basson puutetta? eli kuinka saat takaluukun subun kuulumaan?
W124:sen kojelaudalle menee vakiopaikoille ihan helposti 4". Jotkut ovat sovittaneet mtös 5.25" mutta taitaa vaatia jo muutostöitä enemmän.
Itsellä tosiaan Audax HP100F2:set ja niiden parina Seassin H615 kangaskatottidisut. Montaa merkkiä tullut kokeiltua mutta laadullisesti saa parempaa hetken hakea, ainakin tässä edullisessa luokassa. Karu totuus on se että eihän tollasella 4" elementillä voi ajaa oikein alle 250Hz taajuuksia ja laadukas midi on välttämättömyys.
Oma asennus on toteutettu niin että sorvasin elementeille 4mm alumiinistä kaulukset ja ne kiinnitettiin kojelautaan läpipultein ja kiinnitys varmistettiin sikafleksillä. Kaulukseen tein kiinnityksen elementille ja tarvittavat kierteet. Pysyy varmasti kiinni ja elementin irroitus on helppoa tarvittaessa. Diskantit on vielä asennus vaiheessa mutta suuntaus on valmiiksi kuunneltuna. Pehmeä kangaskalotti disu toimii yleensä parhaiten kuuntelijaa kohti suunnattuna ja pienellä vaimennuksella (-3dB).
Kuva:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 35067.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 24776.jpeg
Jos olet ostamassa laadukasta 3-tiejärjestelmää niin kannattas vakavasti harkita 6.5" Focal 6K3 + 4" Audax HP100F2 + 1" Seas H615 pekettia. Kyseisellä systeemillä on voitettu useita Fascan mestaruuksia ja laatu riittää oikein asennettuna monelle kultakorvalle. Powerset myy esimerkiksi kyseistä sarjaa 325€.
Itsellä tosiaan Audax HP100F2:set ja niiden parina Seassin H615 kangaskatottidisut. Montaa merkkiä tullut kokeiltua mutta laadullisesti saa parempaa hetken hakea, ainakin tässä edullisessa luokassa. Karu totuus on se että eihän tollasella 4" elementillä voi ajaa oikein alle 250Hz taajuuksia ja laadukas midi on välttämättömyys.
Oma asennus on toteutettu niin että sorvasin elementeille 4mm alumiinistä kaulukset ja ne kiinnitettiin kojelautaan läpipultein ja kiinnitys varmistettiin sikafleksillä. Kaulukseen tein kiinnityksen elementille ja tarvittavat kierteet. Pysyy varmasti kiinni ja elementin irroitus on helppoa tarvittaessa. Diskantit on vielä asennus vaiheessa mutta suuntaus on valmiiksi kuunneltuna. Pehmeä kangaskalotti disu toimii yleensä parhaiten kuuntelijaa kohti suunnattuna ja pienellä vaimennuksella (-3dB).
Kuva:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 35067.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 24776.jpeg
Jos olet ostamassa laadukasta 3-tiejärjestelmää niin kannattas vakavasti harkita 6.5" Focal 6K3 + 4" Audax HP100F2 + 1" Seas H615 pekettia. Kyseisellä systeemillä on voitettu useita Fascan mestaruuksia ja laatu riittää oikein asennettuna monelle kultakorvalle. Powerset myy esimerkiksi kyseistä sarjaa 325€.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
mulla on ollu 5,25" jbl:n koaksiaalit 124 kojiksella ilman mitään modaamisia..
ahdasta kyllä oli ja ritilä jäi vähä pullottaan..
nyt on sitte seasin h615 disut pilari verhoiluun upotettuna ja 3" audaxit ritilöiden alla joille on 5mm latasta
(liioitteluako?? ei toki...
) tehty kiinnikkeet..
(esim PK:n BX:säs on ollu tuo yläpää, tosin nyt on disut vaihtunu SPL Dynamicsin extremeen..)
ja ovissa sit on dls:n r6a midit..
(esim euroopan parhaiden (omassa luokassaan) on nuo r6a midit..
varmaan kaikki tietää rankosen keltaisen mazdan?)
ja hintaa tolla paketilla oli n.250€
tuo ko. satsi kyllä kumoaa väitteen että halvalla ei saa hyvää..,
-Antti


nyt on sitte seasin h615 disut pilari verhoiluun upotettuna ja 3" audaxit ritilöiden alla joille on 5mm latasta


