OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Itse olen touhunnut mersujen, bemareiden, vagginoiden ja volvojen kanssa, todennut että nuo moottorin anturit kannattaa hakea alkuperäis osina tuon toimintavarmuuden vuoksi. Tarvikeosina vain ja ainoastaan silloin kun on pakko saada justhetinyt eikä alkuperäistä ole saatavana.
Samaan kategoriaan myös ABS-anturit jne...
Mikään ei ole turhauttavampaa kuin se että joudutaan etsimään vika jostain muualta, kun se anturihan on ihan uusi
Samaan kategoriaan myös ABS-anturit jne...
Mikään ei ole turhauttavampaa kuin se että joudutaan etsimään vika jostain muualta, kun se anturihan on ihan uusi
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Tässä tapauksessa juu.
Tähän asti en ollut kertaakaan saanut kl:stä huonoa osaa,nyt kaksi kappaletta peräkkäin.
Tähän asti en ollut kertaakaan saanut kl:stä huonoa osaa,nyt kaksi kappaletta peräkkäin.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Mä en ole ostanut yhtään nokan anturia originalia eikä yhdenkään tarvike anturin kanssa ole ollut ongelmia. On ne useita vuosia kestäneet vähintään.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Sama homma jatkuu.
Uudella tunnistimella aina ilman oireita 2-4vk ja sitten alkaa sama leikkiminen.
Nyt kaksi kertaa tehnyt taas.
Ensimmäisellä kerralla johtoa heiluttamalla käynnistyi, nyt otin johdon irti ja laitoin takaisin jolloin käynnistyi samantien.
Koodeja en ole vielä lukenut,koska ei viitsi koko ajan pitää läppäriä mukana.
Mikä ihme tuon voi tehdä että jokaisella anturilla toimii aluksi ja sitten alkaa taas tekemään tätä useammin ja useammin?
Aiemmat anturithan olivat hellaa ja nyt joku motonetin "alkuperäistä vastaava"
Uudella tunnistimella aina ilman oireita 2-4vk ja sitten alkaa sama leikkiminen.
Nyt kaksi kertaa tehnyt taas.
Ensimmäisellä kerralla johtoa heiluttamalla käynnistyi, nyt otin johdon irti ja laitoin takaisin jolloin käynnistyi samantien.
Koodeja en ole vielä lukenut,koska ei viitsi koko ajan pitää läppäriä mukana.
Mikä ihme tuon voi tehdä että jokaisella anturilla toimii aluksi ja sitten alkaa taas tekemään tätä useammin ja useammin?
Aiemmat anturithan olivat hellaa ja nyt joku motonetin "alkuperäistä vastaava"
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Nyt koodit luettu:
https://photos.app.goo.gl/nUXLhFojKQYGHgXj7
https://photos.app.goo.gl/3BgQa7V6zMVPXYoy9
Olisko siinä johdossa nyt kuitenkin vikaa, kun sitä heiluttamalla tai irti käyttämällä on saanut käyntiin.
Ihmetyttää silti edelleen tuo, että miksi aina uudella anturilla toimii jonkun aikaa normaalisti.
Laitoin nyt käytetyn anturin toisesta moottorista paikoilleen ja seuraan mitä tapahtuu.
Aiemmin kesällä purin johtosarjan moottorin päältä enkä saanut virtakatkosta aikaan kun heiluttelin johtoja.
https://photos.app.goo.gl/nUXLhFojKQYGHgXj7
https://photos.app.goo.gl/3BgQa7V6zMVPXYoy9
Olisko siinä johdossa nyt kuitenkin vikaa, kun sitä heiluttamalla tai irti käyttämällä on saanut käyntiin.
Ihmetyttää silti edelleen tuo, että miksi aina uudella anturilla toimii jonkun aikaa normaalisti.
Laitoin nyt käytetyn anturin toisesta moottorista paikoilleen ja seuraan mitä tapahtuu.
Aiemmin kesällä purin johtosarjan moottorin päältä enkä saanut virtakatkosta aikaan kun heiluttelin johtoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2364
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Tarkistitko lisälämmittimen ohjainlaitteen?zukka kirjoitti: ↑Ti 25.10.2022 16:31 Nyt koodit luettu:
https://photos.app.goo.gl/nUXLhFojKQYGHgXj7
https://photos.app.goo.gl/3BgQa7V6zMVPXYoy9
Olisko siinä johdossa nyt kuitenkin vikaa, kun sitä heiluttamalla tai irti käyttämällä on saanut käyntiin.
