W221 peräluukun aukeamiskorkeus
W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Moro
Peräluukku ei aukea enään ylös asti. Aukeaa "matalan tilan" moodiin ja pitää kädellä avittaa siitä ylöspäin.
Olen löytänyt useitakin paikkoja missä neuvototaan miten saa taas aukeamaan ylösasti. Mutta en saa ohjeiden avulla muutettua korkeutta.
Lopulta ohjeissa oli, että kaikkia ei pysty itse säätämään, vie huoltamolle.
Olisiko täältä vielä osaamista, liikun tampereen suunnilla lähes viikoittain jos täytyy piuhassa käyttää ja sieltä muuttaa asetukset?
Nyt alkanut ärsyttämään kun hieno kaukoaukaisu vaatii kuitenkin kädellä loppuun saattamisen.
2006 320cdi
Peräluukku ei aukea enään ylös asti. Aukeaa "matalan tilan" moodiin ja pitää kädellä avittaa siitä ylöspäin.
Olen löytänyt useitakin paikkoja missä neuvototaan miten saa taas aukeamaan ylösasti. Mutta en saa ohjeiden avulla muutettua korkeutta.
Lopulta ohjeissa oli, että kaikkia ei pysty itse säätämään, vie huoltamolle.
Olisiko täältä vielä osaamista, liikun tampereen suunnilla lähes viikoittain jos täytyy piuhassa käyttää ja sieltä muuttaa asetukset?
Nyt alkanut ärsyttämään kun hieno kaukoaukaisu vaatii kuitenkin kädellä loppuun saattamisen.
2006 320cdi
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Onko autossa kuitenkin sähkökäyttöinen takaluukku (sähköllä sulkeutuva)? Tavallisesta voisi olla jouset loppu mutta sähköisestä pitää tarkistaa asetus. Ainahan siinä voi vikaakin olla mutta ei sitä nostorajoitusta muuten tarvitse korjaamolla käydä aktivoimassa ja disabloimassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Napista aukee ja napista luukun sisäpuolelta sulkeutuu.
Tarkistan vielä uudestaan tuon comandin kautta, mun mielestä olen noikin valikot moneen kertaan selannut läpi.
Luukku aukesi minulle tullessaan ylösasti ja jossain vaiheessa jäi puoleen väliin ja siitä eteenpäin ei ole ylös mennytkään omin voimin.
(muistanko väärin vai saiko luukun suljettua kuljettajan ovesta nappia painamalla ja pitämällä pohjassa, mun mielestä sekään ei enään toimi onko siis toiminutkaan vai muistanko väärin.)
Katon ton Comandin kun saan auton taas käsiin, on huollossa nyt.
Joni
Tarkistan vielä uudestaan tuon comandin kautta, mun mielestä olen noikin valikot moneen kertaan selannut läpi.
Luukku aukesi minulle tullessaan ylösasti ja jossain vaiheessa jäi puoleen väliin ja siitä eteenpäin ei ole ylös mennytkään omin voimin.
(muistanko väärin vai saiko luukun suljettua kuljettajan ovesta nappia painamalla ja pitämällä pohjassa, mun mielestä sekään ei enään toimi onko siis toiminutkaan vai muistanko väärin.)
Katon ton Comandin kun saan auton taas käsiin, on huollossa nyt.
Joni
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Muutaman vuoden vanhemmassa W220:ssä pitää luukun hydrauliikkamoottoria ohjaavan peräluukun saranan potetiometri ja vuorostaan PSE-yksikkö opettaa avaamis- ja sulkemisasennon arvoihin *-testerillä "normalization"-toiminnolla.
Omassa ei ole Comand-menua enkä ole saanut luukkua oppimaan ääriasentoja muulla tavoin, vaikka jossain ohjeistetaan pitämällä nappulaa pohjassa joitain sekunteja. Akun irroitus tai vaihto voi tehdä sen, että luukku kadottaa aiemmin oppimansa.
