S320 -95
S320 -95
Espoon Länsiutossa kävin koeajamassa S320- 95:n. Auto on tuotu Ruotsista muuttoautona pari vuotta sitten. Jäi vielä epäselväksi aiempien omistajien määrä, eli onko tuoja ostanut sen uutena vai käytettynä. Ilmeisesti kuitenkin yhdellä ollut.
Plussat:
- pienet kilometrit 175 tkm, pitänee paikkansa, huoltokirja mukana ja täytetty
- aiempi omistaja tiedossa joten tarkempia tietoja voi kysellä
- Ruotsin malli, joten vakiona lasinpyyhkimet, penkinlämmittimet ja valoautomatiikka
- muutenkin hyvä varustelu, ilmastointiautomatiikka, nahkapenkit, imuovet, ratin sähkösäätö, ja pähkinäpuuta mukavasti esillä
- erittäin siisti kunto päältä ja sisältä
- facelift-malli
- konehuone erittäin siisti, ei merkkejä M104:n tyypillisistä "ominaisuuksista"
- ajossa ei ongelmia, ei nitinöitä tai natinoita. Nastarenkaat hieman ääntävät, mutta muuten voi pysyä omissa S-maailmoissaan ilman ulkopuolisen melun häirintää.
Miinusta:
- pyörät epätasapainossa ja suuntaus tekemättä, joten vaati koko ajan paimentamista ajossa
- tummansininen sisustus ei meikäläisen makuun
- hinta hieman yläkanttiin, tosin käteisostaja saa monta tonnia hintaa alas heti.
- pari lamppua ei pala kojelaudassa
- takaniskatukien kaatoa en saanut toimimaan, vika voi olla käyttäjässäkin
- kiveniskemiä ja pientä kuplintaa maskin ympärillä (voi olla siis muuallakin?)
Varustelistassa oli 668 ja 825. Mitähän nuo ovat?
Kokonaisuutena ihan hyvä peli vähänajettua W140:a hakevalle, ja kun myyjänä on autoliike niin kuluttajansuojakin toimii.
Plussat:
- pienet kilometrit 175 tkm, pitänee paikkansa, huoltokirja mukana ja täytetty
- aiempi omistaja tiedossa joten tarkempia tietoja voi kysellä
- Ruotsin malli, joten vakiona lasinpyyhkimet, penkinlämmittimet ja valoautomatiikka
- muutenkin hyvä varustelu, ilmastointiautomatiikka, nahkapenkit, imuovet, ratin sähkösäätö, ja pähkinäpuuta mukavasti esillä
- erittäin siisti kunto päältä ja sisältä
- facelift-malli
- konehuone erittäin siisti, ei merkkejä M104:n tyypillisistä "ominaisuuksista"
- ajossa ei ongelmia, ei nitinöitä tai natinoita. Nastarenkaat hieman ääntävät, mutta muuten voi pysyä omissa S-maailmoissaan ilman ulkopuolisen melun häirintää.
Miinusta:
- pyörät epätasapainossa ja suuntaus tekemättä, joten vaati koko ajan paimentamista ajossa
- tummansininen sisustus ei meikäläisen makuun
- hinta hieman yläkanttiin, tosin käteisostaja saa monta tonnia hintaa alas heti.
- pari lamppua ei pala kojelaudassa
- takaniskatukien kaatoa en saanut toimimaan, vika voi olla käyttäjässäkin
- kiveniskemiä ja pientä kuplintaa maskin ympärillä (voi olla siis muuallakin?)
Varustelistassa oli 668 ja 825. Mitähän nuo ovat?
Kokonaisuutena ihan hyvä peli vähänajettua W140:a hakevalle, ja kun myyjänä on autoliike niin kuluttajansuojakin toimii.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
668 - packing for transport
825 - additional parts for Sweden vehicle version
Ehkäpä nämä? Eli "ei oikein mitään"
.
825 - additional parts for Sweden vehicle version
Ehkäpä nämä? Eli "ei oikein mitään"

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muhkumersu?
Jahas!
Onkos Mattiinkin iskenyt ns. Ässäkuume
Oletkos käynyt jo chekkaamassa tämän: http://www.special-auto.com/gcn-743.htmlkin
Ja siinä naapurissa Vaihto+:ssa löytyisi vielä pari kandidaattia lisää:
http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=AGV230
http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=EGN410
Onnea metsästykseen
Edit: olikos tuossa Länsiauton Ruåttin tuonnissa jo 5-lovinen loota? Elikäs paljonko kiertää 100 km/h:n vauhissa?
Onkos Mattiinkin iskenyt ns. Ässäkuume

Oletkos käynyt jo chekkaamassa tämän: http://www.special-auto.com/gcn-743.htmlkin
Ja siinä naapurissa Vaihto+:ssa löytyisi vielä pari kandidaattia lisää:
http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=AGV230
http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=EGN410
Onnea metsästykseen

