w201+m111+turbo+maxxecu=300hv(so far)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

MJPfin kirjoitti: Pe 14.10.2022 15:59
Monesti ykkösen ykk kohdalla, voi tietty olla muussakin kohtaa.
Ehkä mielummin muulle kohtaa. MaxxEcun konffauksessa nokan asento 1 pulssi / Kierros asetetaan "ennen vai jälkeen 1 syl TDC".
Jos nokan pulssi tulee ykkösen ykk niin voi olla hankalaa. Saa sen varmaan jotenkin muutenkin, mut noin seon selkein.

Ite tein m103seen hall anturin lukemaan suoraan sitä nokka-akselin päähän tulevaa kulkusta, joka on siis vakio jakajan sisällä. Siitä leikaten niin että menee anturin ohi yhesti per kierros.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jürgen kirjoitti: Pe 14.10.2022 15:50 Jos siinä jakajassa on elektronisen sytkän vermeet sisässä, niin sitä voisi ajatella käyttää, triggerin vaan muokkaa sopivaksi, eli yksi liipaisu per kierros...
MJPfin kirjoitti: Pe 14.10.2022 15:59 Jakaja tyhjäksi ja anturi kylkeen, sit kiekko missä nasta tahdistukselle.
Monesti ykkösen ykk kohdalla, voi tietty olla muussakin kohtaa.
Joo tyhjäsinkin jo jakajan, ja siihen tuli volkkarin nokka-anturi ruuvattua kylkeen. Lauantaina sorvailemaan ja jyrsimään siihen sopiva kiekko luettavaksi. Kötöstyksestä kuva kun saan valmiiksi.
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Siinä taas muutama kuvatus. Tänään sunnuntaina tuli vähän siistittyä johtosarjaa, jäljellä enää lambda kun saa putken tehtyä. DP-lähtö meinaa olla kiven alla.. Tuossa näkyy pikakotkattu virranjakaja-nokka-anturi, sille tapahtuu vielä viimeistelyä, läpsästy kasaan vaan ja testattu että tulee kelvollinen signaali.
Otin vielä kuvan tuosta polttoainepumppu, ecu ja puolien sähkökeskuksesta.. Olis varmaan paremminki saanu tehtyä mutta kyllä tuo välttää..
Ensviikonloppuna olis tarkotus ottaa savut.. saas nähä, riippuu löytyykö joltain saabbimieheltä mulle dp-lähtö..

Kuva Kuva Kuva
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

On se vaan tuo Maxxecu vaivaton. Toimii suoraan vakio rinkimittarin kanssa. Pientä hienosäätöä ohjelmasta ja hyvin pelaa.
Downpipen aihio on tulossa postin kyytillä joten pääsee pian pakoputken kimppuun ja sitämyöten laajakaistan asennukseen.
Sitteppä se ei muuta vaadi kun bensaa tankkiin ja syttykohtaa etsimään. Laittelin jo vetet ja öljyt koneeseen ja äkkiä näytti että ei lainkaan vuotoja.. Ihme..
Ahtoputket ja cooleri vielä puuttuu mutta se ei käynnistystä varsinaisesti estä, voi olla että kotkaan jonkun väliaikaisen kötöstyksen..
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4240
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sehän alkoi nopeaan valmistumaan, noi nyky boksit on kyllä hyviä, nopea ja suht vaivaton asentaa ja ominaisuuksia vaikka miklä mitalla.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Hienoa!
Maxxecu on tosi hieno tuote. Taipuu liki kaikkeen mikä vain mieleen tulee ja on niin selkeä, ettei säätöjen hakemisessa mene koskaan kauaa.
Niillä peruskartoilla vakiomoottori lähtee lähes varmasti käymään. Jouduinko ite aikanaan vain startti ainemäärää pienentämään.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

