Mistä näitä oikein sikiää nyt?karra kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 22:52
Oman säilytystallin alemmalle tasolle oli ilmestynyt toinen cabrio, minulle tuntematon auto - jenkkituonti sekin. Oli pomarfinn ja 131 tmiles mittarissa. Alla oli 195/65 R 15 diamiond cut kasireiät, tyllikkäät vanteet kyllä. Se oli varmaan tänään tuotu sinne pesusta koska takaluukun päällä oli pisaroita.
![]()
1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Saattaa hyvinkin olla juuri tuollaiset. Ilmeisesti karran kuvassa samat? Tästähän on jo yli 20 vuotta aikaa, ja silloin tosiaan kaivonkansista oli markkinoilla aika tökeröjä tarvikeversioita. Ihan niin kuin barokeistakin vielä näkee liian "kulmikkaita" tulkintoja. Ja orkkislookilla tarkoitan myös vanteen koon ja kumin mittasuhteita. + sitten vielä se, että 126 ja 124 orkkikslookiin ei kuulu kromattua tähteä keskiöön, joka vielä tulee vanteen tasopinnasta ulos päin. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta nähtävästi 129:n orkkis kaivonkansissa on 126:tta kulmikkaammat reiät. Satanelikymppiseen sitten taisi tulla vieläkin kapeammat ja kulmikkaammat holet? Tai sitten muistan väärin.EVO X kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 23:43R129/Evo1 16x8 ET34 vanteet on aina kulmikkailla reijillä olleet vuodesta 1989 lähtien. Vai mitä vanteita tarkoitat? Itellä on just kyseinen setti myynnissä, kolmas jo laatujaan tässä parin vuoden sisään. https://www.tori.fi/vi/110601595.htm
Piti oikein google kuvahaulla katsoa... Ja jotakin näinkin uskomatonta löytyi: https://parts.theslshop.com/mercedes-be ... ace-wheel/
Siinä aika täydellisen näköinen vanne, mutta karran cabrioon vain väärä offsetti. Kasariässään sen sijaan bullseye. Ihan niin kuin ykkössarjalaisiin 15-tuuman barokit.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Tuossa Karelin linkissä on ikäänkuin kannut, lipat vaan puuttuu.
Mulla oli joskus Lorinserin tekemät 7,5/9x16 tuon malliset vanteet.
Et-lukuja en jaksa muistaa, takana oli jo hyvin huulta. Myin ne sitten muistaakseni EVO X:lle, vai oonkohan nähnyt vaan unta..
Mulla oli joskus Lorinserin tekemät 7,5/9x16 tuon malliset vanteet.
Et-lukuja en jaksa muistaa, takana oli jo hyvin huulta. Myin ne sitten muistaakseni EVO X:lle, vai oonkohan nähnyt vaan unta..
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
kilander kirjoitti: ↑To 06.04.2023 00:57 Tuossa Karelin linkissä on ikäänkuin kannut, lipat vaan puuttuu.
Mulla oli joskus Lorinserin tekemät 7,5/9x16 tuon malliset vanteet.
Et-lukuja en jaksa muistaa, takana oli jo hyvin huulta. Myin ne sitten muistaakseni EVO X:lle, vai oonkohan nähnyt vaan unta..
Joo kyllä mä ne ostin.
Edit: mä siis ostin nuo 16x8:t, tietääkseni nuo leveä/kapea lippaiset tuli sitten myöhemmin? Niitä en saanut ostettua vaikks yritin

Ne oli Lorinser LO 16x8 et35:t. Olivat itsellä W124:ssa talvivanteina joskus 2007 tjsp. Myin ne sitten Eekille kun en enää tarvinnut. Veljellä on isommalla huulella 16x8 ET11 LO:t sen W126:ssa ja toisella veljellä on jossakin jemmattuna kaposemmat 7,5x16 ET35:t. Taitaapa mullakin jossakin olla 7x16 ET23 versioita 2kpl.

