Pari iltaa meni , että sain lämppärin pois kojetaulun alta . Osina sen sieltä otin . Nyt sitten kysyisinkin miten se olisi kuulunut ottaa oikeaoppisesti pois . Syynä purkuun oli , että poltti sulaketta.
Mitä muuten pikku 12v moottori tykkäisi ultraäänipesurista, jos lopuksi kunnolla antaisi kuivua
MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Eikö sitä sulakkeensyöjämoottoria olisi saanut irti purkamatta koko lämppäriä?
Itse suosin moottoreiden puhdistukseen jarrukliineriä ja paineilmaa, jolla myös saa moottorin pyörimään niin, että puhdistuu laakerit. Lopuksi laakereihin pienet tipat ompelukoneöljyä.
Itse suosin moottoreiden puhdistukseen jarrukliineriä ja paineilmaa, jolla myös saa moottorin pyörimään niin, että puhdistuu laakerit. Lopuksi laakereihin pienet tipat ompelukoneöljyä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Niinpä, näin minäkin ihan alkuun kuvittelin. Siksi tässä hiukka kyselen miten se olisi pitänyt tehdä. Oli aika työläs juttu näin miten minä sen tein .Moottori on koko systeemin päällimmäisenä .
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Pystärin puhallinmoottoria ei saa irti kuin irrottamalla koko kotelon.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
No sitten tein lähes oikein. Nyt sitten kysymys, että kun otin sen systeemin osina , niin olisiko pitänyt ottaa koko koppa kokonaisena ja kun takaisin laittaa, niin kannattaako ja onnistuuko kasattuna sujauttaa takaisin . Olisi helpompi pöydällä koota ja sitten paikoilleen
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Muistaakseni menee lähes kokonaisena takaisin. Jalkatilan suulakkeet eli ala osa irrotettuna pitäisi mennä paikoilleen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Kyllä sen pitäisi mennä käytännössä kokonaisena takaisin. En tiedä, mikä on oikeaoppinen tapa irrottaa puhallin, mutta itse olen ottanut repsikan penkin ja keskikonsolin pois (ja jos kesikonsoli ei muuten irtoa – kuten ei välttämättä irtoa – myös kuskin penkin). Sitten lattian ilmakanavat ja kojelaudan sivuputket pois ja vesiletkut irti. Tämän jälkeen kokonaisuus tulee muistaakseni jo sellaisenaan irti autosta. Moottori jää tietysti paikalleen.
Erityisen mukava työasento tästä ei synny, ja siksi virallisissa ohjeissa mahdollisesti neuvotaan irrottamaan kojelauta, mikä taas periaatteessa edellyttää tuulilasin irrottamista, ellei halua hajottaa kojelaudan reunoja.
Jos moottoria ei halua irrottaa vaan esimerkiksi vain puhdistaa tai voidella, siihen pääse käsiksi myös kojelaudan keskikaiuttimen kautta. Ritilä ja kaiutin pois, ja sitten raotetaan sitä kumista läpsykkää. Tai näin ainakin muistelen sen onnistuvan – vaikka vaatii melkoista näppäryyttä, että homma onnistuu järkevästi.
-Daaz
Erityisen mukava työasento tästä ei synny, ja siksi virallisissa ohjeissa mahdollisesti neuvotaan irrottamaan kojelauta, mikä taas periaatteessa edellyttää tuulilasin irrottamista, ellei halua hajottaa kojelaudan reunoja.
Jos moottoria ei halua irrottaa vaan esimerkiksi vain puhdistaa tai voidella, siihen pääse käsiksi myös kojelaudan keskikaiuttimen kautta. Ritilä ja kaiutin pois, ja sitten raotetaan sitä kumista läpsykkää. Tai näin ainakin muistelen sen onnistuvan – vaikka vaatii melkoista näppäryyttä, että homma onnistuu järkevästi.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: MB 115 lämmityslaitteen irrotus???
Moottori oli tiensä päässä puhaltimessa ja myös kenno vuotaa jonkin verran.
Nyt olisikin kunnossa olevalle kennolle tarve tai sitten ohjeita miten sen ehkä pystyisi itse tiivistämään.
Tarkoitus on sitten yrittää kokonaisena takaisin ja ehkä nuo penkit kannattaa viimeistään nyt ottaa ulkopuolelle niin on enemmän tilaa pyöriä sisällä autossa.
Nyt olisikin kunnossa olevalle kennolle tarve tai sitten ohjeita miten sen ehkä pystyisi itse tiivistämään.
Tarkoitus on sitten yrittää kokonaisena takaisin ja ehkä nuo penkit kannattaa viimeistään nyt ottaa ulkopuolelle niin on enemmän tilaa pyöriä sisällä autossa.