Adblue ongelma
Re: Adblue ongelma
Noniin, nyt täällä n. 800km jäljellä ennen kuin tehot vähenee, mitkä vaihtoehdot ovat käytössä. Uusi pönttö, eliminointi?
W213 T 220d 4Matic -18
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Aika paljon tuohn vaikutta että mikä siellä on syynä miksi noin ilmoittaa
Mökkillä
'
'
Re: Adblue ongelma
No laitoin tuo auton syksyyn asti sivuun seisomaan ja ajan kesän kesäauton kuten aiemminkin, syksyllä viimeistään katson missä tuon AD-Blue pöntön ongelman saa sopivasti ratkaistua.
Melko pitkään saa venytettyä pelkällä vikavalon nollauksellakin, jopa kuukausiksi lisää ajoaikaa kun vaan kuittailee.
Minun tapauksessa ilmeisesti tason mittaus ei toimi, vaikka lisään nestettä, mittari ei siihen reagoi.
Melko pitkään saa venytettyä pelkällä vikavalon nollauksellakin, jopa kuukausiksi lisää ajoaikaa kun vaan kuittailee.
Minun tapauksessa ilmeisesti tason mittaus ei toimi, vaikka lisään nestettä, mittari ei siihen reagoi.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Adblue ongelma
Diesel City, Mb lab on mahdollisia korjaus paikkoja säiliölle.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Adblue ongelma
Hiukan off topic
Monesti ehdotuksena tulee adblue säiliön vaihto, jos vika on pumpussa, määrä ja lämpötila sensorissa, tankin lämmittimessä.
Ilmeisesti johtuen että ei vaihdeta merkkiliikkeessä kuin koko yksikkö joka sisältää nuo nuo yllä olevat.
Ainakin Bosch tekemään järjestelmään saa osat erikseen manner Euroopasta...
Itsellä välillä tuo tankin lämpötila sensori herjailee, ja vaihto kustannus oli reilu 2te monessa korjaamolla mutta jos osan (sensorit) hankkii
on osa n 350€ plus työ...
Jotenkaan en ole ymmärtänyt näiden laitteiden korjaus tai osa hinnoittelua varsinkaan kun ovat pakollisia.
Varsinkin kun osien valmistus kustannus ei ole erikoisen suuri verrattuna muihin osiin...
Monesti ehdotuksena tulee adblue säiliön vaihto, jos vika on pumpussa, määrä ja lämpötila sensorissa, tankin lämmittimessä.
Ilmeisesti johtuen että ei vaihdeta merkkiliikkeessä kuin koko yksikkö joka sisältää nuo nuo yllä olevat.
Ainakin Bosch tekemään järjestelmään saa osat erikseen manner Euroopasta...
Itsellä välillä tuo tankin lämpötila sensori herjailee, ja vaihto kustannus oli reilu 2te monessa korjaamolla mutta jos osan (sensorit) hankkii
on osa n 350€ plus työ...
Jotenkaan en ole ymmärtänyt näiden laitteiden korjaus tai osa hinnoittelua varsinkaan kun ovat pakollisia.
Varsinkin kun osien valmistus kustannus ei ole erikoisen suuri verrattuna muihin osiin...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Adblue ongelma
Kävin tanään kesäauton katsastamassa, katsurin kanssa keskustelimme mm. mersun melko yleisestä AD-blue säiliöön liittyvästä ongelmasta, hän oli ymmällään kun siihen ei myydä vikaantuneita komponentteja suomessa, muualla kylläkin. Kehoitti myös tiedustelemaan Tallinnasta mihin hintaan siellä homma kustantaa, tiesimme yhden V8 Landcruiserin jossa Tallinnassa hoidettiin kalliimpi remontti edullisti.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Adblue ongelma
Minulla löytyy vielä w213 säiliö jos jotakuta kiinnostaa.
Keravalta voi halvalla noutaa.
Keravalta voi halvalla noutaa.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 02.09.2013 22:08
Re: Adblue ongelma
Moottorivalo syttyi(palanut jo useamman kuukauden
)
w213 vm.2017 antoin herjaa Xentryllä pressure sensorista ja level sensorista. Ajomatkaa jäljella 558km!
