OM642 ajo ilman öljyä
OM642 ajo ilman öljyä
Morjesta,
Kävi aika ikävä juttu. Vaihdoin OM642 öljyt ja suodattimet, mutta jotenkin kiristyi huonosti tuo öljynsuodattimen kansi. Ajoin noin 5km matkan kauppaan ja takaisin ja takaisin tullessa huomasin kotitiellä ison vanan öljyä, joka sopivasti kurvaa minun pihalleni. Asiaa hieman lisää tutkiskeltuani totesin että kone on ruiskinut käytännössä kaikki öljyt pihalle ensimmäisen 2km matkalla (seurasin vanaa ja kävin kaupalla "uudestaan"). Kaupalla asti ei ole öljyä, se on siis loppunut sitä ennen.
Mahtaakohan olla vaurioitunut jotain vaiko kaikki koneen sisällä?
Ajettu matka noin 5km+5km ja onneksi vain noin 40km/h nopeudella ajoa.
Suhteellisen käsittämätön juttu, mutta ilmeisesti OM642:ssa ei ole öljynpintasensoria eikä siihen liittyviä varoituksia(?!?!?) Auto ei vilkuttanut mitään varoitusvaloja, huomasin maasta että nyt on muuten vuotanut öljyä ja paljon. Lisäsin 8L, eli sen on pakko olla tyhjentynyt lähes kokonaan.
Uskomaton homma. Jos vaikka motarilla sattuu joku putki/liitin/lauhdutin paukahtamaan niin kuljettaja ei mistään saa tietää vallitsevasta merkittävästä ongelmasta. Voiko tämä pitää paikkaansa?
Kävi aika ikävä juttu. Vaihdoin OM642 öljyt ja suodattimet, mutta jotenkin kiristyi huonosti tuo öljynsuodattimen kansi. Ajoin noin 5km matkan kauppaan ja takaisin ja takaisin tullessa huomasin kotitiellä ison vanan öljyä, joka sopivasti kurvaa minun pihalleni. Asiaa hieman lisää tutkiskeltuani totesin että kone on ruiskinut käytännössä kaikki öljyt pihalle ensimmäisen 2km matkalla (seurasin vanaa ja kävin kaupalla "uudestaan"). Kaupalla asti ei ole öljyä, se on siis loppunut sitä ennen.
Mahtaakohan olla vaurioitunut jotain vaiko kaikki koneen sisällä?
Ajettu matka noin 5km+5km ja onneksi vain noin 40km/h nopeudella ajoa.
Suhteellisen käsittämätön juttu, mutta ilmeisesti OM642:ssa ei ole öljynpintasensoria eikä siihen liittyviä varoituksia(?!?!?) Auto ei vilkuttanut mitään varoitusvaloja, huomasin maasta että nyt on muuten vuotanut öljyä ja paljon. Lisäsin 8L, eli sen on pakko olla tyhjentynyt lähes kokonaan.
Uskomaton homma. Jos vaikka motarilla sattuu joku putki/liitin/lauhdutin paukahtamaan niin kuljettaja ei mistään saa tietää vallitsevasta merkittävästä ongelmasta. Voiko tämä pitää paikkaansa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Loput öljyt pois uusi suodatin,GLK350 kirjoitti: ↑Ti 11.10.2022 22:14 Morjesta,
Kävi aika ikävä juttu. Vaihdoin OM642 öljyt ja suodattimet, mutta jotenkin kiristyi huonosti tuo öljynsuodattimen kansi. Ajoin noin 5km matkan kauppaan ja takaisin ja takaisin tullessa huomasin kotitiellä ison vanan öljyä, joka sopivasti kurvaa minun pihalleni. Asiaa hieman lisää tutkiskeltuani totesin että kone on ruiskinut käytännössä kaikki öljyt pihalle ensimmäisen 2km matkalla (seurasin vanaa ja kävin kaupalla "uudestaan"). Kaupalla asti ei ole öljyä, se on siis loppunut sitä ennen.
