300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Peltiä on taas taivuteltu ja hitsailtu autoon kiinni.
Stopparin korvakko ja iskaritorni löyti tiensä takaisin paikalleen.
Uusi pintapelti sisäkaareen.
Pystäriä tuli käytyä vähän herättelemässä reilun vuoden seisonnan jälkeen. Kesäpallot vaihtelin alle ja muutenkin tarkastelin valmiiksi leimausta varten. Leimalle ajo ei vielä onnistunut kun oli tankki sen verran kuiva että ei uskaltanut lähteä ajamaan kun olisi asemalle ollut turhan pitkä matka.
Stopparin korvakko ja iskaritorni löyti tiensä takaisin paikalleen.
Uusi pintapelti sisäkaareen.
Pystäriä tuli käytyä vähän herättelemässä reilun vuoden seisonnan jälkeen. Kesäpallot vaihtelin alle ja muutenkin tarkastelin valmiiksi leimausta varten. Leimalle ajo ei vielä onnistunut kun oli tankki sen verran kuiva että ei uskaltanut lähteä ajamaan kun olisi asemalle ollut turhan pitkä matka.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Tervehdys taas! Kesä vierii kovaa vauhtia ja auto on vieläkin telakalla . No ehkä se jossain välissä valmistuu .
Apukuskin puoli kun on saatu valmiiksi niin aloitin tekemään kuskin puolta ja hommaa.on riittänyt ja sitä on vieläkin edessä. Lähtötilanteena tuo kuskin puoli oli huomattavasti kamalampi aikaisempien korjailujen takia.
Lähtötilannetta
Ensimmäisenä iskaritorni pois tieltä ja happoon likoamaan. Pois leikattu alareuna meni luonnollisesti vaihtoon.
Vanhaa paskaa pois ja uutta peltiä sovittamaan tilalle sekä takakelkan kiinnityspiste pois kun ruoste jatkui sinne alle.
Uutta pohjaanlyöntikumin korvakkoa. Vanhasta ei paljoa jäljellä enää ollut .
Taka-akselin etupuoli valmiina.
Vielä piti yksi varaosaraato hankkia että sai takatukivarret ja takakelkan ja korin väliset tukiraudat. Vaikka ennen ostoa kävin jousikupit tukivarsista kolistelemassa piti ne vielä irrallaan varmuuden vuoksi hiekkapuhaltaa ettei sitten maalaus vaiheessa löydy yllätyksiä.
Apukuskin puoli kun on saatu valmiiksi niin aloitin tekemään kuskin puolta ja hommaa.on riittänyt ja sitä on vieläkin edessä. Lähtötilanteena tuo kuskin puoli oli huomattavasti kamalampi aikaisempien korjailujen takia.
Lähtötilannetta
Ensimmäisenä iskaritorni pois tieltä ja happoon likoamaan. Pois leikattu alareuna meni luonnollisesti vaihtoon.
Vanhaa paskaa pois ja uutta peltiä sovittamaan tilalle sekä takakelkan kiinnityspiste pois kun ruoste jatkui sinne alle.
Uutta pohjaanlyöntikumin korvakkoa. Vanhasta ei paljoa jäljellä enää ollut .
Taka-akselin etupuoli valmiina.
Vielä piti yksi varaosaraato hankkia että sai takatukivarret ja takakelkan ja korin väliset tukiraudat. Vaikka ennen ostoa kävin jousikupit tukivarsista kolistelemassa piti ne vielä irrallaan varmuuden vuoksi hiekkapuhaltaa ettei sitten maalaus vaiheessa löydy yllätyksiä.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Otitko polttoainetankin pois kun hitsasit takapoikkipalkkia? Se on aika lähellä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
On ollut polttoainetakkki irti. Huomattavasti paloturvallisempaa tehdä ja samalla on päässyt juuri noihin iskaritorneihin käsiksi.Sharedoc kirjoitti:Otitko polttoainetankin pois kun hitsasit takapoikkipalkkia? Se on aika lähellä.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Tehdään tämmönen oikein kuvapitoinen päivitys poikkipalkin korjauksesta. Kun niemölleriltä ei sitä uutta saanut niin vaihtoehtoina oli alkaa tekemään suorasta pellistä uutta tai sitten jos jostain toisesta autosta löytyisi kelvollinen osa purettavaksi. No tuon tukivarsien luovuttajan kohdalla niin kävi ja sieltä sai purettua melko hyvän palkin tähän projektiin.
