
Malfunction
Re: Malfunction
Oli tappi irronnut mikä rajaa tuota perän nousua. Nyt kunnossa. Pienellä selvisi. 

MB S212 220CDI -10
Re: Malfunction
Siis tuo edellä mainittu tasoanturin vipuko se "tappi". Eihän siellä ole mitään nousua rajaavaa tappia vaan anturi joka kertoo jousituksen tason ja sen mukaan ilmajousien ilmamäärää säädetään tarvittaessa.
Oleellista tietenkin tässä se että auto tuli kuntoon (väliaikaisesti kunnes tappi taas irtoaa) mutta muille saman ongelman kanssa painiville tarkempi/selkeämpi tieto olisi hyödyksi.
Re: Malfunction
Oikeassa olet, auttaisi jos kertoisin enemmän, mutta en osaa paremmin kertoa. Välttämättä.DBFI kirjoitti: ↑Ke 01.02.2023 12:02Siis tuo edellä mainittu tasoanturin vipuko se "tappi". Eihän siellä ole mitään nousua rajaavaa tappia vaan anturi joka kertoo jousituksen tason ja sen mukaan ilmajousien ilmamäärää säädetään tarvittaessa.
Oleellista tietenkin tässä se että auto tuli kuntoon (väliaikaisesti kunnes tappi taas irtoaa) mutta muille saman ongelman kanssa painiville tarkempi/selkeämpi tieto olisi hyödyksi.
Joku sieltä oli pois paikaltaan, sen herkistämällä ja takaisin laitolla tuli kuulemma kuntoon.
Näistä 'tapeista' niin oletin että kyseessä 'tappi' joka juuri pitää korkeudensäädön jossain maksimissa. Itse tilasin joskus tuninkia tuohon sigun autoon ja takapäähän tuli ihan perus pulttiviritelmästä säätö, jota kiertämällä saa perää laskettua/nostettua.
Mutta, kuten sanoin, en osaa paremmin kertoa, kun en itse tehnyt. Jätin auton kaverille korjaamolle ja lähdin töihin itse, soitto tuli 30min perästä että kunnossa on ja pienellä meni. Joten tässä kaikki mitä tiedän ja omat oletukset, jotka voi olla väärässä tai oikeassa.
MB S212 220CDI -10
Re: Malfunction
TÄMÄN kertominen olisi voinut myös auttaa suuntaamaan katsetta heti näihin ihmevirivirityksiin... mutta kuten sanottu pääasia että auto 'virityskunnossa'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Malfunction
Missään ei lue että osat olisivat paikallaan autossa, vaan ovat kotona autotallin hyllyssä. Ovat olleet jo muutaman vuoden. Noilla ilmeisesti se peräpään madallus tehdään, sellaiset saksasta tuli H&R jousien lisäksi, kun joskus aikanani tilasin, mutta on jäänyt asentamatta.
Sellaisen vastaavan 'tapin' oletin olevan irti, kun nousi niin ylös kuin mahdollista.
Kannattaa vetää se hernekasvi viä nenästä pois ennenku alkaa heti paasata ja vetää hiukan happee aivoihin.
MB S212 220CDI -10
Re: Malfunction
Ei vaadi paljoa kun vilkaisee autoa tai katsoo kuvia aiemmista threadeistä täällä niin näkee että autossa on tasoanturit ja anturia kääntää vipuset. Se hyllyltä löytyvät säädettävä tanko vastaa yhtä anturiin kiinnitettyä kiinteää tankoa. Aika simppeliä.
Tuo kuvauksesi vaan sai ainakin minut ihmettelemään mistä puhut: "Näistä 'tapeista' niin oletin että kyseessä 'tappi' joka juuri pitää korkeudensäädön jossain maksimissa.". Siis miten niin tappi pitää korkeudensäädön jossain maksimissa? Ihan kuin tarkoittaisit jotain mekaanista rajoitintappia joka estää jousitusta nousemasta jonkin rajan yli.