Omassa ei ole Comand-menua enkä ole saanut luukkua oppimaan ääriasentoja muulla tavoin, vaikka jossain ohjeistetaan pitämällä nappulaa pohjassa joitain sekunteja. Akun irroitus tai vaihto voi tehdä sen, että luukku kadottaa aiemmin oppimansa.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Miten käy jos luukku nousee vain osittain tuon kalibrointivirheen takia ja sitten asettaa 221-valikoista rajoitetun avauksen päälle, nouseeko luukku sitten johonkin vielä alempaan asentoon? Meinaan vaan että voisko tuolla todeta että kalibrointi on pielessä jos ei ole testeriä käytössä.maukku kirjoitti: ↑Pe 17.02.2023 13:11 Muutaman vuoden vanhemmassa W220:ssä pitää luukun hydrauliikkamoottoria ohjaavan peräluukun saranan potetiometri ja vuorostaan PSE-yksikkö opettaa avaamis- ja sulkemisasennon arvoihin *-testerillä "normalization"-toiminnolla.
Omassa ei ole Comand-menua enkä ole saanut luukkua oppimaan ääriasentoja muulla tavoin, vaikka jossain ohjeistetaan pitämällä nappulaa pohjassa joitain sekunteja. Akun irroitus tai vaihto voi tehdä sen, että luukku kadottaa aiemmin oppimansa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Ja olikos siinä joku sellainen systeemi että jos avatessa ottaa kiinni vaikka tallin kattoon niin stopaa siiheen
eikä paukautta kattoa vasten kolhuille asti
jos oli niin voisi olla siinä jotain vaikaa samaan tyylin kun ikkuna jumittaa luulee pään olevan välissä
eikä paukautta kattoa vasten kolhuille asti
jos oli niin voisi olla siinä jotain vaikaa samaan tyylin kun ikkuna jumittaa luulee pään olevan välissä
Mökkillä
'
'
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Tunnustelee avautumisvastusta, ja stoppaa pumpun. Kohtalaisen vahva kuitenkin.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Kävin taasen läpi tuota comandia, eikä sieltä vehicle alta löytynyt kyllä tuota korkeuden rajoitusta. Onko se vaan piilotettu sinne, että senkin saisi jotenkin sinne näkyviin? Kävin engineer menussakin, mutta sieltä en löytänyt myöskään.maukku kirjoitti: ↑Pe 17.02.2023 13:11 Muutaman vuoden vanhemmassa W220:ssä pitää luukun hydrauliikkamoottoria ohjaavan peräluukun saranan potetiometri ja vuorostaan PSE-yksikkö opettaa avaamis- ja sulkemisasennon arvoihin *-testerillä "normalization"-toiminnolla.
Omassa ei ole Comand-menua enkä ole saanut luukkua oppimaan ääriasentoja muulla tavoin, vaikka jossain ohjeistetaan pitämällä nappulaa pohjassa joitain sekunteja. Akun irroitus tai vaihto voi tehdä sen, että luukku kadottaa aiemmin oppimansa.
Täytynee siis tampereen alueelle *rille viedä.
Ja noista väsyneestä nostomekanismista vielä, niin peräluukku kuitenkin nousee hyvällä vauhdilla ja selkeästi saavuttaa tuossa puolessa välin nostokorkeutta vaan jonkun rajan ja siihen loppuu nostaminen. Ja siis kun se ei mene enään sieltä kuskin ovessa olevasta napista kiinnikkään. Niin tuntuuhan se, että on hukannut sijaintinsa ja turvana ei nosta ylös asti? Eikös ikkunoissakin "auto" lopeta toimintansa kun on rajat hukkunut akun vaihdon jälkeen.
Re: W221 peräluukun aukeamiskorkeus
Se "one touch" häviää ikkunoista jos kalibrointi hukassa mutta ei ne sen jälkeen nouse puoliväliinkään ellei "napista saata".