Aloitin kuskin puolelta tekemään tuota palkin korjausta. Homma alkoi vanhojen leimapaikkojen purkamisella ja niitä riitti .
Poikkipalkin jämät kun oli poistettu pääsi tekemään pitkittäispalkin loppuun.
Purkuautosta sovitettu palaa paikalleen poraruuveja apuna käyttäen
Hitsattu paikalleen ja pakoputken kannattimet paikallaan
Sitten toiselle puolelle. Lähtökohta näyttää paljo karummalta mutta toisaalta helpompi tehdä kun ei tarvitse ensin kaivaa neljää kerrosta peltiä edestä.
Sitten sai taas hyödyntää purkuautoa lattian korjauspalan osalta. Onneksi niin mädässä autossa oli edes jotain ehjää .
Lattia hitsailujen, hiomisten ja oikomisen jälkeen. Hetken kyllä sai vasteen ja vasaran kanssa tehdä kun melko äkkiä vetää.kieroon tuommosen löysän lattiapellin.
Purkuautosta otetusta palkista piti kuitenkin pääty tehdä kokonaan uusiksi
Apparin puolen pääty hitsattuna paikalleen.
Koko palkista kuva.
Vielä olisi ruostehommista kuskin puolen pyöränkotelon ja helman takaosan tekeminen loppuun jäljellä.
Aloitin kuskin puolelta tekemään tuota palkin korjausta. Homma alkoi vanhojen leimapaikkojen purkamisella ja niitä riitti .
Poikkipalkin jämät kun oli poistettu pääsi tekemään pitkittäispalkin loppuun.
Purkuautosta sovitettu palaa paikalleen poraruuveja apuna käyttäen
Hitsattu paikalleen ja pakoputken kannattimet paikallaan
Sitten toiselle puolelle. Lähtökohta näyttää paljo karummalta mutta toisaalta helpompi tehdä kun ei tarvitse ensin kaivaa neljää kerrosta peltiä edestä.
Sitten sai taas hyödyntää purkuautoa lattian korjauspalan osalta. Onneksi niin mädässä autossa oli edes jotain ehjää .
Lattia hitsailujen, hiomisten ja oikomisen jälkeen. Hetken kyllä sai vasteen ja vasaran kanssa tehdä kun melko äkkiä vetää.kieroon tuommosen löysän lattiapellin.
Purkuautosta otetusta palkista piti kuitenkin pääty tehdä kokonaan uusiksi
Apparin puolen pääty hitsattuna paikalleen.
Koko palkista kuva.
Vielä olisi ruostehommista kuskin puolen pyöränkotelon ja helman takaosan tekeminen loppuun jäljellä.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Millainen hitsauskone?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Pari vuotta vanha migatronic automig 183i. Ihan näppärä kone monenlaiseen hitsaukseen .Sharedoc kirjoitti:Millainen hitsauskone?
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Noi automigit on hemmetin hyviä koneita, tuskin parempia on tehtykään. Mahtavan näköistä jälkeä!
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Hetki taas vierähtänyt peltiä vaihdellessa. Alkaisi näiden paikkojen jälkeen olemaan ruostehommat taputeltu.
Vaikka tuota miggipilliä on saanut aika runsaasti pidellä kädessä niin silti piti kokeilla ja hakea säätöjä harjotuspalaan ennen kuin uskalsi hitsata sisäkaaren pellin stopparin korvakkoon kiinni.
Sisäkaari tehtynä
Helman korjaus oli sitten oma taiteenlaji saa tuommosen klokkerholmin tarvikekikkareen kanssa. Melkein olisi helpommalla selvinnyt kun olisi vaan itse väännelly suorasta pellistä palan. Nuo vesireiät oli ainakin tässä yksilössä ihan mitä sattuu kun reiän koko oli sama kun tulpan suurin kohta, joten ne joutui tekemään uusiksi . Myös helma oli takapäästä puoli senttiä liian pitkä niin sai ottaa siivun välistä pois. Lopulta se kuitenkin asettui ihan kivasti paikalleen.