Viimeksi muokannut EVO X, To 06.04.2023 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Katos, ihan uusi tuttavuus; pitää linkittää tuonna varaosabongauksiin! Kieltämättä joo jos on kasariässä/SL 15 tuumaisilla niin noilla saa Kanaldeckel-lookin modernilla rengaskoolla. Mutta, jännästi on "vain" 7" leveät, ja suositellaan samaa rengasleveyttä mitä orkkis 15".Karel kirjoitti: ↑To 06.04.2023 00:10 Piti oikein google kuvahaulla katsoa... Ja jotakin näinkin uskomatonta löytyi: https://parts.theslshop.com/mercedes-be ... ace-wheel/
Siinä aika täydellisen näköinen vanne, mutta karran cabrioon vain väärä offsetti. Kasariässään sen sijaan bullseye. Ihan niin kuin ykkössarjalaisiin 15-tuuman barokit.
Kyllä, yllättävää. Yhdellä tutulla Mikkelissä oli parikin noita takavuosina mutta ne oli vähän nuhruisempia enempi tavallisella käytöllä olleita. Lisäksi meillä on nyt Klubitallissa talvehtimassa aika väsyneen oloinen punainen jenkkituonti.EVO X kirjoitti:Mistä näitä oikein sikiää nyt?
Ja, yli yön nukuttuani aion tosissaan vielä olla avoin josko se 205 (matalamman lookin takia) ois hyvä, kunhan nyt löydän ensin vanteet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Tuossa on 16x7.5 , misukan 205/55.
Tuossa on hopeassa avossa jenkki teippaukset oikeen kyljissä
Tuossa on hopeassa avossa jenkki teippaukset oikeen kyljissä

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
No niin onkin, en huomannut.
Onko nuo vanteet kiillotettu ja lakattu, vaiko sen sorvin jäljiltä vielä? Kenties myynnissä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
nuo oli tehtaan diamond cutit, on myyty jo.
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Tänne voi sitten laittaa myyntiprovikan tulemaan, ostaja löytyi R129-whatsapp-ringin kauttaEVO X kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 23:43 Itellä on just kyseinen setti myynnissä, kolmas jo laatujaan tässä parin vuoden sisään. https://www.tori.fi/vi/110601595.htm

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Olin tuota kirjoittaessani viel siinä uskossa, et 16" alumiinivanteilla, mut hyvä etten näemmä muistanu sitä julistaa, ni ei jääny väärä tieto elämään

Eli noitte jarrujen kanssa kuiteski mahtuu 15" vanne! (Ku kutoskoneinenha se on tuoki, varmistin.)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Joo kyllä sopii se 15" aluvanne, jos on Sportiline/isoille jarruille mitoitettu eli taitaa olla ET44. Varmaan W126/R107 vanne ET25 menee myös, niissähän on ainakin kasikoineisissa isommat jarrut, ei tosin niin isot kuin sportline/V8 W124.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kiitos markkinoinnistajuusmo kirjoitti: ↑To 06.04.2023 12:48Tänne voi sitten laittaa myyntiprovikan tulemaan, ostaja löytyi R129-whatsapp-ringin kauttaEVO X kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 23:43 Itellä on just kyseinen setti myynnissä, kolmas jo laatujaan tässä parin vuoden sisään. https://www.tori.fi/vi/110601595.htm![]()


MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Heh, sehän on Karra minun auto, on se siinä jo useamman talven ollut samalla paikallakarra kirjoitti: ↑Ke 05.04.2023 22:52
Oman säilytystallin alemmalle tasolle oli ilmestynyt toinen cabrio, minulle tuntematon auto - jenkkituonti sekin. Oli pomarfinn ja 131 tmiles mittarissa. Alla oli 195/65 R 15 diamiond cut kasireiät, tyllikkäät vanteet kyllä. Se oli varmaan tänään tuotu sinne pesusta koska takaluukun päällä oli pisaroita.
![]()
Vanneasiassa olen tuota auton alta näkyvää mieltä, pitäisi vaan löytää parempikuntoinen vannesarja, nuo on jo aika naarmuiset. Itselläni monoblock yhdistyy kovempiin menijöihin, tämähän on herrasmiescruiseri.
Edit: itsekin olin aiemmin siinä käsityksessä että ne pinstripet olisi tarrat - ei ole, vaan maalatut. Tämä selvisi pari vuotta sitten, kun auto kävi maalarilla. Oma silmä on noihin niin tottunut, että kuuluvat mielestäni tähän autoon.
A124 E320 1995
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Moi,
Jos tällaisia olisi apuja niin 1 setti tarjolla. https://parts.theslshop.com/mercedes-be ... ace-wheel/ 15x 7 et 25 muistaakseni
Jos tällaisia olisi apuja niin 1 setti tarjolla. https://parts.theslshop.com/mercedes-be ... ace-wheel/ 15x 7 et 25 muistaakseni
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Ihan vaan vielä etsin kuvia valkoisesta mersusta kromirinkula-ufoilla, ja eihän tuo ole mikään estetiikan mallisuoritus. Tuli vaan mieleen kun kaksi sarjaa möhkön pöläreitä olisi ehkä ostettavissa. Ei ne kyllä halpoja ole.