JuhoL kirjoitti: Ti 18.10.2022 10:33 Hienoa!
Maxxecu on tosi hieno tuote. Taipuu liki kaikkeen mikä vain mieleen tulee ja on niin selkeä, ettei säätöjen hakemisessa mene koskaan kauaa.
Niillä peruskartoilla vakiomoottori lähtee lähes varmasti käymään. Jouduinko ite aikanaan vain startti ainemäärää pienentämään.
Hyvä tietää, mahdollisesti viikonloppuna pitäs saada käymään. Riippuu ihan siitä tuleeko pakoputkenlähtö ja turbon öljyn thaara perille huomenna että ehdin taas ruuvailemaan. Pitäs myös löytää mac ahtopaineensäätöventtiilille nipat jostain kun eivät tulleetkaan mukana :roll:
Tässä nyt pari päivää tehny yleistä niputtelua ja yrittänyt saada kaiken mahdollsen keskeneräisen valmiiksi että ei tarvi sitten kun tehdä nuo puuttuvat pois vaivoista.
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Taas tuli vähän työskenneltyä. Kyllä siitä savut otetaan viikonloppuna jos vaan saan vähän apuja naapuripitäjän mieheltä.
Yllättävän hyvin istuu tuo 202 sporttinahkaruori tuonne. Saispa jotenki toimimaan alkuperäsen SRS järjestelmän kanssa.
Pakoputki tuli tehtyä ja lambda kytkettyä, boost solenoidin paikka löytyi ja väliaikaset letkut mitä sattu nyt nurkista löytymään.
Niin ja tosiaan tuo turbon öljynkiertokin on kunnossa.
Pikkuhiljaapikkuhiljaa.. Torstaina taidan pitää rokulipäivän ja perjantaina katella jos sais ahtoputkia vähä mallailtua...
Joku sopiva cooleri pitäs jostain taikoa.. :roll:
Kuva Kuva Kuva
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Pura ne "väliaikaiset" letkut heti pois ja laita ne lopulliset letkut tilalle, ettei käy hupsissaatanaa kun joku letku pettää...

Nimim: Ostetaan uudet männät ja kanget :roll:
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jürgen kirjoitti: To 20.10.2022 19:27 Pura ne "väliaikaiset" letkut heti pois ja laita ne lopulliset letkut tilalle, ettei käy hupsissaatanaa kun joku letku pettää...

Nimim: Ostetaan uudet männät ja kanget :roll:
Heh kyllä näin täytyy tehdä. Mutta ei nuo petä, kyllä ne sen kilon kestää ja jos pettää niin ahtopaine korkeintaan laskee.
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin, nyt kävi sitten niin että ensisavut on otettu. Siitä ISO ISO kiitos käyttäjälle Pinpinkarva. Tästä on hyvä jatkaa. Vastoinkäymisiä sen verran että yksi suuttimen o-rengas vuoti ja kävi laihalla sen takia mutta nyt pystyy liikuttaa ajamalla. Aivan mahtava homma.
Video ensikäynnistyksestä linkin takaa.
https://youtu.be/Vkntyv9tux0

Seuraavaksi vuorossa ahtoputket ja välijäähdyttäjä jolle tein tilaa siirtämällä syyläriä taakseppäin. Ja enpä tietysti ymmärtäny siinä kiimassa kuvia ottaa yhtäkään. Ehkä huomenna voisin laittaa tästäkin patentista valokuvaa..
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4240
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hienoa!
Paitsi video on yksityinen.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

MJPfin kirjoitti: La 22.10.2022 00:04 Hienoa!
Paitsi video on yksityinen.
Korjattu!
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Rehellisyyren nimes on sanottava että tästä ne vastoonkäymiset alkaa. Koskaa ei oo hyvä ja lisää potkua pitää saara eres vähä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4240
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sehän pyörähti mukavasti käyntiin!
Se on se ahtopainehullus mikä on paha tauti, alkaa helpottamaan takavetoisessa siellä 600hv korvilla kadulla, kun vehkeet sutii aivan päättömästi joka vaihteella katurenkaalla.
Stripillä se ei helpota koskaan, mut voimansiirron hinta pitää jonkun tolkun siinä.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Oikein mukavasti läks käymään.
Olikos tässä vakio tyhjäkäynti venttiili käytössä?

