Jos tarkoitat ruosteenesto pohjamaalia niin itse käyttäisin Standoxin happopohjamaalia..Pakkeloida sen päälle ei voi,mutta yleensähän se pakkeli pannaankin kirkkaalle pellille.Hiontaväristä sen verran voin sanoa ettei kannata Standoxia laittaa...On meinaan pirun kova hioa..
Se happopohjamaali on 1-komponentti maali..Pitäähän siihen tietty ohenne laittaa jos ruiskulla vetää,vaikka laatu ruiskuista tulee täyspaksunakin melko sileä pinta.Myrkkyjähän ne tuppaa kaikki maalit olemaan..Oli valmistaja kuka tahansa..Liuottimethan ne suurin huoli on.
ppg:ltä saa semmosta hioma väriä kun KOBA on erittäin hyvä maalata ja naarmuntäyttö ominaisuuksiltaan paras+ myös helppo hioa
ja parasta siinä on että se käy melkein minkä vaan maalin/kitin päälle myös yks komponenttisten kuten sprayt,joita en suosittele autoon!
itse laitoin ruostepaikkoihin 1komp. sinkkimaalin ja sitten KOBA+automaali
No naarmuntäyttöhän riippuu siitä paljonko ohennat ruiskulle..Mutta yksi hyvä hiontaväri on myös Body...En tiedä myydäänkö sitä muuten kuin korjaamoille mutta se on hyvä.
palttoo kirjoitti:Jos tarkoitat ruosteenesto pohjamaalia niin itse käyttäisin Standoxin happopohjamaalia..Pakkeloida sen päälle ei voi,mutta yleensähän se pakkeli pannaankin kirkkaalle pellille.Hiontaväristä sen verran voin sanoa ettei kannata Standoxia laittaa...On meinaan pirun kova hioa..
EI koskaan pakkelia puhtaalle pellille. se ei pysy ja jos kosteus sattuu pääsemään pakkeliin asti niin se on pellin menoa se.. pohjamaali ennen pakkelia suojaa peltiä ja pakkeli tarttuu paremmin... pohjalle on hyvä laittaa joku 2K epoksi maali...
No tiedä noita kommentteja....Mutta tuli vaan mieleen sanoa että näin tehdään maalaamoissa,ja myös maahantuoja on erästä merkkiä komentanut käyttämään tätä systeemiä...Ainahan se ongelma on ollut kun pakkeli ei tahdo pysyä maalin päällä..Ja ammatti maalarit ovat kertoneet että pakkeli pitää paraiten ruosteen jos pintamaalit on kunnosa.Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo..ja jokaisella on omat jutut.
Ainoot oikeet AUTOMAALIT on 2-K pohjasia!Laita sinne alle glasuriitin thermogryndfylleriä(olikohan näin kirjotettu?) ja vasta sitten sitä puuhamassaa tai hiomaväriä.