(esim PK:n BX:säs on ollu tuo yläpää, tosin nyt on disut vaihtunu SPL Dynamicsin extremeen..)
ja ovissa sit on dls:n r6a midit..
(esim euroopan parhaiden (omassa luokassaan) on nuo r6a midit..

ja hintaa tolla paketilla oli n.250€
tuo ko. satsi kyllä kumoaa väitteen että halvalla ei saa hyvää..,
-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Tuota just tarkoitin, en halunnut mitään pullottavaa ritilää vaan ns semistealth -asennuksia tähän autoon; orggispaikoilla parempaa kamaa, jos osaa katsoa niin näkee, että on laitettu mutta muuten ei huomaa mitään. Diskanttien kohdalla jouduin lintsaamaan asiasta koska niitä ei olisi saanut upotettua a-pilariin._Antti kirjoitti:mulla on ollu 5,25" jbl:n koaksiaalit 124 kojiksella ilman mitään modaamisia..ahdasta kyllä oli ja ritilä jäi vähä pullottaan..
![]()
<klips>
-Antti
Hitto kun en muista noiden Alpinen kajarien kokoa, olisko ollut 5" tasan tai jotakin. Metallikartioiset ja toistavat 80Mhz ylöspäin, 100Mhz ylöspäin tasaiseen.
Ja saa kyllä luukuttaa niin että vaikku putoilee korvasta

Olivat aivan hel-ve-TIN halvat, musta pörssi tampere pyysi satasta ja maksoin muistaakseni 83€.
Ennen olen käyttänyt Pioneerin TS-C1720 ja TS-C1320 -erillissarjoja, metallikartioisella wooferilla ja tiesmillä titaanidiskantilla, jotka maksavat just sen 250€ pari mutta tätä Mersun etukajarikokoa ei TS-C -sarjasta löydy ja ainoat autotallissani olleet 17cm versiot eivät olisi menneet Mersuun edes taakse (niskatuet) joten myin ne Maurille.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
En koskenut ritilöihin paljoakaan vaan kaiversin sitä itse kojelautaa.epk kirjoitti:jep, sama homma täällä, 5.25" pullottavat edessä sen verran että piti ritilästä hiota tavaraa pois, eikä enää pullota
Näin sain kaiuttimen putoamaan alemmas ja samalla kaiuttimen ja kojelaudan välin tiiviiksi -> lisää bassotoistoa.
Kaiutinkin pääsi modifioinnista osalliseksi; osaa kiinnityskohdista väänneltiin paremmin autoon sopiviksi ja yksi (tuulilasin puoleinen) kiinnitettiin leikkaamalla kojelautaan vaakasuora viilto, tunkemalla kiinnitysreiän omaava pelti sinne sisälle ja ruuvaamalla loput 3 kiinni. Että hiukan jouduin minäkin oikopolkuja tekemään.
Irroitin vielä kaiuttimista kaiuttimien ja orggisritilän väliin tulevan pahvirinkulan ja veistin orggisritilästä yhdestä kohtaa "höyläämällä" hiukan pois niin a'vot.
Ihan piruuttani poistin orggisritilästä sen haperon vaahtomuovin tapaisen mömmön sisältä niin että kaiuttimet hohkaavat hopeaa ritilän läpi.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Henkalla taitaa olla hieman liian korkeita taajuuksia kun
Vaikka sattuuhan noita virhelyöntejä itsellekkin ihan liikaa. 80Hz ja 100Hz on varmaan lähempänä totuutta. Mulla ei ainakaan riitä kuuloaisti ihan noin korkeelle, onko syynä sit nuoruuden mökä-harrastus. Mene ja tiedä.Metallikartioiset ja toistavat 80Mhz ylöspäin, 100Mhz ylöspäin tasaiseen.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Ei se 80 tai 100 Hz nyt mitenkään korkea taajuus ole. Ihan kiltisti midbassoalueella...Lindroos kirjoitti:Henkalla taitaa olla hieman liian korkeita taajuuksia kunVaikka sattuuhan noita virhelyöntejä itsellekkin ihan liikaa. 80Hz ja 100Hz on varmaan lähempänä totuutta. Mulla ei ainakaan riitä kuuloaisti ihan noin korkeelle, onko syynä sit nuoruuden mökä-harrastus. Mene ja tiedä.Metallikartioiset ja toistavat 80Mhz ylöspäin, 100Mhz ylöspäin tasaiseen.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Lindroos kirjoitti:Henkalla taitaa olla hieman liian korkeita taajuuksia kun
Vaikka sattuuhan noita virhelyöntejä itsellekkin ihan liikaa. 80Hz ja 100Hz on varmaan lähempänä totuutta. Mulla ei ainakaan riitä kuuloaisti ihan noin korkeelle, onko syynä sit nuoruuden mökä-harrastus. Mene ja tiedä.Metallikartioiset ja toistavat 80Mhz ylöspäin, 100Mhz ylöspäin tasaiseen.
Hih