Se "tappi" saa vain anturin akselin pyörimään suhteessa jousituksen korkeuteen. Ohjainlaitteella on tiedossa anturin tavoitelukema oikealle jousituksen tasolle. Huijaus"tapilla" anturi saadaan näyttämään sitä ohjelmoitua tavoitetasoa silloin kun alusta todellisuudessa onkin jollakin muulla tasolla kuin tehtaalla suunniteltu. Olettaisin että tämä oli selvillä mutta kuvailit oudosti.
Herneistä puheen ollen olen sitä mieltä että kysyjän kannattaa pitää suu tiukemmin supussa kuin apua tarjoavan. Möläyttää patoutumat ulos korkeintaan sitten kun ongelma on ratkottu ja on varma että seuraavaan ongelmaan ei tarvitse apua pyytää. MiHe ja kumppanit kuitenkin aktiivisimpia auttajia tällä foorumilla.
Tuo kuvauksesi vaan sai ainakin minut ihmettelemään mistä puhut: "Näistä 'tapeista' niin oletin että kyseessä 'tappi' joka juuri pitää korkeudensäädön jossain maksimissa.". Siis miten niin tappi pitää korkeudensäädön jossain maksimissa? Ihan kuin tarkoittaisit jotain mekaanista rajoitintappia joka estää jousitusta nousemasta jonkin rajan yli.
Se "tappi" saa vain anturin akselin pyörimään suhteessa jousituksen korkeuteen. Ohjainlaitteella on tiedossa anturin tavoitelukema oikealle jousituksen tasolle. Huijaus"tapilla" anturi saadaan näyttämään sitä ohjelmoitua tavoitetasoa silloin kun alusta todellisuudessa onkin jollakin muulla tasolla kuin tehtaalla suunniteltu. Olettaisin että tämä oli selvillä mutta kuvailit oudosti.
Herneistä puheen ollen olen sitä mieltä että kysyjän kannattaa pitää suu tiukemmin supussa kuin apua tarjoavan. Möläyttää patoutumat ulos korkeintaan sitten kun ongelma on ratkottu ja on varma että seuraavaan ongelmaan ei tarvitse apua pyytää. MiHe ja kumppanit kuitenkin aktiivisimpia auttajia tällä foorumilla.
Re: Malfunction
En minä nyt tuosta kirjoituksestani herneitä oikein löytänyt, se on vähän erilaista tekstiä sitten se. Juu olen paihoillani että en tiennyt sinun ostelevan osia hyllyyn, vaan oletin että olit jo heti tehnyt lowriderisi valmiiksi kun osa kerran oli. No ei tässä mitään, minä olen jatkossa hiljaa tämän suhteen, se on helppoa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Malfunction
Otsikoon ja alku selvitykssen yleensäkin kannattaa panostaa
sitä toden näköisemmin saa nopeasti apuja
sitä toden näköisemmin saa nopeasti apuja
Mökkillä
'
'
Re: Malfunction
Itsellä vm. 2016 c350e ja mittarissa malfunction teksti. Liitteenä kuva tekstistä kun ilmeisesti niitä malfunctioneja voi olla monenlaisia. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja jos on niin miten ratkesi? Itse käytin huollossa ja he sanoivat ettei vikakoodissa ollut mitään ihmeellistä muutakuin että 12v akun virtataso matalla. Käskivät ladata sen akkulaturilla ja sanoivat että pitäisi poistua teksti samalla, mutta eipä kadonnut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Malfunction
Etsitkö ohjekirjasta vastaavan tekstin ja kuvan? Missä korjaamolla koodit luettiin? Ei voi olla pelkästään matalasta akun jännitetasosta vikakoodi.Juuso1995 kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 17:38 Itsellä vm. 2016 c350e ja mittarissa malfunction teksti. Liitteenä kuva tekstistä kun ilmeisesti niitä malfunctioneja voi olla monenlaisia. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja jos on niin miten ratkesi? Itse käytin huollossa ja he sanoivat ettei vikakoodissa ollut mitään ihmeellistä muutakuin että 12v akun virtataso matalla. Käskivät ladata sen akkulaturilla ja sanoivat että pitäisi poistua teksti samalla, mutta eipä kadonnut. 1FBF09B6-E94F-4077-9226-C0243281C27D.jpeg
