Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
22e7 ja 2075.
Tapahtuivat ilmeisesti molemmat (?) Samaan aikaan, kun erittäin tasaisen ja rauhallisen, kymmenien kilometrien ajon jälkeen lähdin ohittamaan tällä W211 E200 CDI - farkullani rekkaa ja painoin oikein reippaasti kaasua. Jotain tapahtui heti ohituksen alussa ja auto meni limp modeen. Jo tätä ennen olin huomannut samalla ajokerralla lievemmissä kiihdytyksissä, että pakoputkesta tulvahti selkeästi savua ilmaan.
Myöhemmin kaivoivat nämä vikakoodit esiin ei-merkkikorjaamolla. Auton vikakoodit nollattiin (koska eivät saaneet vikaa selville, ainoastaan nuo muistiin jääneet vikakoodit?) ja toiminut sen jälkeen moitteetta.
Jäi vaan epäilys siitä että voiko tuo toistua, pahentua tms. Autosta mennyt muutenkin tähän 14v ikään nähden minulla-oloaikana (2v) kaikki klassiset kyseisen mallin (ja Mersun?) Viat korjaukseen, jarruputket vaihdettu, absi antureita, ilmapussit, laturi ja akku...
Varmaan on sattunut jollekulle muullekin.
Ja kyllä, auto on huollettu aikalailla täysin tietokoneen ilmoittamien huoltovälien mukaan, viimeksi B-huolto jokunen kuukausi sitten.
Mutta lienee joku ihan muu fyysinen, tuleva ongelma, kuin normaalihuoltoihin liittyvä. Kyllä viimeksi mun mielestä polttoainesuodatinkin vaihdettiin ...
Tapahtuivat ilmeisesti molemmat (?) Samaan aikaan, kun erittäin tasaisen ja rauhallisen, kymmenien kilometrien ajon jälkeen lähdin ohittamaan tällä W211 E200 CDI - farkullani rekkaa ja painoin oikein reippaasti kaasua. Jotain tapahtui heti ohituksen alussa ja auto meni limp modeen. Jo tätä ennen olin huomannut samalla ajokerralla lievemmissä kiihdytyksissä, että pakoputkesta tulvahti selkeästi savua ilmaan.
Myöhemmin kaivoivat nämä vikakoodit esiin ei-merkkikorjaamolla. Auton vikakoodit nollattiin (koska eivät saaneet vikaa selville, ainoastaan nuo muistiin jääneet vikakoodit?) ja toiminut sen jälkeen moitteetta.
Jäi vaan epäilys siitä että voiko tuo toistua, pahentua tms. Autosta mennyt muutenkin tähän 14v ikään nähden minulla-oloaikana (2v) kaikki klassiset kyseisen mallin (ja Mersun?) Viat korjaukseen, jarruputket vaihdettu, absi antureita, ilmapussit, laturi ja akku...
Varmaan on sattunut jollekulle muullekin.
Ja kyllä, auto on huollettu aikalailla täysin tietokoneen ilmoittamien huoltovälien mukaan, viimeksi B-huolto jokunen kuukausi sitten.
Mutta lienee joku ihan muu fyysinen, tuleva ongelma, kuin normaalihuoltoihin liittyvä. Kyllä viimeksi mun mielestä polttoainesuodatinkin vaihdettiin ...
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Eipä tätä kukaan kommentoinut, mutta googlettamalla löysin samanlaisia vikakuvauksia ja syyksi paljastunut yleensä common rail paineensäädin ?!
Noita W211 E200CDI mesejä varmasti ollut monella, voisiko joku heittää linkin kyseiseen osaan ? Suunnittelemalleni korjaamolle pitäisi viedä kyseinen osa itse hankittuna. Vaihtohan ei itsessään kuulemma kummoinen työ ole...
Noita W211 E200CDI mesejä varmasti ollut monella, voisiko joku heittää linkin kyseiseen osaan ? Suunnittelemalleni korjaamolle pitäisi viedä kyseinen osa itse hankittuna. Vaihtohan ei itsessään kuulemma kummoinen työ ole...
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Kommentit saattavat olla vähäisiä johtuen siitä että pelkät vikakoodinumerot eivät kerro mitään, ja ei kiinnosta googletella niille kuvauksia kun et niitä viestiinkään kirjoittanut.
Part dartsin pelaamista voisi välttää teettämälä kunnon diagnoosin, savutus antaa vähän osviittaa että vikaa voisi olla myös ahtopuolellakin.
Autossasi (ellei ole aivan alkupään mallisarjaa) on hyvin todennäköisesti kaksi painetta säätävää venttiiliä (railissa ja kp pumpun vieressä) joten nyt ei ihan tiedä kumman haluaisit vaihtaa? Ilman VIN koodia joutuu menemään arvalla:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en
https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en
Part dartsin pelaamista voisi välttää teettämälä kunnon diagnoosin, savutus antaa vähän osviittaa että vikaa voisi olla myös ahtopuolellakin.
