C-sarjan ongelmia S205 / W205
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tuleekohan tuosta vielä ongelmaa jos nuo kilometrit menee pieniksi vaikka säiliössä olisi ainetta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Aamulla käyty autopesussa ja siitä laivalle neljäksi tunniksi. Sitten tunnin verran ajoa pienessä vesisateessa kohti töitä. Kämpille päästyä takaluukku auki ja tiputtaa vettä hieman katkaisimen välistä. Tarkemmin katsottuna myös luukun muovin välistä hieman vettä valui.
Onko tuttu tapaus ja mikä aiheuttaa?
Auto S205 ja vuosimalli 2015.
Onko tuttu tapaus ja mikä aiheuttaa?
Auto S205 ja vuosimalli 2015.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
C250d ja P0101fc. Tuota lykkää nyt tulemaan. Onko kokemuksia ja mitä on ollu vikana? Töiden jälkeen aattelin putsarin tarkistaa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Voihan tolla ajaa sinne lähes tyhjäksi, vai mitä tarkoitat? Kyllä se pyytää sitä ainetta sinne tankkiin jos kovin vähäksi menee. Monesti mulla ollu punaisella ennen täyttöä.Pikku Mersu kirjoitti: ↑La 01.10.2022 17:17 Tuleekohan tuosta vielä ongelmaa jos nuo kilometrit menee pieniksi vaikka säiliössä olisi ainetta?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Vähän nyt seuraillut niin kilometrit ei laske vaikka nestetaso laskee ja jos oikein olen seurannut ja arvaan niin kilometrit lähtee taas laskemaan kun tankki menee alle puolenvälin.B170 kirjoitti: ↑Su 06.11.2022 18:15Voihan tolla ajaa sinne lähes tyhjäksi, vai mitä tarkoitat? Kyllä se pyytää sitä ainetta sinne tankkiin jos kovin vähäksi menee. Monesti mulla ollu punaisella ennen täyttöä.Pikku Mersu kirjoitti: ↑La 01.10.2022 17:17 Tuleekohan tuosta vielä ongelmaa jos nuo kilometrit menee pieniksi vaikka säiliössä olisi ainetta?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Morjens ostettiin tollanen 205 farkku 1.6 bensa koneella 119k ajettu 7g tomaatti aski ja aika samoja oireita alko ilmetä nyt n.80kmh pahimmillaan n.1sek välein tuntuu ratissa ja kuuluu jostain edestä tulee pitääkö perua kauppa vai mahtaako olla ominaisuus navat viileet jarrut vähän tärrää jarruttaessa mutta ei mitenkään pahasti onko ehdotuksiaRLE81 kirjoitti: ↑Pe 03.01.2020 17:38Ostin taannoin S205 vehkeen, C180 bensa, vm -15, 117k ajettu. Vasta huollettu.
Tässä jälkeenpäin on alkanut kuulua "huminaa" vasemmalta edestä, resonoi myös ratissa, joten tuulikaan se ei ole. Ei vaikuta ohjaukseen. Alkaa kuulua 20kmh vauhdissa, parhaiten ~60, mutta kovemmissa vauhdeissa ääni ei juuri kiihdy tai kovene.
Liikkeen myyjä ei ko. ääntä kuullut, huoltoliikkeen vianetsinnässä ei löytynyt mitään. Laakereita kiristettiin hieman, mutta ei vaikutusta. Jarrut OK. Seuraavaksi pitänee viedä rengasliikkeeseen kattomaan jos vanteissa olis joku myssy. Jos ei vanteetkaan ole lähde niin etuakseli?
Miinuksena se että toisis vanteita ei ole joilla kokeilla.
Katsastus 07/20.
Onko joku nuu törmännyt samaan, ja onko ehdotuksia mitä tehdä seuraavaksi. Veholle en viitsis itse viedä ja maksaa.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tältä näytti putsari.
Kyllä tuosta on läpi mennyt kaikki peuraa pienemmät hyvän aikaa.

Ja Veholla viime huollossa meinasivat, etteivät sitä katso, kun kerran auto ilmoittaa milloin se on vaihtokunnossa.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Siis onko tuossa moottorin ilmansuodatin? Ja Veholla eivät vaihda huollossa?

Ei voi muuta sanoa kuin että järkyttävää, todella järkyttävää.
