
OM646 öljyvuoto
OM646 öljyvuoto
Potilas on 09 C220cdi 250tkm ja öljyä on alkanut kulua n viimeisen vuoden ja 15000 km aikana huomattavasti ja selvästi se tulee jostain ulos. Lätäkköä tekee ja muovit lainehtii. Öljypohjan huopakin oiken litisee. Nyt vaan koittanut vuodon lähdettä paikallistaa, mutta huonoin tuloksin. Onko jotain vakiopaikkoja, mistä nämä yleensä vuotaa, mitä nyt ensin tarkistaisi? 

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: OM646 öljyvuoto
Öljynlauhduttimen tiivisteet suodattimen jalassa monesti vuotelee ja reilusti
Re: OM646 öljyvuoto
Harvoin vuotaa mistään 646. Lohkon etupäässä kampiakseln pyörän lähellä on yksi kuusiokolo-proppu jossa alumiinitiiviste, siitä saattaa vuotaa.
Kai sen sentään pystyy jollekin kulmalle konetta paikallistamaan mistä öljyä tulee.
Kai sen sentään pystyy jollekin kulmalle konetta paikallistamaan mistä öljyä tulee.
wiimax.fi
Re: OM646 öljyvuoto
Öljyn lämmönvaihtimen alapuoli näytti aika kuivalta, mitä peilillä sitä sain tiirailtua. Kuskinpuolen etukulma näyttää aika märältä ja toki laturikin on melkolailla tälmässä. Mutta jostain tulee kyllä ihan kirkkaana alas asti, öp on etuosastaan litimärkä; siinä huovassa on aukko, ni siinä lilluu pisara, mistä tippuu alas palkille. Tehostajan letku oli myös märkä yhdestä kohtaa missä käy alimpana keskellä siihen tippuneesta öljystä (ei vuoda, oli moottoriöljyä). Yritin purkaa ilmansuodattimen koteloa pois edestä nähdäkseni turbolle, mutta en keksinyt miten se alaosa kiinni.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: OM646 öljyvuoto
Onko paha vaihtaa tuo propun tiiviste. Entäs tuo lämmönvaihtimen,vaatiiko imusarjan irroituksen tai muuta isompaa purkua.
Seuraava kysymys paljonko kustantaa työt korjaamolla,osien hinnalla ei tässä suurta roolia ole.
Seuraava kysymys paljonko kustantaa työt korjaamolla,osien hinnalla ei tässä suurta roolia ole.
Re: OM646 öljyvuoto
Öljyvuoto on täälläkin edelleen voimissaan. Nyt kävin taas vuotoa paikallistamassa ja sieltähän se sitten kuitenkin lämmönvaihtimen nurkasta tiputtaa... ihan pienestä kolosta alhaalta päin näin tipan tulevan ja sitten aika tahtia, kun kone oli vähän aikaa käynyt. Eli minkähänlainen homma nuo on tuolta tilkitä ja mistä välistä se oikein tulee kun ei oikein näe sinne kunnolla? Naftasuotimen otin pitimestä pois, ni sieltä peilillä näkyi kulma, jossa E kantainen pultti ja siitä kulmasta se tippa irtoaa. 