Autossasi (ellei ole aivan alkupään mallisarjaa) on hyvin todennäköisesti kaksi painetta säätävää venttiiliä (railissa ja kp pumpun vieressä) joten nyt ei ihan tiedä kumman haluaisit vaihtaa? Ilman VIN koodia joutuu menemään arvalla:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en
https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Nim MiHe laittamassa alemassa linkissä
osan no:5 oikeassa päässä on railipaineen säädin
(sille ei näy omaa osanumeroa mersuu myy sen yhdessä osan no:5 mukana)
eikös kaikki 211 koriset oleet jo CDI3 eli ja sitä myöten niisä on myös se toisen linkin määrän säädin
vai onkos CDI3 tehty ilman määrän säädintä
osan no:5 oikeassa päässä on railipaineen säädin
(sille ei näy omaa osanumeroa mersuu myy sen yhdessä osan no:5 mukana)
eikös kaikki 211 koriset oleet jo CDI3 eli ja sitä myöten niisä on myös se toisen linkin määrän säädin
vai onkos CDI3 tehty ilman määrän säädintä
Mökkillä
'
'
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Nokun muistelen että 2002 vuosimallina myydyissä W211:ssa olisi ollut jotain vanhaa tekniikkaa vielä mukana esim alipaineohjattu turbo jne, siksi tuo ehdollinen lausahdus tuossa viestissäni... voin toki muistaa väärinkin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
No, nyt asia selvisi. Jotenkin vaan hämmästyttää tämä tiettyjen, nimenomaan TYYPPIVIKOJEN tietämys tällä palstalla.
Kun vein auton asiantuntijalle, totesi autoa hakiessani että näitä kyseisellä 2,1L dieselkoneella olevia Mersuja tulee kokoajan heille huoltoon. Viimeksi oliko Vito vai Sprinter...
Noista yleismallin OBD-lukijan vikakoodeistakin ois täällä mun mielestä jo jonkun pitänyt tajuta tuo asia, kun kyseessä kuitenkin on tämä kone, joka siis käytössä laajasti vanhoissa mersuissa. Korkeapainepumpun vikahan se on. Mikä on aivan ymmärrettävää. Liian korkea paine tai liian matala, niin moottorin vikavalo syttyy. Ja se sammuu, kun kone mittaa valon syttymisen jälkeen oliko n. 5 normaalia käynnistystä, Jossa paineet pysyy normaaleina. Korjaus (sen osan vaihto kait) maksaisi yli 1500€ eikä siitä huolimatta ole mitään takeita, että vika katoaisi. Joillekin se on vaihdettu ja vika palannut siitä huolimatta !!! Tämä lienee äkkiseltään kaikista vittumaisin ja vakavin Mersun tyyppivika kyseisissä 2,1L dieselkoneissa, joita siis on aivan helvetin monessa mersuissa. Ihmettelen edelleen suuresti, ettei kellään tämä välähtänyt heti mieleen. Kun kerroin että vikavalo sytty Ekan kerran kun painoin kunnolla kaasua rekka ohittaessani ja seuraavan kerran erittäin jyrkässä mäessä jossa vakkari yritti pitää nopeutta yllä kierroksia
yhtäkkiä nostamalla.
Konetta "tekohengitetty" nyt yrittäjän sanoin, laitettu jotain ainetta sinne ja vaihdettu suodatin. Muuta ei kuulemma kannata tehdä. Vian kanssa voi kuulemma pärjätä vuosiakin kun ei vaan kamalasti kaasuttele ja ajaa rauhallisesti. Onpa kettumainen vika.
Kun vein auton asiantuntijalle, totesi autoa hakiessani että näitä kyseisellä 2,1L dieselkoneella olevia Mersuja tulee kokoajan heille huoltoon. Viimeksi oliko Vito vai Sprinter...
Noista yleismallin OBD-lukijan vikakoodeistakin ois täällä mun mielestä jo jonkun pitänyt tajuta tuo asia, kun kyseessä kuitenkin on tämä kone, joka siis käytössä laajasti vanhoissa mersuissa. Korkeapainepumpun vikahan se on. Mikä on aivan ymmärrettävää. Liian korkea paine tai liian matala, niin moottorin vikavalo syttyy. Ja se sammuu, kun kone mittaa valon syttymisen jälkeen oliko n. 5 normaalia käynnistystä, Jossa paineet pysyy normaaleina. Korjaus (sen osan vaihto kait) maksaisi yli 1500€ eikä siitä huolimatta ole mitään takeita, että vika katoaisi. Joillekin se on vaihdettu ja vika palannut siitä huolimatta !!! Tämä lienee äkkiseltään kaikista vittumaisin ja vakavin Mersun tyyppivika kyseisissä 2,1L dieselkoneissa, joita siis on aivan helvetin monessa mersuissa. Ihmettelen edelleen suuresti, ettei kellään tämä välähtänyt heti mieleen. Kun kerroin että vikavalo sytty Ekan kerran kun painoin kunnolla kaasua rekka ohittaessani ja seuraavan kerran erittäin jyrkässä mäessä jossa vakkari yritti pitää nopeutta yllä kierroksia
yhtäkkiä nostamalla.