Mutta tosiaan ei nuo kaiuttimet ainakaan vaadi erillistä midibassoa mihinkään. Rockfordin subbari odottaa edelleen asennusta, ja tasapainon vuoksi ja mukuloitten riemuksi laitan vielä samanlaiset erillissatsit vielä taakse niin "se on siinä".
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Juurikaan en autohifistä oo perillä, mut ta sen verran, että kontissa potkii 12"pioneer about 50-60l kotelossa. Ongelmahan on se sama. Ei kauheen hyvin kuulu (w123).
Joku mainitsi leikanneensa reikiä hattuhyllyn peltiin. Ite aattelin heivata koko ea-kotelon ja duunais siihen jonkun ritilän.
Oisko mistään kotosin?
Joku mainitsi leikanneensa reikiä hattuhyllyn peltiin. Ite aattelin heivata koko ea-kotelon ja duunais siihen jonkun ritilän.
Oisko mistään kotosin?
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
itse poistin EA-kotelon ja tein sen kohdalle kolme kolmion muotoista isohkoa reikää hattuhyllyyn. Lopputuloksen kruunaa läpihengittävällä kankaalla verhoiltu hattuhylly jossa ei näy yhtään reikää ja sai bassotkin kuulumaan sisälle ohjaamoon.garbaazh kirjoitti:Juurikaan en autohifistä oo perillä, mut ta sen verran, että kontissa potkii 12"pioneer about 50-60l kotelossa. Ongelmahan on se sama. Ei kauheen hyvin kuulu (w123).
Joku mainitsi leikanneensa reikiä hattuhyllyn peltiin. Ite aattelin heivata koko ea-kotelon ja duunais siihen jonkun ritilän.
Oisko mistään kotosin?
täytynee vissii paljastaa oman coupeni humppalaitteet,eli
clarion arx 9470r soitin
clarion cdc 1805 18-levyn vaihtaja
mac-audio mac-ninja 4.120 4x120w
spl pro 250 1x160w
spl pro f 369 takakaiuttimet
spl dynamics 12" subbari ,caliberin kotelossa
etukaiuttimet ovat?
ja kyllä hyvin soivat!
clarion arx 9470r soitin
clarion cdc 1805 18-levyn vaihtaja
mac-audio mac-ninja 4.120 4x120w
spl pro 250 1x160w
spl pro f 369 takakaiuttimet
spl dynamics 12" subbari ,caliberin kotelossa
etukaiuttimet ovat?
ja kyllä hyvin soivat!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Täytynee rueta välittömästi hommiin, muuenkin on ois säätämistä noitten vehkeitten suhteen.
Poppivehkeethän on kaikki hommattu käytettynä paitsi edessä 4" ja vahvari, kummatkin pioneerin suht uusia. Mallimerkkejä en muista, mutta viime vuonna ostin kodin Anttilan poistomyynnistä.
Poppivehkeethän on kaikki hommattu käytettynä paitsi edessä 4" ja vahvari, kummatkin pioneerin suht uusia. Mallimerkkejä en muista, mutta viime vuonna ostin kodin Anttilan poistomyynnistä.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
en ole vielä ikinä uskaltautunut kisaamaan, enkä varmaan kehtaa tulevaisuudessakaan._Antti kirjoitti:meinaakko lähtee painekisoihin ku tuollasen subin ostit..![]()
-Antti
Omaksi ilokseni aina laitteistoni kasaan ja pidän vain että bassopuoleltakin löytyy ruutia tarvittaessa...
Ja tuon subin kanssa häipyi näköjään ongelmat saada painetta W124 kabiiniin. Piti vain tehdä viime hetken äkillinen myyntipäätös subbaripäätteestä kun heräsi uteliaisuus kokeilla elementtiä yhdessä ohmissa...