1991 420 SE
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Jep. Vaihtavat kyllä kun niin vaatii. Itse en siis osannut vaatia, kun vastaus oli että siitä tulee ilmoitus kun suodatin on vaihtokunnossa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mie kyllä näyttäisin nuo valokuvat seuraavassa huollossa korjaamopäällikölle ja nostaisin pienimuotoisen metelin.


1991 420 SE
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tietyillä alueilla ja teillä ilmansuodattimet menee vielä liian paljon nopeammin huonoksi ja mustiksi. Kyllä suodattimen kunto kannata katsoa ja vaihtaa ajoissa jopa puhdistaa isot roskat,neulaset. Eikä olla jonkun valmistajan huolto-ohjelman takana.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mulla näytti toissapäivänä samat 2300km, mutta ainetta näytti olevan vaan tuohon punaisen rajaan, eli kohta pyytää täyttämään. Eli tolla ainemäärällä pitäis olla enemmän km jäljellä sinulla. Mun on pari kertaa heittänyt vikakoodia, kun ainetta on ollut säiliö puolillaan. Olen vaan nollannut koodit ja ajanut tai lisännyt ainetta niin herjailu loppunut. Ihan kuin puolessa tankissa anturi jumittais.Pikku Mersu kirjoitti: ↑La 01.10.2022 17:17 Tuleekohan tuosta vielä ongelmaa jos nuo kilometrit menee pieniksi vaikka säiliössä olisi ainetta?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Näkeekös ton AdBluen tilavuuden jostain tai jollain? Mulla kun ei ole tuollaista hienoa mittaria omassa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
B170 kirjoitti: ↑To 17.11.2022 17:38Itse luulisin että tietokoneen laskuri on jotenkin syntax error tilassa ja laskee kilometrit väärin. En oikein usko siellä olevan kahta anturia. Toinen palkille ja toinen kilometreille?Pikku Mersu kirjoitti: ↑La 01.10.2022 17:17
Mulla näytti toissapäivänä samat 2300km, mutta ainetta näytti olevan vaan tuohon punaisen rajaan, eli kohta pyytää täyttämään. Eli tolla ainemäärällä pitäis olla enemmän km jäljellä sinulla. Mun on pari kertaa heittänyt vikakoodia, kun ainetta on ollut säiliö puolillaan. Olen vaan nollannut koodit ja ajanut tai lisännyt ainetta niin herjailu loppunut. Ihan kuin puolessa tankissa anturi jumittais.
2×huoltoa pyytänyt sen korjaamaan mutta eivät mitään tehneet.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Paina ratista mökin kuvaa ja sitten etsi service valikko. Sieltä pitäisi löytyä.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mulla ei ole.Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ma 21.11.2022 14:55Paina ratista mökin kuvaa ja sitten etsi service valikko. Sieltä pitäisi löytyä.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eikä mulla. Saman ikäinen auto kun Jasulla mutta vain puolitehoisella yhteistyömoottorilla eli 180d.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mittaristosta katkeaa virta käynnistäessä ja ei yleensä saman päivän aikana palaa, seuraavana päivänä yleensä toimii. Akun varausta ei ole herjannut. Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tämä vaatii ilmeisesti aktivoinnin päälle että näkyy valikossa, eli onnistunee Starilla.
Edit. Ja näinhän se kävi. Nyt näkyy valikossa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
-
- Mersumies
- Viestit: 3101
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Nox-anturi kosahti jälleen! Onneksi tuli viimeksi laitettua Veholla, niin oli vielä varaosatakuuta jäljellä kuukausi
n.35tkm kesti 


Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Täällä tulee n. 50km välein P229F91 (NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Parametri ei ole sallituissa rajoissa.)
Saas nähä kauanko kaikki toimii ok.
Mutta kysymys koskee toista koodia, U113E87 (Tiedonsiirrossa akkutunnistimen kanssa on toimintahäiriö. Sähke puuttuu.) Onkos tuosta jollain tietoa että mitä meinaa? Se kun tulee satunnaisesti.
Saas nähä kauanko kaikki toimii ok.