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: OM646 öljyvuoto
Täällä kans naftasuotimen alta koko tienoo öljyssä ja koneen kannatinkumin päällä öljyä. Saitko jusssi vuodon hallintaan, oliko minkälainen homma? Onko siellä muita mahdollisia vuotopaikkoja? Mulla näytti sieltä missä ahtoletku loppuu kovin öljyiseltä.
Re: OM646 öljyvuoto
Joo, tosiaan auto kävi korjaamolla ja öljylähde saatiin tukittua. Lämmönvaihdin tiivisteineen vaihdettiin. Säästyi egr tiivisteen ym. uusimiselta, kun osaava asentaja sai vaihdettua purkamatta sitä. No meni sinne rapiat melkein 4h työt ja osat, rapiat 400€.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: OM646 öljyvuoto
Huomasin öljyjä vaihtaessa S204 OM646 että pohjamuovit oli öljyssä, samoin öljypohjan huopaverhoukset lotisevan märkänä öljystä. Näyttäisi vuotavan moottorin vasemmalta puolelta, pitää tutkia tarkemmin mutta öljynjäähdytintä ensiksi epäilisin.
Onko kukaan vaihtanut itse öljynjäähdyttimen tiivisteitä, mitä kaikkea pitää purkaa? Pitääkö öljyt ja jäähdytinnesteet tyhjentää?
WIS ohjeen mukaan pitää EGR jäähdytin irrottaa, näyttää isolta hommalta.
Onko kukaan vaihtanut itse öljynjäähdyttimen tiivisteitä, mitä kaikkea pitää purkaa? Pitääkö öljyt ja jäähdytinnesteet tyhjentää?
WIS ohjeen mukaan pitää EGR jäähdytin irrottaa, näyttää isolta hommalta.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: OM646 öljyvuoto
Om 611 vaihdoin lämmönvaihtimen tiivisteen ja poistin oireilleet imusarjan läpät toiminnasta pojan kaa. Ensikertalaiselle oli viikonlopun homma. Aikapaljon purkamista, kannattaa ottaa kuvia. Oireena oli koko moottorin vas kylki märkänä ja parit vikatilat läpistä. Ei oo ihan pikkujuttu mut onnistuu kun tekee rauhassa
Re: OM646 öljyvuoto
Nyt on varmistettu vuoto öljynjäähdyttimestä, yläpuolelta saumasta tunkee öljyä heti kun on putsannut. Vaikuttaa niin työläältä hommalta että pitänee harkita korjaamolle viemistä...
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 öljyvuoto
Täällä ois 646:sessa vuotoa kuskin puolelta etupäässä. Tarkemmin sanottuna välijäähdyttimen kyljestä mihin ahdinletku kiinnittyy. Ei mitenkään paljoa vuoda, mut pohjamuovi kostuu tuossa 10tkm öljynvaihtovälin aikana. Oisko välijäähdytin vaan halki jostain siitä kohdin ?
Star C3 @LPR
Re: OM646 öljyvuoto
Coolerin pääty saattaa hyvinkin olla halkianselmi123 kirjoitti: ↑La 10.09.2022 13:24 Täällä ois 646:sessa vuotoa kuskin puolelta etupäässä. Tarkemmin sanottuna välijäähdyttimen kyljestä mihin ahdinletku kiinnittyy. Ei mitenkään paljoa vuoda, mut pohjamuovi kostuu tuossa 10tkm öljynvaihtovälin aikana. Oisko välijäähdytin vaan halki jostain siitä kohdin ?
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 öljyvuoto
Cooleria kun etupäästä katselee, näkyy pientä öljyhuohotusta päädystä. Pitää käytellä puskuri irti ja katsella tarkemmin. Uus cooleri ei onneks pahan hintanen.
Star C3 @LPR
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: OM646 öljyvuoto
Cooleri vaihdettu ja todettu että vanha oli alanurkasta halki. Nyt rokkaa
Star C3 @LPR
Re: OM646 öljyvuoto
Suureksi järkytyksekseni havaitsin, että oman -09 E 220 CDI OM646 moottorin etupää on öljyinen, eli jostain vuotaa. Vuoto ei ole vielä suuri, kun noin 20 000km vaihtovälillä 6,5 litrasta on vähentynyt vain noin puoli litraa.
Onko jollain valistunutta arvausta, että mistä öljy on voinut tuohon tulla? Ja missä on se Dealerin mainitsema tulppa alumiiniprikkoineen – kuvia alla. Niin joo pesin kyllä sittemmin tuon etupään, niin että nyt pitäisi mahdollisesti pystyä näkemään, mistä päin öljyä alkaa tulla esiin. Se ei ole oikein selvää itselle, että kuinka näitä uskaltaa pestä, ettei tekisi vahinkoa pesuvedellä. Nyt suihkuttelin liuotinpesuainetta, harjailin pensselillä ja huuhtelin vesiletkulla. Kai näitä painepesurillakin voisi pestä?