Xentryllä labratessa huomasin, että järjestelmän paine ei nouse lainkaan. Eli suurella epäilyksellä Xentryn ehdotusesta marmorilta pressure sensori 123e. Tämähän on erittäin helppo vaihtaa:
-mersu tankin puolelta tunkilla ylös
-alle makaamaan(suojalasit päähän niin ei silmät täynnä paskaa)
-takaa tankin alta suojapanssari pois muutamalla ruuvilla(3min)
-pumppuyksikkö on suojassa pyöreän suojakannen alla, joka on kiinnitetty noin 8kpl torxilla.(3min)
-nyt näkyvissä pressure sensori ja pumppu(pabst). Pumppu kolmella torxilla kiinni, hiukan vastustaa kun vetää ulos, koska ulos/sisään liuosliitimien tiivisteet tiukat ja piirilevyn kontaktit, mutta kun vähän heiluttelee pullahtaa ilman työkaluja pois. Pressure sensori kahdella torxilla kiinni ja tulee ulos helposti.
-sensori paikalleen ja Xentrylle, sama homma, paine ei nouse, eli epäilys pumppuun.
-pumppu irti ja ihmettelyä ja käsin pyörittelyä, laakeri jouheva, ei ulkoista vikaa. Hieman sähköinen vika epäilyttää, mutta päätän laittaa takaisin ja jatkaa muita testejä.
-Xentryllä pumppu testi uudelleen ja kas kas, paine lähtee nousemaan normaalisti!!!
-takaisin auton alle makaamaan ja pieni maaliläiskä pumpun kylkeen ja puhelin kuvaamaan pumppua ja takaisin Xentrylle... siellähän se pumppu pyörii! Epäilen, että tasopinnan mittaushäiriö estää myös pumpun toiminnan ja ajankuluessa se vaan jämähtää ja nyt sitä liikutellessa se heräsi eloon.
-ajomatkarajoituksen sain kuitattua mutta nestetason pintaa ei edelleekään mittaa. Eli moottorihäiriön valo syttyy uudelleen.
Hauskaahan tässä on se, että ymmärtääkseni tämä level sensori on integroitu tankkiyksikköön ja sitä ei voi enää w213 vaihtaa, korjatkaa jos olen väärässä!
Tässä yksikössä on ultraäänisensorit adbluen laatuun, määrään ja lämpötilaan, eli kaikki em. virheet kohdistuvat käsittääkseni tähän komponenttiin.
Epäilen vähän, että urea on kitetytynyt tähän yksikköön ja ultraäänianturit estyvät mittaamasta. Adbluehun on markkinoilla lisäaineita, jotka vähentävät tätä kiteytymistä esim NOXeihin ja Adblue syöttösuuttimeen, mutta tuntuu olevan harvinaista kamaa suomessa. Esimerkiksi rekat käyttävät näitä vähentääkseen huoltokustannuksia ureasta johtuvista ongelmista. Ainakin Englannista saa tilattua FORTE Exhaust Crystal Preventer- nimistä litkua, jonka pitäisi kitetymistä vähentää. Ammattirekkamiehille tarkoitettua litkua näyttää olevan ainoastaa suurissa astioissa. Tätä meinaan jatkossa lisäillä kunhan saan ensin auton tulille!

w213 vm.2017 antoin herjaa Xentryllä pressure sensorista ja level sensorista. Ajomatkaa jäljella 558km!
Xentryllä labratessa huomasin, että järjestelmän paine ei nouse lainkaan. Eli suurella epäilyksellä Xentryn ehdotusesta marmorilta pressure sensori 123e. Tämähän on erittäin helppo vaihtaa:
-mersu tankin puolelta tunkilla ylös
-alle makaamaan(suojalasit päähän niin ei silmät täynnä paskaa)
-takaa tankin alta suojapanssari pois muutamalla ruuvilla(3min)
-pumppuyksikkö on suojassa pyöreän suojakannen alla, joka on kiinnitetty noin 8kpl torxilla.(3min)
-nyt näkyvissä pressure sensori ja pumppu(pabst). Pumppu kolmella torxilla kiinni, hiukan vastustaa kun vetää ulos, koska ulos/sisään liuosliitimien tiivisteet tiukat ja piirilevyn kontaktit, mutta kun vähän heiluttelee pullahtaa ilman työkaluja pois. Pressure sensori kahdella torxilla kiinni ja tulee ulos helposti.
