[quote=Daaz post_id=1371582 time=1678981426 user_id=901]
Tässä onkin mielenkiintoinen viritys: kanta-auto on neliovinen 200 D (W123), ja siitä on tehty kaksiovisen 280 CE oikealla moottorilla niin, että vaihdettujen osien määrä jää 49 prosenttiin.
Jos kanta-autosta on otettu kaikki soveltuvat osat (etukansi, takakansi, etulokasuojat, etusäleikkö, lämmityslaite, vaihteisto, jäähdytin, polttoainesäiliö, etuakseli, taka-akseli, kojelauta sekä etu- ja takavalaisimet), noilla pääsisi juuri mukavasti 71 prosenttiin vaihdettuja osia. Ja sehän on... jaa, ei olekaan alle puolet. Sivuvilkkujen ja vanteiden osaosuuksia en edes laskenut.
Mitähän tuossa on tapahtunut?
Tästä tapauksesta siis kyse:
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... 0/99553371
[img]
https://images.tori.fi/api/v1/imagestor ... vif_images[/img]
-Daaz
[/quote]
Nämähän tehtiin aikoinaan niin että ensin vaihdettiin pelkkä kori.
Joskun myöhemmin vaihdettiin ”rikkoutuneen” moottorin tilalle moottori.
Loppu tulos oli lopulta täysin sama auto mikä oli luovuttajaksi hankittu.
Toki oli rehellisiä korin vaihtajiakin joukossa myös.