Tykkään vain että laitteisto soi hyvin mutta myös tarvittaessa hyvin lujaa ja voimalla.
Ei kenellään olisi kuvia ym. ohjaamotilaan sijoitetusta subista W124:ssä. Moinen vähä kiinnostais...kuhan nyt saa ensin auton ulkoasun kuntoon. Siihen asti subi voi lojua kontissa. Repsikan jalkatila voisi olla yksi potentiaalinen sijoituspaikka.
ei ehkä kuitenkaan ihan noin radikaalia kojelautaa viitsisi....
http://www.powerset.fi/team/pictures/jn-13.jpg
Tai eihän sitä koskaan tiedä....
Tossa Janne Mersusta lisää:
http://www.powerset.fi/team/jn.htm

ei ehkä kuitenkaan ihan noin radikaalia kojelautaa viitsisi....
http://www.powerset.fi/team/pictures/jn-13.jpg

Tai eihän sitä koskaan tiedä....

Tossa Janne Mersusta lisää:
http://www.powerset.fi/team/jn.htm



Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
jossen aiva väärin muista niin fasca:ssa on kisannu w124 missä oli hanttarin jalkatilaan asennettu subi..
täältä voi löytyä jotain www.fasca.fi
tai täältä www.auto-sound.net
-Antti
täältä voi löytyä jotain www.fasca.fi
tai täältä www.auto-sound.net
-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Toi Jannen mersu on kyllä taidolla rekennettu mutta on siihen mennyt jokunen eurokin. Auto on siisti niin sisältä kuin ulkopuoleltakin mutta Lahden Fascan kisassa ihmettelin etulokarin vekkiä. Pyörä ottanut lokarin kaareen selvästi aika lujaa kiinni. Eikä toi nyt niin matala olis että pitäs siitä jouhtua. Asia on luultavasti kyllä korjattu mutta tollanen pisti muuten virheettömässä autossa silmään. Kuuntelemaan ei ole kysyeistä autoa päässyt mutta vehkeiden laadusta ja asennuksesta päätellen vois soida aika nätisti.
Tämä toinen w124 mihin _Antti viittas on juurikin se sama auto mikä on aikoinaan eritelty Spoileri lehdessä ja kaveri omistaa nykyään kyseisen auton. Kiertää lähes kaikki Fascan kisat autollaan ja on pärjännytkin ihan kohtuullisesti. Muistaakseni 8" subi on tosiaan asennettu vänkärin jalkatilaan ja lattia pintaa on nostettu 5-7cm. Muuten ihan hyvä mutta tuntuu aika hassulta istua kyseisellä paikalla koska tollasen maltillisen eron huomaa selvästi. Polvitilaa vähentää entisestää kojelaudan alaosaan asennettu räkkitaajuuskorjain. Mulla on autosta paljon kuviakin mutta halua Akilta suostumuksen kuvien julkaisemiseen. Netistäkin löytyy kun hetken selaa varmasti jotain..
Tämä toinen w124 mihin _Antti viittas on juurikin se sama auto mikä on aikoinaan eritelty Spoileri lehdessä ja kaveri omistaa nykyään kyseisen auton. Kiertää lähes kaikki Fascan kisat autollaan ja on pärjännytkin ihan kohtuullisesti. Muistaakseni 8" subi on tosiaan asennettu vänkärin jalkatilaan ja lattia pintaa on nostettu 5-7cm. Muuten ihan hyvä mutta tuntuu aika hassulta istua kyseisellä paikalla koska tollasen maltillisen eron huomaa selvästi. Polvitilaa vähentää entisestää kojelaudan alaosaan asennettu räkkitaajuuskorjain. Mulla on autosta paljon kuviakin mutta halua Akilta suostumuksen kuvien julkaisemiseen. Netistäkin löytyy kun hetken selaa varmasti jotain..
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Meikäläinen Akin veljenä voin antaa luvan julkaista nämä kuvat.Lindroos kirjoitti:Tämä toinen w124 mihin _Antti viittas on juurikin se sama auto mikä on aikoinaan eritelty Spoileri lehdessä ja kaveri omistaa nykyään kyseisen auton. Kiertää lähes kaikki Fascan kisat autollaan ja on pärjännytkin ihan kohtuullisesti. Muistaakseni 8" subi on tosiaan asennettu vänkärin jalkatilaan ja lattia pintaa on nostettu 5-7cm. Muuten ihan hyvä mutta tuntuu aika hassulta istua kyseisellä paikalla koska tollasen maltillisen eron huomaa selvästi. Polvitilaa vähentää entisestää kojelaudan alaosaan asennettu räkkitaajuuskorjain. Mulla on autosta paljon kuviakin mutta halua Akilta suostumuksen kuvien julkaisemiseen. Netistäkin löytyy kun hetken selaa varmasti jotain..
Laittaisin lisää kuvia autosta ja sen vanteista tuonne tuning-palstalle, mutta en oikein osaa liittää niitä tähän tekstiin eikä kotisivujakaan ole käytössä (antakaa vinkkiä mihin voisi laittaa kuvia näkyville, jippii photo:n ei pysty kirjautumaan).
Lattian pintaa ei ole aivan niin paljon nostettu, mutta kylläkin hieman.
Mielestäni ei kuitenkaan liian häiritsevästi.
Alkuperäisen verhoilumaton kun ottaa pois niin sen alla on paljon tilaa.
Itselläni on 10" jalkatilan etuosassa, kotelon koko ~17litraa. Emännän mielestä sitä on jo nostettu liikaa, minun mielestäni ei, mutta en kyllä istukaan kartturin paikalla

