkäriä eristeet.
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Johdot mitattiin anturin liittimen ja ohjauslaitteen liittimen väliltä, ne on ok.
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Mittasitko onko oikarissa signaali johto - maa tai syöttö
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Kiitos vinkeistä, täytyy tuo oikkarihomma vielä selvittää tarkemmin.
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Noiden johtojen mittaamiseen käytettävä vastusmittaus ei aina kerro totuutta. Voi olla johto ihan melkein poikki ja siltikin mittari näyttää 0Ω arvoa. Johtoon kun saadaan hieman kuormaa, niin alkaa eroja löytymään, eli toiseen päähän +12v ja toisesta päästä perinteisellä koetuskynällä kokeillaan että palaa kirkkaasti, lisäksi voi mitata vielä jännitteenkin siitä kynän piikistä.
Huomoitava tietenkin että johto on oltava irti laitteista molemmista päistään...
Huomoitava tietenkin että johto on oltava irti laitteista molemmista päistään...
Re: Pakopaine aina 4980hPa
Uusilla johdoilla ja ohjainlaitteella edelleen sama pakopaine. Öljynlauhduttimen tiivisteen välistä tuli öljyä pitkän aikaa ennen korjausta ja nyt aiemmin kaiken sotkenut öljy kulkee johtoja pitkin ja lähes kaikissa liittimissäkin on öljyä. Tämä ilmeisesti kiusaa nyt koko touhua.
Aamulla kun oli pakkasta, auto toimi normaalisti ja alavääntö oli normaalin oloinen ensimmäisen kerran kuukausiin.
Aamulla kun oli pakkasta, auto toimi normaalisti ja alavääntö oli normaalin oloinen ensimmäisen kerran kuukausiin.