DBFI kirjoitti: ↑To 20.10.2022 22:05Mitenkäs tuo toimii uusimmilla mersuilla joihin ei merkkiliikkeen mekaanikkokaan pääse ilman omaa sertifikaattia?
V2.0:lle löytyi jostain lista ohjainlaitteita joita lukee 38-pinnisellä liittimellä, en jaksanut etsiä sisältääkö laite oikean multiplexerin eli lukee kaikki ohjainlaitteet vai rajoittuuko niihin K-linjoihin jotka OBD-II:stakin voi löytyä (moottori, vaihteisto...)?
Eipä tietoa kun ei ole uutta autoa (ja eihän uudessa ole vikakoodeja -), kokeiltu S205 (2018) ja W177 (2019) ja toimii siis ainakin näissä
ODB:llä näkyy vähemmän moduleita kuin laitteen Diag valikolla .
https://www.icarsoft.com/Product/s-397- ... smart.html
Elekman mukaan tukee "Vikakoodien luku ja poisto kaikista ajoneuvossa olevista järjestelmistä"
https://www.elekma.com/vikakoodinlukija ... kija/p/95/
Tuetut huoltotoiminnot:
Huoltovalon/-ilmoitusten nollaus (Oil Reset)
Sähköisen käsijarrun huolto (auki-/kiinniajo) (EPB)
Kaasuläpän sopeutus/opetus (ETC)
Ohjauskulma-anturin kalibrointi (SAS)
Hiukkassuodattimen regenerointi (DPF)
ABS jarrujen ilmaus (Bleeding)
Ruiskusuuttimien koodaus (Injector)
Rengaspainevalvontajärjestelmän hallinta/säätö (TPMS)
Ilmajousituksen hallinta/säätö (Suspension)
Ilmastoinnin aktivointi (Air conditioner)
Korin vakautuksen kalibrointi/opetus (Body Stability)
Moottorin hallinta/säätö (Engine)
Automaattilaatikon sopeutus (Trans adaption)
Polttoainepumpun aktivointi (Fuel Pump)
Ilmansuodattimen sopeutus/opetus (A/F Setting)
Tyhjäkäynnin säätö (Engine Idle)
Xentry olisi tietysti se paras vaan virallinen versio on älyttömän kallis hankinta työsemineen.