oli väljä imuputkenreikään. Taitaa olla eroja eri valmistajien antureiden O - renkaiden koossa ?


Kokeilin toisella anturilla, se meni paikoilleen nahkeasti. Paikoillaan ollut uusi anturia holahti reikäänsä helposti.

Ei kiinosta katsastusmiestä tankkaa vaan se litra E85 pumpula niin säästää sen masinolin hinnan verran.ismoq kirjoitti: ↑Ma 03.04.2023 11:27 Toivottavasti katsuumiehet eivät lue tätä foorumia, mutta olen mennyt varmuuden vuoksi muutaman vuoden katsastukseen siten, että bensavalo melkein palaa ja oon laittanut masinolia litran verran tuohon vajaaseen tankkiin.
Katsastusmies vuosi toisensa jälkeen vain ihmettelee, että normaalisti näissä on jo kattivikaa ja päästöt on mitä sattuu, mutta sulla tulee vain kukkasia pakoputkesta..no ihmettelen siinä sitten vain samaa ja naureskellen lähden konttorilta ja vedän tankin täyteen..
Näyttää että pakoputkessa on pieni vuoto joka vääristää mittausarvoja, katti ei myöskään taida olla vielä riittävässä toimintalämpötilassaMese 320 TE kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 17:41 Hei Palstalaiset ! Kävin päästömittauksessa pistän tähän mittaustulokset. Mitä mieltä olette tuloksista?Vika vilkku näyttää 0 vikaa.
![]()
Tyhjäkäynnillä / Kierroksilla
CO % 0,33 / CO % 0,48
CO 2 13,50 / CO 2 13,40
HC ppm 168 / HC ppm 160
O 2 0,89 / O 2 1,022
Ei ole minkäänlaista kokemusta kun niitä ei ehjässä autossa tarvi ja rikkinäistä ne ei korjaa.Mese 320 TE kirjoitti: ↑To 06.04.2023 14:22 Hei Palstalaiset ! Onko kellään kokemusta noita Thermo - Tec lämpökääreistä joilla pakosarjoja ja pakoputkia eristetään ? Onko värillä ja leveydellä väliä ?
Ei siellä kummoista reikää tarvikaan olla. Tuo O2 arvo kertoo pienestä vuodosta tai vastaavasti kohonneen HC arvon kanssa epätäydellisestä palamisesta. Mittauksessa kun laittaa hanskan pakoputken tukkeeksi niin se vuoto ei vääristä mittaustulosta koska happea ei pääse vuotokohdasta sekoittumaan pakokaasuun. Jos autossa on tolkuton hormi pakoputken päässä, niin saattaa riittää ettei anturia ole työnnetty riittävän pitkälle putkeen...Mese 320 TE kirjoitti: ↑To 06.04.2023 13:47 Hei Jurgen ! Täytyy vielä tarkistaa tuo pakoputkisto ei ainakaan äkkiä katsoen isoa vuotoa ole. Pistin tankkin Ethanol Corrosion Preventeriä
PN2026E BG 177 ml pullollisen täytyy ajaa pari päivää ja viedä sitten päästömittaukseen. Sovin jo korjaamon kanssa, että soitan kun lähden tulemaan mittaukseen niin ovat heti valmiina mittarin kanssa kun pääsen korjaamolle.
Taidat jutella tekoäly Al:n kanssa...? Poistoputki..Jürgen kirjoitti: ↑To 06.04.2023 20:47Ei siellä kummoista reikää tarvikaan olla. Tuo O2 arvo kertoo pienestä vuodosta tai vastaavasti kohonneen HC arvon kanssa epätäydellisestä palamisesta. Mittauksessa kun laittaa hanskan pakoputken tukkeeksi niin se vuoto ei vääristä mittaustulosta koska happea ei pääse vuotokohdasta sekoittumaan pakokaasuun. Jos autossa on tolkuton hormi pakoputken päässä, niin saattaa riittää ettei anturia ole työnnetty riittävän pitkälle putkeen...Mese 320 TE kirjoitti: ↑To 06.04.2023 13:47 Hei Jurgen ! Täytyy vielä tarkistaa tuo pakoputkisto ei ainakaan äkkiä katsoen isoa vuotoa ole. Pistin tankkin Ethanol Corrosion Preventeriä
PN2026E BG 177 ml pullollisen täytyy ajaa pari päivää ja viedä sitten päästömittaukseen. Sovin jo korjaamon kanssa, että soitan kun lähden tulemaan mittaukseen niin ovat heti valmiina mittarin kanssa kun pääsen korjaamolle.
Poistoputkessa josta kukaan ei ole kysynyt?
Hei Mese 320 TE! No nyt helpotti. Mutta erikoista on mistä keksit tuon poistoputken koska en ole ikinä kuullut missään sellaisesta?Mese 320 TE kirjoitti: ↑La 08.04.2023 19:39 Helpottaisiko E200kompressoria ? Jos sanoisi pakoputken pään olevan 50 - 60 mm kooltaan ?