Joo, se on uskomatonta, miten monenlaisia liitoksia löytää käytettyjen autojen äänentoistojärjestelmistä. Yleensä se on aika hyvä tapa tuottaa itselleen mielihyvää, kun korjaa ne onnettomat liitokset juuri tuolla juotos + kutistesukka -menetelmällä. Ja poistaa samalla turhat piuhat ja liitokset, joita niitäkin yleensä on sinne jostain päätynyt.
En muistanut itse millään, että mitkä ovikaiuttimet mulla on, enkä löytänyt dokumenttejakaan. Onneksi on Mersuforum, sieltähän se tieto löytyi
viewtopic.php?p=1246150#p1246150
Eli DLS UP6i, eli kyllä se tosiaan 6,5-tuumainen on. Kuitenkin niitä varten koneistettiin koteloon kaiuttimen kiinnityspinta isommaksi, kun ei se sopinut siihen alkuperäiseen ei-pyöreään upotukseen. Ja kotelon takaseinä pois - muistelin sen johtuvan siitä, että tuo kaiutin on alkueräistä syvempi, mutta enpä ole varma, että oliko sittenkään, vaan poistinko muuten vaan sen takaseinän ritilän, jonka hyötyä en osannut hahmottaa. Noin muutehnan mä sitten pyrin parantamaan oven akustisia ominaisuuksia sulkemalla aukkoja StP eristematolla, jota laitoin isoihin peltipintoihin myös ja sitten mahdollisuuksien mukaan StP solumuovia sinne sisälle kaikuja eliminoimaan. Tiiä sitten, oliko siitä todellista hyötyä äänenlaadulle, mutta ainakin on yritetty. Ja ovi tuntuu jykevämmältä & laadukkaamalta, kun se on painavampi eikä sulkiessä rämise tai päästä muitakaan ylimääräisiä ääniä.