Re: Malfunction
Etsitkö ohjekirjasta vastaavan tekstin ja kuvan? Missä korjaamolla koodit luettiin? Ei voi olla pelkästään matalasta akun jännitetasosta vikakoodi.DBFI kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 17:49 [quote=Juuso1995 post_id=<a href="tel:1371877">1371877</a> time=<a href="tel:1679413123">1679413123</a> user_id=67554]
Itsellä vm. 2016 c350e ja mittarissa malfunction teksti. Liitteenä kuva tekstistä kun ilmeisesti niitä malfunctioneja voi olla monenlaisia. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja jos on niin miten ratkesi? Itse käytin huollossa ja he sanoivat ettei vikakoodissa ollut mitään ihmeellistä muutakuin että 12v akun virtataso matalla. Käskivät ladata sen akkulaturilla ja sanoivat että pitäisi poistua teksti samalla, mutta eipä kadonnut. 1FBF09B6-E94F-4077-9226-C0243281C27D.jpeg
[/quote]
Kyllä olen yrittänyt etsiä, mutta eipä ole tullut vielä vastaan. Abs1 oli korjaamo jossa viat luettiin
Re: Malfunction
Startteja ollut vialla vastaavalla herjalla. Antaa ihan vikakoodiakin ja oireilee myös ajossa nykimällä kun käyttövoima vaihtuu.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Malfunction
On-line ohjekirjasta löytyy selitys:
Hybridijärjestelmässä on häiriö.
ECO-start-stop-toiminto ei välttämättä toimi.
Käyttöteho on rajoittunut.
Hakeudu ammattitaitoiseen erikoiskorjaamoon.
Luulisi saman löytyvän printatustakin ohjekirjasta. Samapa tuo kun multiviriltä tuli tarkempaa vinkkiä mistä voisi olla kyse.
Ei taida ABS1:llä olla merkkitesteriä?
Re: Malfunction
Kiitos näistä viesteistäDBFI kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 23:03On-line ohjekirjasta löytyy selitys:
Hybridijärjestelmässä on häiriö.
ECO-start-stop-toiminto ei välttämättä toimi.
Käyttöteho on rajoittunut.
Hakeudu ammattitaitoiseen erikoiskorjaamoon.
Luulisi saman löytyvän printatustakin ohjekirjasta. Samapa tuo kun multiviriltä tuli tarkempaa vinkkiä mistä voisi olla kyse.
Ei taida ABS1:llä olla merkkitesteriä?
Re: Malfunction
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Malfunction
Tähän asiaan päivitystä. Auto on siis laitettu kuntoon ja syynä oli tälläkertaa:
Vikakoodit luettu:
Moottorista: P052E71 Kampikammion tuuletusventtiilit takertaa. —-> todennäköisesti karstoittunut
Hybridijärjestelmästä: P0C3100 Jäähdytysneste pumppu matalalämpötila-piiri.
- auton jäähdytysjärjestelmässä 4 sähköistä vesipumppua.
-moottorin edessä isoin vesipumppu oletettavasti ”päävesipumppu” vuotanut liittimen sisälle. Tämä mahdollisesti silti eri kuin vikakoodi.
Jäähdytysnesteputkessa selkeä vuoto.
Vesiputki vaihdettu sekä vesipumppu irroitettu.
Huohotin sekä huohotin putki vaihdettu.
Koko lystin korjaushinta 1500e
Vikakoodit luettu:
Moottorista: P052E71 Kampikammion tuuletusventtiilit takertaa. —-> todennäköisesti karstoittunut
Hybridijärjestelmästä: P0C3100 Jäähdytysneste pumppu matalalämpötila-piiri.
- auton jäähdytysjärjestelmässä 4 sähköistä vesipumppua.
-moottorin edessä isoin vesipumppu oletettavasti ”päävesipumppu” vuotanut liittimen sisälle. Tämä mahdollisesti silti eri kuin vikakoodi.
Jäähdytysnesteputkessa selkeä vuoto.
Vesiputki vaihdettu sekä vesipumppu irroitettu.
Huohotin sekä huohotin putki vaihdettu.
Koko lystin korjaushinta 1500e