Tästä kuvakulmasta ei näy mitään ihmeellistä.

Korkeapainepumpun alapuolella on enemmän sotkua, näyttää kuin olisi ollut jo pitempäänkin.

Tästä näkee, että vesipumpun alla on aika paljon tuoreemman näköinen öljykuorrute, eli vähemmän pölyä seassa.


Edestä katsottuna kampiakselin vasen puoli on selvästi enemmän tuoreella öljyllä sotkettu.

Ja sitten taas kampiakslein alapuolella ei paljoa tuoretta öljyä ole.

Tämän kuvaaminen (valaisu) ei meinannut millään onnistua, mutta tuolla edestä katsoen vasemman puolen nurkassa ylempänäkin sitä öljyä on.

Eikä taida venttiilikopan systeemitkään olla ihan pitäviä enää, mutta tuossakin on niin paksu kerros kiinteää sotkua, että ei oikein uskoisi, että ainakaan se tuoreen näköinen vuoto olisi täältä asti lähtöisin. Ehkä se jakopäänkopan yläosan paksu öljyinen lika voisi ollakin täältä?

Se tulppa, lienee tässä kuvassa numero 10? Ja sen paikka on oletettavasti jompi kumpi noista reiästä, johon piirsin punaiset viivat? Ne jäävät kumpikin näppärästi kampiakselin pyörän taakse piiloon.
Onko jollain valistunutta arvausta, että mistä öljy on voinut tuohon tulla? Ja missä on se Dealerin mainitsema tulppa alumiiniprikkoineen – kuvia alla. Niin joo pesin kyllä sittemmin tuon etupään, niin että nyt pitäisi mahdollisesti pystyä näkemään, mistä päin öljyä alkaa tulla esiin. Se ei ole oikein selvää itselle, että kuinka näitä uskaltaa pestä, ettei tekisi vahinkoa pesuvedellä. Nyt suihkuttelin liuotinpesuainetta, harjailin pensselillä ja huuhtelin vesiletkulla. Kai näitä painepesurillakin voisi pestä?
Tästä kuvakulmasta ei näy mitään ihmeellistä.
Korkeapainepumpun alapuolella on enemmän sotkua, näyttää kuin olisi ollut jo pitempäänkin.
Tästä näkee, että vesipumpun alla on aika paljon tuoreemman näköinen öljykuorrute, eli vähemmän pölyä seassa.
Edestä katsottuna kampiakselin vasen puoli on selvästi enemmän tuoreella öljyllä sotkettu.
Ja sitten taas kampiakslein alapuolella ei paljoa tuoretta öljyä ole.
Tämän kuvaaminen (valaisu) ei meinannut millään onnistua, mutta tuolla edestä katsoen vasemman puolen nurkassa ylempänäkin sitä öljyä on.
Eikä taida venttiilikopan systeemitkään olla ihan pitäviä enää, mutta tuossakin on niin paksu kerros kiinteää sotkua, että ei oikein uskoisi, että ainakaan se tuoreen näköinen vuoto olisi täältä asti lähtöisin. Ehkä se jakopäänkopan yläosan paksu öljyinen lika voisi ollakin täältä?

