Enpä tiedä softapäivityksistä mutta väistämättä jonkinlainen kompromissi ilman momentinmuunninta ja eiköhän se 7G-tronic siinä Tuulilasin jutun S500:ssakin välillä töksähdä, vaihteiston ominaisuus kuten vähän aiemmissakin mersun automaateissa.
Oliko linkkiä noihin parin kympin kulutuksiin? Kirppuautollakin pääsee 20 litraan ainakin sopivalla pätkäajolla ellei autobahnilla sitten kulje riittävän lujaa. Kai jutuissa kerrottiin mikä vika aiheuttaa kolminkertaisen kulutuksen tavanomaisessa ajossa?
W222 ässä ja C217 S-Coupé
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
DBFI kirjoitti: ↑To 27.10.2022 09:02 Enpä tiedä softapäivityksistä mutta väistämättä jonkinlainen kompromissi ilman momentinmuunninta ja eiköhän se 7G-tronic siinä Tuulilasin jutun S500:ssakin välillä töksähdä, vaihteiston ominaisuus kuten vähän aiemmissakin mersun automaateissa.
Oliko linkkiä noihin parin kympin kulutuksiin? Kirppuautollakin pääsee 20 litraan ainakin sopivalla pätkäajolla ellei autobahnilla sitten kulje riittävän lujaa. Kai jutuissa kerrottiin mikä vika aiheuttaa kolminkertaisen kulutuksen tavanomaisessa ajossa?
Toki, huhut kahden kympin kulutuksesta perustuu yhteen Youtube kommenttiin.

https://www.youtube.com/watch?v=shdLHeASe28Gan St 7 years ago
I own the S400L Hybrid purchased Dec 2014. The fuel economy is a big disappointment. Daimler AG claimed 6.3-6.8 liters / 100km. I am consistently getting 16.0 – 18.0 liter / 100 km. A number of owners in this region are sharing my experience and disappointment. I would be gratefully to receive views from other owners.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Nämä uudet ässät on kyllä hienoja. Onkohan nyt vuosien päästä käyttökokemuksia 2014 - > S mersuista Suomen oloissa riittävästi.
Tohtiskohan omasta W220 S65:stä luopua... Josko vaihtaisi tai ulkomaille myisi
Tohtiskohan omasta W220 S65:stä luopua... Josko vaihtaisi tai ulkomaille myisi
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Minulla on käyttökokemuksia allekirjoituksen W222 Ässästä. Lähemmäs 290 tkm nyt ajettu. Alussa oli semmonen ihme juttu, ilmoitteli , että SCR- katalysaattori pitäisi vaihtaa. Mutta niin kummaa kuin onkin, kävi sitten merkkiliikkeessä "tutkimuksissa"!
Olisko siinä viitisensataa ollut tutkimukset, köh! Noh, arvelisin sitten, että olivat uuden alkuperäisen ohjelman laittaneet?
Nyt on toiminut moitteetta. Olisko joku tietämätön ollut tai muuten vaan paskaa joskus ohjelmoitu, tiedä sitten!?

Nyt on toiminut moitteetta! Kuluja on ollut Webaston vesipumppu uusiksi, akku uusiksi, jarrut eteen ja taakse uudet, vetoakselin suojakumi rikki, niin eteen uudet tarvikevetoakselit ja Airmatic eteen uudet tolpat.
En pitäisi noinkin paljon ajettuun kuluja pahana, kuitenkin suuri osa kuluvia normaalisti vaihdettavia osia. Itse tehnyt nuo mekaaniset osien vaihdot, lukuunottamatta Webaston korjausta, niin töiden arvo pieni! Eri juttu jos joutuu merkkiliikkeessä kaikki teettämään!
Mukavin auto ajella omistamistani, on hiljainen, menee suoraan eikä hötkyile, Airmatic jousitus mukava. Varusteitakin mukavasti, piilossa oleva koukku, Webasto, pepan lämmitys tuuletuksineen, selkähieronta yms. ja neliveto on hyvä olla!

Alussa pelotti nuo pissalaitteet, siis Ad Blue kun täälläkin niistä paljon juttua ollut ongelmineen, mutta toistaiseksi siis niiltä välttynyt!
Pääpiirteissään siis tyytyväinen ollut, ja yhteenvetona kirjoitankin Jorma Uotisen sanoin, "ei huono"!

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
EDIT: Ja siis tietysti huoltoina normaalisti öljynvaihdot vuosittain noin 5tkm ja sitten ilmansuodattimet ja polttoainesuodattimen vaihdoin! Turbokin ilmeisesti alkuperäinen eikä ylimääräisiä välyksiä.mpower kirjoitti: ↑Su 02.03.2025 17:12Minulla on käyttökokemuksia allekirjoituksen W222 Ässästä. Lähemmäs 290 tkm nyt ajettu. Alussa oli semmonen ihme juttu, ilmoitteli , että SCR- katalysaattori pitäisi vaihtaa. Mutta niin kummaa kuin onkin, kävi sitten merkkiliikkeessä "tutkimuksissa"!
Olisko siinä viitisensataa ollut tutkimukset, köh! Noh, arvelisin sitten, että olivat uuden alkuperäisen ohjelman laittaneet?
Nyt on toiminut moitteetta. Olisko joku tietämätön ollut tai muuten vaan paskaa joskus ohjelmoitu, tiedä sitten!?![]()
Nyt on toiminut moitteetta! Kuluja on ollut Webaston vesipumppu uusiksi, akku uusiksi, jarrut eteen ja taakse uudet, vetoakselin suojakumi rikki, niin eteen uudet tarvikevetoakselit ja Airmatic eteen uudet tolpat.
En pitäisi noinkin paljon ajettuun kuluja pahana, kuitenkin suuri osa kuluvia normaalisti vaihdettavia osia. Itse tehnyt nuo mekaaniset osien vaihdot, lukuunottamatta Webaston korjausta, niin töiden arvo pieni! Eri juttu jos joutuu merkkiliikkeessä kaikki teettämään!
Mukavin auto ajella omistamistani, on hiljainen, menee suoraan eikä hötkyile, Airmatic jousitus mukava. Varusteitakin mukavasti, piilossa oleva koukku, Webasto, pepan lämmitys tuuletuksineen, selkähieronta yms. ja neliveto on hyvä olla!![]()
Alussa pelotti nuo pissalaitteet, siis Ad Blue kun täälläkin niistä paljon juttua ollut ongelmineen, mutta toistaiseksi siis niiltä välttynyt!
Pääpiirteissään siis tyytyväinen ollut, ja yhteenvetona kirjoitankin Jorma Uotisen sanoin, "ei huono"!![]()

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014