W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Kukkarolle sopivaan hintaanhan näitä on saatavissa, mutta kuinka ne kestää ja vastaa maltilliseen toivomus listaan?
Kokemuksia ja mielipiteitä, sekä keskustelua tarvitaan
Diesel ei itselle sovellu, muttei vaikuta keskusteluun, jollei siinä ole mekaanisesti eroa
Kokemuksia ja mielipiteitä, sekä keskustelua tarvitaan
Diesel ei itselle sovellu, muttei vaikuta keskusteluun, jollei siinä ole mekaanisesti eroa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Esim
"Kadottavat" avaimia=start error,
AAM +muita yksikkö vikoja(enemän mittä muissa malleissa),
johtosarjat hapristuu, ikkunoden katkasimet ei yleensä toimi, keskukslukitus ei yleensä toimi,
etupään vääntö sauvvat yleensä kuoleentuneet(keula roikku perää alempan)
alapalloja menee takaa sekä edestä, lisäilmapumppu yleensä vikoo jos on,
lämmön säätö myös usein toimii miten sattuu, valokatkasin toimii miten sattuu
ja ruostetta tietinkin on
Mökkillä
'
'
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Omaa muistelen kaiholla, varmaan paras käyttöauto mitä ollut (land cruiser ohella).
On mahdollisuus, 3 edellytyksellä:
- osaat korjata itse
- olet valmis käyttämään aikaasi auton parissa, muutenkin kuin kerran vuodessa huoltoon
- löydät hyvinpidetyn yksilön
On mahdollisuus, 3 edellytyksellä:
- osaat korjata itse
- olet valmis käyttämään aikaasi auton parissa, muutenkin kuin kerran vuodessa huoltoon
- löydät hyvinpidetyn yksilön
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Paljon on ongelmia löytynyt, kun foorumeita katselee sillä silmällä. No täytyy pohtia, pienemmälläkin pärjäisin hyvin.
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Muihin samanikäisiin verrattuna aika vastaavia juttuja, AAM-yksiköitä menee joo, mutta niin menee C ja E-sarjoissa SAM-yksiköitäkin.
Näissä taas ei ole toisaalta sähköistä virta- ja rattilukkoa, mikä osaa vanhemmiten tulla kalliiksi.
Ehkä amerikkalaisvalmisteisuus näkyy isoina välyksinä tai heikompana osien sovituksena joissain jutuissa, antaen henkilömalleja "traktorimaisemman" vaikutelman.
Kaikki näiden ikäiset on jo ruosteessa, korimallista riippumatta.
Omasta mielestä juuri tykkäsin näissä tietystä karkeudesta, vs. w164 mikä on jo aivan liian hieno ja monimutkainen. Minulle.
Näissä taas ei ole toisaalta sähköistä virta- ja rattilukkoa, mikä osaa vanhemmiten tulla kalliiksi.
Ehkä amerikkalaisvalmisteisuus näkyy isoina välyksinä tai heikompana osien sovituksena joissain jutuissa, antaen henkilömalleja "traktorimaisemman" vaikutelman.
Kaikki näiden ikäiset on jo ruosteessa, korimallista riippumatta.
Omasta mielestä juuri tykkäsin näissä tietystä karkeudesta, vs. w164 mikä on jo aivan liian hieno ja monimutkainen. Minulle.
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Turha kai nuita vikoja sen kummemmin pelätä, yleensä korjaamalla ovat hoituneet
Täytyy katsella jos 163 facelift 500 löytyisi sopivassa kokoonpanossa johonkin väliin, vaikka tässä kuumeessa onkin, niin onneksi se ei vielä ole autokuumetta
Täytyy katsella jos 163 facelift 500 löytyisi sopivassa kokoonpanossa johonkin väliin, vaikka tässä kuumeessa onkin, niin onneksi se ei vielä ole autokuumetta
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Tänään kävin Klubin jaosillan jälkeen vielä Karran tallissa potkimassa w163:n renkaita: viewtopic.php?f=27&t=216453
Muutamat jututhan tollasessa on vastenmielisen epämersumaisia, mutta paljon hyvääkin kyseisestä mallista löytyy. Tilaa on vaikka kuinka, auto on rungollinen (jos se on hyvä puoli), ja bensakoneethan näissä on kait kaikki sellasia pomminvarmoja.