Konetta "tekohengitetty" nyt yrittäjän sanoin, laitettu jotain ainetta sinne ja vaihdettu suodatin. Muuta ei kuulemma kannata tehdä. Vian kanssa voi kuulemma pärjätä vuosiakin kun ei vaan kamalasti kaasuttele ja ajaa rauhallisesti. Onpa kettumainen vika.
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Mitä te muut esim. Kyseisen W211 mallin, samalla koneella varustetun auton omistajat olette tälle aikanaan tehneet ?! Ei todellakaan kannata tollaseen autoon kyseistä osaa alkaa vaihtelemaan jonka arvo n. 30% koko auton tämänhetkisestä arvosta. Jos kukaan ylipäätään moista enää ostaisikaan. Käyttöarvo sillä on , ei muuta.JaakkoZZ kirjoitti: ↑Su 16.10.2022 12:03 No, nyt asia selvisi. Jotenkin vaan hämmästyttää tämä tiettyjen, nimenomaan TYYPPIVIKOJEN tietämys tällä palstalla.
Kun vein auton asiantuntijalle, totesi autoa hakiessani että näitä kyseisellä 2,1L dieselkoneella olevia Mersuja tulee kokoajan heille huoltoon. Viimeksi oliko Vito vai Sprinter...
Noista yleismallin OBD-lukijan vikakoodeistakin ois täällä mun mielestä jo jonkun pitänyt tajuta tuo asia, kun kyseessä kuitenkin on tämä kone, joka siis käytössä laajasti vanhoissa mersuissa. Korkeapainepumpun vikahan se on. Mikä on aivan ymmärrettävää. Liian korkea paine tai liian matala, niin moottorin vikavalo syttyy. Ja se sammuu, kun kone mittaa valon syttymisen jälkeen oliko n. 5 normaalia käynnistystä, Jossa paineet pysyy normaaleina. Korjaus (sen osan vaihto kait) maksaisi yli 1500€ eikä siitä huolimatta ole mitään takeita, että vika katoaisi. Joillekin se on vaihdettu ja vika palannut siitä huolimatta !!! Tämä lienee äkkiseltään kaikista vittumaisin ja vakavin Mersun tyyppivika kyseisissä 2,1L dieselkoneissa, joita siis on aivan helvetin monessa mersuissa. Ihmettelen edelleen suuresti, ettei kellään tämä välähtänyt heti mieleen. Kun kerroin että vikavalo sytty Ekan kerran kun painoin kunnolla kaasua rekka ohittaessani ja seuraavan kerran erittäin jyrkässä mäessä jossa vakkari yritti pitää nopeutta yllä kierroksia
yhtäkkiä nostamalla.
Konetta "tekohengitetty" nyt yrittäjän sanoin, laitettu jotain ainetta sinne ja vaihdettu suodatin. Muuta ei kuulemma kannata tehdä. Vian kanssa voi kuulemma pärjätä vuosiakin kun ei vaan kamalasti kaasuttele ja ajaa rauhallisesti. Onpa kettumainen vika.
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Nyt kun olet saanut purkaa pahaa mieltäsi tänne niin olisiko liikaa vaadittu että laittaisi ne vikakoodien selitteet ekaan viestiin?
Kukaan ei muista noita ulkoa, eikä kiinnosta pätkääkään alkaa googlettelemaan muiden koodien perään.
Sit siihen itse vikaan, harvoin menee om64x sarjasta pumppu, yleisesti se alhainen paine johtuu jostain muusta siinä polttoainesysteemissä.
Suuttimien ohivuoto on aivan ensimmäinen mikä pitää katsoa, ja se yleisin syy.
Seuraavana railpainesäädin, harvemmin.
Täällä on enemmän tietoa kuin monellakaan korjaamolla, ja esittämällä asiansa oikein saattaa jopa saada vastauksen, ei tosin ihan tunnissa.
Kukaan ei huomaa kaikkia viestejä joita ohi menee.
Ja päätään aukomalla pääsee äkkiä siihen paskat nimimerkit listaan ei vastata...
Niin ja jos tosiaan mietit pumppua ja päädyt siihen niin multa löytyy pari käytettyä ehjästä irroitettua kun on päivitetty isompi pumppu.