Mutta kysymys koskee toista koodia, U113E87 (Tiedonsiirrossa akkutunnistimen kanssa on toimintahäiriö. Sähke puuttuu.) Onkos tuosta jollain tietoa että mitä meinaa? Se kun tulee satunnaisesti.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Moottorin häiriövalo syttyi. Jokohan nyt NOx-anturi. Viimeksi oli lambda. Mitään ei huomaa auton toiminnassa ainakaan. Ensi maanantaina pääsee vasta koodinlukuun. Samalla voikin sitten laitattaa alatukivarret ja takaiskarit. Halpaa lystiä varmasti.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Radio alkanut toimia huonosti, ei löydä kanavia kovinkaan helposti. Ihan kuin RDS ei toimisi tai antenni? Mites muilla toimii?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Muutamia asioita joita ilmennyt tällä työreissulla. Autona S205 250d
1. Webasto esilämmittää 30min. ja pakkasta max. 2 astetta. Ajoa reilu 10km tähän päälle, eikä mittariston mukaan nouse enään normaaliin. Aikaisemmin kovemmilla pakkasilla nousi kyllä helpostikin. Kilometrejä nyt 277tkm, oletettavasti orkkis pumppu ja termari.
2. Tänään ei tullut pesunestettä tuulilasille, pumppu kyllä toimii äänestä päätellen. Säiliö lähes täynnä.
3. Oikean takaoven kahva jumii välillä, eli ei mene ovi säppiin, ellei paina tappia alas. Onko paha homma avata ja putsata ja voidella?
1. Webasto esilämmittää 30min. ja pakkasta max. 2 astetta. Ajoa reilu 10km tähän päälle, eikä mittariston mukaan nouse enään normaaliin. Aikaisemmin kovemmilla pakkasilla nousi kyllä helpostikin. Kilometrejä nyt 277tkm, oletettavasti orkkis pumppu ja termari.
2. Tänään ei tullut pesunestettä tuulilasille, pumppu kyllä toimii äänestä päätellen. Säiliö lähes täynnä.
3. Oikean takaoven kahva jumii välillä, eli ei mene ovi säppiin, ellei paina tappia alas. Onko paha homma avata ja putsata ja voidella?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tänään pyörittelin vähän Xentryä, kun tutkailin tuota vähän väliä tulevaa NOx-vikakoodia (P229F91).
AdBlue-annostelun salliminen EI HYVÄKSYTTY,
Paine AdBlue-siirtopiirissä 0.0bar
Säiliön täyttömäärä ?
Toiminnon AdBlue lämmityselementti salliminen EI HYVÄKSYTTY
Onko nuo normaalisti noin? Osaako joku sanoa mitään näistä?
AdBlue-annostelun salliminen EI HYVÄKSYTTY,
Paine AdBlue-siirtopiirissä 0.0bar
Säiliön täyttömäärä ?
Toiminnon AdBlue lämmityselementti salliminen EI HYVÄKSYTTY
Onko nuo normaalisti noin? Osaako joku sanoa mitään näistä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
^Varmaa tietoa ei ole mutta tuosta olisi helppo kuvitella että on ohjelmoitu AdBlue-systeemit pois käytöstä mahdollisesti tulevien korjauskulujen pelossa.
C220d T 4-Matic
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kyllä se toimii, mutta huonosti. Ja käsittääkseni en näitä Xentryllä pääsisi tutkimaan, jos se olisi koodattu pois.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Nyt kun on kerennyt hetken tutkaileen, niin tuo ylempi tulee joka starttauksen jälkeen (ainakin kylmänä). Vikavalo syttyy kuudennen starttauksen jälkeen.Jasu80 kirjoitti: ↑Su 01.01.2023 19:06 Täällä tulee n. 50km välein P229F91 (NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Parametri ei ole sallituissa rajoissa.)
Saas nähä kauanko kaikki toimii ok.
Mutta kysymys koskee toista koodia, U113E87 (Tiedonsiirrossa akkutunnistimen kanssa on toimintahäiriö. Sähke puuttuu.) Onkos tuosta jollain tietoa että mitä meinaa? Se kun tulee satunnaisesti.
Anturit näyttää tyhjäkäynnillä ja ajossa mielestäni ihan ok lukemia. Mutta se, että vikakoodi tulee heti ekalla starttauksella kun Xentryllä vikakoodit poistettu, aiheuttaa päänsärkyä. Autoon kun tehtiin tuo NOx-päivitys juuri ostohetkellä, en tiedä, että onko vastaavaa ollut ennen sitä.