Ihmetyttää silti edelleen tuo, että miksi aina uudella anturilla toimii jonkun aikaa normaalisti.
Laitoin nyt käytetyn anturin toisesta moottorista paikoilleen ja seuraan mitä tapahtuu.
Aiemmin kesällä purin johtosarjan moottorin päältä enkä saanut virtakatkosta aikaan kun heiluttelin johtoja.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Se pimeni tuossa... Ööö.... Ehkä 7 vuotta sitten jolloin otin virtajohdon irti ja samalla loppui glycolin kulutus kun sitä oli saanut lisäillä pari kertaa vuodessa aiemmin.
En ole sen jälkeen koskenutkaan siihen.
En ole sen jälkeen koskenutkaan siihen.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Entäs se anturin pistoke, onko sitä vaihdettu? On hyvinkin mahdollista, että ne pistokkeen pinnit/sielut ovat väljistyneet, varsinkin jos pistoketta liikuttelemalla ja räpläämällä toimii. Olisi ainakin helppo ja suht edukas vaihtaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Juu, siis nimenomaan pistokkeen vaihdoin ja pätkät johtoja.
Pistokkeesta oli se lukitus klipsi mennyt poikki.
Uudenkin niitä pinnejä vähän tiukkasin jo aiemmin.
Sellainen huomio kyllä kävi tänään, että tuo mersun alkuperäinen on anturin pinneistään varmaan vähän paksumpi kun on aika tiukka laittaa liitin paikoilleen.
Ei näissä muissa ollut noin tiukka.
Otin nyt sähköteipit pois näiden uusien johtojen päältä ja ihmettelin johtoja. Eipä niissä ihmeempiä kai. Ehkä yksi apico jatkos heilui, en ole varma. En kuitenkaan saanut vikaa päälle vaikka kuinka käänteli, väänteli, työnsi tai veti liittimiä samalla kun toinen käynnisteli autoa.
Lopulta puristin kaikkia apicoja vähän tiukemmaksi kuitenkin.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Sanoisin että heitä ne apicot roskiin ja tee liitokset tinaamalla ja kutistesukka päälle...
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Juu,mielessä kävi.
Nuo apicot oli kl:stä ostettuja samalla kun liittimen ja johdonkin hain. Pyysin sellaisia liittimiä,apicoja tms mitkä tuohon käyvät.
Kutistesukat näissä oli itsessään, tai siis sulatettavat kuoret apicojen päällä.
Jos tuo käytettykin anturi alkaa oireilemaan lähiviikkoina niin johtojen tinaus seuraavana.
Kyllähän tuo johdon heiluttelun vaikuttaminen siihen vikaan viittaisi,mutta outoa ettei johtojen ja liittimien vaihtokaan auttanut asiaan.
Voisihan se vika olla pidemmälläkin johtosarjassa tai minne johto lopulta meneekään,mutta miksi johdon toisen pään kontakti paranisi jos vaihdan anturin tai heiluttelen johtoa
Nuo apicot oli kl:stä ostettuja samalla kun liittimen ja johdonkin hain. Pyysin sellaisia liittimiä,apicoja tms mitkä tuohon käyvät.
Kutistesukat näissä oli itsessään, tai siis sulatettavat kuoret apicojen päällä.
Jos tuo käytettykin anturi alkaa oireilemaan lähiviikkoina niin johtojen tinaus seuraavana.
Kyllähän tuo johdon heiluttelun vaikuttaminen siihen vikaan viittaisi,mutta outoa ettei johtojen ja liittimien vaihtokaan auttanut asiaan.
Voisihan se vika olla pidemmälläkin johtosarjassa tai minne johto lopulta meneekään,mutta miksi johdon toisen pään kontakti paranisi jos vaihdan anturin tai heiluttelen johtoa
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Onkohan V6 moottorissa samoilla kohdilla tunnistin , oma testeri antaa P0343 , Nokka-akselin asentotunnistimen A piiri korkea paikka 1 tai yks anturi. Kertooko tuo enemmän tietäville mitään. Katsastukseen en vienyt kun moottorinkuva-valo palaa, siitä kai seuraa Hylkäys.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Testerin mukaan sillä tunnistimella olisi siis korkean paikan kammo tms ? Onkohan testitulos varmasti luotettava, ettei ole jonkin vikakoodinlukijan arpoma koodi.