Kukaan ei muista noita ulkoa, eikä kiinnosta pätkääkään alkaa googlettelemaan muiden koodien perään.
Sit siihen itse vikaan, harvoin menee om64x sarjasta pumppu, yleisesti se alhainen paine johtuu jostain muusta siinä polttoainesysteemissä.
Suuttimien ohivuoto on aivan ensimmäinen mikä pitää katsoa, ja se yleisin syy.
Seuraavana railpainesäädin, harvemmin.
Täällä on enemmän tietoa kuin monellakaan korjaamolla, ja esittämällä asiansa oikein saattaa jopa saada vastauksen, ei tosin ihan tunnissa.
Kukaan ei huomaa kaikkia viestejä joita ohi menee.
Ja päätään aukomalla pääsee äkkiä siihen paskat nimimerkit listaan ei vastata...
Niin ja jos tosiaan mietit pumppua ja päädyt siihen niin multa löytyy pari käytettyä ehjästä irroitettua kun on päivitetty isompi pumppu.
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
14 vuoden ikäinen auto ja ihanko akunkin joutui jo vaihtamaan, kannattaa varautaua todellakin pahimpaan jatkossa.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Mikä se TYYPPIVIKA oikein oli, joka olisi pitänyt foorumilaisten tietää? Ja kuka neropatti sen on tyyppiviaksi määrittänyt. Ihan samallailla vaikka ajovalonpolttimo voidaan tulkita tyyppiviaksi, hajoaahan se varmasti autosta kuin autosta jossainvälissä.
Muutenkin tämä ongelmien kysyjien muiden (vastaajien) haukkuminen on jotenkin käsittämätöntä nykyään. Kukapa jaksaa enää vastailla kohta mihinkään...
Muutenkin tämä ongelmien kysyjien muiden (vastaajien) haukkuminen on jotenkin käsittämätöntä nykyään. Kukapa jaksaa enää vastailla kohta mihinkään...
2007 R 320cdi
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Johtuu siitä ettei diagnoosin tehnyt ymmärrä p*skan vertaa koko laitteesta, kunhan vaan jotain ehdotti.Korjaus (sen osan vaihto kait) maksaisi yli 1500€ eikä siitä huolimatta ole mitään takeita, että vika katoaisi.
wiimax.fi
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Oliko tämä 'asiantuntija', joka tämän heti tyyppiviaksi leimasi, varsinaissuomessa... 
Johtuisikohan tämä että 'kyseinen osa vaihdettu mutta silti vika ei poistunut' että ei se olekaan tämän 'tyyppivian' yleisin aiheuttaja...
Joo, ihan kätevä tuo toiminto millä saa käyttäjän kommentit näkymättömiin *click*

Johtuisikohan tämä että 'kyseinen osa vaihdettu mutta silti vika ei poistunut' että ei se olekaan tämän 'tyyppivian' yleisin aiheuttaja...
Joo, ihan kätevä tuo toiminto millä saa käyttäjän kommentit näkymättömiin *click*
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Joo, täähän on näissä tyyppivika, kaiken aikaa vaihdetaan. 1500 maksaa, mutta ei se vielä takaa että auto kuntoon tulee... JJEPP 

-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Vaihda korjaamoa. Itsellä juurikin tuollaisen oireen vastaavassa tilanteessa aiheutti W211:ssa ahtovuoto.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Itsellä aivan samanlaiset oireet oli W211 270 CDI:ssä. Oireet vaan koko ajan pahenivat ja viimeinen niitti oli kun sammui kiihdytyskaistalle ja putkista pölähti järkyttävät savut. Määränsäätimen ja suodattimen vaihdoin, jotta saisi nämä suljettua pois. Sama paineensäätimen kanssa. Star näytti vikaa "Rail paine liian alhainen" Auton käytin Diesel ammattilaisella ja suuttimet käytettiin testipenkissä. Jokaisessa aivan järkyttävät ohivuodot. Suuttimet kun vaihdettiin niin ongelma korjautui täysin. Itse ainakin ennemmin lähtisin suuttimia epäilemään kun mitä kuuleman pitää niin korkeapainepumppuviat näissä aikalailla harvinaisia 

Re: Polttoainepiirin vikakoodit 22e7 ja 2075
Mä veikkaan että kaakossa ennemmin. Ainakin täältä Kotkan suunnilta kyseltiin STAR-apuja ja semmoista lupasinkin noin kuukausi sitten, sovittiin oikein yksityisviestein aikakin milloin auto tulee pihaan. Ei kuitenkaan tullut eikä kyllä mitään viestiäkään perumisesta. Hengissä näyttää kirjoittelija kuitenkin edelleen olevan, hyvä niin. Nyt kun ulosantia katselee niin varmaan ihan hyväkin ettei auto koskaan tähän pihaan päätynyt.