Vaikka tuota miggipilliä on saanut aika runsaasti pidellä kädessä niin silti piti kokeilla ja hakea säätöjä harjotuspalaan ennen kuin uskalsi hitsata sisäkaaren pellin stopparin korvakkoon kiinni.
Sisäkaari tehtynä
Helman korjaus oli sitten oma taiteenlaji saa tuommosen klokkerholmin tarvikekikkareen kanssa. Melkein olisi helpommalla selvinnyt kun olisi vaan itse väännelly suorasta pellistä palan. Nuo vesireiät oli ainakin tässä yksilössä ihan mitä sattuu kun reiän koko oli sama kun tulpan suurin kohta, joten ne joutui tekemään uusiksi . Myös helma oli takapäästä puoli senttiä liian pitkä niin sai ottaa siivun välistä pois. Lopulta se kuitenkin asettui ihan kivasti paikalleen.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Viimein olisi kaikki paikat hitsattuna autosta mitä nyt tässä vaiheessa tarvii tehdä.
Sisäkaaresta reiät umpeen.
Pieni pätkä ulompaa sisäkaarta piti vaihtaa. Saisi melkeempä joskus tulevaisuudessa vaihtaa loputkin kun on joskus vähän puolihuolimattomasti vaihdettu se.
Vielä satunnaisia pohjankorjauskuvia viimeisistä paikoista
Sitten tuli vielä tämmönen w124 300D hankittua . Auto on 4v ollut seisonnassa ja nyt olisi tarkoitus palauttaa tien päälle. Viikonlopun aikana tullut jarruja käytyä läpi. Ihme ja kumma vielä ei ole löytynyt yhtään läpi ruostunutta paikkaa pois lukien kuskin etulokari missä on pieni reikä etureunassa. Aikamoisessa etukenossa kulkee koko laite tällä hetkellä niin pitää madaltaa tasapainoon .
Google drive näköjään kusee kuvien koossa sen verran että puuttuu osa autosta kuvasta mutta pitää myöhemmin ottaa parempia kuvia.
Sisäkaaresta reiät umpeen.
Pieni pätkä ulompaa sisäkaarta piti vaihtaa. Saisi melkeempä joskus tulevaisuudessa vaihtaa loputkin kun on joskus vähän puolihuolimattomasti vaihdettu se.
Vielä satunnaisia pohjankorjauskuvia viimeisistä paikoista
Sitten tuli vielä tämmönen w124 300D hankittua . Auto on 4v ollut seisonnassa ja nyt olisi tarkoitus palauttaa tien päälle. Viikonlopun aikana tullut jarruja käytyä läpi. Ihme ja kumma vielä ei ole löytynyt yhtään läpi ruostunutta paikkaa pois lukien kuskin etulokari missä on pieni reikä etureunassa. Aikamoisessa etukenossa kulkee koko laite tällä hetkellä niin pitää madaltaa tasapainoon .
Google drive näköjään kusee kuvien koossa sen verran että puuttuu osa autosta kuvasta mutta pitää myöhemmin ottaa parempia kuvia.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
On kyllä mukava lueskella ja seurata. Hienoa jälkeä mitä saat aikaan, ei voi kun kehua!
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Pitkästä aikaa päässyt kunnolla taas w123 kimppuun kun tuo opiskelu on hieman haitannut harrastuksia. Yksi paikka piti vielä lattiaan tehdä. Tuurillaan varaosaromusta sai käydä hakemassa korjauspalan.
Sitten sai vetästä epoksit korjausten päälle
Maalausten jälkeen laitoin vanhat akselit alle ja auton pihalle odottamaan uusia maalattuja alustan osia .
Tuo aikasemmin mainittu 300D on toimittanut käyttöauton virkaa nyt. Sitä vaivasi jonkun asteinen tehon puutos ja vika löytyi polttoaineen karkeasuodattimesta.
Milloin lienee vaihdettu viimeksi . Tavara tuolla sisällä oli kuin vaseliinia. Vaihtelin molemmat suodattimet ja taas toimii kuten kuuluukin.
