tuli ostettua jokin aika sitten motonetista rosteri vaimennin ja mielestäni tuli ihan mukava matala murina, riippuu varmaan aika paljon autosta ja putkistosta (?)
siis autona oli mese 190, kovassa ajossa kyllä kuuluu selvemmin se murina ja aluksi se häiritsi, mutta tottuu.
aluksi ihmettelin sitä onttomaista pärinää, mutta sekin loppu tai väheni, halpoja ne ainakin on, 69 egee
Mulls oli 250D:ssä tuollainen ja ääni oli matala ja miellyttävä, MUTTA kun vauhtia on 100km/h niin pää hajoaa, eli meteli auton sisällä on sietämätön
80km/h = ei mitään ja 110km/h = ei mitään
Mutta tuo 100 Sen takia jouduin vaihtamaan vakioon...
Pönttö on nyt kaverin 230E:ssä ja siinä toimii ihan hyvin ja pörinä on ~1/3 siitä mitä oli mun 250D:ssä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ajattelin kans hommata motonetistä putkiston. Voiko etuvaimentajan jättää suosiolla välistä vai alkaako pörisemään liikaa? Entä välivaimennin vapaavirtaavana (sellanen putkimainen?)? Onko kellään kokemuksia. Ja auto on 190 2.5D.
skuusinen kirjoitti:Ajattelin kans hommata motonetistä putkiston. Voiko etuvaimentajan jättää suosiolla välistä vai alkaako pörisemään liikaa? Entä välivaimennin vapaavirtaavana (sellanen putkimainen?)? Onko kellään kokemuksia. Ja auto on 190 2.5D.
No mulla oli etupönttö poistettu ja sitte tuo motonetin pönttö niin pörisee kyllä todellakin liikaa ainakin tuossa 100 vauhdissa....
Tuo 100 kuitenkin aika yleinen nopeus niin alkaa pitemmän päälle jurppimaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Minuakin alkoi kiinnostamaan "pönttö"...
Eli näin aloittelijana kysyisin, mitä vaatii ko. vempaimen asennus, joutuuko hitsailemaan vai onko pöntön kiinnitys jollain systeemillä putkistoon?
Ja mikähän se motonetin pönttö on tyypiltään? (siis onko eroa, millaseen meseen sen asentaa)?
Onko nuo yleismalliset pöntöt (lähinnä takimmainen vaimennin) sitten kovinkin helppoja/vaikeita laittaa alkuperäisen tilalle? Tarviiko soveltaa mutkia tai hitsailla tms?
Oon vaan ihmetelly noita pönttöjä kun ne on semmosia suoria pömpeleitä ja mulla tuo vakio kiemurtelee kuin käärmeen kusi...
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva043.jpg]Nissan 200sx -93[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]