Muutamat jututhan tollasessa on vastenmielisen epämersumaisia, mutta paljon hyvääkin kyseisestä mallista löytyy. Tilaa on vaikka kuinka, auto on rungollinen (jos se on hyvä puoli), ja bensakoneethan näissä on kait kaikki sellasia pomminvarmoja.
Nyt vois kai olla hyvä aika ostaa, koska eiköhä noidenki, siis niiden harvojen mitkä on hyvinä säilyneet, hinnat lähe pikkuhiljaa nousuun.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Itsellä se edellinen oli vain vähän aikaa (pari vuotta) kun vaimosta sekä autosta tuli exiiä. Mutta todella mukava ja hyvä se on ajaa, vakaa ja menee talvella kelissä kun kelissä kuin peto.jackie kirjoitti: ↑Ti 07.02.2023 00:35 Tänään kävin Klubin jaosillan jälkeen vielä Karran tallissa potkimassa w163:n renkaita: viewtopic.php?f=27&t=216453
Muutamat jututhan tollasessa on vastenmielisen epämersumaisia, mutta paljon hyvääkin kyseisestä mallista löytyy. Tilaa on vaikka kuinka, auto on rungollinen (jos se on hyvä puoli), ja bensakoneethan näissä on kait kaikki sellasia pomminvarmoja.
Nyt vois kai olla hyvä aika ostaa, koska eiköhä noidenki, siis niiden harvojen mitkä on hyvinä säilyneet, hinnat lähe pikkuhiljaa nousuun.
Jarruthan noissa jumittuu, etujarruissa minulla oli keraamiset männät jotka turpoaa, niitä oli jo jumittunut kun autot oli uusia. Takamännät minulla oli tas ruosteessa.
Käsijarrun sielunelämä on minulle tuntematon, siinä on vaijerille säätö jossain auton alla, pääseeköhän siihen luukusta käsiksi? Edellisessä sekä tässäkin jarru pitää mutta poljin pauinuu aika alas. En ole takarumpua ksokaan avannut enkä seisontajarrrua säätänyt näistä.
Takajouset tähän nykyiseen on hiljattain vaihdettu ja kaverillakin meni takajousi omasta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Omassa oli ruostetta vaan pyöränkaarien kanteissa, mikä on todella vähän. Klubin Kymen jaoksen vetäjän kanssa turisin eilen ja sanoi että hänellä oli samanlainen, eli melkein ruosteeton ja on niitä ollut muitakin, eli ne on kait sitten tuoteväärennöksiä
Se vaihteiston pistoke vetää öljyä sinne johtosarjaan ja boksille asti mitta se vikahan on muissakin.
M112 moottorin öljynjäähdyttimen vuoto toki tyyppivika, ja sama on M113 moottorissa myös.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Itellä 3.2 vm.98 ei sähköavainta eli ei niitä murheita.Venttiilinvarrenkumit pitäny m112 vaihtaa,jarrusatuloita uusein,kun oli jonku aikaa ajamatta ja takaiskarit.Jakolaatikko näyttää vähä tippasevan öljyä,mutta nettiauton halvimmaksi vuonna 2020 ja pääosin mehtäteille ajeluun ei kyllä valittamista. Ulkopinta vaatis vähä parantamista,jos hyvän haluais.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Edellisessä 1998 mallissa tuli ongelma kun auto kadotti ajoneston koodauksen, vaikka siis mekaaninen avain. Piti ostaa uusi avain (mokkula vaan) ja merkkilikkeessä koodata, maksoi noin 400 euroa; hinta sisälti uuden teräspiikin (siis metalliavain) ja lukkosylinterin varmuuden vuoksi, muistelen ...
