juu-zo kirjoitti: ↑Ma 02.01.2023 21:27
Onkos jollain tietoa miten farkun takakontin kylkien verhous irtoaa? Tai lähinnä siis verhouksen yläosa. Koitin nykiä varovasti irti, mutta kun ei tuntunut lähtevän liikkeelle niin en uskaltanut liikaa käyttää voimaa. Onko poksuja vai jostain ruuvattava vai nyittävä johonkin tiettyyn suuntaan? Kelpaisi vaikka wis ohje jos joku jaksaa kaivaa.
juu-zo kirjoitti: ↑Ma 02.01.2023 21:27
Onkos jollain tietoa miten farkun takakontin kylkien verhous irtoaa? Tai lähinnä siis verhouksen yläosa. Koitin nykiä varovasti irti, mutta kun ei tuntunut lähtevän liikkeelle niin en uskaltanut liikaa käyttää voimaa. Onko poksuja vai jostain ruuvattava vai nyittävä johonkin tiettyyn suuntaan? Kelpaisi vaikka wis ohje jos joku jaksaa kaivaa.
Juurikin tämä, kiitokset. Näyttäisi tosiaan olevan vain klipseillä jotka pitäisi lähteä vetämällä. Oli vain todella kireän oloinen. Kokeillaan siis nypätä vähän jykevämmällä otteella.
220d 4Maticista meni etuvetoakseli. Uutta akselia (A213 330 3503) ei kuulemma saa kuin marmoritiskiltä hintaan 2500€ ja rapiat päälle. Saattais tuntua kalliilta ellei olis tottunut käsiteleen rahaa.
Löytyykö foorumilaisilta tietoa tai kokemusta, mistä vois löytyä siedettävään hintaan?
Ainakin omassa on lämmitys, star'lla näkyy onko kunnossa. Ei muistaakseni anna vika koodia ja neuvoo olemaan välittämättä josasiakas ei valita. Sitä lämmitystä ei myydä erikseen vaan "tähden" kera. Ja muistaakseni ne ohuet vastuslangat kyllä näkyy kun tarkemmin katsoo läheltä
Viimeksi muokannut Ripatti69, Ma 09.01.2023 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
220d 4Maticista meni etuvetoakseli. Uutta akselia (A213 330 3503) ei kuulemma saa kuin marmoritiskiltä hintaan 2500€ ja rapiat päälle. Saattais tuntua kalliilta ellei olis tottunut käsiteleen rahaa.
Löytyykö foorumilaisilta tietoa tai kokemusta, mistä vois löytyä siedettävään hintaan?
Moro.
Paljonko ajettu tuo sinun auto on. Ilmeisesti mallia W213. Antoiko mitään ennakkomerkkejä? Kiinnostaa, kun itselläkin on neliveto. Miten särkyi,lakeri vai muuta.
220d 4Maticista meni etuvetoakseli. Uutta akselia (A213 330 3503) ei kuulemma saa kuin marmoritiskiltä hintaan 2500€ ja rapiat päälle. Saattais tuntua kalliilta ellei olis tottunut käsiteleen rahaa.
Löytyykö foorumilaisilta tietoa tai kokemusta, mistä vois löytyä siedettävään hintaan?
Moro.
Paljonko ajettu tuo sinun auto on. Ilmeisesti mallia W213. Antoiko mitään ennakkomerkkejä? Kiinnostaa, kun itselläkin on neliveto. Miten särkyi,lakeri vai muuta.
110 tuhatta on ajettu. Nivel siitä on sökönä, kun nivelen suojakumi oli mennyt varmaan heti huollon jälkeen rikki eikä sitä tietenkään huomattu, kun ei tule auton alla möyrittyä. Vanteen sisäpuolihan oli ihan rasvassa, mut se ei ulkopuolelle näkynyt. Alkuperäiset suojakumit on ihan onnetonta laatua, kannattaa vaihtaa ajoissa.
Ripatti69 kirjoitti: ↑Ma 09.01.2023 10:53
...Ja muistaakseni ne ohuet vastuslangat kyllä näkyy kun tarkemmin katsoo läheltä
Silmällä vaikea tallissa huomata noita lankoja mutta yllättävän hyvin erottuvat salamalla otetussa kuvassa ainakin tuon vaalean tähden kohdalla. Tämä 213-korisesta. Omassa autossa ei noita viiruja näe ellei luonnonvalossa sitten erottaisi, lämmitys kuitenkin siinäkin.