Sitten sai vetästä epoksit korjausten päälle
Maalausten jälkeen laitoin vanhat akselit alle ja auton pihalle odottamaan uusia maalattuja alustan osia .
Tuo aikasemmin mainittu 300D on toimittanut käyttöauton virkaa nyt. Sitä vaivasi jonkun asteinen tehon puutos ja vika löytyi polttoaineen karkeasuodattimesta.
Milloin lienee vaihdettu viimeksi . Tavara tuolla sisällä oli kuin vaseliinia. Vaihtelin molemmat suodattimet ja taas toimii kuten kuuluukin.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja
Kiitos kehuista .Pullmanni kirjoitti:On kyllä mukava lueskella ja seurata. Hienoa jälkeä mitä saat aikaan, ei voi kun kehua!
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Tervehdys pitkästä aikaa. W123 projekti on jäänyt hieman taka-alalle ja tullut tehtyä muita projekteja välillä, muunmuassa yhden 888 värisen 300te-24 melkolailla täydellinen läpikäynti. Voin tästä ladata kuvia ja jotain pientä kertomusta tänne kun kerkeän.
Mutta itse asiaan. Viime marraskuussa torissa sattui silmään hieman epämääräinen myynti-ilmoitus c124 mersusta ja niin vain kävi että se jäi käteen. Hieman oli pitkä matka hakea auto Rukalta mutta oli se sen arvoinen haku kuitenkin. Tosiaan kyseessä manuaali 300ce-24 sportline. Auto oli jäänyt leimaamatta -18 vuonna viimeisen kuvan vian takia.
Varustelistaa
FIN WDB1240511B379183
Model 300 CE-24
Engine 104980 10 003834
Transmission 717450 01 697657
Order Number 0 0 230 01502
Order Location SCHWAEBISCH-GMUEND BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1990-10
Code Description
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
650 SPORTS CHASSIS WITH 15-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
ostokunto
Suurin syy edellisellä omistajalla luopumiseen oli tässä.
Hitsauksia on tehty paljon ja niistä tulee lisää kuvia myöhemmin.
Mutta itse asiaan. Viime marraskuussa torissa sattui silmään hieman epämääräinen myynti-ilmoitus c124 mersusta ja niin vain kävi että se jäi käteen. Hieman oli pitkä matka hakea auto Rukalta mutta oli se sen arvoinen haku kuitenkin. Tosiaan kyseessä manuaali 300ce-24 sportline. Auto oli jäänyt leimaamatta -18 vuonna viimeisen kuvan vian takia.
Varustelistaa
FIN WDB1240511B379183
Model 300 CE-24
Engine 104980 10 003834
Transmission 717450 01 697657
Order Number 0 0 230 01502
Order Location SCHWAEBISCH-GMUEND BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1990-10
Code Description
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
650 SPORTS CHASSIS WITH 15-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
ostokunto
Suurin syy edellisellä omistajalla luopumiseen oli tässä.
Hitsauksia on tehty paljon ja niistä tulee lisää kuvia myöhemmin.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Hieman kuvasaastetta aikaansaannoksista koritöiden osalta.
Kaikki tunkkauspisteet joutui korjaamaan kuten melkein jokaiseen 124-koriseen mikä on vastaan tullut.
Coupen helmat oli hieman veemäisen muotoiset tehdä verrattuna neliovisiin mutta ensimmäisen kun teki niin oppi temput miten palat taittuu suhteellisen nopeasti. Trabhanilta näitä olisi valmiina saanut mutta ruostevauriot oli näiltä osin kuitenkin niin pienet että paras ratkaisu oli itse vääntää suorasta pellistä.
valmis tuote.
Lasinpesunestesäiliön alla melko perinteinen näky mutta ihan inhmillisen kokoisena pysynyt vielä.
Hitsattuna, oikaistuna ja hiottuna.
Hieman harvinaisempi ruostekohta. Onneksi löytyi kaverin purkuautosta korjauspala tähän.
sovituksessa magneeteilla.
