Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 28.03.2023 14:17
Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Terve,
Ostin vm. 2018 C-mersun W 205, latasin mercedes-me sovelluksen ja hoidin kaikki kuten ohjeistettu. Edellisellä omistajalla kaikki lisäpalvelut toimineet vielä alkuvuodesta 2023, mutta nyt en pääse ostamaan esimerkiksi lisälämmittimen etäohjauspalvelua tai mitään muutakaan vaan tämä ohjautuu storeen- jossa ei näitä palveluita ole ostettavana??
Koitin selvitellä asiaa ja sain vastaukseksi, että operaattorit ajavat 3g-verkon alas, joten tätä ei enää pysty siksi uusimaan, pitääkö tämä tosiaan paikkansa, vaikka auto on 5v vanha???
Eli mitä vaihtoehtoja jää, jotta etäohjaus lisälämmittimeen toimii?
Kiitos etukäteen vastauksista ja avusta.
Ostin vm. 2018 C-mersun W 205, latasin mercedes-me sovelluksen ja hoidin kaikki kuten ohjeistettu. Edellisellä omistajalla kaikki lisäpalvelut toimineet vielä alkuvuodesta 2023, mutta nyt en pääse ostamaan esimerkiksi lisälämmittimen etäohjauspalvelua tai mitään muutakaan vaan tämä ohjautuu storeen- jossa ei näitä palveluita ole ostettavana??
Koitin selvitellä asiaa ja sain vastaukseksi, että operaattorit ajavat 3g-verkon alas, joten tätä ei enää pysty siksi uusimaan, pitääkö tämä tosiaan paikkansa, vaikka auto on 5v vanha???
Eli mitä vaihtoehtoja jää, jotta etäohjaus lisälämmittimeen toimii?
Kiitos etukäteen vastauksista ja avusta.
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Ei 3G verkon alas ajo Suomessa vielä estä Mercedes Me toimintoja vaikka autossa olisi vain 3G modeemi. 2G verkossa tulee ehkä ahdasta jos aikoo käyttää selain palveluja (hotspot autossa tms.) mutta etäkäyttö vaatii niin vähän dataa että se menisi vaikka modeemilla lankapuhelinverkossa (autossa kylläkin hankala vetää piuhaa).
Tuohon täytyy olla mahdollista vaihdattaa modeemi 4G-versioonkin, sitäkin vähemmän syytä pantata niitä palveluja 3G modeemilta.
Usein palvelujen siirtäminen uudelle omistajalle jäänyt kesken mutta ei tuo siltäkään kuulosta jos kuitenkin storeen pääset yrittämään ostoksia omaan autoosi.
Tuohon täytyy olla mahdollista vaihdattaa modeemi 4G-versioonkin, sitäkin vähemmän syytä pantata niitä palveluja 3G modeemilta.
Usein palvelujen siirtäminen uudelle omistajalle jäänyt kesken mutta ei tuo siltäkään kuulosta jos kuitenkin storeen pääset yrittämään ostoksia omaan autoosi.
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Me-Storesta palvelun ostamisen aktivoituminen saattaa kestää hieman aikaa, muistaakseni siellä myös mainitaan tämä.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Mä itseasiassa aikanaan tappelin mun edesmenneen w205:n kanssa aiheen tiimoilla ja siinä oli nimenomaan tämä 3G modeemi. Tein asianmukaisesti reklamaation kun Me palvelut toimi jos toimi. Vastaus oli että johtuu heikosta signaalista ja sitten mainitsivat tästä 3G:n ongelmasta että se toimii huonosti. Koitin sitten kysyä että onnistuuko vaihtaa LTE/4G moduuli sinne tilalle ja ohjasivat Veholle josta sitten tuli luonnollisesti vastaus että ei onnistu.DBFI kirjoitti: ↑Ti 28.03.2023 15:21 Ei 3G verkon alas ajo Suomessa vielä estä Mercedes Me toimintoja vaikka autossa olisi vain 3G modeemi. 2G verkossa tulee ehkä ahdasta jos aikoo käyttää selain palveluja (hotspot autossa tms.) mutta etäkäyttö vaatii niin vähän dataa että se menisi vaikka modeemilla lankapuhelinverkossa (autossa kylläkin hankala vetää piuhaa).
Tuohon täytyy olla mahdollista vaihdattaa modeemi 4G-versioonkin, sitäkin vähemmän syytä pantata niitä palveluja 3G modeemilta.
Usein palvelujen siirtäminen uudelle omistajalle jäänyt kesken mutta ei tuo siltäkään kuulosta jos kuitenkin storeen pääset yrittämään ostoksia omaan autoosi.