Se on kyllä paha kun saa laitteet leimaan ja pääsee ajelemaan niin huomaa, ettei tehotavotteet riitä mihinkään.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Helposti/hienosti lähti :thumbup:

Itsekin pääsee taas tänään apumieheksi nakertamaan pojan auton kanssa. On kyllä ollut melkoinen paini, kaikenkaikkiaan :D

Maxxecu siinäkin ohjaimena, hyvin se hirveä kaapelikasa sinne asettui. Itseä jäi ihmetyttämään suojattujen johtojen maadoitus, jotta ne maadoitetaan vain ecuun/ecun kautta?

Öljynpaineet puuttuivat ensimmäisillä pyörityksillä, ja useammilla yrityksillä ei öljypaineita saanut kehitettyä. Kyseinen kone on siis rakennettu kokonaan uudestaan ja sisälsi vain asennusrasvat.
Onneksi öljypumpussa oli tulppa, josta sai esitäytön tehtyä ja sen myötä sai öljyn virtaamaan, olisi ollut tietty helppoa täyttää se vaikka asennusrasvalla jo kasausvaiheessa :lol:

Ja kun nyt viikolla oli kaikki kasassa ja ensisavujen otto, niin startti ei jaksanut. On alkuperäinen ja sitä myöten aivan loppu, joten uutta tilalle tänään ja kohti uusia pettymyksiä :lol:
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

noonakki kirjoitti: Pe 21.10.2022 23:22
Jürgen kirjoitti: To 20.10.2022 19:27 Pura ne "väliaikaiset" letkut heti pois ja laita ne lopulliset letkut tilalle, ettei käy hupsissaatanaa kun joku letku pettää...

Nimim: Ostetaan uudet männät ja kanget :roll:
Heh kyllä näin täytyy tehdä. Mutta ei nuo petä, kyllä ne sen kilon kestää ja jos pettää niin ahtopaine korkeintaan laskee.
Paitsi jos käy niinkuin minulle, että hukkaportin letku sanoo poks. Ahdot nousi niin suureksi kun turbosta vaan irti lähtee. Ahtopainemittari meni pohjaan että kolahti, 2bar max. mutta kukaan ei kerro että paljonko sitä oikeasti oli hetkellisesti. MAP anturi näki vaan 1,5 bar, joten ecu ei tietenkään pysynyt enää leikissä mukana.
Siitä opin kerralla ettei mitään väliaikaisia letkuja käytetä ajatuksella että vaihdetaan ne sitten jossain vaiheessa...
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Orlov kirjoitti: La 22.10.2022 11:25 Helposti/hienosti lähti :thumbup:

Itsekin pääsee taas tänään apumieheksi nakertamaan pojan auton kanssa. On kyllä ollut melkoinen paini, kaikenkaikkiaan :D

Maxxecu siinäkin ohjaimena, hyvin se hirveä kaapelikasa sinne asettui. Itseä jäi ihmetyttämään suojattujen johtojen maadoitus, jotta ne maadoitetaan vain ecuun/ecun kautta?

Öljynpaineet puuttuivat ensimmäisillä pyörityksillä, ja useammilla yrityksillä ei öljypaineita saanut kehitettyä. Kyseinen kone on siis rakennettu kokonaan uudestaan ja sisälsi vain asennusrasvat.
Onneksi öljypumpussa oli tulppa, josta sai esitäytön tehtyä ja sen myötä sai öljyn virtaamaan, olisi ollut tietty helppoa täyttää se vaikka asennusrasvalla jo kasausvaiheessa :lol:

Ja kun nyt viikolla oli kaikki kasassa ja ensisavujen otto, niin startti ei jaksanut. On alkuperäinen ja sitä myöten aivan loppu, joten uutta tilalle tänään ja kohti uusia pettymyksiä :lol:
Joo niissä häiriösuojatuissa johdoissa esim triggeri on se suojamaa jota ei saa kytkeä anturin päästä mihinkään.
Seuraavaan projektiin tulee kyllä ehdottomasti maxxecu, toki siihen seuraavaan on varmaan vielä pitkä aika.