Hitsailtuna, oikaistuna ja hiottuna
Takalattiaa oli apukuskin puolelta joskus joku jo hitsaillut ja jälki ei omaa silmää miellyttänyt niin uusiksihan se meni.. Muutenkin lattia oli saanut ajan saatossa jotain osumaa alapuolelle niin sai hieman oikoa sitä. Tämän osion korjaus luonnollisesti alkoi sillä että koko sisustan joutui purkamaan tieltä pois. Sisustalle täytyy myöhemmin tehdä sitten täysi pesu ennen kun sen asentaa takaisin.
edellinen korjaus
Trabhanilta tilattu korjauspala. bensapumppujen suojamuovin kiinnitysruuvit tähän piti vielä itse hitsailla, sekä prässäyksen jäljiltä pellissä oli yksi halkeama mikä vaati korjauksen.
varsinaisen lattiapellin tein itse.
pystypelti hitsattuna sekä lattiapelti sovituksessa.
valmiina. Ulkopuolelta ei ollut kuvaa tähän hätään.
Seuraavassa päivityksessä lisää tarinaa.
Kaikki tunkkauspisteet joutui korjaamaan kuten melkein jokaiseen 124-koriseen mikä on vastaan tullut.
Coupen helmat oli hieman veemäisen muotoiset tehdä verrattuna neliovisiin mutta ensimmäisen kun teki niin oppi temput miten palat taittuu suhteellisen nopeasti. Trabhanilta näitä olisi valmiina saanut mutta ruostevauriot oli näiltä osin kuitenkin niin pienet että paras ratkaisu oli itse vääntää suorasta pellistä.
valmis tuote.
Lasinpesunestesäiliön alla melko perinteinen näky mutta ihan inhmillisen kokoisena pysynyt vielä.
Hitsattuna, oikaistuna ja hiottuna.
Hieman harvinaisempi ruostekohta. Onneksi löytyi kaverin purkuautosta korjauspala tähän.
sovituksessa magneeteilla.
Hitsailtuna, oikaistuna ja hiottuna
Takalattiaa oli apukuskin puolelta joskus joku jo hitsaillut ja jälki ei omaa silmää miellyttänyt niin uusiksihan se meni.. Muutenkin lattia oli saanut ajan saatossa jotain osumaa alapuolelle niin sai hieman oikoa sitä. Tämän osion korjaus luonnollisesti alkoi sillä että koko sisustan joutui purkamaan tieltä pois. Sisustalle täytyy myöhemmin tehdä sitten täysi pesu ennen kun sen asentaa takaisin.
edellinen korjaus
Trabhanilta tilattu korjauspala. bensapumppujen suojamuovin kiinnitysruuvit tähän piti vielä itse hitsailla, sekä prässäyksen jäljiltä pellissä oli yksi halkeama mikä vaati korjauksen.
varsinaisen lattiapellin tein itse.
pystypelti hitsattuna sekä lattiapelti sovituksessa.
valmiina. Ulkopuolelta ei ollut kuvaa tähän hätään.
Seuraavassa päivityksessä lisää tarinaa.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Coupen kuvat ei näy
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Joo, sama täällä eli kuvat eivät näy
888-värisestä TE-24:stä olisi kiva lukea lisää myös.
888-värisestä TE-24:stä olisi kiva lukea lisää myös.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Tänne näkyy ja on kyllä siistiä jälkeä.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Pitääpä selvitellä mistä johtuu että ei kaikille näy. Tosiaan Google kuvista oon linkit noihin kuviin ottanu.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Nyt kuvat näkyvät, eli voi olla selainkohtainen asia tms.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Hienoa jälkeä!
Mullakin coupessa samassa kohtaa alhaalta päin tullut painauma. Joutuu oikaisemaan kun kerkiää.Takalattiaa oli apukuskin puolelta joskus joku jo hitsaillut ja jälki ei omaa silmää miellyttänyt niin uusiksihan se meni.. Muutenkin lattia oli saanut ajan saatossa jotain osumaa alapuolelle niin sai hieman oikoa sitä.
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Kiitokset kehuista, yritän niin hyvää jälkeä saada aikaan kun vaan näillä vehkeillä ja taidoilla on mahdollista .
Tuon takakelkan kiinnityspisteen korjaus lähti siitä liikkeelle että vanha takakelkka piti irrottaa autosta. Samalla autosta irroitin polttoainepuolen osat mukaan lukien tankin Tästä vanhasta akselistosta ei jäänyt käyttöön kuin perä, vetarit ja olka-akselit napoineen. Onneksi itseltä löytyi tämän ratkenneen tilalle uusi minkä käytin puhalluksessa sekä jauhemaalissa.