Tuo jälkimmäinen tulee myös säännöllisen epäsäännöllisesti. En tiedä mikä aiheuttaa, enkä sitä, että vaikuttaako johonkin.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tuon satunnaisen vikakoodin U113E87 voi aiheuttaa myös vanha "vara-akku" eli varaosanumerolla A2059053414 oleva Voltage Converter, jossa on 4 isoa kondensaattoria sisällä. Mersun ovh. sille on noin 250 € ja kunnostettuna varaosana hinta on 200 €. Se näyttää olevan Hellan valmistama, joten sille saattaa löytyä myös edullisempi hinta jostain Hellan luettelosta. W/S 205 malleissa se sijaitsee oikealla etujalkatilan maton alla. Esim. tästä linkistä löytyy vaihto-ohje YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=U-gNRIlWm_w
Aikaisemmin kysyit Webaston esilämmityksen ja lyhyen ajon jälkeisestä tavallista alhaisemmasta moottorin lämpötilasta. Mikäli termostaatti ja sähköinen kiertovesipumppu ovat kunnossa, vika voi olla vesipumpun alipainetta ohjaavassa venttiilissä. Täältä löytyy esim. yksi mahdollinen vaihtoehto: https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-pierburg
Kannattaa myös huomioida, että ulkolämpötilan noustessa, Webasto kytkeytyy nopeammin osateholle pysäköintilämmittimenä toimiessaan. Koska silloin esisäädetty sisälämpötila saavutetaan nopeammin kuin kovilla pakkasilla. Tarvittaessa myös moottorin lämpötilaa saadaan nostettua, kun säädetään ilmastoinnin käyttöpaneelista auton sisätilan lämpötilaa ylöspäin esim. 27 asteeseen. Tämän jälkeen Webasto toimii pysäköintilämmittimenä täydellä teholla pitempään ja samalla myös moottorin lämmöt nousee korkeammalle. Tämä koskee tietysti Mersun OE lisälämmittimiä, joissa on tehty muutostyö/ohjelmointi myös moottorin lämmittämiseksi.
Vastaavasti toimiessaan lisälämmittimenä Webasto pitäisi saavuttaa optimaalinen moottorilämpö sitä nopeammin, mitä korkeampi on ulkolämpötilan lukema. Tähän vaikutta myös se, mistä ulkolämpötilasta automaattinen lisälämmitys on säädetty alkavaksi. Tietysti tätä lisälämmitystoimintoa voidaan ohjata myös manuaalisesti, vaikka suoraan ilmastoinnin käyttöpaneelista.
Aikaisemmin kysyit Webaston esilämmityksen ja lyhyen ajon jälkeisestä tavallista alhaisemmasta moottorin lämpötilasta. Mikäli termostaatti ja sähköinen kiertovesipumppu ovat kunnossa, vika voi olla vesipumpun alipainetta ohjaavassa venttiilissä. Täältä löytyy esim. yksi mahdollinen vaihtoehto: https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-pierburg
Kannattaa myös huomioida, että ulkolämpötilan noustessa, Webasto kytkeytyy nopeammin osateholle pysäköintilämmittimenä toimiessaan. Koska silloin esisäädetty sisälämpötila saavutetaan nopeammin kuin kovilla pakkasilla. Tarvittaessa myös moottorin lämpötilaa saadaan nostettua, kun säädetään ilmastoinnin käyttöpaneelista auton sisätilan lämpötilaa ylöspäin esim. 27 asteeseen. Tämän jälkeen Webasto toimii pysäköintilämmittimenä täydellä teholla pitempään ja samalla myös moottorin lämmöt nousee korkeammalle. Tämä koskee tietysti Mersun OE lisälämmittimiä, joissa on tehty muutostyö/ohjelmointi myös moottorin lämmittämiseksi.
Vastaavasti toimiessaan lisälämmittimenä Webasto pitäisi saavuttaa optimaalinen moottorilämpö sitä nopeammin, mitä korkeampi on ulkolämpötilan lukema. Tähän vaikutta myös se, mistä ulkolämpötilasta automaattinen lisälämmitys on säädetty alkavaksi. Tietysti tätä lisälämmitystoimintoa voidaan ohjata myös manuaalisesti, vaikka suoraan ilmastoinnin käyttöpaneelista.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J