Anssi
Katos Anssikin löytänyt tänne. Hienoa kun saadaa asiantuntevaa porukkaa lisää. Mutta asiaan eli sulla ei ole kotisivutilaa käytettävissä? Ja Jippiin kuvapankkiin kirjautuminen ei onnistu? Mikähän siinä koska itse käytän sitä pääasin koska en jaksa kotisivuja päivitellä. Yksi vaihtoehto on se että otat joltain palveluntarjoajalta ilmasta kotisivutilaa ~20MB ja uppaat kuvat sinne. Jos kokemusta ei ole ja tuntuu vaikealta niin yritä uudestaan sinne Jippiin kuvapalveluun. Se toimii samoilla tunnuksilla kuin Jippiin sähköposti. Tietysti voin auttaa niinkin että pistät mulle vaikka niitä kuvia s-postilla ja laitan omille sivuille ja annan sulle url:än niin saat sit linkitettyä ne mihin haluat? Ihan miten susta helpoimmalta tuntuu. Mullakin on kaikeinmaailman kuvia siitä Akin 300:sesta mutta suurinosa on messuilla otettuja. Sulla saattas olla parempiakin. Ja mun kuvat on "opiskelukoneella" ja se on näin kesäloman aikaan paketissa joten omia kuvia en saa heti näytille.
Onko Aki vaihtanu vanteita? Kauppas mulle niitä Intran 18" mutta ei päästy kauppoihin aikoinaan. Niistä 500E kaarista on kanssa ollu täällä puhetta moneen kertaan joten nekin kuvat täällä liikkuvia varmaan kiinnostaa.
Ota yhteyttä:
juha.lindroos@reka.fi (rajoittamaton) tai juhis_20@jippii.fi
Onko Aki vaihtanu vanteita? Kauppas mulle niitä Intran 18" mutta ei päästy kauppoihin aikoinaan. Niistä 500E kaarista on kanssa ollu täällä puhetta moneen kertaan joten nekin kuvat täällä liikkuvia varmaan kiinnostaa.
Ota yhteyttä:
juha.lindroos@reka.fi (rajoittamaton) tai juhis_20@jippii.fi
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Ja vehkeet vaihtuu:

Ohjelmalähde: Pioneer DEH-P77MP
Diskantit: JBL 08GTi
Keskiäänet: JBL 400GTi
Midbassot: JBL 600GTi
Subbari: DLS SP15
Vahvistin 1: DLS A2
Vahvistin 2: DLS A2
Vahvistin 3: DLS A6
Nyt rupeaa jo sitten olemaan sellainen laitteisto jota olen suunnitellutkin. Rahoituksen mukaan pikkuhiljaa tähän tultiin.

Ohjelmalähde: Pioneer DEH-P77MP
Diskantit: JBL 08GTi
Keskiäänet: JBL 400GTi
Midbassot: JBL 600GTi
Subbari: DLS SP15
Vahvistin 1: DLS A2
Vahvistin 2: DLS A2
Vahvistin 3: DLS A6
Nyt rupeaa jo sitten olemaan sellainen laitteisto jota olen suunnitellutkin. Rahoituksen mukaan pikkuhiljaa tähän tultiin.
No niin nyt sitten hieman vastausta tuohon alkuperäiseen kysymykseen eli kuinka ne subit saa mersussa kuulumaan!