Se tulppa, lienee tässä kuvassa numero 10? Ja sen paikka on oletettavasti jompi kumpi noista reiästä, johon piirsin punaiset viivat? Ne jäävät kumpikin näppärästi kampiakselin pyörän taakse piiloon.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
Kiitos, hyvä arvaus, mutta ei ole se. Pesin ja parhaani mukaan kuvasin, siinä ei ole tulppaa eikä kuusiokoloakaan.
En toisaalta mistään muualtakaan löytänyt tulppaa nyt kun yritin etsiä. Kampiakselin hihnapyörän takana on yksi isompi reikä, tuo lienee se, joka on tossa mun laittamassa piirroskuvassa tuo, johon ylempi punainen viiva osoittaa. Kuvan oikeassa alanurkassa näkyy hihnapyörä hyvin epäselvänä. Sinne reiän sisäänhän ei näe, mutta ei kai toi tulppa tuollaisen reiän pohjalla ole, vai voisiko olla? Ei tuossa ainakaan mitään öljyvuotoa näy, mutta ei näy kyllä muuallakaan nyt pesun jälkeen. No, tarvii seurailla.
Joo, ehkä voisi joskus uskaltautua itsekin.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
Tätäkin olen ihmetellyt, ei ole vielä ihan selvyyttä asiasta.
Mutta sen verran on, että kun edellä yritin paikallistaa sitä kuusiokolotulppaa, niin onhan se siellä. Näkyy tässä kuvassa kiristimen rungon yläpuolella, eli oikeassa alanurkassa, se ainoa ruuvi, joka ei ole Torx. Ja tuostahan näkee, että ei se ainakaan ole vuotanut.

Sen sijaan se on nyt selvää, että jostain ylhäältä se vuotaa. Vuoto tulee esiin korkeapainepumpun alta jostain. Pesin sen alueen nyt paremmin, painepesurilla, pitää vielä jatkaa ihmettelyä. Pahimmillaan se tulee kannentiivisteen välistä, vai tuleeko se kansipahvi tuohon asti? Ehkä parempi (helpommin korjattava siis) voisi olla pumpun läpivienti. Joku tiiviste sielläkin kuitenkin on. Äkkiseltään tuntuma on, että moottoriöljyä se vuoto kuitenkin on, eikä polttoainetta.
Mutta sen verran on, että kun edellä yritin paikallistaa sitä kuusiokolotulppaa, niin onhan se siellä. Näkyy tässä kuvassa kiristimen rungon yläpuolella, eli oikeassa alanurkassa, se ainoa ruuvi, joka ei ole Torx. Ja tuostahan näkee, että ei se ainakaan ole vuotanut.
Sen sijaan se on nyt selvää, että jostain ylhäältä se vuotaa. Vuoto tulee esiin korkeapainepumpun alta jostain. Pesin sen alueen nyt paremmin, painepesurilla, pitää vielä jatkaa ihmettelyä. Pahimmillaan se tulee kannentiivisteen välistä, vai tuleeko se kansipahvi tuohon asti? Ehkä parempi (helpommin korjattava siis) voisi olla pumpun läpivienti. Joku tiiviste sielläkin kuitenkin on. Äkkiseltään tuntuma on, että moottoriöljyä se vuoto kuitenkin on, eikä polttoainetta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
Ettei olis ne kp pumpun ruuvit vaan löystyny ja tuo kuitenkin olis löpöö?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM646 öljyvuoto
Sanoisin, että ei ole löpöä. Väri ei sovi eikä haju. Pesun jälkeen siis sitä väriä katselin, ennen pesua kaikki pinnassa oleva neste näytti tummalta tietenkin.
Nyt viimeisimmän pesun jälkeen ajelin taas semmoset vajaa 150km yhteensä, ja yksi näkyvä tippa oli tullut. Korkeapainepumpun alta se tulee.