Mahtaakohan olla vaurioitunut jotain vaiko kaikki koneen sisällä?
Matka noin 5km+5km onneksi noin 40km/h nopeudella ajoa.
Suhteellisen käsittämätön juttu, mutta ilmeisesti OM642:ssa ei ole öljynpintasensoria eikä siihen liittyviä varoituksia(?!?!?) Jos vaikka motarilla sattuu joku putki/liitin/lauhdutin paukahtamaan niin kuljettaja ei mistään saa tietää vallitsevasta merkittävästä ongelmasta. Voiko tämä pitää paikkaansa?
uudet öljyt sisään ja kokeilemaan kuuluuko mitään uusia/erilaisi ääniä,
ei niin ei tuho
jos haluaa varmistella niin ahtimen välyksen tarkistus,
öljyn paineen tarkistus
Mökkillä
'
'
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Meidän OM642 W251 kyllä varoittaa öljynpinnan tasosta kerran vaihtovälillä - kaasujalan asennosta tosin riippuen. Lie anturi rikki? Harmi homma joka tapauksessa. Onko käyntiääni muuttunut tai tullut jotain ylimääräistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Nyt en ole ajanut sen enempää autolla. Tämä homma tapahtui tuossa noin 2h sitten. Pitänee huomenna koittaa kuulostella, tosin se pitää muutenkin senmoista raksutusta ja rohinaa että konepelti auki en osaa sanoa mikä ääni kuuluu sinne ja mikä ei.
Onko se tosiaan niin, että jos tuollaisen OM642 350 CDI pistää käymään ja avaa vaikka öljytulpan, vuodattaen kaiken öljyn pois, niin kuljettajalle ei ilmesty minkäänlaista ilmoitusta asiasta?
Jotain toivoa tai sen tapaista tässä olisi siinä että öljytilavuus on kaiketi 8,5L ja sinne meni nyt tasan 2kpl 4L kannuja. Nyt öljypinta on aivan ylärajassa. Onkohan tuo 0,5L mahtanut päästä pumpun kautta moottoriin vai onko se niin pohjalla ettei enää imeydy kiertoon?
Onko se tosiaan niin, että jos tuollaisen OM642 350 CDI pistää käymään ja avaa vaikka öljytulpan, vuodattaen kaiken öljyn pois, niin kuljettajalle ei ilmesty minkäänlaista ilmoitusta asiasta?
Jotain toivoa tai sen tapaista tässä olisi siinä että öljytilavuus on kaiketi 8,5L ja sinne meni nyt tasan 2kpl 4L kannuja. Nyt öljypinta on aivan ylärajassa. Onkohan tuo 0,5L mahtanut päästä pumpun kautta moottoriin vai onko se niin pohjalla ettei enää imeydy kiertoon?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Onko tullut uutta raksutusta, öljyn vaihdon jälkeen kun teke koe käynistyksen usein kuullu jo siinä selvästi muutos öljyn paineen/kierron alkaessa
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Kyllä minun om642 kertoo öljyn vähyydestä. Kuuluu piip ja näyttö kertoo että öljyn määrä pitää seuraavan tankkauksen yhteydessä tarkistaa.
Toivottavasti ei leiponut kiinni mistään.
Toivottavasti ei leiponut kiinni mistään.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Hyvällä tuurilla siellä on ollut juuri sen verran painetta ja voitelua että suuria tuhoja ei ole päässyt käymään.
Joskus on se muutama desi pelastanut tuholta kun on hiljaa ajeltu pienellä kuormituksella.
Suodatin vaihtoon öljyt sisään ja käymään, varovasti ajamaan ja pienillä kierroksilla ylämäkeen vähän kiihdyttää, kyllä sen orastavan laakerivaurion kuulee, se kolisee selkeästi terävänä naputuksena.
Paineiden mittaus kuumana tyhjäkäynnillä mitä näyttää.
Joskus on se muutama desi pelastanut tuholta kun on hiljaa ajeltu pienellä kuormituksella.