-sensori paikalleen ja Xentrylle, sama homma, paine ei nouse, eli epäilys pumppuun.
-pumppu irti ja ihmettelyä ja käsin pyörittelyä, laakeri jouheva, ei ulkoista vikaa. Hieman sähköinen vika epäilyttää, mutta päätän laittaa takaisin ja jatkaa muita testejä.
-Xentryllä pumppu testi uudelleen ja kas kas, paine lähtee nousemaan normaalisti!!!
-takaisin auton alle makaamaan ja pieni maaliläiskä pumpun kylkeen ja puhelin kuvaamaan pumppua ja takaisin Xentrylle... siellähän se pumppu pyörii! Epäilen, että tasopinnan mittaushäiriö estää myös pumpun toiminnan ja ajankuluessa se vaan jämähtää ja nyt sitä liikutellessa se heräsi eloon.
-ajomatkarajoituksen sain kuitattua mutta nestetason pintaa ei edelleekään mittaa. Eli moottorihäiriön valo syttyy uudelleen.
Hauskaahan tässä on se, että ymmärtääkseni tämä level sensori on integroitu tankkiyksikköön ja sitä ei voi enää w213 vaihtaa, korjatkaa jos olen väärässä!
Tässä yksikössä on ultraäänisensorit adbluen laatuun, määrään ja lämpötilaan, eli kaikki em. virheet kohdistuvat käsittääkseni tähän komponenttiin.
Epäilen vähän, että urea on kitetytynyt tähän yksikköön ja ultraäänianturit estyvät mittaamasta. Adbluehun on markkinoilla lisäaineita, jotka vähentävät tätä kiteytymistä esim NOXeihin ja Adblue syöttösuuttimeen, mutta tuntuu olevan harvinaista kamaa suomessa. Esimerkiksi rekat käyttävät näitä vähentääkseen huoltokustannuksia ureasta johtuvista ongelmista. Ainakin Englannista saa tilattua FORTE Exhaust Crystal Preventer- nimistä litkua, jonka pitäisi kitetymistä vähentää. Ammattirekkamiehille tarkoitettua litkua näyttää olevan ainoastaa suurissa astioissa. Tätä meinaan jatkossa lisäillä kunhan saan ensin auton tulille!
Re: Adblue ongelma
Tätä laitoin omaan autooni kun tulee vähän kilometrejä ja tuo kiteytyminen huolettaa. Vähän turhan iso on tämäkin pakkauskoko kun sekoitussuhdetta ajattelee.
https://www.svh.fi/voiteluaineet-ja-kem ... tal-250-ml
https://www.svh.fi/voiteluaineet-ja-kem ... tal-250-ml
Re: Adblue ongelma
Mitä suuttimia ureasäiliössä on? Esitteen mukaan noille erityisesti hyödyksi.
Re: Adblue ongelma
Heippa. Osaisiko kukaan auttaa: W221 vm2011. Vaihdoin adBlue annostelumodulin, ☆:n testeillä ja simuloinneilla kaikki mittausarvot kunnossa, toimii virheettä tankista ko.suuttimeen. Ruiskutusmääräksi mittasin 15g ja suihkun muotokin uudessa suuttimessa tietenkin Ok. Ongelmana on, etten saa poistetuksi mittaritaulun ilmoitusta AdBlue viasta sekä 800km rajoituksesta. Ko. Ohjainlaitteeseen joka ilmeisesti hallinnoi kyseistä virhettä, ei saa yhteyttä kiinan ihmeellä. "Ohjailaitetta CDI60 LS tunnistetaan...Perusasetus ei onnistunut...Kommunikaation ohjelman virhe.."
"...AdBlue-järjestelmän tarkastusta ei ole vielä tehty. Jäljellä oleva....."
Muuten auto toimii moitteeta.
Eytukäteen avusta kiittäen
"...AdBlue-järjestelmän tarkastusta ei ole vielä tehty. Jäljellä oleva....."
Muuten auto toimii moitteeta.
Eytukäteen avusta kiittäen
Re: Adblue ongelma
mersun kuorkki johon vaihdettiin ad blue pumppua yms osia vaati virallisen starin että sai vian nollattua. ei onnistunut kiinan vehkeellä vaan vaati yhteyden mersulle josta tuli sitten jokin vahvistus koodi ja vika nollaantui. ilmeisesti nämä saastejutut on tehty hankalaksi nollata
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: Adblue ongelma
Ok, kiitos vinkistä. Siispä marmoritiskille...