No toisaalta samanhan saa tietää kun selailee WIS:iä. Ei ole retrofit ohjeita sen moduulin vaihtamiseen. Siellä vieläpä on se sisäänrakennettu sim-kortti joka varmasti on sidottu auton tietoihin joten ei taida hakkeroimallakaan onnistua vaihto.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
En vielä tuolla luovuttaisi. Mitäs jos se modeemi menee rikki? Pitää se pystyä vaihtamaan eli myös uusi e-SIM aktivoimaan. 3G ja 4G modeemien täytyy olla liitännöiltään samat eli minusta ihan merkkihuollon kiinnostuksesta riippuisi tuo vaihto. Pitäisi katsoa onko 3G modeemia edes varaosana enää vai korvaako 4G modeemi sen.amatoori kirjoitti: ↑Ti 28.03.2023 19:03
Mä itseasiassa aikanaan tappelin mun edesmenneen w205:n kanssa aiheen tiimoilla ja siinä oli nimenomaan tämä 3G modeemi. Tein asianmukaisesti reklamaation kun Me palvelut toimi jos toimi. Vastaus oli että johtuu heikosta signaalista ja sitten mainitsivat tästä 3G:n ongelmasta että se toimii huonosti. Koitin sitten kysyä että onnistuuko vaihtaa LTE/4G moduuli sinne tilalle ja ohjasivat Veholle josta sitten tuli luonnollisesti vastaus että ei onnistu.
No toisaalta samanhan saa tietää kun selailee WIS:iä. Ei ole retrofit ohjeita sen moduulin vaihtamiseen. Siellä vieläpä on se sisäänrakennettu sim-kortti joka varmasti on sidottu auton tietoihin joten ei taida hakkeroimallakaan onnistua vaihto.
Enpä ole perehtynyt modeemin e-SIM:in aktivointiin, onnistuisikohan ihan normi oikeuksilla vai vaatiiko VeDoK näpelöintiä ja sen perään SCN-koodauksen?
Tässä autossa vaan ei auttaisi pelkkä modeemin vaihto, ei ne palvelut lähde 4G-modeemilla toimimaan jos eivät toimivalla 2G/3G modeemillakaan toimi/aktivoidu/ole tarjolla.
EDIT: onhan nuo 3G ja 4G modeemit eri varustekoodilla niin tietenkin vaatii VeDok käpistelyjä jo sen takia.
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Siinähän piti muistaakseni olla se joku niistä palveluista että se mobiiliyhteys yleensäkään aktivoituu ja voi mennä hetki ennenkuin alkaa pelittää.
Mitä tähän Vedociin tulee niin mä oon käsityksessä että perus flash tunnareilla ei pääse muuttaa kuin niitä joista on dokumentit. Muut sitten menee XSF tikettien / Vehon MB Systems sällien kautta. Joku tietävä voi korjata.
Mitä tähän Vedociin tulee niin mä oon käsityksessä että perus flash tunnareilla ei pääse muuttaa kuin niitä joista on dokumentit. Muut sitten menee XSF tikettien / Vehon MB Systems sällien kautta. Joku tietävä voi korjata.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
OP ei tunnu haluavan tarkentaa tilannetta mutta taitaa tosiaan olla niin että ei mikään palvelu toiminut (vielä) ja sitä sitten yritettiin ratkoa storesta palveluja ostamalla. Store myy tällä hetkellä kahvikuppia mutta ei se tainnut aktiivisia palveluja tarjotakaan (vasta vähän ennen ekspiroitumista)?
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: Mercedes Me-lisälämmitin ongelma vm. 2018 C-mersu W 205
Kuten edellä jo mainittiin niin todennäköisesti Merseedesmasalla on käyttäjätunnuksen ja auton paritus on vielä kesken. Esim. W205 2017 vuosimallin autoon Mersun varaosajärjestelmä tarjoaa molempia 3G (UMTS) ja 4G (LTE) -kommunikaatiomoduuleja. Molemmat olivat Hermeksen tekemiä ja liitännät näyttää olevan myös täysin samanlaiset, joten luulisi onnistuvan tuo päivitys uudempaan 4G malleihin. Ilmeisesti W205 facelift malleihin 2018 syksystä tuli jo vakiona tuo 4G -moduuli, vaikka Mersu asensi niitä useisiin malleihin jo 2017 alkaen.
Tuo 4G -moduuli oli Mersulla noin 150 € halvempi kuin vastaava 3G -moduuli. Jossain oli myös tehtaan ohje jälleenmyyjille kommunikaatiomoduulin asentamiseen sekä ohjelmointiin. Moduulin päivittäminen vaatii tosiaan esim. 360 koodin muuttamisen 362 koodiksi VeDociin. Muutostyö tulee ilmeisesti maksamaan noin 700-900 €, joten monelle 3G käyttäjälle varmaan riittää syksystä alkaen nuo vanhat 2G -yhteydet ainakin lisälämmittimen ohjaukseen.
Tuo 4G -moduuli oli Mersulla noin 150 € halvempi kuin vastaava 3G -moduuli. Jossain oli myös tehtaan ohje jälleenmyyjille kommunikaatiomoduulin asentamiseen sekä ohjelmointiin. Moduulin päivittäminen vaatii tosiaan esim. 360 koodin muuttamisen 362 koodiksi VeDociin. Muutostyö tulee ilmeisesti maksamaan noin 700-900 €, joten monelle 3G käyttäjälle varmaan riittää syksystä alkaen nuo vanhat 2G -yhteydet ainakin lisälämmittimen ohjaukseen.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J