W213 dome heater.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ripatti69 kirjoitti: ↑Ma 09.01.2023 10:53
...Ja muistaakseni ne ohuet vastuslangat kyllä näkyy kun tarkemmin katsoo läheltä
Silmällä vaikea tallissa huomata noita lankoja mutta yllättävän hyvin erottuvat salamalla otetussa kuvassa ainakin tuon vaalean tähden kohdalla. Tämä 213-korisesta. Omassa autossa ei noita viiruja näe ellei luonnonvalossa sitten erottaisi, lämmitys kuitenkin siinäkin.
W213 dome heater.JPG
Täällä 2017-mallisessa S213 suomiautossa juurikin kuvan kaltaiset pystysuuntaiset langat, jotka mielestäni erottuvat melko hyvin silmälläkin.
Tutkan ohjainlaite huolehtii lämmityksestä, ei tarvii kuskin tehdä mitään.
melastinen kirjoitti: ↑Ma 09.01.2023 23:14
Täällä 2017-mallisessa S213 suomiautossa juurikin kuvan kaltaiset pystysuuntaiset langat, jotka mielestäni erottuvat melko hyvin silmälläkin.
Pitääpäs tarkistaa edellisen 2017 mallisen maskin osat jos vaikka muistaisin väärin ja ovatkin samat kuin nykyisessä. Tätä lämmitystä ei kuitenkaan kauhean kauan ole ollut eli autosta tai varustuksesta syytä tarkistaa (en ole perehtynyt miten tuo näkyy kantakortista, onko Distronic eri koodilla vai meneekö vuosimallipohjalta).
EDIT: näyttää olevan sama "tutkan maski" kummassakin, A0008880000. EPC:stä vaikea vaan löytää kun sinne piirretty pieneksi rinkulaksi, vähän kuin iso O-rengas. Parts infossa taas littana levy jossa tähteä ei näy (eikä tähteä erillisenä osana).
Hinta kertoo että ei ole kyse pelkästä muovirinkulasta tai levystä tai edes tavallisesta kokonaisesta tähdestä: https://www.kunzmann.de/shop/en/tuning- ... 880000.htm
Ei lue Kunzmannin katalogissa mitään lämmitysvastuksista. Hinnan puolesta luulisi,että sähkö kulkee läpi.
Logohan irtoaa sitä vasemmalle käännettäessä. Vastuksillisissa varsioissa, roikkuuko siitä jotain johtoja vai saako sähkön kiinnikkeistä?
Tutkan ohjainlaite huolehtii lämmityksestä, ei tarvii kuskin tehdä mitään.
melastinen kirjoitti: ↑Ma 09.01.2023 23:14
Täällä 2017-mallisessa S213 suomiautossa juurikin kuvan kaltaiset pystysuuntaiset langat, jotka mielestäni erottuvat melko hyvin silmälläkin.
Pitääpäs tarkistaa edellisen 2017 mallisen maskin osat jos vaikka muistaisin väärin ja ovatkin samat kuin nykyisessä. Tätä lämmitystä ei kuitenkaan kauhean kauan ole ollut eli autosta tai varustuksesta syytä tarkistaa (en ole perehtynyt miten tuo näkyy kantakortista, onko Distronic eri koodilla vai meneekö vuosimallipohjalta).
Kävin tsekkailemassa etulogoa ja olihan siellä vastulangat. Näkyivät hyvin, kun oli logon pinta kurassa. Olivat näköjään olleet päällä ajossa vaikka lämpöä +3 astetta. Onko ne aina päällä, vai lämpötilan mukaan lämpenee?
EDIT: näyttää olevan sama "tutkan maski" kummassakin, A0008880000. EPC:stä vaikea vaan löytää kun sinne piirretty pieneksi rinkulaksi, vähän kuin iso O-rengas. Parts infossa taas littana levy jossa tähteä ei näy (eikä tähteä erillisenä osana).
Hinta kertoo että ei ole kyse pelkästä muovirinkulasta tai levystä tai edes tavallisesta kokonaisesta tähdestä: https://www.kunzmann.de/shop/en/tuning- ... 880000.htm
jawa59 kirjoitti: ↑La 14.01.2023 14:19
Kävin tsekkailemassa etulogoa ja olihan siellä vastulangat. Näkyivät hyvin, kun oli logon pinta kurassa. Olivat näköjään olleet päällä ajossa vaikka lämpöä +3 astetta. Onko ne aina päällä, vai lämpötilan mukaan lämpenee?