Vänkärin puoleisesta venttiilikopasta löytyy joissain V6-moottoreissa.
Vänkärin puoleisesta venttiilikopasta löytyy joissain V6-moottoreissa.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 29.01.2023 09:24
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Yritin laittaa "zukka" sulle yksityisviestiä onko ongelma ratkennut.? Huvitti niin kun ite samassa järjestyksessä tehnyt toimenpiteitä toistaiseksi tuloksia ei ole tullut. Mittailin vielä tämän hall anturin jännite tasot ja singnaali jännitteen moottorin ohjain laitteelle asti. Eikä edes katkoksia ollut havaittavissa.. tulee jo epäilys ohjainlaitteen kyvystä vastaanottaa tätä anturi singnaalia.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Yv ei ole saapunut, täytyykin tarkistaa onko kansiot täynnä vanhoja viestejä.
Nyt on toiminut tuon viimeisimmän harrastushetken jälkeen.
Silloin puristelin samat apicot tiukemmalle ja laitoin sähköteippiä päälle uudestaan. Samalla vaihdoin käytetyn alkuperäisen anturin.
Harmi kun tein samalla kertaa molemmat niin ei nyt tiedä kummassa vika on. Hanskalokerossa on edelleen yksi näistä uusista antureista varalla ja työkalu sen vaihtoon.
Nyt on toiminut tuon viimeisimmän harrastushetken jälkeen.
Silloin puristelin samat apicot tiukemmalle ja laitoin sähköteippiä päälle uudestaan. Samalla vaihdoin käytetyn alkuperäisen anturin.
Harmi kun tein samalla kertaa molemmat niin ei nyt tiedä kummassa vika on. Hanskalokerossa on edelleen yksi näistä uusista antureista varalla ja työkalu sen vaihtoon.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Sijaitsee venttiilikopan takaosassa kartanlukijan puolella.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Moro,
W204 om646 koneella moottorivikavalo syttyi, testeri näytti syyksi nokan asentotunnistin. Moottorivalon lisäksi muita oireita ei ollut. Vaihdoin uuden anturin (hella) jonka jälkeen pari kertaa starttasi hyvin ja seuraavana päivänä starttasi pitkään ja lähtee vasta toisella yrityksellä käymään. Vaihdoin vanhan anturin takaisin ja sillä starttaa ongelmitta. Eihän näitä tarvii mitenkään koodata autoon vai onko hella jo uutuuttaan rikki?
W204 om646 koneella moottorivikavalo syttyi, testeri näytti syyksi nokan asentotunnistin. Moottorivalon lisäksi muita oireita ei ollut. Vaihdoin uuden anturin (hella) jonka jälkeen pari kertaa starttasi hyvin ja seuraavana päivänä starttasi pitkään ja lähtee vasta toisella yrityksellä käymään. Vaihdoin vanhan anturin takaisin ja sillä starttaa ongelmitta. Eihän näitä tarvii mitenkään koodata autoon vai onko hella jo uutuuttaan rikki?
Re: OM646 nokka-akselin asentotunnistin
Ainakin itsellä ongelmia oli joko noilla uusilla hellan antureilla tai sitten johdoissa jatkuvasti.
Jos luet nämä pari sivua niin asia selviää paremmin...
Edelleen käytetty mb alkuperäinen anturi toiminnassa ilman ongelmia ja huonosti käyttäytyvä hella ja työkalu sen vaihtoon on hanskalokerossa.
Kokeile ostaa seuraava anturi purkaamolta jos löydät alkuperäisen? Ellet halua uutta ostaa veholta
Jos luet nämä pari sivua niin asia selviää paremmin...
Edelleen käytetty mb alkuperäinen anturi toiminnassa ilman ongelmia ja huonosti käyttäytyvä hella ja työkalu sen vaihtoon on hanskalokerossa.
Kokeile ostaa seuraava anturi purkaamolta jos löydät alkuperäisen? Ellet halua uutta ostaa veholta