Tuosta oikean puoleisesta kiinnityspisteestä ei enää paljoa ollut jäljellä
Tätä oli yritetty jollain 0,7mm pellillä elvyttää mutta eihän se mitään kestä.
Vanhat jämät poissa, erinäisillä mitoilla ja vielä ehjällä kelkalla tarkastettuna että uusi Trabhanilta tilattu kiinnityspiste on oikeassa kohdassa. Näissä uusissa kiinnityspisteissä sopivuus oli yllättävän hyvä mutta tuon koko palan vaihto on aika työläs operaatio kun on niin monen peltikerroksen välissä.
pintapeltikin löytänyt paikkansa.
Totesin että vasemmalle puolele oli sama kanssa vaihtaa koko kiinnityspiste kun oli päässyt melkolailla yhtä huonoon kuntoon.
vasemmalle puolelle sai vaihtaa hieman enemmän tuota sisälokaria.
Vakaajan kiinnikkeet, jousikupit sekä jarruletkun kiinnikkeet käytin irti. Näille tein sitruunahapossa uiton sekä hiekkapuhalluksen jonka jälkeen laitoin takaisin autoon kiinni. Vakaajien kiinnikkeiden alle sai luonnollisesti vaihtaa palat peltiä.
Puuilossa tuli vastaan tuommosia puristimia ja osottauituivat yllättävän käteviksi apuvälineiksi tähän hommaan.
osat puhtaana.
Kaikki paikallaan ja hieman myös nautittu urheilujuomaa .
Kelkan yläpuolelle vaihtelin muutamia kohtia pohjapellistä kun oli päässyt sen verran syöpymään.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM ... authuser=0
Myös muutamia jarru sekä polttoainelinjojen kiinnitysruuveja piti vaihtaa kun olivat niin syöpyneitä. Seuraavaksi olisi ohjelmassa oikeastaan tuon kelkan yläpuolelle jäävän alueen maalaus mitä toivon mukaan pääsisi nyt viikonloppuna aloittelemaan.
Tuon takakelkan kiinnityspisteen korjaus lähti siitä liikkeelle että vanha takakelkka piti irrottaa autosta. Samalla autosta irroitin polttoainepuolen osat mukaan lukien tankin Tästä vanhasta akselistosta ei jäänyt käyttöön kuin perä, vetarit ja olka-akselit napoineen. Onneksi itseltä löytyi tämän ratkenneen tilalle uusi minkä käytin puhalluksessa sekä jauhemaalissa.
Tuosta oikean puoleisesta kiinnityspisteestä ei enää paljoa ollut jäljellä
Tätä oli yritetty jollain 0,7mm pellillä elvyttää mutta eihän se mitään kestä.
Vanhat jämät poissa, erinäisillä mitoilla ja vielä ehjällä kelkalla tarkastettuna että uusi Trabhanilta tilattu kiinnityspiste on oikeassa kohdassa. Näissä uusissa kiinnityspisteissä sopivuus oli yllättävän hyvä mutta tuon koko palan vaihto on aika työläs operaatio kun on niin monen peltikerroksen välissä.
pintapeltikin löytänyt paikkansa.
Totesin että vasemmalle puolele oli sama kanssa vaihtaa koko kiinnityspiste kun oli päässyt melkolailla yhtä huonoon kuntoon.
vasemmalle puolelle sai vaihtaa hieman enemmän tuota sisälokaria.
Vakaajan kiinnikkeet, jousikupit sekä jarruletkun kiinnikkeet käytin irti. Näille tein sitruunahapossa uiton sekä hiekkapuhalluksen jonka jälkeen laitoin takaisin autoon kiinni. Vakaajien kiinnikkeiden alle sai luonnollisesti vaihtaa palat peltiä.
Puuilossa tuli vastaan tuommosia puristimia ja osottauituivat yllättävän käteviksi apuvälineiksi tähän hommaan.
osat puhtaana.
Kaikki paikallaan ja hieman myös nautittu urheilujuomaa .