Suodatin vaihtoon öljyt sisään ja käymään, varovasti ajamaan ja pienillä kierroksilla ylämäkeen vähän kiihdyttää, kyllä sen orastavan laakerivaurion kuulee, se kolisee selkeästi terävänä naputuksena.
Paineiden mittaus kuumana tyhjäkäynnillä mitä näyttää.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Laita öljyt sisään ja kuuntele mitä moottori kertoo. Tuskin aiheuttanut mitään.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Jos öljyn suodattimen ylimmän tiivisteen laittaa väärään uraan, niin voi käydä noin. Tiiviste menee helposti värään uraan, jos ei tiedä mihin kuuluu.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Epäilen että tässä on käynyt juuri näin. Harmi homma, tämä oli varmaan kuudes kerta kun öljyt tähän autoon vaihdoin ja nyt en ollut tarpeeksi tarkkaavainen.
Onko se edes teoriassa mahdollista, että tuo 0,5L koneeseen jäänyttä öljyä olisi riittänyt pitämään senverran öljynpainetta, että varoitusvalo ei syttynyt? Vai onko se niin että edes esim 2L öljymäärä ei riittäisi tarvittavaan voiteluun? Sinänsä jos se kaiken muun öljyn puski suodattimen välistä ulos niin tuo viimeinen 0,5L taisi olla niin pohjalla ettei saanut sitä imastua ollenkaan öljykiertoon.
Noh, eipä tälle oikeen mitään voi tehdä. Turbon välyksiä voinee koittaa sormella jahka ottaa sen ilmaputken pois
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Öljymäärästä varoittaa kuten jo monesti tässä kerrottu, punainen ruutu ja piippaa. Tosin riippuu varmaan autostakin, onkohan nimimerkin mukainen ajopeli ?
wiimax.fi
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Joo, auto on GLK 350 CDI vm.2012.
Tuli merkkihuollon kanssa keskusteltua aamulla ja ilmeisesti säikähdyksellä selvittiin. Moottorissa ei ole aktiivista öljymäärän seurantajärjestelmää. Ennen käynnistystä se tekee jonkinlaisen tarkistuksen jos moottori on yli 60 astetta ja edellisestä käynnistyksestä yli 5min. Näin ollen esimerkiksi talvella jäälohkareeseen öljypohjansa rikkoja ei saa autolta mitään ilmoitusta siitä että öljyä vuotaa.
Öljynpainesensori löytyy. Se alkaa hälyttää jos paine on alle 0,3 bar, mikä käytännössä tapahtuu jos pumppu hajoaa tai jos imaisee ilmaa. Ilmaa imaistakseen käytännössä kuulema kaiken öljyn täytyy olla poistunut koneesta. Eli kun valo syttyy, kaikki öljy on jo vuotanut maahan. Jollain oli juuri turbon akseli katkennut ja pumppu oli pumpannut öljyä pakosarjaan niin paljon että kone oli käytännössä kuiva. Ei jää edes 0,5L sumppuun jos kunnolla vuotaa ja pumppu vain pumppaa.
Itselläni jäi täyttömääriin laskien tuo noin 0,5L öljyä koneeseen ja se sen turvin ilmeisesti sai pidettyä tuon yli 0,3bar paineen kun ei valo syttynyt. Tuon paineen turvin pahimmalta toivottavasti vältyttiin.
Tuli merkkihuollon kanssa keskusteltua aamulla ja ilmeisesti säikähdyksellä selvittiin. Moottorissa ei ole aktiivista öljymäärän seurantajärjestelmää. Ennen käynnistystä se tekee jonkinlaisen tarkistuksen jos moottori on yli 60 astetta ja edellisestä käynnistyksestä yli 5min. Näin ollen esimerkiksi talvella jäälohkareeseen öljypohjansa rikkoja ei saa autolta mitään ilmoitusta siitä että öljyä vuotaa.
