A-malli W177
Re: A-malli W177
Oli oma A180 huollossa ja sain sijaisautoksi A250e:n. Huomasin että tuossa laina-autossa ohjaus keskittää huomattavasti napakammin kuin omassani, ihan ajotilasta riippumatta. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Omassani on 17” vanteet, sijaisautossa 18”, mutta ei kai tuo voi sellaista eroa tehdä? Vai voiko?
Re: A-malli W177
Olisiko aurauskulmilla asiaan vaikutusta??
Re: A-malli W177
Mene ja tiedä. Autollani ajettu alle 5000km niin luulisi aurauskulmien olevan kondiksessa.
Re: A-malli W177
yksi osuma kanttikiveen riittää
Re: A-malli W177
Ok, tuo on kyllä mahdollista. Asun paikassa jonne joutuu ajamaan erittäin huonokuntoista päällystämätöntä tietä pitkin. Siihen tehdään asvalttitietä mutta etenkin talvella tie oli erittäin monttuinen. Alussa kun ei osannut varautua niin tuli ajettua pari kertaa aika lujaa niihin monttuihin.
Re: A-malli W177
Onko muilla muuten ollut ongelmia auton kellon kanssa? Minulla on ollut muutaman kerran aamulla kun auton käynnistää niin kello noin 20-40 minuuttia jäljessä. Aika korjaantuu itsestään jossain vaiheessa, ehkä tunnin odottelun jälkeen. Pari kertaa meinannut myöhästyä töistä ongelman takia. Asiaa on takuuhuollossa selvitelty mutta mitään ratkaisua ei ole löydetty.
Pyysivät että toisin auton sinne juuri silloin kun ongelma ilmene. Kerran teinkin sen, mutta tietysti kun mekaanikko kerkesi autoa katsoa niin kello oli jo oikeassa ajassa.
Pyysivät että toisin auton sinne juuri silloin kun ongelma ilmene. Kerran teinkin sen, mutta tietysti kun mekaanikko kerkesi autoa katsoa niin kello oli jo oikeassa ajassa.
Re: A-malli W177
Tulipa nuo ohjauskulmatkin tarkastettua ja säädettyä, ei mitään vaikutusta ohjaustuntumaan. Edelleen huomattavasti huonompi kuin lainaamassani vastaavan mallisessa autossa. Koitin siinä huoltotiskillä kysellä että mistä johtuu mutta ei oikein osannut vastata. Kyselivät että oliko mahdollisesti toisessa autossa kesä- ja toisessa talvirenkaat, ja että kuinka kuluneet renkaani ovat. Molemmissa oli kesärenkaat ja omat renkaani ovat alle kuukauden ikäiset.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 23.08.2015 20:32
Re: A-malli W177
Minkälaisia kokemuksia täältä löytyy A-sarjasta Renaultin 1,5l dieselillä? Tällä hetkellä käytettynä tarjonta rajoittuu dieseleissä lähinnä tähän edellä mainittuun moottorimalliin. Sisätiloiltaan auto on fiksun näköinen ja tähän hätään tilatkin riittäisi hyvin.
Re: A-malli W177
Tuli hankittua kauppakassiksi w177 reippaasti alle satkun kilsoilla. Ensi vaikutelma hyvä. Rengasmelu E-sarjaan huomattava, mutta toki hintalappukin toisenlainen. Kuopat myös ottaa tiukasti. Koneena on 1.5 diesel. Pienillä kierroksilla pitää omituista sirinää, ehkä katsotaan seuraavassa huollossa. Kojetaulun näyttö resonoi ikävästi, huollossa eivät osanneet tehdä asialle mitään. Tilaa on yllättävän paljon.
Minkäslaisia tyyppivikoja tuossa on ilmennyt? Kokemuksia? Vai onko lähes huoltovapaa 300 tonttuun niin kuin E
Minkäslaisia tyyppivikoja tuossa on ilmennyt? Kokemuksia? Vai onko lähes huoltovapaa 300 tonttuun niin kuin E