Edit: olikos tuossa Länsiauton Ruåttin tuonnissa jo 5-lovinen loota? Elikäs paljonko kiertää 100 km/h:n vauhissa?
Re: Muhkumersu?
Ainahan hyvät autot kiinnostaa. Väyrystähän tässä on mietitty mutta on mennyt maku koko mallista noiden ruostejuttujen takia. Mikäs sitten sen parempi vaihtoehto kuin kunnon ässä! Oikeastaan riittäisi pre-facelift-mallikin niin pysyy autoilukustannukset kohtuuden rajoissa.Tapio R. kirjoitti:Jahas!
Onkos Mattiinkin iskenyt ns. Ässäkuume![]()
Länsiauton pelissä oli 4-vaihteinen låda, satasessa kiekkoja noin 2600. Liikenteessä pärjäsi tuollakin koneella, mutta kasikoneiset kyllä houkuttelisi pidemmän perän ansiosta.Tapio R. kirjoitti: Edit: olikos tuossa Länsiauton Ruåttin tuonnissa jo 5-lovinen loota? Elikäs paljonko kiertää 100 km/h:n vauhissa?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jeps, tuo sisustus ei oikein näyttänyt mukavalta. Hopean värin(joka on autolle paras mahdollinen) myötä olisi mukavampi saada musta/harmaa-sisustus
Itse olen aina näitä kahta katsonut sillä silmällä, vaikkei tuollaisia rahoja näe kuin unissa.
Hyvä väri, vähän ajettu, vaikka onkin ensimmäisiä malleja:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
Aika cool sisusta
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
Itse olen aina näitä kahta katsonut sillä silmällä, vaikkei tuollaisia rahoja näe kuin unissa.
Hyvä väri, vähän ajettu, vaikka onkin ensimmäisiä malleja:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
Aika cool sisusta
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Niinhän se on, että hyvät Ässät aina kiinnostaa. Ja jos pre-face lift -mallikin passais, niin raväytäpäs tästä päittäintarjous, kun ovat muuttamassakin: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=156042
Tai sit lähetää miehissä hakemaan Ässät joko lahen takaa tai Saksan maalta
Tai sit lähetää miehissä hakemaan Ässät joko lahen takaa tai Saksan maalta

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Muhkumersu?
Äh...joutavaa mietintää.Matti R kirjoitti:Väyrystähän tässä on mietitty mutta on mennyt maku koko mallista noiden ruostejuttujen takia.
Vikaa joko on tai ei ole, ruosteetonkin yksilö varmastikin löytyy helposti.
Sama mietintä oli täällä, kunnes tuli suhteutettua asioita.
Mutta tokihan ässä on aina ässä ja sellaisesta haaveillaan täälläkin.
Tuntuu vaan, että tuon "väyrysenkin" huoltohinnat riittää aivan mainiosti tavallisellekin duunarille...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
W140
Facelift tuli maaliskuussa 1994. Elektroninen 5-vaihteinen 722.6-laatikko vaiheittain ensin V12/V8-malleihin alkaen toukokuu 1995 osittain valinnaisvarusteena. Kaikkiin malleihin vakioksi kesäkuussa 1996, paitsi 280 malliin valinnaisvarusteena.rolle kirjoitti:Millon tuohon w140:een on tehty facelifti? Entä mistä asti siihen on saanut tuon 5-portaisen tomaatin?
Lisää yksityiskohtia: http://www.mb-w140.de/
S320L -97
Se on ollut tarjolla alusta asti. Kovin suurta hyötyä siitä ei mielestäni ole sillä perävälitys on tiuhempi 5-lovisessa automaatissa. Sama juttu siis kuin 124:n kanssa. Yleinen mielipide lienee että 4-lovinen olisi kestävämpi.rolle kirjoitti:Entä sitten tuo tavallinen, hydraulinen 5-portainen tomaatti? Kai sen on saanut alusta lähtien?
S320:lle mb-w140.sivusto kertoo:
Getriebe: 4-Gang-Automatikgetriebe
Getriebe-Übersetzung: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Achsantriebsübersetzung: 3,46; ab 08.1993: 3,27
Getriebe: 5-Gang-Automatikgetriebe
Getriebe-Übersetzung: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59
Achsantriebsübersetzung: 3,69; ab 08.1993: 3,46
Getriebe: 5-Gang-Automatikgetriebe mit elektronischer Steuerung (Serie ab 06.1996)
Getriebe-Übersetzung: I. 3,93; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,10
Achsantriebsübersetzung: 3,46
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No totta tosiaan, kyllähän siitä itse asiassa tuleekin selvästi pidempi kokonaisvälitys 5-vaihteiselle, eli 2,76 ( ja 2,59 8/93 jälkeen) verrattuna 4-lovisen 3,46, joten näkyy varmastikin kulutuksessa. Pikaisesti olin katsonut että tiuhempi perä veisi 5-pykälän hyödyn, mutta näin ei olekaan W140:n kanssa. Vaihteiden lukumäärähän sinänsä ei vähennä kulutusta vaan laatikon ja perän kokonaisvälityssuhde.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24