Kiitos vinkistä Mh jkl.
Asia oli juri niin kuin kirjoitit.
Vian kuittaamiseksi tarvittiin laillinen Stari, 10min /50€
Kiitos vinkistä Mh jkl.

Asia oli juri niin kuin kirjoitit.
Vian kuittaamiseksi tarvittiin laillinen Stari, 10min /50€
Viimeksi muokannut AssaMasa, Pe 02.06.2023 01:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Adblue ongelma
Mikä on C 200 d vm. 2017 OM651 AdBlue tankin tilavuus ?
Tietäs laittaa Kent-lisäainetta oikean määrän.
Tupla määrä sinne lisäainetta tulee jos edellinen omistaja sitä myös käyttänyt, kun ei tiedä ?
Tietäs laittaa Kent-lisäainetta oikean määrän.
Tupla määrä sinne lisäainetta tulee jos edellinen omistaja sitä myös käyttänyt, kun ei tiedä ?
W205 C200d OM651 vm.2017
Re: Adblue ongelma
Onko tuo tuplamäärä jokin virallinen suositus vai mihin perustuu ? Itse olen lorauttanut ko. ainetta sekaan tänä keväänä ekan kerran.
Re: Adblue ongelma
Terve
Ei, päinvastoin.
Ostin KENT 250 ml putelin IKH:lta ja kysyin myyjältä että jos ko. ainetta tulee tupla määrä onko haittaa järjestelmälle ? Myyjä arveli että tuskin on haitaksi mutta ei kyllä varmaksi tietänyt -> omalla vastuulla.
No asia jäi vaivaamaan ja kysyin MB merkkihuollosta, jossa vastaus oli että tuskin on tupla määrästä haittaa.
No ohi ajellessa poikkesin toiseen MB, BMW, Audi, Volvo merkkihuoltoon ja sieltä tuli suhteellisen suora ja jämerä vastaus että jos ei ole tietoa että onko Adblue tankissa jo ennestään kiteytymisen estoainetta vai ei, niin silloin kannattaa ehdottomasti jättää lisäämättä kiteytymisen estoainetta. Annostelu ohjetta tulee noudattaa ja sitä ei saa ylittää. Yliannostus saattaa olla haitaksi ?
No sitten kävin taas toisessa MB merkkihuollossa jossa myös suositeltiin että ei kannata kiteytymisen estoa laittaa jos ei tiedä että onko sitä nesteen seassa jo entuudestaan.
Tämä ongelmahan tulee siinä kohtaa kun ostaa käytetyn auton ja ei saa tietää että onko edellinen kuski käyttänyt AdBlue nesteessä kiteytymisen estoa ja tankissa reilusti Adbluuta. Sitten kun ajattelee elävää elämää missä inhimillinen ihminen tekee lasku virheitä ja muutenkin lorauttelee vähän sinne päin, niin ei tuon mahd. yliannostuksen luulis kovin vaarallista olevan ? Mutta kun ei tiedä ???
Täytyy katsoa jos jaksais laittaa s-postia Mersulle rallienklannilla ja vallan kysyä asiaa sieltä ?