Re: A-malli W177
Tämän olet jo varmaan lukaissut?frw kirjoitti: ↑Pe 19.08.2022 08:33 Tuli hankittua kauppakassiksi w177 reippaasti alle satkun kilsoilla. Ensi vaikutelma hyvä. Rengasmelu E-sarjaan huomattava, mutta toki hintalappukin toisenlainen. Kuopat myös ottaa tiukasti. Koneena on 1.5 diesel. Pienillä kierroksilla pitää omituista sirinää, ehkä katsotaan seuraavassa huollossa. Kojetaulun näyttö resonoi ikävästi, huollossa eivät osanneet tehdä asialle mitään. Tilaa on yllättävän paljon.
Minkäslaisia tyyppivikoja tuossa on ilmennyt? Kokemuksia? Vai onko lähes huoltovapaa 300 tonttuun niin kuin E![]()
viewtopic.php?p=1248489#p1248489
Mitä (lisä)varusteita on aikanaan ruksattu auton tilauskaavakkeesta, tuo diesel ei ole kaikkien yleisin malli.
Re: A-malli W177
Tänne on myös -19 w177 tullut pihaan 1.5dieselillä. Autohan on erittäin hyvän näköinen niin sisältä kuin ulkoa. Nyt olen reilut 11tkm ehtinyt ajamaan ja pienellä kulutuksella tämä menee. Sisältä auto on todella moderni kahdella 10" näytöllä varustettuna. Laatu on kyllä ihan ala-arvoista kun vertaan edellisiin 204 ja 212 korisiin. Auton muovit rämisee vähän joka paikasta ja minullakin mittaristo piti ärsyttävää ääntä. Eristysteippiä hain rullan biltemasta niin nyt ei rämise mittaristo enää eikä muultakaan kuulu isompia ääniä. Ulkomaisilta forumeilta olen lukenut, että hyvinkin yleisiä ongelmia. Välillä on jo käynyt mielessä vaihtaa w213 niin ei tarvitsisi räminöitä kuunnella.
Omassa autossa ei löydy kaukovaloasvustinta. Perus ledit löytyy keulalta. Löytyykö palstalta osaajia joka voisi autoon kaukovaloavustimen ohjelmoida?
Onko joku ohjelmoinut 1.5d konetta? Välillä kaipaisi vähän lisää voimaa.
Saako tähän helposti webastolle kaukosäädintä? Olisi itselle käytännöllisempi kuin me app.
Omassa autossa ei löydy kaukovaloasvustinta. Perus ledit löytyy keulalta. Löytyykö palstalta osaajia joka voisi autoon kaukovaloavustimen ohjelmoida?
Onko joku ohjelmoinut 1.5d konetta? Välillä kaipaisi vähän lisää voimaa.
Saako tähän helposti webastolle kaukosäädintä? Olisi itselle käytännöllisempi kuin me app.
E220cdi -14
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: A-malli W177
Webaston kauko-ohjain vaatii lisäksi vastaanottimen, antennin sekä johtosarjan. Asennus on suhteellisen helppo ja vie aikaa noin tunnin. Lisäksi vaaditaan vielä ohjelmointi. Koko paketille tulee hintaa helposti noin 800-900 €.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Re: A-malli W177
Nyt lähti Mersun A malli (w177) uudelle omistajalle, yhteistä matkaa tuli 4 v /52 000km
Kokemuksia autostani
Uuden A mallin hintaan on tullut liki 10 000€ lisää eli uuden A-mallin (200A) hinta on nyt ~ 40 000 € (180A Suomi Edition Plus hinta alkaen 35 500, ilmeisesti kaikki W177 mallit nyt vähintään kevythybridejä..)
Ainoa näkyvä "vika" autossa oli toimimaton start/stop , lieneekönäillä vikakoodeilla merkitystä asiaan B1F9997, B129C00, U014387?
Keskikulutus 6,4l/38000km 40km/h keskinopeudella
Kokemuksia autostani
Uuden A mallin hintaan on tullut liki 10 000€ lisää eli uuden A-mallin (200A) hinta on nyt ~ 40 000 € (180A Suomi Edition Plus hinta alkaen 35 500, ilmeisesti kaikki W177 mallit nyt vähintään kevythybridejä..)
Ainoa näkyvä "vika" autossa oli toimimaton start/stop , lieneekönäillä vikakoodeilla merkitystä asiaan B1F9997, B129C00, U014387?
Keskikulutus 6,4l/38000km 40km/h keskinopeudella
Viimeksi muokannut v6omega, Ma 09.01.2023 09:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: A-malli W177
Itsellä hajos dct laatikko 20tkm, ihmeellistä rohinaa pitänyt kiihdytyksessä 2,3 ja 4 vaihteella, nyt paikallisella mersu pajalla. Onneksi on takuu, onko nuissa ollut ongelmia muuten?
Re: A-malli W177
Äkäinen laatikon toiminta (= aina renkaat sutien lähtö liikennevaloista) muuttui pehmämmäksi parin vaihdelaatikon softapäivyksen jälkeen, paremmmin kuulemmma toimii kuin klonksvaakenin kaksoiskytkin.
Kerran on saatu laatikko vikatilaan eli paksussa lumessa ajettu reippaasti (luistonesto pois päältä tilassa)- vikailmoituksen mukaan laatikko ylikuumeni ja auto ei liikkunut minnekkään ennen lämpötilojen laskua, onneksi ei ollut paha paikka mihin auto jäi paikalleen.
Tällä A-malilla saisi jopa vetää yli 1000 painosta perävaunua vaan enpä ole kellään nähnyt vetokoukkua kiinni - kokemuksia?
Viimeksi muokannut v6omega, Ma 09.01.2023 09:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: A-malli W177
ei ollu laatikko ei, kuulemma korkeapainepumppu pitää rohisevaa ääntä joka kuuluu selvästiv6omega kirjoitti: ↑To 15.12.2022 10:06Äkäinen laatikon toiminta (= aina renkaat sutien lähtö liikennevaloista) muuttui pehmämmäksi parin vaihdelaatikon softapäivyksen jälkeen, paremmmin kuulemmma toimii kuin klonksvaakenin kaksoiskytkin.
Kerran on saatu laatikko vikatilaan eli paksussa lumessa ajettu reippaasti luistonesto pois päältä - vikailmoituksen mukaan laatikko ylikuumeni ja auto ei liikkunut minnekkään ennen lämpötilojen laskua, onneksi ei ollut paha paikka mihin auto paikalleen.
Tällä A-malilla saisi jopa vetää yli 1000 painosta perävaunua vaan enpä tuollaista ole kellään nähnyt - kokemuksia?
Re: A-malli W177
Mersun työkalut?
Mihinkä käyttöön nämä kaksi tavaraa ovat, pyöränmutterin vääntimen varsi ei mahdu holkkiavaimen reiästä sisään, ei myöskään tuo vieresen alumiininen juttu - esineet löytyy W177:n tavaratilasta (yhdessä tunkin kanssa) ja ovat siis MB original