Kelkan yläpuolelle vaihtelin muutamia kohtia pohjapellistä kun oli päässyt sen verran syöpymään.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM ... authuser=0
Myös muutamia jarru sekä polttoainelinjojen kiinnitysruuveja piti vaihtaa kun olivat niin syöpyneitä. Seuraavaksi olisi ohjelmassa oikeastaan tuon kelkan yläpuolelle jäävän alueen maalaus mitä toivon mukaan pääsisi nyt viikonloppuna aloittelemaan.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
On kyllä hyvää jälkeä, pitäisköhän itsekin irrotella noi jousikupit ja jarruputkien kiinnikkeet kun ovat niin tukevasti ruosteessa. Millä putsaat noi ruosteet pohjasta, ite oon nyt sivellyt niihin muutamana päivänä fosforihappoa ja teräsharjalaikalla harjannut ruosteita pois, hiekkapuhallus sotkee niin valtavasti sisätiloissa että jos enimmät ruosteet sais muilla keinoin pois.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c124 300ce-24 fiksailua
tuommoinen on kyllä hiton hyvä, paljon parempi ja nopeempi mitä hapotus, vaatii tietysti tilaa laittaa suutin kiinni peltiin. Tuossa on kyllä pehmee nozzle että saa kyllä hyvin kikkailtua kaikennäköiseen muotoon kiinni asti ettei pölise.
https://www.lakeudenkone.fi/product/372 ... gL13vD_BwE
https://www.lakeudenkone.fi/product/372 ... gL13vD_BwE
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Tätä metodia oon käyttänyt näihin itsekkin.S202 kirjoitti: ↑Ke 22.02.2023 17:59 On kyllä hyvää jälkeä, pitäisköhän itsekin irrotella noi jousikupit ja jarruputkien kiinnikkeet kun ovat niin tukevasti ruosteessa. Millä putsaat noi ruosteet pohjasta, ite oon nyt sivellyt niihin muutamana päivänä fosforihappoa ja teräsharjalaikalla harjannut ruosteita pois, hiekkapuhallus sotkee niin valtavasti sisätiloissa että jos enimmät ruosteet sais muilla keinoin pois.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Tämmöstä vastaavaa on tullut käytettyä kanssa.epk kirjoitti: ↑Ke 22.02.2023 18:10 tuommoinen on kyllä hiton hyvä, paljon parempi ja nopeempi mitä hapotus, vaatii tietysti tilaa laittaa suutin kiinni peltiin. Tuossa on kyllä pehmee nozzle että saa kyllä hyvin kikkailtua kaikennäköiseen muotoon kiinni asti ettei pölise.
https://www.lakeudenkone.fi/product/372 ... gL13vD_BwE
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Maalaushommat jäi viikonloppuna välistä mutta jotain pientä sai silti viikonlopun aikana puuhasteltua
Lokarit tässä autossa olivat vielä onneksi mersun alkuperäiset ja verrattain hyvässä kunnossa. Oikastaan ainoat ruosteet jäävät vain kylkilistojen alle. Tarvikelokareista kun ei ole oikeastaan ikinä autoon asti laitettavaksi niin uhrasin semoisen tämän auton alkuperäisten korjaamiseen. Samassa operaatiossa ajattelin vilkun reiät hitsata umpeen.
Tuommoisen siivun sai poistaa.
Tarvikelokarista otettu pala sovituksessa.
Oikea takakaari tässä on myös hieman surullisessa kunnossa. Pitkän aikaa sitä katseli maalit päällä mutta mieli ei malttanut olla katsomatta maalin alle mitä yllätyksiä sieltä löytyy. No pakkelia, koritinaa ja jonkun lievän kolaritällin jämät sieltä löytyi mitä on yritetty oikaista joskus. Täytyy alkaa metsästämään korjauspalaa tuohon.
Tämän auton vaihdekeppi on päässyt vuosien saatossa jokseenkin surulliseen kuntoon ja jäljellä ei ole enää kuin riekaleina oleva pussi sekä nupin runko. No tammikuun alussa sattui käymään tuuri kun erääseen facebookin osamyyntiryhään tuli ilmoitus dogleg kaaviolla olevasta sportline nupista, joka oli kaiken lisäksi vielä aivan uusi. Ilmoituksen nähtyä ei ollut muuta vaihtoehtoa kun ostaa se kun nämä tällä kaaviolla olevat ovat todella kiven alla.
