M103 Katalysaattori
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
M103 Katalysaattori
Arvon foorumilaiset, omistan mb w124 e300 m103 mersun
irroittelin tuosta mersusta katin ja nyt tuntuu että polttoaineen kulutus on aivan järkyttävä
edellyttääkö tuo katin irroitus jotain toimia esim lambdan suhteen tms?
irroittelin tuosta mersusta katin ja nyt tuntuu että polttoaineen kulutus on aivan järkyttävä
edellyttääkö tuo katin irroitus jotain toimia esim lambdan suhteen tms?
Re: M103 Katalysaattori
Minkäs takia sinä katin irroitit?
Joku jääratakampe?
Jos lamda on irtaallaan jossain ni taatusti vaikuttaa.
Joku jääratakampe?
Jos lamda on irtaallaan jossain ni taatusti vaikuttaa.
Re: M103 Katalysaattori
Ei katalysaattorin poisto vaikuta mitenkään. Niin kuin edellä ehdotettiin niin tarkista että lambda on kiinni,. Ja lambdan testauskin on aika simppeli eli se kannattaa tehdä myös, pelkällä yleismittarilla saa jo karkean arvion toimivuudesta. Teitkö muita hommia katalysaattorin irroituksen yhteydessä?
Re: M103 Katalysaattori
Katin poisto kieltämättä hieman rikastaa seosta, mutta hyvin minimaalisesti. Yleensä kulutus siitä huolimatta pitäisi laskea aavistuksen desin kaksi, parantuneena hengityksenä. Vikaa on jossain muualla nyt. Lambda kolautettu tai hitsattu tms.
Näinä sairaina viherpropaganda-aikoina kun kokoajan vaan kiristetään energia- ja päästöpohjaista verotusta sekä ihmisiä velvoitetaan tekemään maksamaan osallistumaan aina vaan enemmän, on ihan suotavaa heittäytyä poikkiteloin. Kyllä vuosi vuodelta kalliimmaksi käyvälle elämiselle pitää saada rahalle vastinetta vaikka sitten päästöjä lisäämällä.
Näinä sairaina viherpropaganda-aikoina kun kokoajan vaan kiristetään energia- ja päästöpohjaista verotusta sekä ihmisiä velvoitetaan tekemään maksamaan osallistumaan aina vaan enemmän, on ihan suotavaa heittäytyä poikkiteloin. Kyllä vuosi vuodelta kalliimmaksi käyvälle elämiselle pitää saada rahalle vastinetta vaikka sitten päästöjä lisäämällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Mersumies
- Viestit: 2663
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M103 Katalysaattori
Meillä on kaksi dieseliä, toinen Euro3 ja toinen Euro4. Yllättävää kyllä, tuosta Euro4:stä irtoaa aivan mahtavat voimasavut poljettaessa. Jopa niin ettei uskalla oikein paljoa vedättää kun taakse tulee poikkeuksetta aina iso väli harmahtavan savupilven pöllähtäessä tuulilasiin.MouTine kirjoitti: ↑To 09.03.2023 11:52 Katin poisto kieltämättä hieman rikastaa seosta, mutta hyvin minimaalisesti. Yleensä kulutus siitä huolimatta pitäisi laskea aavistuksen desin kaksi, parantuneena hengityksenä. Vikaa on jossain muualla nyt. Lambda kolautettu tai hitsattu tms.
Näinä sairaina viherpropaganda-aikoina kun kokoajan vaan kiristetään energia- ja päästöpohjaista verotusta sekä ihmisiä velvoitetaan tekemään maksamaan osallistumaan aina vaan enemmän, on ihan suotavaa heittäytyä poikkiteloin. Kyllä vuosi vuodelta kalliimmaksi käyvälle elämiselle pitää saada rahalle vastinetta vaikka sitten päästöjä lisäämällä.
Luulin aluksi, että toiveajatteluna kyse olisi optimoinnista mutta kyllä se taitaa vaan olla kuluneiden commonrailin suuttimien ansiota. Tai sitten EGR on rakenteeltaan sellainen, että se puhdistaa poljettaessa kanavaan kertyneen noen virtauksen kasvaessa.
Euro3 ei oikeastaan savuta juuri yhtään ellei taakse satu ledivaloilla olevaa autoa jolloin pöllähdys kyllä näkyy.
Täytyyhän sitä koko rahalla saada hupia kun kalliisti verotettua dieseliä polttaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: M103 Katalysaattori
moro, ei oo irtaallaan kiinni on, lambdaakaan ei varm tosin oo ikinä vaihettu, enkä viittis mtn motonetin 30e lambdaa laittaa ku niilä ei vissii tee yhtää mitään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: M103 Katalysaattori
putkiston väsäsin uusiks, 2.5 tuumane kahella virtaavammalla vaimentimellawilzu kirjoitti: ↑Ke 08.03.2023 18:43 Ei katalysaattorin poisto vaikuta mitenkään. Niin kuin edellä ehdotettiin niin tarkista että lambda on kiinni,. Ja lambdan testauskin on aika simppeli eli se kannattaa tehdä myös, pelkällä yleismittarilla saa jo karkean arvion toimivuudesta. Teitkö muita hommia katalysaattorin irroituksen yhteydessä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: M103 Katalysaattori
ja tosin just vaihoin suuttimet, yj-releen imuilman lämpötila anturin ja mitälie kaikkee muuta, varmaa lambda alkaa olla finaalissa, liekkö alkuperäinenmarsumestari kirjoitti: ↑To 09.03.2023 22:03putkiston väsäsin uusiks, 2.5 tuumane kahella virtaavammalla vaimentimellawilzu kirjoitti: ↑Ke 08.03.2023 18:43 Ei katalysaattorin poisto vaikuta mitenkään. Niin kuin edellä ehdotettiin niin tarkista että lambda on kiinni,. Ja lambdan testauskin on aika simppeli eli se kannattaa tehdä myös, pelkällä yleismittarilla saa jo karkean arvion toimivuudesta. Teitkö muita hommia katalysaattorin irroituksen yhteydessä?