W205 C200d OM651 vm.2017
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Adblue ongelma
Kusitankki tyhjäksi ja siitä sitten oikeilla seoksilla. Ihmetyttää vaan, että jos tuosta on oikeasti apua enemmän kuin haittaa, niin miksi sitä ei sekoiteta adbluhun jo heti valmistusvaiheessa 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Adblue ongelma
Juuri näin. Vanhat nesteet hyvä muutenkin vaihtaa aina joskus. Motonetistä 10mm muoviletkua ja porakoneeseen laitettava pumppu. Hyvin imaisi tankin tyhjäksi.tahtoomersun kirjoitti: ↑To 18.05.2023 15:20 Kusitankki tyhjäksi ja siitä sitten oikeilla seoksilla. Ihmetyttää vaan, että jos tuosta on oikeasti apua enemmän kuin haittaa, niin miksi sitä ei sekoiteta adbluhun jo heti valmistusvaiheessa![]()
Re: Adblue ongelma
Moi
voin PK-seudulla sen w213 Adblue tankin korjaa , vaatimus että tule vaan auton kanssa. Korjaus maksaa 600.- 6kk takuu ja vie noin 3-5h aikaa jo jokulle vaaan tarvetta
voin PK-seudulla sen w213 Adblue tankin korjaa , vaatimus että tule vaan auton kanssa. Korjaus maksaa 600.- 6kk takuu ja vie noin 3-5h aikaa jo jokulle vaaan tarvetta
Re: Adblue ongelma
Pistetään nyt tännekin, eli kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Eli heti yhteys sinne ja takisin jos nuo tulivat sielläJasu80 kirjoitti: ↑Ma 05.06.2023 18:40 Pistetään nyt tännekin, eli kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
Mökkillä
'
'
Re: Adblue ongelma
Juu kävin tänään Veholla ja perjantaiksi aika. Tänään tuli myös sitten se rajoitus.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:03Eli heti yhteys sinne ja takisin jos nuo tulivat sielläJasu80 kirjoitti: ↑Ma 05.06.2023 18:40 Pistetään nyt tännekin, eli kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Toivotavasti kilsat riittää vai saitko sijais auton samantien ?Jasu80 kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:11Juu kävin tänään Veholla ja perjantaiksi aika. Tänään tuli myös sitten se rajoitus.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:03Eli heti yhteys sinne ja takisin jos nuo tulivat sielläJasu80 kirjoitti: ↑Ma 05.06.2023 18:40 Pistetään nyt tännekin, eli kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
omalla kohdalla tuo ei kyllä riittäisi mitenkään perjantaihin asti
Mökkillä
'
'
Re: Adblue ongelma
Ei ne millään riittäisi, mutta nyt oli jätettävä vaan auto talliin ja ajot minimiin. Ensi viikon sunnuntaina pitäisi taas lähteä parin viikon työreissulle Ruotsiin, et saas nähä kuinka käy.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:19Toivotavasti kilsat riittää vai saitko sijais auton samantien ?Jasu80 kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:11Juu kävin tänään Veholla ja perjantaiksi aika. Tänään tuli myös sitten se rajoitus.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 13:03Eli heti yhteys sinne ja takisin jos nuo tulivat sielläJasu80 kirjoitti: ↑Ma 05.06.2023 18:40 Pistetään nyt tännekin, eli kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
omalla kohdalla tuo ei kyllä riittäisi mitenkään perjantaihin asti
Tosiaan nuo vikakoodit Veholle vietäessä oli nyt seuraavat:
-P1BC300 Lisää vian olosuhdetietoja vian analysoimiseksi (tietue 03) Ajankohtainen ja tallennettu
-P13E400 Jäljellä oleva ajomatka on AdBlue®-järjestelmän toimintahäiriön takia rajoitettu. Ajankohtainen ja tallennettu
-P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa. Ajankohtainen ja tallennettu
-P229F91 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Parametri ei ole sallituissa rajoissa. Ajankohtainen ja tallennettu
-P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa. Tallennettu
Palaan asiaan viimeistään perjantaina, kun kuulen mitä Veholla meinaavat asiasta.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Adblue ongelma
Noxit ja SCR-katti vaihtoon. Hintaa ois 4600€.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Adblue ongelma
Eli melkein sama homma mitä mulle tehtiin viime vuonna, pois lukien nox1 joka toimi silloin ja toimii edelleen. Harmittavasti mulla vaihdettiin ensin monta kertaa uusi nox2 vuoden aikana ennen kuin selvisi että scr sen rikkoi.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Adblue ongelma
No just, käsittämätöntä. Ja nää hinnatkin on uskomattomia täällä.
Ai sulle ei molempia NOxeja vaihdettu? Hommastiko uuden vai käytetyn katin?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Adblue ongelma
Uusi tuli. Mulle vaihdettiin aluksi myös nox1 mutta sen jälkeen useampi nox2 ennen kuin tuli ilmi että scr sitä rikkoo. Jossain kustannusarviossa oli muistaakseni nox2 + scr ja jotain kilkkeitä töineen vajaa 5000€.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Adblue ongelma
Miten nuo oireili? Ja oireiliko pitkään, vai tuliko kaikki yhtäkkiä?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07