Öljynpainesensori löytyy. Se alkaa hälyttää jos paine on alle 0,3 bar, mikä käytännössä tapahtuu jos pumppu hajoaa tai jos imaisee ilmaa. Ilmaa imaistakseen käytännössä kuulema kaiken öljyn täytyy olla poistunut koneesta. Eli kun valo syttyy, kaikki öljy on jo vuotanut maahan. Jollain oli juuri turbon akseli katkennut ja pumppu oli pumpannut öljyä pakosarjaan niin paljon että kone oli käytännössä kuiva. Ei jää edes 0,5L sumppuun jos kunnolla vuotaa ja pumppu vain pumppaa.
Itselläni jäi täyttömääriin laskien tuo noin 0,5L öljyä koneeseen ja se sen turvin ilmeisesti sai pidettyä tuon yli 0,3bar paineen kun ei valo syttynyt. Tuon paineen turvin pahimmalta toivottavasti vältyttiin.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Jo aikaisemmin kirjoitin että parilla desillä on välttänyt tuhon rauhallisessa ajossa. Ei se kauheasti tarvitse painetta kun kuormitus on pientä ja matka noin lyhyt.
Mutta tuuria on kyllä ollut jos mitään ei hajonnut.
Mutta tuuria on kyllä ollut jos mitään ei hajonnut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: OM642 ajo ilman öljyä
kun vaihtaa öljyt niin moottori käynnistetään ja katsellaan sitten työn jälkeä, että näkee mitä tapahtuu.
itse kun peruutan autolla niin katselen tarkasti auton paikkaa, että mitä on valunut. on edellisissä autoissa pari kertaa pelastanut dieselsuodattimen vuodolta/jäähdytinnesteen vuodolta yms. ettei ole tielle jäänyt tai muuta vaurioo aiheutunut.
itse kun peruutan autolla niin katselen tarkasti auton paikkaa, että mitä on valunut. on edellisissä autoissa pari kertaa pelastanut dieselsuodattimen vuodolta/jäähdytinnesteen vuodolta yms. ettei ole tielle jäänyt tai muuta vaurioo aiheutunut.
W212 E350cdi
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Automallin voisi kyllä kertoa. Siis wikin mukaan 2012 vaihtui mallisto, 642 moottorista taisi olla GLK:ssa kolme eri versiota. Runkonumero (rekkari) pitäisi tietää että voisi arvioida onko merkkihuollon puheissa mitään perää. Otatko kuvakaappauksen ohjekirjasta tai valokuvan autosta siitä merkkivalosta.GLK350 kirjoitti: ↑Ke 12.10.2022 12:16 Joo, auto on GLK 350 CDI vm.2012.
Tuli merkkihuollon kanssa keskusteltua aamulla ja ilmeisesti säikähdyksellä selvittiin. Moottorissa ei ole aktiivista öljymäärän seurantajärjestelmää. Ennen käynnistystä se tekee jonkinlaisen tarkistuksen jos moottori on yli 60 astetta ja edellisestä käynnistyksestä yli 5min. Näin ollen esimerkiksi talvella jäälohkareeseen öljypohjansa rikkoja ei saa autolta mitään ilmoitusta siitä että öljyä vuotaa.
Öljynpainesensori löytyy. Se alkaa hälyttää jos paine on alle 0,3 bar, mikä käytännössä tapahtuu jos pumppu hajoaa tai jos imaisee ilmaa. Ilmaa imaistakseen käytännössä kuulema kaiken öljyn täytyy olla poistunut koneesta. Eli kun valo syttyy, kaikki öljy on jo vuotanut maahan. Jollain oli juuri turbon akseli katkennut ja pumppu oli pumpannut öljyä pakosarjaan niin paljon että kone oli käytännössä kuiva. Ei jää edes 0,5L sumppuun jos kunnolla vuotaa ja pumppu vain pumppaa.
Itselläni jäi täyttömääriin laskien tuo noin 0,5L öljyä koneeseen ja se sen turvin ilmeisesti sai pidettyä tuon yli 0,3bar paineen kun ei valo syttynyt. Tuon paineen turvin pahimmalta toivottavasti vältyttiin.