Edit: keksin mitä tuolla puikolla tehdään - se auttaa renkaan vaihdossa eli se kierretään kiinni pultin reikään niin rengas ei tipahda vaihdossa jaloille
Enää puuttuu tuon hylsyn käyttötarkoitus.
Mihinkä käyttöön nämä kaksi tavaraa ovat, pyöränmutterin vääntimen varsi ei mahdu holkkiavaimen reiästä sisään, ei myöskään tuo vieresen alumiininen juttu - esineet löytyy W177:n tavaratilasta (yhdessä tunkin kanssa) ja ovat siis MB original

Edit: keksin mitä tuolla puikolla tehdään - se auttaa renkaan vaihdossa eli se kierretään kiinni pultin reikään niin rengas ei tipahda vaihdossa jaloille

Enää puuttuu tuon hylsyn käyttötarkoitus.
Re: A-malli W177
Meillä oli edellisessä työpaikassani korjaamon sijaisautona 2019 vuoden A, joku renaultin bensakone kai siinä oli ja 7-vaihteinen "automaatti".
Ei siitä noin muuten sen enempää, mutta tällä viikolla muistui kyseinen auto mieleen kun erään työkaverin Peugeot 107:ssa kävin istumassa.
Pösö, siis oikeasti Toyota Aygo, on sellainen pärekori kuin on, ja taatusti kovin kaukana siitä W177 varsin miellyttävästä ajotuntumasta ja kyydistä, mutta yksi olennainen ero Peugeotin eduksi on.
Pösön kuljettajan paikalle on helppo mennä tällaisen melkein kaksimetrisenkin korston. A-malli on aivan #/()(/#¤%&/?!?!
siltä osin. Eikö lie ahtain oviaukko missään autossa millä olen ajanut enemmän kuin yhden kerran.
Ei siitä noin muuten sen enempää, mutta tällä viikolla muistui kyseinen auto mieleen kun erään työkaverin Peugeot 107:ssa kävin istumassa.
Pösö, siis oikeasti Toyota Aygo, on sellainen pärekori kuin on, ja taatusti kovin kaukana siitä W177 varsin miellyttävästä ajotuntumasta ja kyydistä, mutta yksi olennainen ero Peugeotin eduksi on.
Pösön kuljettajan paikalle on helppo mennä tällaisen melkein kaksimetrisenkin korston. A-malli on aivan #/()(/#¤%&/?!?!


wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 05.04.2023 17:06
Re: A-malli W177
Vinkkejä uusien A-sarjan ja muidekin sarjojen polttoinetankin luukun moottorin tiivistämiseen? On kuulemma tyyppivika uudemmissa mersuissa, että menee jatkuvasti paskaksi. Vuoden sisään vaihdettu 4 kertaa. Noita korvaavia osia myydään joka tuutissa 20-30 eurolla. Onko teillä mukana niitä autossa useampi kappale koko ajan? Kun tkestää 1-2 kuukautta, kunnes on sökönä taas. Sitten ruuvvimeisselillä vaan irti ja uusi moottori tilalle. 1 minuutin homma. Vitutt@@ vain. Ei muuta. Uusissa autoissa on paljon totaalisen paskaa suunnittelua. Miksi ei vain voisi tehdä saatanan yksinkertaista mekaanista rakennetta, millä se helvetin luukku aukaistaan ja lukitaan. Sellaista mikä on ennen hyväksi todettu.
Mutta kysymykseen: kannattaisiko tiivistää läpinäkyvällä tai mustalla silikonilla koko polttoaineluukun kansi? Kun tuo paskasti suunniteltu moottori ei kestä yhtään kosteutta, joka sinne sisälle kondensoituu?
Oma auto W177 2020 A sedan diesel. Tekisi mieli hakata koko Mersu-instituutio. Hyvä auto, mutta samalla aivan helvetin paska.

Mutta kysymykseen: kannattaisiko tiivistää läpinäkyvällä tai mustalla silikonilla koko polttoaineluukun kansi? Kun tuo paskasti suunniteltu moottori ei kestä yhtään kosteutta, joka sinne sisälle kondensoituu?
Oma auto W177 2020 A sedan diesel. Tekisi mieli hakata koko Mersu-instituutio. Hyvä auto, mutta samalla aivan helvetin paska.