Ja asiasta moottorisahaan, tulin siihen tulokseen että turbo vaihtuu isompaan ja tulee ulkoinen hukkaportti. Kyllä tuo alko niin pieneltä näyttämään konetilassa että varmasti ahdistaa jo kovasti kahdessa sadassa hevosessa.. Ompahan sitte enempi reserviä jos alkaa koittelemaan kansipahvin kestävyyttä..
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin se on aika taas hiljaiselon. Ainakin viikko pari menee helposti tekemättä mitään. Täytyy katella pystyykö seuraavasta tilistä laittaa ahtimen, ahtoputket ja coolerin. Näkyi bilteman isoin cooleri olevan juuri passelin kokoinen. Palaamme asiaan myöhemmässä vaiheessa.
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Tulipa sellanen mieleen kun mulla on om611 perästä 5v loota, sopiiko se m102 perään?
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja tomant »

noonakki kirjoitti: Ma 24.10.2022 18:17 Tulipa sellanen mieleen kun mulla on om611 perästä 5v loota, sopiiko se m102 perään?
M102 on kiinteällä vauhtipyörällä ja pitkällä kytkinakselilla. OM611 on luultavasti kaksoismassavauhtipyörällä ja lyhyellä kytkinakselilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

tomant kirjoitti: Ma 24.10.2022 18:41
noonakki kirjoitti: Ma 24.10.2022 18:17 Tulipa sellanen mieleen kun mulla on om611 perästä 5v loota, sopiiko se m102 perään?
M102 on kiinteällä vauhtipyörällä ja pitkällä kytkinakselilla. OM611 on luultavasti kaksoismassavauhtipyörällä ja lyhyellä kytkinakselilla.

tomant
Onko kytkinkoppa kumminkin samanlainen että menee sen puolesta? Mitenköhän tuon kytkinakselin kans pärjääs :think:
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

noonakki kirjoitti: Ma 24.10.2022 23:00
Onko kytkinkoppa kumminkin samanlainen että menee sen puolesta? Mitenköhän tuon kytkinakselin kans pärjääs :think:
On se kaaveli sama.
M102 on myös kaksmassa pyörällä ja lyhyellä kytkin akselilla. En tiedä minkä mukaan määräytyy.
Mutta jos sulla kova vauhtipyörä on, on ehottomasti helpointa vaihtaa se kaksmassa pyörä. Valmiita osia pulttaa kiinni. Toki tässä taitaa olla kytkinpäivityksiä edessä muutenkin, niin ehkäpä siinä yhteydessä päättää miten tekee.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

JuhoL kirjoitti: Ti 25.10.2022 09:35
noonakki kirjoitti: Ma 24.10.2022 23:00
Onko kytkinkoppa kumminkin samanlainen että menee sen puolesta? Mitenköhän tuon kytkinakselin kans pärjääs :think:
On se kaaveli sama.
M102 on myös kaksmassa pyörällä ja lyhyellä kytkin akselilla. En tiedä minkä mukaan määräytyy.
Mutta jos sulla kova vauhtipyörä on, on ehottomasti helpointa vaihtaa se kaksmassa pyörä. Valmiita osia pulttaa kiinni. Toki tässä taitaa olla kytkinpäivityksiä edessä muutenkin, niin ehkäpä siinä yhteydessä päättää miten tekee.
No se olis jos laittas tuon 611 lootan ja 270cdi kytkin ja vauhtis niin pitäs kestää ihan kohtuudella vääntöä. Ainakin itellä pelas kevyesti viritetys 611 koneises 202 mersus..
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja tomant »