Uusimmissa malleissa on öljynpaineanturi mutta onko sellainen jossakin 642-moottorissa? Öljytasoa saatetaan mitata tasoanturilla/kytkimellä, outoa jos se ei antaisi ajossa mitään varoitusta. Joku US-palstoilla kyllä väitti S580:stä että moottorin öljytaso tarkistetaan vasta 30 minuutin ajon jälkeen ja tällä tyypillä oli öljyt vuotaneet kauppareissulla lähes tyhjiin ilman minkäänlaista varoitusta. Jos tietäisi mistä autosta tarkalleen kyse niin WIS:istä saattaisi toimintakuvauksista selvitä miten öljyistä varoitellaan.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
No turha sitä kuskille mitään tietoa antaa, ei se siitä mitään ymmärrä kuitenkaan. Parempi vaan näyttää kauniita kuvia ja liikennemerkeistä ilmoitella kuin öljyn määrästä tai paineesta.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Sattuupa olemaan nuokin tiedot tallessa. Runkonumero WDC2049931G050216 9 ja moottorin numero 642835 41 381238.
Merkkivalosta en tiedä, kun en sellaista tosiaan nähnyt. Joku punainen öljykannu kenties?
Merkkivalosta en tiedä, kun en sellaista tosiaan nähnyt. Joku punainen öljykannu kenties?
Re: OM642 ajo ilman öljyä
En kyllä löydä tuolle autolle moottorista öljynpaineanturia joten outoa olisi jos mittaristossa olisi öljynpaineesta varoitusvalo. Veikkaan että noin on kaikissa 642-moottoreissa. Voisit kysyä merkkihuollosta sen anturin varaosanumeroa vaikka varaosatiskiltä. Sen jälkeen korjaamokaverin juttusille.
Se öljytason anturi (switch-tyyppinen) sieltä löytyy. Pitänee etsiä toimintakuvaus mutta eikös tuossa joku 642:n omistaja sanonut että tasovaroitus tulee myös ajossa. Pitäisi tulla ajoissa eikä vasta kun alle puoli litraa jäljellä, sikäli outoa jos tässä kuvatussa tapauksessa ei mitään hälyä tullut.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
No perhana, ehdin jo hieman huokaista helpotuksesta että ei palavaa valoa kojelaudassa ja siten ei liian alhaista öljynpainetta. Fyysistä lamppua ei tosiaan taida olla kojelaudassa, mutta eikö sitten edes mitään muuta "Oil low stop immediately" ilmoitustakaan tule?
Tänään ajoin autolla taas lyhyen matkan ja koitin kuunnella. Ei mitään kummempaa ääntä ja kulkee ihan hyvin. Ylämäessä hiljaa ajaen ei mitään ääniä siinäkään.
Eipä varmaan kannattane tehdä mitään. Pitänee tarkkailla jos lentää mäntä konepellistä läpi. Siitäkään tuskin tulee mitään ilmoitusta kojelautaan....
Tänään ajoin autolla taas lyhyen matkan ja koitin kuunnella. Ei mitään kummempaa ääntä ja kulkee ihan hyvin. Ylämäessä hiljaa ajaen ei mitään ääniä siinäkään.
Eipä varmaan kannattane tehdä mitään. Pitänee tarkkailla jos lentää mäntä konepellistä läpi. Siitäkään tuskin tulee mitään ilmoitusta kojelautaan....
