S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Jaa a, pohjassa on terävä kolhu tuossa kohtaa. Kuskin puolella pohjassa ei näy yhtään mitään, se tosin ei ole noin pahasti mennyt mutta poikkipalkissa samassa kohtaa tuollainen kurttu ja maali lähtenyt joten oletan ettei se kuulu tuollainen olla vaan mukailla tuota lattian pintaa?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Auto pysähtynyt nopeasti ja tavaratilassa on ollut jotain raskasta kiinnittämättä, joka on iskenyt selkänojan yläosaan ja siten vipuvaikutuksella nostanut takakiinnitystä?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 300TE kunnostelua
Ei, kyllä sielä terävä kolhu oli pohjan puolella. Puupalikalla ja isolla vasaralla paukuttamalla samaan kohtaan sisäpuolelta tuo palkin pää oikeni lähestulkoon alkuperäiseen muotoonsa, onneksi. Edes maalipinta ei juuri kärsinyt. Kotelosuojaa vaan tuon palkin sisään, tuo kohta on tyypillinen ruostepaikka 124:ssa. Kuskinpuolelle riittää muutama kopautus. Olisko vaan sattumalta tullut ojaanajon seurauksena samaan kohtaan kolhuja, kuskinpuolella on parissa muussakin kohtaa painaumat. Ei vakavia juttuja, saa helposti suoristettua eikä näy mihinkään. Mitään kolaroinnin jälkiä ei näy.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Otin oikean etulokasuojan pois, hitsaushommiin joutuu mutta ei sentään ihan mätä ollut tuo a-pilarin pystysauma.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Tilasin kl varaosilta oikean etulokasuojan ja eilen kokeilin sovittaa sitä paikalleen. Ei se ihan kelvoton näyttäisi olevan mutta sovittelua vaatii. Sain sen jo aika hyväksi mutta takareunaa pitää naputella, se reuna johon tulee 3 ruuvia on prässäyksen jäljiltä aika ruttuinen ja lokasuoja jää muutaman millin ulommas kuin ovi. Etunurkka vilkun yläpuolelta kääntyy myös vähän liikaa sisäänpäin, toisinsanoen lokasuojan ja konepellin rako on etunurkasta vähän pienempi kuin muualta. Ajovalon kiinnitysruuvien reikiä saa varmaan suurentaa, ne on nyt sellaiset että ruuvit juuri mahtuu reikiin eikä umiota saa hienosäädettyä yhtään, saa varmaan olla isommat reijät.
Kuinkahan toi konepellin säätö, oon säätänyt sitä konepellissä olevaa lukon vastakappaletta mutta siinä ei taida oikein muuta säädettävää olla, no etureunan korkeutta saa niillä kumitassuilla säädettyä. Nyt kun pellin painaa kunnolla kiinni niin näkee kuinka lukko pakottaa koko pellin hiukan vasemmalle päin ja oikean puolen pellin ja lokarin väli jää liika suureksi. Ja jos vertaa konepellin takanurkkia a-pilareihin niin pelti tosiaan menee hiukan liikaa vasemmalle. Lukon vastakappaleesta loppuu säätövara kun se on jo tehtaalta lähtien ollut toisessa reunassa. Saahan niitä reikiä suurennettua mutta onko tuolle muita säätöjä? Kysehän on vaan alle millistä mitä sitä pitäisi saada säädettyä.