Foorumilla ollut juttua tästä sähköisestä avaimen katoamisesta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
viewtopic.php?f=2&t=145874 täällä juttua W163 avaimesta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Onkohan näihin w163 avain ongelmiiin keksitty tähän päivään mitään viisaita ratkaisuja harrastajien toimesta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Ei taida olla luukkua, mutta altapäin pääsee helposti käsiksi. Seisontajarru pois päältä, selälleen auton alle, kiristinlaitteen päistä kiinni ja puristetaan sitä ”lyhyemmäksi”, naksahtaa kireämmälle jos naksahtaa…karra kirjoitti: ↑Ti 07.02.2023 10:01 Käsijarrun sielunelämä on minulle tuntematon, siinä on vaijerille säätö jossain auton alla, pääseeköhän siihen luukusta käsiksi? Edellisessä sekä tässäkin jarru pitää mutta poljin pauinuu aika alas. En ole takarumpua ksokaan avannut enkä seisontajarrrua säätänyt näistä.
Takajouset tähän nykyiseen on hiljattain vaihdettu ja kaverillakin meni takajousi omasta.
Ennen tuota operaatiota taisin kiriä kengät lähelle rumpua… Pyöränpultin reiästä päässee käsiksi kiristysrullaan.
Takajouset oli itselläkin poikki ja ostin ”vahvistetut” tilalle. Vasta kolmas paja johon niitä tarjosin onnistui puristamaan ne iskaritolpan ympärille Kahessa ekassa ei riittänyt jousipuristimessa voima… Perästä tuli aika korkea, joten keulaakin sitten piti nostaa eli kiertää vääntösauvoihin lisää pänninkiä. Lopputuloksesta tuli tosi hyvä, ei ole mitenkään liian jäykkä jousitus ja korkeudesta on vain hyötyä näillä(kin) leveysasteilla
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Olenkin tuubista katsellut sinun remppaamista möhkön parissa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Hauska kuulla, videoistani ja vaikka tuosta foorumitopikistani saa jotain käsitystä millaista elämä näiden kanssa on, tee-se-itse-hengessä.
Tässä vielä kuva säätömekanismista. Jos nyt en ihan väärin muista niin takakardaani tuossa kuvassa jonka päältä tuo löytyy:
Seuraavan videoni aihe on itse asiassa W163:n takajarruremppa, editointiin menee vielä jonkin aikaa... Ehkä viikko tai jotain, riippuu miten muuta tähellisempää puuhailtavaa riittää...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Tässä vielä kenkien päästä kuva, säätöruuvia saa talttapäämeisselillä kirittyä:
Seisontajarruun liittyvät asennussarjat:
- Tarvikesarja, seisontajarru (jouset ja pidikkeet, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 105-0808 3,60e
- Korjaussarja, levitin (käsijarrukenkien levittimet ja säätöruuvit, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 120 53 019 14,63e
...kannattanee hinnan puolesta uusia vaikka joka kerta kun vaivautuu takajarruja purkamaan...
Seisontajarruun liittyvät asennussarjat:
- Tarvikesarja, seisontajarru (jouset ja pidikkeet, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 105-0808 3,60e
- Korjaussarja, levitin (käsijarrukenkien levittimet ja säätöruuvit, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 120 53 019 14,63e
...kannattanee hinnan puolesta uusia vaikka joka kerta kun vaivautuu takajarruja purkamaan...
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Ajoneston saa koodattua pois. Pahuksen lahoja helmakoteloilleen alkaneet olla, että kannattaa varautua hitsaamaan tai jos ei itseltä onnistu niin pitäisi päästä kurkkimaan muovien allekin hieman ettei osta ihan lahoa. Tässä hintaluokassa tonnin parin remontit sylettää.
Minusta W163 on kuitenkin mainio auto jahti- ym. hommiin. Jos keskuslukituksen pitää toimia niin parempi ostaa joku muu auto.
