Mistäs nyt vielä vois vikaa lähtee etsimään? Autossa ei ole minkäänlaista lämmitintä ja egr kiukuttelee mut se tuskin käynnistykseen vaikuttaa? Kiitos etukäteen vastauksista.
Kiitos vastauksista. Täytyy toi ohivuoto mittaus tehdä. Lämpömittari näyttää oikein ja hehkurele napsahtaa mutta edelleen jää hehkuvalo palaan hetkeksi käynnistyksen jälkeen. Mistäs noihin tankin päällä oleviin putkiin pääsee käsiksi? Takapenkin luukkujen alta ei oikein nähnyt.
hentar kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 18:10
Kuplat näkyy suotimen kirkkaissa putkissa jos vaivaavat. Farkussa mun mielestä takapenkin luukusta kyllä tavoitti tankin imuputket
Löytyhän ne imuputket toisen luukun alta toinen oli kyllä juuresta vähän kostea täytyy vaihtaa ja koittaa miten aamulla lähtee käyntiin.
Ei ollut apua letkun vaihdosta. En oikein löytänyt kunnon ohjeita tohon ohivuototestiin, tehdäänkö se kylmällä koneella vai onko sillä väliä? ja kauanko pitäs käynnissä pitää?
Itse en ole koskaan miettinyt juurikaan aikaa ja määriä kun ohivuototestiä teen, kun suutinten erot näkyy niin selvästi ohivuotavan polttoaineen määrissä. Sellainen mikä ohivuodon takia starttauttaa pitkään ja on jo ollut "starttipilotin" varassa saattaa selvitä jo kymmenessä sekunnissa vaikkei vielä käynnistykään; yhden suuttimen mittausletku täyttyy nopeasti ja muihin ei vielä tule kuin ihan vähän. Joskus vikaa toki voi olla useammassakin suuttimessa jos on pitkään ajettu ongelman ollessa olemassa.
Yhden ainoan kerran olen tavannut auton jossa kaikissa suuttimissa oli tasaisesti liikaa ohivuotoa joka suuttimessa ja se kyllä sitten pohdituttikin hetken.
j0n1 kirjoitti: ↑Ma 05.12.2022 21:46
Ei ollut apua letkun vaihdosta. En oikein löytänyt kunnon ohjeita tohon ohivuototestiin, tehdäänkö se kylmällä koneella vai onko sillä väliä? ja kauanko pitäs käynnissä pitää?
Onko vaiva kylmällä konella kylmässä jos on niin siinä samassa on vastaus miten vikaa selvitää
työ ohje hae tarjous talosta läpinäkyvää letkua leikaa siitä 5kpl noin 15cm pituista pätkää
poista suutimen päältää pikku letku liitimineen tunge lekut suutimien päälle jäävin kiilt'äviin liitimiin sen jälkeen startaa katso samalla tuleeko letkuihin nestettä ja kuinka paljon jos tulee yli 20ml/min niin vikaa on
'
vaikkapa mese fi sivuilla on kuvaliset ohjeet
Tuli tehtyä toi ohivuototesti ja yks suutin vuotaa aika reilusti muihin nähden. Mikä noista hajoaa? Pystyykö itse korjaamaan? Johkin diesel pajalle korjattavaksi vai uus suutin? Samalla tuli laitettua lohkolämmitin ja käynnistyy nyt normaalisti kun on lämmityksessä hetken.
Kiitos vastauksista. Löyty hyvät ohjeet tohon suuttimien korjaukseen täältä mutta saa nähä uskaltaako itse alkaa sitä tekemään Sit vielä yks lisäkysymys, tosiaan tuli laitettua toi calixin lohkolämmitin nii nyt aamusin startti vaan naksahtaa eikä starttaa mutta kun pitää laturissa muutaman minuutin niin starttaa? Tyhmä kysymys mutta voiko toi lohkolämmitin jotenki tyhjentää akkua? Akku ostettu alle 6kk sitten.
j0n1 kirjoitti: ↑Ke 14.12.2022 16:57
Kiitos vastauksista. Löyty hyvät ohjeet tohon suuttimien korjaukseen täältä mutta saa nähä uskaltaako itse alkaa sitä tekemään Sit vielä yks lisäkysymys, tosiaan tuli laitettua toi calixin lohkolämmitin nii nyt aamusin startti vaan naksahtaa eikä starttaa mutta kun pitää laturissa muutaman minuutin niin starttaa? Tyhmä kysymys mutta voiko toi lohkolämmitin jotenki tyhjentää akkua? Akku ostettu alle 6kk sitten.
Ei se lohkolämmitin varmaankaan syy ole mutta joku kaapeliliitos on voinut liikahtaa asennuksen yhteydessä tai koneen/rungon välinen maakaapeli poikki.