Kuinkahan toi konepellin säätö, oon säätänyt sitä konepellissä olevaa lukon vastakappaletta mutta siinä ei taida oikein muuta säädettävää olla, no etureunan korkeutta saa niillä kumitassuilla säädettyä. Nyt kun pellin painaa kunnolla kiinni niin näkee kuinka lukko pakottaa koko pellin hiukan vasemmalle päin ja oikean puolen pellin ja lokarin väli jää liika suureksi. Ja jos vertaa konepellin takanurkkia a-pilareihin niin pelti tosiaan menee hiukan liikaa vasemmalle. Lukon vastakappaleesta loppuu säätövara kun se on jo tehtaalta lähtien ollut toisessa reunassa. Saahan niitä reikiä suurennettua mutta onko tuolle muita säätöjä? Kysehän on vaan alle millistä mitä sitä pitäisi saada säädettyä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Kyllä se alkas sopia, ainoastaan etukulma vilkun yläpuolella on vähän tuollainen, kulma tulee pari milliä liian alas ja liian eteen. Konepelli asettui kohdalleen kun avas oikean saranana kolme pulttia ja siirsi peltiä millin eteenpäin, nyt on lokasuojien ja konepellin raot puolen millin tarkkuudella samat molemmin puolin. Lokasuojan takareunan ja oven sauma on myös aika hyvä, lokasuoja on pikkuisen ulompana kuin ovi mutta niinhän se kuuluu ollakkin niin suojaa oven etureunaa kiveniskuilta ja muilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Hyvin olet saanut sovitettua. Minun pitäisi W126:een vaihtaa joskus kuskin lokasuoja, se on joskus vaihdettu (orkkisosa), mutta on pohjakäsitelty huonosti ja on mätinyt paneelin alta. Hommasin uuden orkkislokasuojan, ei sekään näytä ihan heittämällä menevän kun kokeilin (!). WIS:in ohjeista saa kuvan että ei muuta kun heittää uuden paikoileen ja tsekkaa raot. Kyllä joutuu orkkislokasuojakin kanssa töitä tekemään. Muistelen vuosien takaa juttuja täältä kun puhuttiin Klokkerholmin lokasuojista, uudemmissa oli päättelyjen mukaan alkanut "muotit kulumaan" ja sitä myöten tullut heittoja sopivuudessa. On ilmeisesti Mersun orkkiksissakin muotit kuluneet. olettaisi että uusi ja kallis lokasuoja istuisi kuin tehtaalla. Mutta näköjään orkkisvaraosissa on sama säästöbuumi mikä on muuallakin nähtävissä.
Että jos tilasit tarvikelokasuojan niin et menettänyt mitään, sama työ ja säästit osan hinnassa satoja euroja.

1991 420 SE
Re: S124 300TE kunnostelua
W123 tilasin joskus alkuperäiset lokasuojat ja ne kyllä näytti istuvan hyvin, eikä niissä ollut sellaisia ruttuja ja kaksinkerroin taittuneita kohtia. Mutta joku alihankkija noi vanhempien mallien osat tekee, tai on tehnyt, ja laatu ei välttämättä niin hyvä kuin alkuperäisissä. Toisaalta ei se paljoa vaatinut tuohonkaan loppuviimein, mutta kun ei aluksi tiedä mistä se kiikastaa ja pitää 50 kertaa irrottaa ja asentaa ja kokeilla että joko nyt sopii.
Ja vaikka tilaa klokkerholmin niin saattaa tulla mikä vaan, niinkuin tämä oli embo merkkinen. Tästäkin pitää maali poistaa kokonaan, tarrassa lukee että sinkittyä peltiä ja katodisesti maalattu mutta lähtee ihan kynnellä raaputtamalla pois.
Ja vaikka tilaa klokkerholmin niin saattaa tulla mikä vaan, niinkuin tämä oli embo merkkinen. Tästäkin pitää maali poistaa kokonaan, tarrassa lukee että sinkittyä peltiä ja katodisesti maalattu mutta lähtee ihan kynnellä raaputtamalla pois.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Joo, ei tuossa orkkisosassa mitään ruttuja ole, mutta voimaa joutuu käyttämään että saa asemoitua paikoileen. Ei ihan mene vaan hellästi laittamalla. Kun taas WIS:istä lukee korirakojen toleransseja niin puhutaan puolesta millistä, ei oikein täsmää siihen tarkkuuteen mitä odottaisi orkkisosilta. 