Ensimmäiseksi näkyvä vuotava öljy tulee tuohon ruuvitorniin tai mikä nyt onkin, johon punainen nuoli osoittaa. Siinä siis näkyy reikä, jonkun verran pumpun alta. Vihreällä ympyröidyt ovat pumpun kiinnitysreiät, mutta mikä tuo neljäs nuolen osoittama reikä on, onko mitään havaintoa? Ja miksi siihen tulee öljyä? Taitaapa olla, että vuotaa oikeasti kuitenkin kannen ja pumpun välinen tiiviste ja tuon päälle se vaan tulee ensimmäiseksi näkyviin. Niin kuvassa ei ole mun kansi, vaan jostain intternetistä lainattu.
Onkohan pumpun irrottaminen ja tiivisteen vaihtaminen sellainen yksinkertainen homma, jota omassa tallissa itse arvaa ruveta kokeilemaan, vai onko siinä jotain sellaista erityistä, jonka vuoksi kannattaisi viedä jollekin oikeasti osaavalle tehtäväksi?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
^Näkyykö tuossa nyt niitä pultteja, jotka tuolta takapuolelta antaa itsekseen löysää? noi torxit vai jotain noissa koloissa upoksissa?
MB W203 200CDI A 2006
Re: OM646 öljyvuoto
Anteeksi, mutta nyt en ymmärtänyt. Onko näissä siis joku tyyppivika, että ruuvit löystyvät itsekseen?
Kuvassa kannen päässä on toi alumiininen osa (englanniksi cap for cylinder head, en tiedä, mikä sen suomenkielinen nimi olisi). Se tulee kiinni viidellä M7 Torx -ruuvilla ja sen lisäksi korkeapainepumppu tulee kiinni kolmella M7 Torxilla. Kokeilin pyöritellä niitä, joihin pääsi käsiksi, ja yksi oli hiukan löysä. Muut eivät 14Nm momentilla liikkuneet. Olisiko joku 20Nm oikeampi, ehkä, ainakin vesipumpussa jossain suositeltiin M7:lle 20Nm kiristystä.No oli miten oli, eivät ne vesipumpun ja tuon alumiinilevyn ruuvit nyt ainakaan mitenkään tosi löysät olleet.
Onko toi pumppu oikeasti niin helppo miltä se näyttää, että yksi putki ja kaksi letkua ja pari sähköliitintä irti ja sen jälkeen kolme kiinnitysruuvia ja sitten saa vetää pois? Ehkä huohotinletku pitää kääntää sivuun. Puhtauden kanssa pitää tietysti olla tarkkana, kun ollaan polttoainepuolella ja virtaukseen nähden suodattimen jälkeisellä seudulla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
Re: OM646 öljyvuoto
On ollut vikana tuota ruuvien löystymistä.Nozki kirjoitti: ↑Ti 07.02.2023 23:26Anteeksi, mutta nyt en ymmärtänyt. Onko näissä siis joku tyyppivika, että ruuvit löystyvät itsekseen?
Kuvassa kannen päässä on toi alumiininen osa (englanniksi cap for cylinder head, en tiedä, mikä sen suomenkielinen nimi olisi). Se tulee kiinni viidellä M7 Torx -ruuvilla ja sen lisäksi korkeapainepumppu tulee kiinni kolmella M7 Torxilla. Kokeilin pyöritellä niitä, joihin pääsi käsiksi, ja yksi oli hiukan löysä. Muut eivät 14Nm momentilla liikkuneet. Olisiko joku 20Nm oikeampi, ehkä, ainakin vesipumpussa jossain suositeltiin M7:lle 20Nm kiristystä.No oli miten oli, eivät ne vesipumpun ja tuon alumiinilevyn ruuvit nyt ainakaan mitenkään tosi löysät olleet.
Onko toi pumppu oikeasti niin helppo miltä se näyttää, että yksi putki ja kaksi letkua ja pari sähköliitintä irti ja sen jälkeen kolme kiinnitysruuvia ja sitten saa vetää pois? Ehkä huohotinletku pitää kääntää sivuun. Puhtauden kanssa pitää tietysti olla tarkkana, kun ollaan polttoainepuolella ja virtaukseen nähden suodattimen jälkeisellä seudulla.
Eikä tuon pumpun irroitus ole paha homma.
Tänään oli tylsää ja näytti pumpun ympäristö kostealta joten käytin irti kun ei muutakaan tekemistä keksinyt.
Ruuvit oli kireällä, laitetaan seurantaan kostuuko jatkossa vielä.
Re: OM646 öljyvuoto
Allright, kiitoksia opastuksesta.
Jos oikein hyvin käy, niin saan huomenna uuden tiivisterenkaan pumpun ja kannen väliin laitettavaksi ja sitten täytyy yrittää viikonlopulta keksiä joku sopiva hetki, jolloin sen voisi kokeilla vaihtaa.
Onko muuten jollain heittää tietoa, että millaisilla pihdeillä saisi ne letkunkiristimet auki ja kiinni? Siis että mistä ja mitkä pihdit pitäisi hankkia, että homma luonnistaisi.
...Puuilon noin kymmenen euron pihdeillä ei saa, ainakaan ilman että muokkaa niitä, jos sittenkään. Samanlaiset klemmarit kuuluisi olla polttoainesuodattimella; mun autosta joku aiempi remonttihenkilö on laittanut niiden tilalle sellaiset ruuvilla varustetut klemmarit, niin ei ole tarvinnut niiden alkuperäisten kanssa koskaan askarrella enempää.