Tai sitten on on vaan joku ihan eri vika joka sattumalta ilmeni nyt. Nythän on ensimmäisiä talvipakkasia joten vajaassa latauksessa olevat akut ilmoittautuvat nyt jos on ajettu lyhyttä pätkää.
j0n1 kirjoitti: ↑Ke 14.12.2022 16:57
Kiitos vastauksista. Löyty hyvät ohjeet tohon suuttimien korjaukseen täältä mutta saa nähä uskaltaako itse alkaa sitä tekemään Sit vielä yks lisäkysymys, tosiaan tuli laitettua toi calixin lohkolämmitin nii nyt aamusin startti vaan naksahtaa eikä starttaa mutta kun pitää laturissa muutaman minuutin niin starttaa? Tyhmä kysymys mutta voiko toi lohkolämmitin jotenki tyhjentää akkua? Akku ostettu alle 6kk sitten.
Ei se lohkolämmitin varmaankaan syy ole mutta joku kaapeliliitos on voinut liikahtaa asennuksen yhteydessä tai koneen/rungon välinen maakaapeli poikki.
Tai sitten on on vaan joku ihan eri vika joka sattumalta ilmeni nyt. Nythän on ensimmäisiä talvipakkasia joten vajaassa latauksessa olevat akut ilmoittautuvat nyt jos on ajettu lyhyttä pätkää.
Ei tullut mitään sähköjohtoja vastaan asennuksessa. Latailin akun täyteen mutta ei ollut vaikutusta aamulla taas akku oli tyhjä. Joo voi sekin olla että uus vika ilmeni niinku yleensä näissä Outoa vaan että ennen lämppärin asennusta sai sahata käytiin monta kertaa eikä akku ryytynyt ja nyt ei edes starttaa kun ollut lämmityksessä. Jollain oli ollut täällä foorumilla samaa ongelmaa mutta ei siitä vikaa selvinnyt.
Mittailin akun purkuvirran ja näytti 1.09a kaikki sulakkeet kävin läpi mutta ei tippunut. Vikakoodin luvussa viimeks selvisi et sähköinen lisälämmitin on rikki mutta sehän purkaa ilmeisesti akun ihan hetkessä? Voisiko se olla syyllinen? Akun kaapelin joutuu yöks irrottaan ettei akku tyhjene ja aika reilusti kipinöi.
Kaapeli irti lisälämppäriltä, kaapeli irti laurilta, kaapeli irti huohottimen lämppäriltä, ja/tai sitten mittailla missä kaapelissa se virta siellä juoksee...
jos joutuu joka aamu kipinöimään niin polttaa vielä jotain muutakin ennemmin tai myöhemmin.
MiHe kirjoitti: ↑To 29.12.2022 13:04
Kaapeli irti lisälämppäriltä, kaapeli irti laurilta, kaapeli irti huohottimen lämppäriltä, ja/tai sitten mittailla missä kaapelissa se virta siellä juoksee...
jos joutuu joka aamu kipinöimään niin polttaa vielä jotain muutakin ennemmin tai myöhemmin.
Taka sam on kovasti herkkä hajomaan akun johtojen irti kiinni toistuvasti laitossa
varsinkin 203 mallissa
MiHe kirjoitti: ↑To 29.12.2022 13:04
Kaapeli irti lisälämppäriltä, kaapeli irti laurilta, kaapeli irti huohottimen lämppäriltä, ja/tai sitten mittailla missä kaapelissa se virta siellä juoksee...
jos joutuu joka aamu kipinöimään niin polttaa vielä jotain muutakin ennemmin tai myöhemmin.
Taka sam on kovasti herkkä hajomaan akun johtojen irti kiinni toistuvasti laitossa
varsinkin 203 mallissa
Kävin äsken taas sulakkeet läpi ja nyt huomasin että kun ottaa keskuslukon sulakkeen pois konehuoneesta nii kulutus tippu hiljalleen nolliin. Mutta autoa en saa käyntiin kun sulake pois ei tunnista avainta ollenkaan? Saako jostain pelkän keskuslukon pois ettei vaikuta ajonestoon sun muihin?
Keskuslukko "hyytyy" kun ottaa sulakkeen 57 pois koska sen suojaamana on virtalukko. Ei voi siis tuon sulakkeen irrotuksen auttaessa ongelmaan päätellä, että vika olisi keskuslukituksessa.
dealer kirjoitti: ↑To 29.12.2022 19:46
Keskuslukko "hyytyy" kun ottaa sulakkeen 57 pois koska sen suojaamana on virtalukko. Ei voi siis tuon sulakkeen irrotuksen auttaessa ongelmaan päätellä, että vika olisi keskuslukituksessa.
Mittailin ovet auki ja lukossa. Ovet auki virrankulutus sen 1.09a ja kun lukossa nii heitteilee 2-10a välillä ja myös vilkut vilkkuu kun mittaa purkuvirtaa? Odottelin aina hetken kun akun kengän irroitin. Ei oo oikein tää autosähkö mun juttu
Noniin otin takaluukun sulakeboxilta sulakkeet 8 ja 9 irti niin kulutus tippui 0.06a eli ilmeisesti varashälyttimessä vika? Siihen ainaki sulakekaavion mukaan liittyi.