1991 420 SE
Re: S124 300TE kunnostelua
Joo. Toleranssit on näissä vanhemmissa autoissa aika suuret, lähes kaikissa osissa on isot säätövarat että ne saa kohdilleen. Ja pienikin heitto jossain voi tehdä sen että osa ei tunnu millään sopivan paikalleen. Kävin vielä pikkuisen säätämässä lokasuojaa yläreunasta taaksepäin, sekin auttoi jonkin verran tuohon etukulmaan ja samalla lokarin ja oven sauma tuli vielä tasaisemmaksi koko matkalta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Tilasin tuossa taannoin https://www.trabhan.com/ korjauspalat helmoihin ja oikeaan etusisälokasuojaan ja ne tulikin viime viikolla. Ovat kyllä jämerää tavaraa, helmojen palat 1,2mm ja etukulmakin millistä, perus klokkerholmeihin verrattuna kunnon jöötiä. Suunnitelmissa aloittaa ruostekorjailut ensi eli syyslomaviikolla. Ruosteeton takaluukku löytyi sattumalta foorumin kautta, se tuli tänään ja oli juuri sellainen kuin piti. Omassa luukussa meni ruuvimeisseli läpi lasin alakulmista, eipähän tarvi sitä ruveta korjaamaan. Muuten se on sen verran hyvä että kannattaa laittaa talteen. Takapuskurin irrotin eikä onneksi löytynyt isompia yllätyksiä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Vaikuttaa asialliselta firmalta tuo TrabhanS202 kirjoitti: ↑Ma 10.10.2022 18:33 Tilasin tuossa taannoin https://www.trabhan.com/ korjauspalat helmoihin ja oikeaan etusisälokasuojaan ja ne tulikin viime viikolla. Ovat kyllä jämerää tavaraa, helmojen palat 1,2mm ja etukulmakin millistä, perus klokkerholmeihin verrattuna kunnon jöötiä. Suunnitelmissa aloittaa ruostekorjailut ensi eli syyslomaviikolla. Ruosteeton takaluukku löytyi sattumalta foorumin kautta, se tuli tänään ja oli juuri sellainen kuin piti. Omassa luukussa meni ruuvimeisseli läpi lasin alakulmista, eipähän tarvi sitä ruveta korjaamaan. Muuten se on sen verran hyvä että kannattaa laittaa talteen. Takapuskurin irrotin eikä onneksi löytynyt isompia yllätyksiä.

124:iin aika paljon korjauspeltiosaa, mm. T-malleihin takasivuikkunoiden peltejä ym.
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: S124 300TE kunnostelua
Joo niillä on melkeinpä vaan 124:siin osia, muihin malleihin vaan jotain yksittäisiä osia. Tosiaan maanantaina aloittelin peltityöt, oikealle puolelle hitsasin tunkinreijät ja helman takapäästä leikkelin ruosteita pois. On hankala paikka tehdä se, ei sielä isosti ruostetta ollut mutta kun on 5 eri osaa leivottu yhteen ja tarkoitus tehdä alkuperäisellä tavalla. Täytyy pari kuvaa laittaa kun pääsen koneelle.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Tilasin viime talvena täältä helmat ja eteen sisälokasuojat. Oikein laadukkaat ja paksua materiaalia.S202 kirjoitti: ↑Ma 10.10.2022 18:33 Tilasin tuossa taannoin https://www.trabhan.com/ korjauspalat helmoihin ja oikeaan etusisälokasuojaan ja ne tulikin viime viikolla. Ovat kyllä jämerää tavaraa, helmojen palat 1,2mm ja etukulmakin millistä, perus klokkerholmeihin verrattuna kunnon jöötiä. Suunnitelmissa aloittaa ruostekorjailut ensi eli syyslomaviikolla. Ruosteeton takaluukku löytyi sattumalta foorumin kautta, se tuli tänään ja oli juuri sellainen kuin piti. Omassa luukussa meni ruuvimeisseli läpi lasin alakulmista, eipähän tarvi sitä ruveta korjaamaan. Muuten se on sen verran hyvä että kannattaa laittaa talteen. Takapuskurin irrotin eikä onneksi löytynyt isompia yllätyksiä.