Minusta W163 on kuitenkin mainio auto jahti- ym. hommiin. Jos keskuslukituksen pitää toimia niin parempi ostaa joku muu auto.
wiimax.fi
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Poistaako tänä siis avaimen hukkaamisen? Siis jos auto kadottaa avaimen, ei kuski
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Pelkällä rautaosalla saa sitten käyntiin, yhdestä ML:stä poistatettiin (muistaakseni Elehuolto ?) aikoinaan kun välillä tunnisti avaimen ja välillä ei ja omistaja oli sitä mieltä, että haluaisi mennä polkupyörällä töihin silloin kun itse haluaa eikä silloin kun auto haluaa.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Onhan noita vaivoja korjailtu jo vuosikymeniä bensoista sekä diseleistä
Ja voihan sen ajoneston ”poistaa” mutta mikään noista ei ole ihan ilmasta
Tekeepä sen kukaa vaan työkalut ja tarvikett kun kuitenkin maksaa jotain
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
Mökkillä
'
'
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Itse olisin kiinnostunut jos ajoneston saa koodattua pois. Mihin päin suomea matkani pitäs suuntautua sttä pääsisin mökille? Vois alkaa suunnittelemaan.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 12:14Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Tässä tätä videomateriaalia W163 takajarruista nyt sitten olisi:
https://www.youtube.com/watch?v=pd4Oh9ivkjM
Kaikki W163-videoni löytyvät tuolta:
https://youtube.com/playlist?list=PLvgL ... MIpueB18NJ
https://www.youtube.com/watch?v=pd4Oh9ivkjM
Kaikki W163-videoni löytyvät tuolta:
https://youtube.com/playlist?list=PLvgL ... MIpueB18NJ
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Kokonaan sitä ei minun tietääkseni saa koodattua pois, vaan ecuun tulee sisälle emulaattori joka korvaa muut entiset ajoneston osat eli ajonestomoduulin aka WSP-yksikön ja avaimen sirun.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Mökillä satunaisesti keskitytymistä näihin liittyviä juttujakarra kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 12:21Itse olisin kiinnostunut jos ajoneston saa koodattua pois. Mihin päin suomea matkani pitäs suuntautua sttä pääsisin mökille? Vois alkaa suunnittelemaan.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 12:14Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
enimäkseen keskityminen oleelliseen eli vapaaaikaan/eläkepäiviin
tuolla aiemin joku oli jo maininut jonkun firman
tuossa yksi mistä kanttaa kysyä
https://www.sercap.fi/?gclid=EAIaIQobCh ... gIh3vD_BwE
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Tuollainen todella rujo 320 tarttui mukaan kun kävin katsomassa. Ulisee, surisee, suhisee ja paukkuu. X164 jälkeen aika karu laitos kaikin puolin mutta päivän ainakin kesti ”mettähommissa”.
Käsijarru ei pidä eikä auto aina tunnista kun se on pois päältä, kova narina takaa heitoissa, etupää takapäätä matalammalla, näyttää että toisesta umpiossa on heijastimet tipahtanut ja melkein kaikki sisustan paneelit väärin/huonosti kiinni. Pientä laittoa siis.
Isommat renkaat olisi myös haussa kun tähän on menty laittamaan hieman vakiota pienemmät kummit. Olisikohan 245/75/17 toimiva koko maastossa?
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että ainakin vielä tuntuu mahdollisuudelta.
Käsijarru ei pidä eikä auto aina tunnista kun se on pois päältä, kova narina takaa heitoissa, etupää takapäätä matalammalla, näyttää että toisesta umpiossa on heijastimet tipahtanut ja melkein kaikki sisustan paneelit väärin/huonosti kiinni. Pientä laittoa siis.
Isommat renkaat olisi myös haussa kun tähän on menty laittamaan hieman vakiota pienemmät kummit. Olisikohan 245/75/17 toimiva koko maastossa?
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että ainakin vielä tuntuu mahdollisuudelta.
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?Orlov kirjoitti: ↑La 29.07.2023 06:57 Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei
No trafin maksuja tarkoitin, mitähän herra siellä yrittää sanoa? Olisiko etanolipaku samalla viivalla bensa kuorma-auton kanssa, jolloin trafille ei tarvitse maksaa mitään vuosittaisia maksuja?noroljan kirjoitti: ↑La 29.07.2023 10:06Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?Orlov kirjoitti: ↑La 29.07.2023 06:57 Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
Muutenhan tuo ei ole mikään kannustus