Joo elikkä pitäis "repästä" nuo kyseiset lasit pois ruostekorjauksentieltä, niin jos jollakin on tiedossa hyviä vinkkejä lasien ehjänäpysymisenkannalta?
Kiitoksia...
W124 Oikeatapa irroittaa takimmaiset pienet kolmiolasit??
Näinhän ne periaatteessa lähtee, MUTTA ovat joskus ihan h***veltin tiukassaepk kirjoitti:ovipahvi irti, kolmiolasin "etulista" on kiinni 6mm pultilla oven pellissä + ristipää ruuvi piilossa ovitiivisteen alla. Sitten se lasi lähteekin menosuuntaan päin vetämällä irti.

Itse olen purkuhommissa jo 3kpl särkeny noita vuoden aikana

Ovat meinaan joskus niin jännityksessä, että ei paljoa tartte koskea niin räjähtää ~1x1mm palasiksi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: W124 Oikeatapa irroittaa takimmaiset pienet kolmiolasit??
tuo ristipää kyllä löytyi ovitiivisteen alta mutta irtoaa kuitenkin ikkunatiivisteen puolelta. kylhän tuon kanssa hetki meni kunnes lähti liikkumaan tiivisteessä. sitten ylös ja eteenpäin kunnes takakulma ja alareuna irti sen jälkeen lähti takakautta irti tiivisteestä. ja tiiviste irtoaa tämän jälkeen.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.