Re: S124 300TE kunnostelua
Helman takapäästä piti ottaa tuon verran pois ja lisäksi vielä kaikki kuvassa näkyvät ruosteet. Tilasin kl:ltä ulkokaaren ja sisäkaaren ulomman osan kun ne ei olleet hirveän kalliita ja toi sisäkaaren alaosa(jossa toi helmakoteloon näkyvä kumitulpalla peitetty reikä on) on melko hankala tehdä itse, jos siis haluaa rakenteesta alkuperäisen näköisen. Ulkokaaresta tarvii palan kaaren takaosaan. Molempia olis saanut myös laadukaampana trabhanilta mutta vähän turhan kalliita kun tarvittavat palat on niin pieniä ja toimitus kestää kuitenkin vähintään viikon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Puhaltelitko hiekalla tunkin nosto paikan ns helman sisältä? Meinasin omaan TDT:hen alkaa samoihin hommiin niin tässä miettinyt, että miten viisainta tehdä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S124 300TE kunnostelua
En, helmojen sisällä ei ole yhtään ruostetta vaan ihan puhtaat. Kotelosuojattu hyvin tehtaalla. Noi paikat on helppo ruostesuojata nyt kun lattiamatot on pois, sisäpuolella siinä takaoviaukon lähellä on kaksi valkoisilla muovitulpilla peitettyä isoa reikää joista suora näkymä tuonne.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Tilasin toissa päivänä paikallisesta liikkeestä uuden takavaimentimen ja eilen se jo tuli. Bosal merkkinen 228€, ei mielestäni pahan hintainen. Bensatankki on vähän kysymsmerkki että mitä sen kanssa, täyttöputken juuriosa aika ruosteessa ja muualtakin. Se bensatankin takaosan kiinnitys aika rakennelma, miksiköhän se on niin monimutkainen?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Onkohan Bosal halpaosien laatu parantunut vuosien varrella ? P*skinta p*skaa oli takavuosina. Alkuperäisosaan tai laadukkaaseen tarvikeosaan verratessa paljon kevyempi, kun on säilykepurkkipellistä tehty.
wiimax.fi
Re: S124 300TE kunnostelua
Ainakin pirun painava se on niinkuin sekin mikä oli paikallaan. Bosal näkyy olevan kalleimmasta päästä tarvikkeita eikä niitä montaa merkkiä enää saakkaan. Halvimpien vaimentimet näkyy olevan sellaisia perinteisen mallisia ovaaleita joihin päädyt prässätty, tämä on sellainen "simpukan" mallinen kuin alkuperäinenkin.
Asiaan, takalokasuojan alueelle kun en saanut niitä korjauspaloja niin aloitin korjaamaan oikeaa etukulmaa jossa iso reikä: Pesin etusisälokasuojan alueen harjaamalla konepesuaineella ja huuhtelemalla painepesurilla. Sitten leikkasin paineilmasahalla ruostuneen alueen pois ja sovitin sen uuden trabhanilta tilatun korjauspalan päälle. Tussilla viivaa ja sahalla samanlainen pala irti:
Rupesin sovittamaan sitä sitten paikalleen ja aluksi tuntui ettei se sovi sitten millään, no alkasin sitä kuitenkin heftailemaan alareunasta kiinni ja kyllä se sinne alkasi sopia. Oikeastaan tosi hyvin mutta tuon ison pyöreän reijän edestä jäi rako turhan suureksi, en siihen ruvennut sitten mitään 5 millin soiroa tekemään vaan leikkasin molemmista reunoista vähän pois ja teen isomman palan väliin.
En kerennyt valmiiksi asti tekemään mutta hyvälle mallille tuli.
Asiaan, takalokasuojan alueelle kun en saanut niitä korjauspaloja niin aloitin korjaamaan oikeaa etukulmaa jossa iso reikä: Pesin etusisälokasuojan alueen harjaamalla konepesuaineella ja huuhtelemalla painepesurilla. Sitten leikkasin paineilmasahalla ruostuneen alueen pois ja sovitin sen uuden trabhanilta tilatun korjauspalan päälle. Tussilla viivaa ja sahalla samanlainen pala irti:
Rupesin sovittamaan sitä sitten paikalleen ja aluksi tuntui ettei se sovi sitten millään, no alkasin sitä kuitenkin heftailemaan alareunasta kiinni ja kyllä se sinne alkasi sopia. Oikeastaan tosi hyvin mutta tuon ison pyöreän reijän edestä jäi rako turhan suureksi, en siihen ruvennut sitten mitään 5 millin soiroa tekemään vaan leikkasin molemmista reunoista vähän pois ja teen isomman palan väliin.