Jos oikein hyvin käy, niin saan huomenna uuden tiivisterenkaan pumpun ja kannen väliin laitettavaksi ja sitten täytyy yrittää viikonlopulta keksiä joku sopiva hetki, jolloin sen voisi kokeilla vaihtaa.
Onko muuten jollain heittää tietoa, että millaisilla pihdeillä saisi ne letkunkiristimet auki ja kiinni? Siis että mistä ja mitkä pihdit pitäisi hankkia, että homma luonnistaisi.
...Puuilon noin kymmenen euron pihdeillä ei saa, ainakaan ilman että muokkaa niitä, jos sittenkään. Samanlaiset klemmarit kuuluisi olla polttoainesuodattimella; mun autosta joku aiempi remonttihenkilö on laittanut niiden tilalle sellaiset ruuvilla varustetut klemmarit, niin ei ole tarvinnut niiden alkuperäisten kanssa koskaan askarrella enempää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM646 öljyvuoto
Omaan vaihdettu normaalit klemmarit muutama vuosi sitten.
En muista millä avasin ne alkuperäiset, mutta yleensä avannut noita tehtaalla asennettuja rukarilla tai tongeilla vääntämällä.
Taitaa olla niitä joita ei voi uudestaan käyttää jos oikein muistan.
Klemmari pihdit tai sellainen vaijeri avain sitten niille tehtaalla asennettuihin uudelleen käytettäviin. Siirtoleukapihditkin toimii niihin jos ei muuta ole.
En muista millä avasin ne alkuperäiset, mutta yleensä avannut noita tehtaalla asennettuja rukarilla tai tongeilla vääntämällä.
Taitaa olla niitä joita ei voi uudestaan käyttää jos oikein muistan.
Klemmari pihdit tai sellainen vaijeri avain sitten niille tehtaalla asennettuihin uudelleen käytettäviin. Siirtoleukapihditkin toimii niihin jos ei muuta ole.
Re: OM646 öljyvuoto
Tämmöset tilasin itselle, en ole vielä ehtinyt kokeilla:
https://tttools.fi/saad-click-letkuside ... tgQAvD_BwE
https://tttools.fi/saad-click-letkuside ... tgQAvD_BwE
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: OM646 öljyvuoto
Nuo esukin linkkaamat Knipexit on erinomaiset, mutta eivät käy polttoaineputkien klemmareihin, eikä myöskään ne "vaijeripihdit".
Klemmarit voi toki käyttää uudelleen (ellei irrota niitä zukan tapaan
)
Tuossa on jonkinlaiset, parempiakin on saatavana mutten muista merkkiä niin en löytänyt kuvaa:
https://www.svh.fi/tyokalut/kamasa-tool ... IoQAvD_BwE
Klemmarit voi toki käyttää uudelleen (ellei irrota niitä zukan tapaan

Tuossa on jonkinlaiset, parempiakin on saatavana mutten muista merkkiä niin en löytänyt kuvaa:
https://www.svh.fi/tyokalut/kamasa-tool ... IoQAvD_BwE
wiimax.fi