S211 ilmajousi asiaa
S211 ilmajousi asiaa
Tulipa asennettua uudet ilmajouset taakse kun toiselta puolelta poksahti toinen rikki. Asennus sujui muuten melko vaivattomasti mutta jousen kylki on vähän iskarissa kiinni. Mulla on se erikoistyökalu jolla katsotaan että jousi on oikeassa kohdassa alatukivartta nähden ja jousi näyttää muutenkin olevan aivan suorassa ja luonnollisessa asennossa mutta ottaa silti vähän iskariin kiinni. Mistä tämä johtuu vai onko normaalia?
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 ilmajousi asiaa
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: S211 ilmajousi asiaa
milloin katsottu että on iskarissa kiinni, auto maassa vai ilmassa ?
Re: S211 ilmajousi asiaa
Ei ole airmatic. Ja ilmassa katsoin. Se voikin vääristää. Laitoin erikoistyökalulla jousen ja alatukavarren kohdalleen jonka jälkeen kirin pultit ja päästin vähän painetta jousiin. Sen jälkeen huomasin että ottaapa vähän iskariin kiinni
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 ilmajousi asiaa
jees, laske maahan niin ei ota enää kiinni. Jollet ny ilmassa ylitäyttänyt jousta ja sen takia kenossa.
Re: S211 ilmajousi asiaa
Saattoi kyllä mennä liian täyteenkin. Mutta vaihdoin samalla kompressorille suodattimen niin nostin keulan ylös ja samalla tarvitsin autosta jotain niin jouset suhisi tyhjiksi kun oven aukaisin. Eli nyt pitäsi olla oikeassa asennossa kun ne melko tyhjästä täyttyivät sen verran että perä nousi oikealle korkeudelle
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 ilmajousi asiaa
Kiristä pultit aina pyörä normaalissa korkeudessa ei roikunnassa.
Jää pantteeseen kaikki puslat ja pussi voi hajota ennen aikojaan.
Jää pantteeseen kaikki puslat ja pussi voi hajota ennen aikojaan.
Re: S211 ilmajousi asiaa
Siinä on olemassa mitat missä kohtaa se pitää kiriä että on oikein. Eli alatukivarresta jousen alapäähän ulompipuoli muistaakseni 36mm ja sisempi 18mm? Mutta mulla on semmonen erikoistyökalu joka laitetaan sinne väliin ja sillä katsotaan se oikeaksi. Silloin kun nuo mitat oikein niin jousikin oikein
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 ilmajousi asiaa
Jatketaas tätä vielä että nyt kun ollut kelivaihtelua pakkasen ja plussan puolella niin tuo ei oo ihan oikein toiminu. Plussan puolelta kun pakastuu niin päästää jonkun takia pussit tyhjäksi kun lähtee ajamaan. Eli perä pysyy ylhäällä kun auto vielä sammuksissa mutta sitten kun käynnistää ja ajaa kilometrin verran niin perä putoaa alas. Auton kun sammuttaa ja antaa pari minuuttia olla niin perä nousee normaalisti ylös ja pysyykin ylhäälle kunnes seuraavan kerran keli käy plussan puolell ja pakastuu taas. En keksi mistä tämä voisi johtua. Auto ilmoittaa että perä liian alhaalla niin tasonsäätöanturin pitäisi pelittää? Samoin kompuran kun muuten toimii normaalisti. Joku naksuminen kuuluu takaa kun se perä lähtee sitten taas nousemaan. Onko ideoita?
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: S211 ilmajousi asiaa
Vesi ongelmana. Kompurassa on veden poisto suodatin. Se pitää kuivata tai vaihtaa uudet Silica ryynit. Samalla uusi ilmansuodatin
Re: S211 ilmajousi asiaa
Siitä oli kyllä suodattimen letku murtunut poikki. Mistä nuita ryynejä saa ostettua?EemeliErkki kirjoitti: ↑Pe 23.12.2022 23:52 Vesi ongelmana. Kompurassa on veden poisto suodatin. Se pitää kuivata tai vaihtaa uudet Silica ryynit. Samalla uusi ilmansuodatin
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 ilmajousi asiaa
Motonetistä esim semmonen kosteudenpoistopussi. Jotkut kyllä kuivaa entisiä uunissa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S211 ilmajousi asiaa
Mielestäni helpoin hakea raskaan kaluston tarvikeliikkeestä esim. Wabcon valmistama ilmankuivaimen patruuna (ei öljyä erottava). Tämän avaamalla saa ryynejä ainakin 10 vuodeksi ja myös sitä huopaa, josta voi leikata uudet rinkulat siihen muoviseen ryyninpitimeen.
Nuo ylimääräiset ryynit kannattaa säilyttää ilmatiiviissä muovipussissa. Imevät muuten kosteutta ilmasta...
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: S211 ilmajousi asiaa
Veikkaan että paineenlaskuventtiili kompuran kyljessä oikkuilee. Tiputtaa takapään tonttiin kun auto yrittää perää tasata (nostaa tai laskea). Joku taisi noita venttiilejä löytää erikseenkin. Parhaassa tapauksessa alkaa toimia kun kosteus poistuu mutta ei välttämättä.UncleBen kirjoitti: ↑Pe 23.12.2022 22:00 Jatketaas tätä vielä että nyt kun ollut kelivaihtelua pakkasen ja plussan puolella niin tuo ei oo ihan oikein toiminu. Plussan puolelta kun pakastuu niin päästää jonkun takia pussit tyhjäksi kun lähtee ajamaan. Eli perä pysyy ylhäällä kun auto vielä sammuksissa mutta sitten kun käynnistää ja ajaa kilometrin verran niin perä putoaa alas. Auton kun sammuttaa ja antaa pari minuuttia olla niin perä nousee normaalisti ylös ja pysyykin ylhäälle kunnes seuraavan kerran keli käy plussan puolell ja pakastuu taas. En keksi mistä tämä voisi johtua. Auto ilmoittaa että perä liian alhaalla niin tasonsäätöanturin pitäisi pelittää? Samoin kompuran kun muuten toimii normaalisti. Joku naksuminen kuuluu takaa kun se perä lähtee sitten taas nousemaan. Onko ideoita?
Re: S211 ilmajousi asiaa
Mulla on uutta Wabcon ryyniä valmiiks tiiviissä annospusseissa.
10€ sis postikulut tai 5€ kun tulee itse hakee Hämeenlinnasta.
10€ sis postikulut tai 5€ kun tulee itse hakee Hämeenlinnasta.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: S211 ilmajousi asiaa
Mulla aikanaan juurikin tuo venttiili kenkkuili. Purin kompuran, siellä venttiilin luona oli hienoa hiekkapölyä hieman. Puhdistin ja varovaisesti pistin silikonia venttiiliin. Naksuttelin 12V jännitettä syöttämällä sitä venttiiliä hieman ja pistin uusien ryynien kanssa kompuran takas kasaan. Toimi kuin junan vessan sen jälkeen.DBFI kirjoitti: ↑La 24.12.2022 10:08 Veikkaan että paineenlaskuventtiili kompuran kyljessä oikkuilee. Tiputtaa takapään tonttiin kun auto yrittää perää tasata (nostaa tai laskea). Joku taisi noita venttiilejä löytää erikseenkin. Parhaassa tapauksessa alkaa toimia kun kosteus poistuu mutta ei välttämättä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: S211 ilmajousi asiaa
Kiitoksia kaikille informaatiosta, näistä on apua. Onko tuo millainen homma ottaa kompura irti? Tämä on ensimmäinen auto jossa ilmajouset niin vähän vieras alue kyseessä.
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210