Tulipa tuossa tehtyä kotelot kahdelle 12" subille, molemmat ylöspäin ja tiiviisti niin ettei peräkontinpuolelle pääse äänet karkailemaan.Tähän mennessä kokeilemistani ratkaisuista ylivoimaisesti paras.Ääntä tulee aivan erilailla kuin ennen, laatu ja määrä siis parani.Koteloille sain tilavuutta 80litraa kappale ilman suurempia kikkailuja muodon suhteen.Vararengaskin mahtuu paikalleen ja tavaratilaakin jäi,tosin melko vähän...Kotelot viritetty hieman yli 20 hz (refleksi) ja elementteinä ainakin vielä JL Audiot.
Tulipa tuossa tehtyä kotelot kahdelle 12" subille, molemmat ylöspäin ja tiiviisti niin ettei peräkontinpuolelle pääse äänet karkailemaan.Tähän mennessä kokeilemistani ratkaisuista ylivoimaisesti paras.Ääntä tulee aivan erilailla kuin ennen, laatu ja määrä siis parani.Koteloille sain tilavuutta 80litraa kappale ilman suurempia kikkailuja muodon suhteen.Vararengaskin mahtuu paikalleen ja tavaratilaakin jäi,tosin melko vähän...Kotelot viritetty hieman yli 20 hz (refleksi) ja elementteinä ainakin vielä JL Audiot.
kokeilin itsekin tuota 12" Raptorin kanssa, mutta ei toiminut läheskään yhtä hyvin kuin bandbass, mutta toki paremmin kuin "perinteinen" ratkaisu.AM kirjoitti:No niin nyt sitten hieman vastausta tuohon alkuperäiseen kysymykseen eli kuinka ne subit saa mersussa kuulumaan!
Tulipa tuossa tehtyä kotelot kahdelle 12" subille, molemmat ylöspäin ja tiiviisti niin ettei peräkontinpuolelle pääse äänet karkailemaan.Tähän mennessä kokeilemistani ratkaisuista ylivoimaisesti paras.Ääntä tulee aivan erilailla kuin ennen, laatu ja määrä siis parani.Koteloille sain tilavuutta 80litraa kappale ilman suurempia kikkailuja muodon suhteen.Vararengaskin mahtuu paikalleen ja tavaratilaakin jäi,tosin melko vähän...Kotelot viritetty hieman yli 20 hz (refleksi) ja elementteinä ainakin vielä JL Audiot.
teitkö ensin tiiviin kauluksen hattuhyllyyn kiinni elementeille ja siihen alle kasasit kotelon vai teitkö vain sen kokoisen kotelon että elementti on lähellä hattuhyllyn alareunaa ja tiivistit sen elementin ja hattuhyllyn välin?
Uuden (2003) C-mallin alkuperäissoittimen vaihto?
Onko kellään tietoa mistä saisi tietoa ja vaihdossa tarvittavia osia, kuten kojelaudan sovitinkappale ja johto-adapteri?
Voisin suositella 124:seen eteen DLS PS4 4" erillissarjaa ja menee ihan helposti paikalleen.