JuhoL kirjoitti: Ti 25.10.2022 09:35 [...M102 on myös kaksmassa pyörällä ja lyhyellä kytkin akselilla. En tiedä minkä mukaan määräytyy.
Mutta jos sulla kova vauhtipyörä on, on ehottomasti helpointa vaihtaa se kaksmassa pyörä. Valmiita osia pulttaa kiinni. Toki tässä taitaa olla kytkinpäivityksiä edessä muutenkin, niin ehkäpä siinä yhteydessä päättää miten tekee.
Minulla oli M102.962 ja siinä oli kova vauhtipyörä ja pitkä kytkinakseli. Samaa kevennettyä vauhtipyörää käynin myös M111-koneessa Sachs Racing-kytkimen ja hihnapyörään tehdyn triggerin kanssa. M102, M103, M104 ja M111 lohkoon ainakin käy sama kytkinkoppa kiinnityksen puolesta, mutta vauhtipyörissä ja kytkinakseleissa on eroja. Vauhtipyörät ja vetolevyt käyvät em. malleissa ristiin kampiakselin kiinnityksen puolesta. M102-vauhtipyörässä ei ole 60-2 triggeriä kuten M111:sessä vaan kaksi isoa metallilevyä antaa sytytyssignaalia VR-anturille (M103 kolme kpl).

Yleensä ahdetuissa koneissa suositaan kovaa vauhtipyörää ja napakkaa kytkintä, mutta saattaa tuollainen kaksimassainen kumivaimennettu vauhtipyöräkin kestää jonkunlaisen tehonlisäyksen kolisematta liikaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

tomant kirjoitti: Ke 26.10.2022 14:37
JuhoL kirjoitti: Ti 25.10.2022 09:35 [...M102 on myös kaksmassa pyörällä ja lyhyellä kytkin akselilla. En tiedä minkä mukaan määräytyy.
Mutta jos sulla kova vauhtipyörä on, on ehottomasti helpointa vaihtaa se kaksmassa pyörä. Valmiita osia pulttaa kiinni. Toki tässä taitaa olla kytkinpäivityksiä edessä muutenkin, niin ehkäpä siinä yhteydessä päättää miten tekee.
Minulla oli M102.962 ja siinä oli kova vauhtipyörä ja pitkä kytkinakseli. Samaa kevennettyä vauhtipyörää käynin myös M111-koneessa Sachs Racing-kytkimen ja hihnapyörään tehdyn triggerin kanssa. M102, M103, M104 ja M111 lohkoon ainakin käy sama kytkinkoppa kiinnityksen puolesta, mutta vauhtipyörissä ja kytkinakseleissa on eroja. Vauhtipyörät ja vetolevyt käyvät em. malleissa ristiin kampiakselin kiinnityksen puolesta. M102-vauhtipyörässä ei ole 60-2 triggeriä kuten M111:sessä vaan kaksi isoa metallilevyä antaa sytytyssignaalia VR-anturille (M103 kolme kpl).

Yleensä ahdetuissa koneissa suositaan kovaa vauhtipyörää ja napakkaa kytkintä, mutta saattaa tuollainen kaksimassainen kumivaimennettu vauhtipyöräkin kestää jonkunlaisen tehonlisäyksen kolisematta liikaa.

tomant
Testataan tämä, otetaan sitten 5v tenavasta ja laitetaan kova vauhtipyörä takaisin. Katsoo jos viikonloppuna saisi aikaiseksi haettua osat pajalle niin voi alkaa suunnitella. Toki tässä nyt täytyy odotella rahatilanteen parantumista että saan hankittua turbon ja välijäähdyttimen.
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jos muuten jollain on nurkissa sopivia isompia jarruja ja vahvempaa etuvakaajatankoa sopuhintaan niin voisin olla kiinnostunut.
Käy vaikka ihan vakio 2.6 tenavan jarrut. Mitäs muita noihin sopii bolt-on tyylillä?
Ilmeisesti paras vaihtoehto on vaihtaa esim 300E w124 olka akseli jarruineen päivineen? Olenko oikeassa?
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB w204 C220CDI -10
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tarvitsetko isompien jarrujen lämmön poistoa?

Katsastus tietenkin, ei voi aina olla hereillä :mrgreen:
Viimeksi muokannut Orlov, Su 30.10.2022 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: m102+turbo+maxxecu

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Katsastukseen tarvii isommat jarrut.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin