Moikka,
mahtaakohan olla vika vai ominaisuus. w906 316cdi automaatti (5v), liikkeellelähdössä kun päästää jarrun ja painaa kaasua auto reagoi kaasun painalluksen ärsyttävän pitkällä viiveellä.
Eli jarrun kun päästää niin auto toki lähtee heti ryömimään eteenpäin, mutta kaasun painamisen ja kiihtymisen alkamisen välillä on ikävä viive. Ei auta vaikka kaasun survoo heti pohjaan, viivettä on silti.
Itsellä ei ole muuta vertailupohjaa, kuin että w903 316cdi automaatissa tätä vikaa/ominaisuutta ei ollut. Siinä auto vastasi siis heti kaasun painamiseen.
w906 316cdi liikkeellelähdön viive
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w906 316cdi liikkeellelähdön viive
Alkuun tarkista laatikon öljyjakusa kirjoitti: ↑To 29.09.2022 16:32 Moikka,
mahtaakohan olla vika vai ominaisuus. w906 316cdi automaatti (5v), liikkeellelähdössä kun päästää jarrun ja painaa kaasua auto reagoi kaasun painalluksen ärsyttävän pitkällä viiveellä.
Eli jarrun kun päästää niin auto toki lähtee heti ryömimään eteenpäin, mutta kaasun painamisen ja kiihtymisen alkamisen välillä on ikävä viive. Ei auta vaikka kaasun survoo heti pohjaan, viivettä on silti.
Itsellä ei ole muuta vertailupohjaa, kuin että w903 316cdi automaatissa tätä vikaa/ominaisuutta ei ollut. Siinä auto vastasi siis heti kaasun painamiseen.
Mökkillä
'
'
Re: w906 316cdi liikkeellelähdön viive
Öljyn lämpötilaa en saanut mitattua, mutta 100km maantieajon jälkeen pidin vielä pienen hetken jarrua vastaan paikoillaan. Öljyn taso oli tikussa muutaman millin 80C merkin yläpuolella.
Panin merkille, että kaasupolkimen painallukseen reagoimisessa on viivettä myös auton liikkuessa. Ajoin n. 50km/h ja laitoin vaihteen 3 asentoon. Auto reagoi tuossa tilanteessa kaasupolkimeen niin hitaasti, että polkimen ehtii painaa pohjaan (ei kickdown) ja vaputtaa ilman että moottori reagoisi mitenkään.
Panin merkille, että kaasupolkimen painallukseen reagoimisessa on viivettä myös auton liikkuessa. Ajoin n. 50km/h ja laitoin vaihteen 3 asentoon. Auto reagoi tuossa tilanteessa kaasupolkimeen niin hitaasti, että polkimen ehtii painaa pohjaan (ei kickdown) ja vaputtaa ilman että moottori reagoisi mitenkään.
Re: w906 316cdi liikkeellelähdön viive
Ehkäpä vikakoodien luku ja livedatan seurailu kertoisi jotain. Ei se ihan noin laiskasti pitäisi toimia
vaikkei se mikään tykki olekaan.
Alkaako kiihtymään sitten kunnolla? Siis sitten kun alkaa...

Alkaako kiihtymään sitten kunnolla? Siis sitten kun alkaa...
Re: w906 316cdi liikkeellelähdön viive
Kyllä se ihan suht hyvin kiihtyy sitten kun alkaa kiihtyä. Ei ole oikein vertailupohjaa, paitsi w903 316cdi automaatti kyllä kiihtyi huomattavasti ripeämmin. Tosin se oli 400-500kg kevyempi (jos trafin massat pitävät paikkansa).
No, pitääpä koittaa järjestää vikakoodin lukua ja livedataa tässä jossainvaiheessa... Takatilan eeberi pitäisi korjata ennen talvea ja räplätä kaikkea muutakin sieltä sun täältä
No, pitääpä koittaa järjestää vikakoodin lukua ja livedataa tässä jossainvaiheessa... Takatilan eeberi pitäisi korjata ennen talvea ja räplätä kaikkea muutakin sieltä sun täältä

Re: w906 316cdi liikkeellelähdön viive
Livedatat edelleen lukematta, mutta syttyi tuossa ensimmäisillä pakkasilla moottorin vikavalo vilkkumaan ja melkein kaikki tehot katosi. Halvalla obd palikalla vilkaisin ja tarjosi koodiksi P2263 boost pressure problem. Nollasin vikamuistin ja koodi on pysynyt poissa sen vajaa 2000km(tehot palautuivat). Samalla liikkeellelähtöä vaivannut viive tuntuu pienentyneet merkittävästi. Liekö sattumaa vai ei mutta näin tällä kertaa.