Kaveri käytti tässä oman lankkuprojektin osia keltapassivoinnissa niin laitoin myös muutamia coupen osia samaan kyytiin mukaan. Ainakin kuvassa näyttävät erittäin hyvältä pinnoituksen jälkeen.
Lokarit tässä autossa olivat vielä onneksi mersun alkuperäiset ja verrattain hyvässä kunnossa. Oikastaan ainoat ruosteet jäävät vain kylkilistojen alle. Tarvikelokareista kun ei ole oikeastaan ikinä autoon asti laitettavaksi niin uhrasin semoisen tämän auton alkuperäisten korjaamiseen. Samassa operaatiossa ajattelin vilkun reiät hitsata umpeen.
Tuommoisen siivun sai poistaa.
Tarvikelokarista otettu pala sovituksessa.
Oikea takakaari tässä on myös hieman surullisessa kunnossa. Pitkän aikaa sitä katseli maalit päällä mutta mieli ei malttanut olla katsomatta maalin alle mitä yllätyksiä sieltä löytyy. No pakkelia, koritinaa ja jonkun lievän kolaritällin jämät sieltä löytyi mitä on yritetty oikaista joskus. Täytyy alkaa metsästämään korjauspalaa tuohon.
Tämän auton vaihdekeppi on päässyt vuosien saatossa jokseenkin surulliseen kuntoon ja jäljellä ei ole enää kuin riekaleina oleva pussi sekä nupin runko. No tammikuun alussa sattui käymään tuuri kun erääseen facebookin osamyyntiryhään tuli ilmoitus dogleg kaaviolla olevasta sportline nupista, joka oli kaiken lisäksi vielä aivan uusi. Ilmoituksen nähtyä ei ollut muuta vaihtoehtoa kun ostaa se kun nämä tällä kaaviolla olevat ovat todella kiven alla.
Kaveri käytti tässä oman lankkuprojektin osia keltapassivoinnissa niin laitoin myös muutamia coupen osia samaan kyytiin mukaan. Ainakin kuvassa näyttävät erittäin hyvältä pinnoituksen jälkeen.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Kaikkea isompaa ja pienempää puuhasteltu taas
lokarinkorjaus jatkui apparin puolella. Samalla lähti sivuvilkkijen reiät pois molemmista.
Valmis tuote.
Pohjakin sai ensimmäisen kerroksen epoksia pintaan.
Sitten sen kauan takakaaren kimppuun minkä tekemistä on tietoisesti kierrellyt pitkän aikaa .
Otin profiilitulkilla toiselta puolelta profiilit ja siirsin ne tehtävälle puolelle teippimallia hyödyntämällä. Profiiliviivojen avulla muotoon naputtelu hitsauksen jälkeen oli helpompaa. Puolasta ostettu korjauspala oli melko huonolaatuinen että sai muotoilla todella paljon uusiksi sitä.
Sisäkaari oli kanssa aika karussa kunnossa.
sovituksessa
Ensimmäiset heppaukset
Melkein valmis. Sisäkaaren hitsaus olisi vielä tekemättä
lokarinkorjaus jatkui apparin puolella. Samalla lähti sivuvilkkijen reiät pois molemmista.
Valmis tuote.
Pohjakin sai ensimmäisen kerroksen epoksia pintaan.
Sitten sen kauan takakaaren kimppuun minkä tekemistä on tietoisesti kierrellyt pitkän aikaa .
Otin profiilitulkilla toiselta puolelta profiilit ja siirsin ne tehtävälle puolelle teippimallia hyödyntämällä. Profiiliviivojen avulla muotoon naputtelu hitsauksen jälkeen oli helpompaa. Puolasta ostettu korjauspala oli melko huonolaatuinen että sai muotoilla todella paljon uusiksi sitä.
Sisäkaari oli kanssa aika karussa kunnossa.
sovituksessa
Ensimmäiset heppaukset
Melkein valmis. Sisäkaaren hitsaus olisi vielä tekemättä
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: c124 300ce-24 fiksailua
Siistiä työtä!