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Ohjekirjan mukaan monitoiminäytölle tulee viesti alhaisesta öljymäärästä varoitusäänellä korostettuna. Ohjekirja ei rajaa viestiä johonkin tilanteeseen ja uskoisin että tulee sitten myös ajossa (kuten tässä joku kokemuksesta samasta moottorista kommentoi). Ei tule "stop immediately" viestiä koska tuossa on vain tasokytkin eli auto ei tiedä onko öljytaso vähän vajaa vaiko reilusti. Melkeinpä kuskin pitäisi arvata että huolto on mokaillut jos tasovaroitus tulee pian huollon jälkeen ja jos tulee myöhemmin niin ei edellytä pysähtymistä. Eihän se putsarin tiiviste muuta väärään paikkaan ajossa ja jos proppu puuttuu niin ongelman huomaa aika pian jne. Jos öljypohjan ajaa kiveen niin olisi syytä tarkistaa auto eikä laskea vain vikavalojen varaan.
Öljynpaineanturia ei tarvita kun vika öljypumpussa on niin harvinainen. Öljynpaineet tietenkin laskee jos öljy loppuu mutta se tasovaroitus on siinä paljon parempi kun tulee ennen voitelun loppumista.
Öljynpaineanturia ei tarvita kun vika öljypumpussa on niin harvinainen. Öljynpaineet tietenkin laskee jos öljy loppuu mutta se tasovaroitus on siinä paljon parempi kun tulee ennen voitelun loppumista.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Missäköhän se tasokytkin sijaitsee fyysisesti? Ei tosiaan tullut mitään ilmoituksia vaikka 8,0 / 8,5L oli tullut ulos koneesta. Jos jonkinsortin öljykierto kituu tuolla 0,5L avulla niin huuhteleeko sekin tuota tasokytkintä vai onko se mallia ongenkoho öljypohjan sisällä?
Ehkä siinä täytyy olla jokin aktivoitumisviive ettei jyrkässä alamäessä aina räpsähdä öljymäärähälytys päälle. Tuo merkkihuollon mies mainitsi että jotain mittaa kun moottorin lämpötila yli 60 astetta ja auto ollut pysähtyneenä yli 5min. Enpä nyt tosin maininnut hänelle auton rekisterinumeroa saati valmistenumeroa että keskustelu käytiin vain "OM642 GLK 350 CDI":stä.
Ehkä siinä täytyy olla jokin aktivoitumisviive ettei jyrkässä alamäessä aina räpsähdä öljymäärähälytys päälle. Tuo merkkihuollon mies mainitsi että jotain mittaa kun moottorin lämpötila yli 60 astetta ja auto ollut pysähtyneenä yli 5min. Enpä nyt tosin maininnut hänelle auton rekisterinumeroa saati valmistenumeroa että keskustelu käytiin vain "OM642 GLK 350 CDI":stä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Löytyykö tuolta?
(Vanhemmis moottoreis on tasoanturi öljynsuodatinjalas, jonka johto yleensä irti tai johto poikki)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 931G050216
Ainakin tuolla on jotain kommenttia "oil level sender unit"
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 931G050216
Löytyykö tuollaista osaa? (jotain kommenttia enkunkielisillä foorumeilla, että tuo vois olla rikki)
https://duckduckgo.com/?q=A0011531332&t=brave&ia=web
Eikö Star näytä, että noin tärkeä osa olis rikki?
(Vanhemmis moottoreis on tasoanturi öljynsuodatinjalas, jonka johto yleensä irti tai johto poikki)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 931G050216
Ainakin tuolla on jotain kommenttia "oil level sender unit"
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 931G050216
Löytyykö tuollaista osaa? (jotain kommenttia enkunkielisillä foorumeilla, että tuo vois olla rikki)
https://duckduckgo.com/?q=A0011531332&t=brave&ia=web
Eikö Star näytä, että noin tärkeä osa olis rikki?
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Jos mitään kilinöitä ei tule niin ajelet menemään, vaikka vähän aikaisemmin vaihdat seuraavat öljyt ja tarkistat että suodattimessa ei ole mitään glitteriä ja jos ei niin säikähdyksellä taisit selvitä.
Re: OM642 ajo ilman öljyä
Ennen lauhduttimen tiivisteen vaihtoa mulla ilmoitteli aina check engine oil kun ajoi maantiellä. Ei koskaan kaupunkinopeuksilla. 2007 om642