Auto 300e m103 seisoi viikon pihassa eikä lähtenyt käymään, startti napsahteli. Ei siinä, akku laturiin yöksi ja seuraavana päivänä käyntiin. Ajoa noin 50km ja takas parkkiin. Seuraavana päivänä päivällä startti pyörii, mutta ei tahdo lähteä käymään. Kerran ihan vähän yritti hörähtää, nyt vain pyörittää ei edes yritä. Bensapumppu surraa pari sekuntia virrat kun laittaa päälle.
Vaihdoin autoon tulpat noin 2 viikkoa ennen viikon seisottamista. vanhat Bosch fr8ktc tulpat pois ja tilalle motonetista Denso t20epu. Toimi näillä hyvin.
Äsken päätin laittaa vanhat Bosch tulpat tilalle, jos vaikka tulpissa vika. No, pyöritttää samalla tavalla vanhoilla tulpilla. Densot haisivat bensalta pois ottaessa, joten saa bensaa? Myös kipinä tulee irtotulpalla venakopan kanteen testattaessa.
Bensa ollut kokoajan tankissa suht vähän ja pakkasetkin iski nyt samoihin aikoihin. Lisäilin bensaa kanisterista ens alkuun tietenkin.
Mites tuon paskan nyt sais käyntiin?
300e ei käynnisty
Re: 300e ei käynnisty
Update
ruiskun levystä sisään pilottia. Ei auta. Kaikist tulpanhatuist kipinä. Alkaa olla ideat loppu…
ruiskun levystä sisään pilottia. Ei auta. Kaikist tulpanhatuist kipinä. Alkaa olla ideat loppu…
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: 300e ei käynnisty
Olihan siellä akussa nyt tarpeeksi virtaa. Kyllähän tuon käydä pitäis, jos tuo kipinä oikeassa kohdin tulee.. Ettei epähuomiossa johdot väärässä järjestyksessä yms.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: 300e ei käynnisty
12.6v oli eilen, kun yritti. Johtoja ikinä ottanut edes irti, kun joku reitittänyt nippusiteillä venakopan vasemmalle, pakosarjan yläpuolelle.
Vaihdoin nyt tänään vj pyörijän ja puhdistin kannen kosteuden poistajalla. Ei lähtenyt. Laitan yöksi toisen akun laturiin ja huomenna vielä täydellä akulla kokeilen.
Vaihdoin nyt tänään vj pyörijän ja puhdistin kannen kosteuden poistajalla. Ei lähtenyt. Laitan yöksi toisen akun laturiin ja huomenna vielä täydellä akulla kokeilen.
Re: 300e ei käynnisty
Jeps, tänään sain auton pelaamaan.
Todennäköisesti useamman asian summa tuo sitkeä vika.
Vaihdoin kokonaan uuden puolan, sulakkeet yj releeseen, akun - navan kengän ja vielä lisää bensaa kanisterista.
Alla koko operaatio aikajärjestyksessä.
Autossa tarvike yj-rele, joka näyttää aika haperolta, myös sulakkeet oli hapettuneet. Vaihdoin vain uudet sulakkeet releeseen. Joku aiempi omistaja tehnyt autoon päävirtakytkimen akun purkautumisen johdosta (sulake C ja 9). Päävirtakytkimen välimaajohto oli kulunut ja myös ihme teippipatentti. Eikai siinä uusi välimaajohto puolan kanssa vielä kiinni ja starttaamaan yön aikana täyteen ladatulla akulla. Ei auttanut, ainoa ero oli, että nyt ei enää kierroslukumittari reagoinut startin pyörintään toisin kuin ennen...
Seuraavaksi testaamaan kipinä. Kaikista hatuista selkeä kipinä venakopan pultteihin. Tässä vaiheessa alkoi päälöydä tyhjää. Ruiskun läppäkin liikkui kunnolla, eikä auki pakottaminenkaan mitään auttanut.
Kaadoin sitten vielä lisää bensaa tankkiin vaikka startatessa bensan haju pistänyt nenään.
Noh testimielessä vielä vielä kerran vaihtelin tulpat edestakaisin. Eli autossa kesällä olleet Boschit irti ja uudet Densot vielä takaisin. Aiemmin laittanut tulpat 16nm, mutta nyt 19nm.
Starttaamaan. Alkaa hörähdellä suht nopeasti ja hetken kuluttua käyntiin. Ainoa ongelma oli korkea tyhjäkäynti (2000rpm). Ei uskaltanut sammuttaa, joten suoraan lähimmälle tankille ja käynnissä tankkaamaan. 61l upposi. Tankkauksen jälkeen auton sammutus ja uudestaan käyntiin. Tyhjäkäynti heti 1000rpm, joka ennen ollut.
Oma veikkaus, että jotain häikkää bensansyötössä. Mahdollisesti tankki sen verran tyhjä, että juuri ensimmäisten pakkasöiden tullen kerännyt kosteutta. Ihmetyttää kyllä, että ei pilotilla aiemmin edes yrittänyt.
Auto 1992 300TE
Edit. Sama ongelma seuraavana aamuna. Eilen toimi ajossa normaalisti.
Todennäköisesti useamman asian summa tuo sitkeä vika.
Vaihdoin kokonaan uuden puolan, sulakkeet yj releeseen, akun - navan kengän ja vielä lisää bensaa kanisterista.
Alla koko operaatio aikajärjestyksessä.
Autossa tarvike yj-rele, joka näyttää aika haperolta, myös sulakkeet oli hapettuneet. Vaihdoin vain uudet sulakkeet releeseen. Joku aiempi omistaja tehnyt autoon päävirtakytkimen akun purkautumisen johdosta (sulake C ja 9). Päävirtakytkimen välimaajohto oli kulunut ja myös ihme teippipatentti. Eikai siinä uusi välimaajohto puolan kanssa vielä kiinni ja starttaamaan yön aikana täyteen ladatulla akulla. Ei auttanut, ainoa ero oli, että nyt ei enää kierroslukumittari reagoinut startin pyörintään toisin kuin ennen...
Seuraavaksi testaamaan kipinä. Kaikista hatuista selkeä kipinä venakopan pultteihin. Tässä vaiheessa alkoi päälöydä tyhjää. Ruiskun läppäkin liikkui kunnolla, eikä auki pakottaminenkaan mitään auttanut.
Kaadoin sitten vielä lisää bensaa tankkiin vaikka startatessa bensan haju pistänyt nenään.
Noh testimielessä vielä vielä kerran vaihtelin tulpat edestakaisin. Eli autossa kesällä olleet Boschit irti ja uudet Densot vielä takaisin. Aiemmin laittanut tulpat 16nm, mutta nyt 19nm.
Starttaamaan. Alkaa hörähdellä suht nopeasti ja hetken kuluttua käyntiin. Ainoa ongelma oli korkea tyhjäkäynti (2000rpm). Ei uskaltanut sammuttaa, joten suoraan lähimmälle tankille ja käynnissä tankkaamaan. 61l upposi. Tankkauksen jälkeen auton sammutus ja uudestaan käyntiin. Tyhjäkäynti heti 1000rpm, joka ennen ollut.
Oma veikkaus, että jotain häikkää bensansyötössä. Mahdollisesti tankki sen verran tyhjä, että juuri ensimmäisten pakkasöiden tullen kerännyt kosteutta. Ihmetyttää kyllä, että ei pilotilla aiemmin edes yrittänyt.
Auto 1992 300TE
Edit. Sama ongelma seuraavana aamuna. Eilen toimi ajossa normaalisti.