Karel kirjoitti: ↑Ti 18.10.2022 18:28
Tuttu auto. Tuttavan tuttavalla oli tämä ja kävi meillä näyttämässä kesällä. Ihan perussiisti kokonaisuus. Oli tainnut ostaa aika heräteostoksena ja ei sitten ollut ihan niin virheetön kuin alun perin toivoi olevan. (minäkin mokoma menin tonkimaan siitä vikoja esiin...

)
Kyllä nämä liikkuu, kun hinta on oikea. Itse möin reilu viikko takaperin meidän keltaisen retro-126:n. Hiukan joutui tulemaan hinnassa vastaan, mutta ei mitään älyttömiä.
Paljon näkyy noita, jotka roikkuvat myynnisä jo toista vuotta. Hinnan ja laadun suhde on pielessä, ei siinä sen kummempaa.
Terve K ja muut. Tämähän oli minulla tämän vuoden eikä autossa ollut sinänsä mitään moittimista
kunnes karel kertoi muutamia pikkujuttujam, jotka olivat pettymyksiä entisöinnin tasoon nähden.
Autohan on pahuksen hyvin ja huolellisesti tehty, noin sata kuvaa entisöinnistä on tarjolla.
Mutta oma haaveeni on aina ollut "spedemersu" ja se myöhempi, eli w116.
Olen kasvanut Lauttasaaressa lähellä Spedeä ja hän oli kyllä kundien keskuudessa se kovin jätkä.
Speden autot ja naiset kiinnostivat meitä nuoria miehiä ja eniten teki vaikutuksen 280 SE joka hänellä oli aika kauan. Sellaisen päätin saada joskus...
Riittävän hyvää en vuosien jälkeen löytänyt ja viime talvena toipilaana tulin ostaneeksi tämän satakakskutosen että pääsisi edes fiiliksiin. Karel on oikeassa, heräteostos. Eikä se ollut 116.
Vanhan mersun penkki ei minulle eikä ex appiukolleni sopinut, me kun teemme vanhoilla autoilla
aika pitkiä kesäreissuja istuen suurimma osan päivästä autossa. Hyvä kun päästiin selkämme suoristamaan viikon jälkeen.
Muuta moitittavaa autossa ei ole, lukuunottamatta karelin kylmän silmän havaitsemia pieniä puutteita.
Mallimerkintä on liian korkealla, mutta se on ollut jo germaanian aikoina jolloin takaluulku on maalattu
uudestaan ja loppu kori on pitänyt alkueräisen värin. Syytä takaluukun maalaamisen ei ole tiedossa.
Auto on siis hieno, hintalappu voisi olla verrokkeihin nähden samaa lähes 20 tuhatta, mutta ei silloin
kauppoja tapahdu. Mutta ei häpeä yhtään muuta samanalista. Rekkarikromit vähemmäksi,
fillarin keskiöt neutraaliksi ja samoin venttiilinhatut. Ruosteelta on suojattu, minulla on noin sata
kuvaa projektista. Hieno ajaa jos selkä kestää moisen penkin - joka sekin jousitettuu uudestaan.
Jatkan haavettani w116 huippuyksilöstä tai valitsen toisen aikalaisen. Mersuja on ollut 600 SEL - 91, 300 SL - 90, tämä kyseinen w126, CL 500 AMG (siis varuste AMG) 2002, 300 SEL -00, 600 SEL -03 ja lisäksi isällä uutena 190SL kauan sitten ja isoisällä S170 josta tuli SA INT -versio, ei palautettu sodan jälkeen.
Jossain vaiheessa varmaan palataan asiaan, sillä välin ihailen teidän muiden autoja ja projekteja.
On nämä vaan niin hienoja!!
ps. Harrastan kaikkia merkkejä, kaikilla kun on joku malli joka miellyttää. Pääharrastus on ollut Audi,
sukulaismerkki sekin. Mutta Fiat, Maserati, BMW, Alpian, Alfa Romeo, Porsche, kaikkien kanssa on ollut hauskaa. Italialaisten kanssa jopa huumorissa repimistä... Joka on omistanut, tietää. Ne silti palkitsevat
ruhtinaallisesti kiukuttelnsa ajo-ominaisuuksilla. Harrastakaamme avoimin mielin ja kaikkea kokeillen.
Ja kyseinen 500 on oikesti hyvä auto, penkki vaan on selkävaivaiselle ihan mahdoton. Ei muuta vikaa.