En muista nähneeni toimintakuvauksessa lämmityksen kytkentärajaa mutta eiköhän se samoissa kohdin kytkeydy kuin peilienkin lämmitys. Testerillä eri lämpötiloissa testaamalla selviäisi mutta työlästä.
Menikö heittämällä paikalleen? Ite asentelin eilen, eikä kyllä ollut ihan samanlaiset kun alkuperäiset. 2 muovi nippaa piti sivareilla leikata pois että sulka suostu edes paikalleen eikä istuvuuskaan ollut ihan 100%, mutta kyllä ne ainakin paikallaan tuntu pyyhkivän ihan hyvin. Aika näyttää kuinka toimii..
jawa59 kirjoitti: ↑La 14.01.2023 14:19
Kävin tsekkailemassa etulogoa ja olihan siellä vastulangat. Näkyivät hyvin, kun oli logon pinta kurassa. Olivat näköjään olleet päällä ajossa vaikka lämpöä +3 astetta. Onko ne aina päällä, vai lämpötilan mukaan lämpenee?
En muista nähneeni toimintakuvauksessa lämmityksen kytkentärajaa mutta eiköhän se samoissa kohdin kytkeydy kuin peilienkin lämmitys. Testerillä eri lämpötiloissa testaamalla selviäisi mutta työlästä.
Ok, olen ollut aina siinä uskossa, että sivupeilien lämmitys menee päälle takalasin lämmityksen yhteydessä.
Menikö heittämällä paikalleen? Ite asentelin eilen, eikä kyllä ollut ihan samanlaiset kun alkuperäiset. 2 muovi nippaa piti sivareilla leikata pois että sulka suostu edes paikalleen eikä istuvuuskaan ollut ihan 100%, mutta kyllä ne ainakin paikallaan tuntu pyyhkivän ihan hyvin. Aika näyttää kuinka toimii..
En ole itse vielä W213 sulkia vaihtanut joten ei kokemusta juuri kyseisistä. Aiemmissa mersuissa Valeot on kyllä sopinut suoraan paikalle heittämällä (W204, W202).
Kiva ajaa, kallis omistaa. Näissä on aina jokin juttu menossa rikki. Seuraavassa huollossa ne sitten havaitaan. Jos noi huoltojen hinnat jäisivät ainoaksi, olisivat nämä edullisia pitää, mutta kun ei. Toi 100 tkm on joku maaginen raja.
Onkos muilla 220 cdi (v.2017) haasteita moottoriöljyn määrän kanssa? Itsellä nyt kahteen kertaan öljynvaihdon jälkeen on pitänyt käydä vähentämässä moottoriöljyn määrää kun auto ilmoittaa noin 25km ajon jälkeen että öljyä on liikaa. Valmistajan antama öljyntäyttömäärä tälle moottorille on kuulemma 6 - 6.8l eli aika suuri heittovara jätetty ja kun mitään fyysistä öljytikkua ei ole niin homma on aikamoista hakuammuntaa. Viimeksi olivat laittaneet 6.4l öljyä ja silti piti käydä vielä vähentämässä.
joutotähti kirjoitti: ↑Pe 27.01.2023 20:48
Onkos muilla 220 cdi (v.2017) haasteita moottoriöljyn määrän kanssa? Itsellä nyt kahteen kertaan öljynvaihdon jälkeen on pitänyt käydä vähentämässä moottoriöljyn määrää kun auto ilmoittaa noin 25km ajon jälkeen että öljyä on liikaa. Valmistajan antama öljyntäyttömäärä tälle moottorille on kuulemma 6 - 6.8l eli aika suuri heittovara jätetty ja kun mitään fyysistä öljytikkua ei ole niin homma on aikamoista hakuammuntaa. Viimeksi olivat laittaneet 6.4l öljyä ja silti piti käydä vielä vähentämässä.
6l sopiva määrä oli mulla w213 220:ssä, kun suodatin myös vaihdettu. Jossakin oli juttua, että jo 6,3l määrällä huomauttaa liikaöljystä.
w213 E 300e 4matic EQ Power
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
Öljytikku tosiaan olisi ihan kiva. Kerran heti huollon jälkeen kävin pyytämässä lisää öljyä, kun se tuntuu kuitenkin hieman vähenevän huoltovälin aikana mittariston ”palkin” mukaan. Tuntui ajatuksen tasolla hiukan tyhmältä ajella 25 tkm öljyt tuon palkin mukaan alarajassa ja muistaakseni puoli litraa lisäsivät silloin. Liikaa öljyä ei ole vielä ollut tässä reilun satkun aikana tällä autolla.