Tilauksessa on jo XETEC Xi-240.2 vahvari
sekä Peerleesin uusi R.10 subi joka menee 14 litran koteloon.

Asennan subin varmaankin ensiapulaukun kohdalle tulevaan painelevylliseen koteloon.

Tilauksessa on jo XETEC Xi-240.2 vahvari


Asennan subin varmaankin ensiapulaukun kohdalle tulevaan painelevylliseen koteloon.
-95 W124 200D - lähtee kuin purkka tukasta
-89 VW Jetta rojekti
-89 VW Jetta rojekti
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No mulla ainakin jyrisee nyt nätisti eikä rämise, ku tehtiin Guulan kans uus hattuhylly. MDF levyä jossa 2 x 100mm refleksiputket läpivientinä konttiin, siitä ensiapulaukun reiästä. sitten on spl dynamicsin pro erillissarja s-sarjan diskanteilla hattuhyllyllä kaverina. niin ja kontissa potkii 2 kpl Peerless 12" XLS autosubia. Hattuhyllyn mdf levyn päälle pistettiin 10mm superlonia ja sit venytettiin keinonahka päälle, 4 ruuvilla kiinni sinne rautoihin ettei se tuu niskaan pahkikolarissa. Ei tosiaan rämise ollenkaan, niinku se vanha orkkispaska hattuhylly ja painetta antaa.
Pitää tuossa iltapäivällä napsia kuvia ja pätkästä ne nettiin. Että semmosta...Aina sitä jotain keksii ku kotona on 


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
http://www.autosound.fi/astm.php?lang=fi&mm=2&sm=11_Antti kirjoitti:jossen aiva väärin muista niin fasca:ssa on kisannu w124 missä oli hanttarin jalkatilaan asennettu subi..
täältä voi löytyä jotain www.fasca.fi
tai täältä www.auto-sound.net
-Antti
täältäkin voi saada apuja kunnon äänentoiston rakenteluun



Minun kotisivulta löytyy myös yksi esimerkki jalkatilaan tehdystä subista W123:seen._Antti kirjoitti:jossen aiva väärin muista niin fasca:ssa on kisannu w124 missä oli hanttarin jalkatilaan asennettu subi..
täältä voi löytyä jotain www.fasca.fi
tai täältä www.auto-sound.net
-Antti