En kerennyt valmiiksi asti tekemään mutta hyvälle mallille tuli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Silloin 2005 kun omaan W124:ään takavaimentimen uusin, sai tarvikkeena Eberspächeriä. Onkohan niiden valmistus jo lopetettu?
1991 420 SE
Re: S124 300TE kunnostelua
Niin näkyy olevan muotoiltu kuten alkuperäinen. Painoa ei luettelo kerro, mutta Eberspächer kerrotaan painavan 12kg ja Walker peräti 16kg.
wiimax.fi
Re: S124 300TE kunnostelua
Eberin putket ovat olleet hyvää laatua, mutta ässään ei ainakaan enää ollut listoilla kun viimeksi katsoin muutama kuukausi sitten. Taitavat keskittyä uudempiin ja kysytympiin malleihin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: S124 300TE kunnostelua
On varmaankin, ei näy olevan kenelläkään varastossa. Näyttää eberin painoksi 12kg ja toi painoi 12,8 kg eli eiköhän se harrasteautossa asiansa aja jos on alkuperäisen näköinen ja vaimentaa äänet. Onkohan se alkuperäinen maalattu, jos on niin voisi tuonkin maalata.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Asiallisia pellin korjauksia by the way. Tulee asiallinen auton kun saat tehtyä. Ja tuo väri se kyllä passaa hyvin w124.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S124 300TE kunnostelua
Joo ihan mukava tehdä ruostehommia kun niitä ei ole mahdottomasti. En vaan pysty tulitöitä tekemään omassa autotallissa niin jokunen viikko näissä vierähtää kun ei pysty läheskään joka päivä tekemään. Väri on kyllä hyvä, ei ole arkisen harmaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Pohjasta töröttäviä ruuveja joihin esim sisälokarit kiinnittyy muovisilla muttereilla on katkennut muutamia ja kokeilin yhden korjata. Sopiva poraruuvi, sille 4mm reikä ja kiersin yläpuolelta päin melkein pohjaan. Sitten hiomalla kanta pois niin että jää pieni tynkä jäljelle ja hitsillä sopivasti täppää kiinni. Lopuksi ruuvin lyhennys oikean pituiseksi.
Tuota sisälokarin alaosaa joka lähtee viistosti etukulmaa kohti joutuu myös korjaamaan. Siinä on alapuolella suojana muovinpala jonka päälle jää kura muhimaan. Vähän huonosti suunniteltu tuo etupään suojaus kuralta ja moskalta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua
Kiitos
Onko kellään oikeaa tietoa miten näissä on moottoritila maalattu? Pinta on melkein matta ja jos rättiin laittaa tinneriä ja hinkkaa niin siihen tarttuu maalia, ja tarpeeksi jos hinkkaa niin maali pehmenee ja alkaa irrota raaputtamalla. Onko sielä vaan pelkkä värimassa johon sekoitettu kovettaja, joltain maaliliikkeen myyjältä joskus kuulin tälläisestä? Lakkaa tuola ei näyttäisi olevan, jos olis niin ei rättiin heti tarttuisi punaista.

Onko kellään oikeaa tietoa miten näissä on moottoritila maalattu? Pinta on melkein matta ja jos rättiin laittaa tinneriä ja hinkkaa niin siihen tarttuu maalia, ja tarpeeksi jos hinkkaa niin maali pehmenee ja alkaa irrota raaputtamalla. Onko sielä vaan pelkkä värimassa johon sekoitettu kovettaja, joltain maaliliikkeen myyjältä joskus kuulin tälläisestä? Lakkaa tuola ei näyttäisi olevan, jos olis niin ei rättiin heti tarttuisi punaista.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D