Etsintä jatkuu, onneksi ei ole kiire tässä. Pitää vielä tilata huolto-osapaketti Autodocista ennen kesää.

Etsintä jatkuu, onneksi ei ole kiire tässä. Pitää vielä tilata huolto-osapaketti Autodocista ennen kesää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
7,5 x 16 ET41 vanteet on ostettu. Ne menee Lahteen Pro-Pintaan kunnostukseen.
Jackieltä löytyi OE-visko osanumerolla A1032000922, se sopii ainoastaan 300GE mercedekseen, ja osan on korvannut Xentryn mukaan A1032001122. Eli ei sovi minulle, tähän
. Valmistaja Fichtel & Sachs.
Tähän sopiva visko on A1032000422, ja se on korvannut osan A1032000322 joka on M103 moottorin visko. Eli kapea- ja leveäkantisessa henkilöauton kuutosessa näyttäisi olevan sama visko. Aion tilata Sachsin osan, reilu satanen Autodocilla.
Jackieltä löytyi OE-visko osanumerolla A1032000922, se sopii ainoastaan 300GE mercedekseen, ja osan on korvannut Xentryn mukaan A1032001122. Eli ei sovi minulle, tähän

Tähän sopiva visko on A1032000422, ja se on korvannut osan A1032000322 joka on M103 moottorin visko. Eli kapea- ja leveäkantisessa henkilöauton kuutosessa näyttäisi olevan sama visko. Aion tilata Sachsin osan, reilu satanen Autodocilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Pitää varmaan kohta sopia alennuskoodeista propinnan kanssa 

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Ostamani vanteet on tänään viety Pro Pintaan. Eilen tilasin renkaat, koossa 215/55 R16. Päädyin ottamaan Roadhog-tarjousrenkaat joissa vierintävastus paras luokka ja melu oli keskitasoa. Hinta toimitettuna 243 euroa. Ostin myös Autodocista huolto-osat sekä Sachsin valmistaman viskon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Hain tänään Pro Pinnasta maalatut vanteet. On ihan siistit. Toki hapettumista on jäänyt vähän rokkoa mutta sille ei nyt tässä tilanteessa ja tällä budjetilla voi mitään. Pudotin vanteet kotimatkalla pajalle jossa jo renkaat odottaa. Kuvia sitten kun on kumit päällä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Vanteilla nyt Roadhog 215/55 gummit. Saan ne kotiin vasta vkl mutta tässä teaseri.

Vahaan vai mitä se nyt on, pinnoitan nuo Korrekin keraamisella kamalla, pitäs kestää paremmin kuin vaha. Siten nää menee vähäksi aikaa SECin alle limppujen kera.

Vahaan vai mitä se nyt on, pinnoitan nuo Korrekin keraamisella kamalla, pitäs kestää paremmin kuin vaha. Siten nää menee vähäksi aikaa SECin alle limppujen kera.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Ihan vaan varmistan, että ethän erehdy luulemaan sellaista suihkutettavaa ”keraamista pinnoitetta” oikeaksi pinnoitteeksi? Koska sellaisella ei ole mitään tekemistä suojan kanssa. Nuo suihkutettavat ”pinnoitteet” on lähinnä kuivauksen helpottamiseen ja pikadetaljointiin. Kesto on auton maalipinnalla 2-6vk ja vanteissa seuraavaan pesuun. Oikeat keraamiset pinnoitteet on pienissä pipettipulloissa ja hinta on jotain muuta kuin sillä suihkepullolla. Vahaakin jos vanteissa käyttää niin kannattaa huomioida että luonnonvahat kuten carnauba ei kestä kuumuutta, joten se liukenee pois herkästi juurikin vanteista ja konehuoneen ympäristöstä. Synteettinen vaha kestää paremmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Juu nyt vasta näin tämän viestisi. Maalattuja vanteitahan olen tähän asti vaan vahannut.
Tärkeämpi homma on 560SEC vanteet, ne menee Jarlatecille lakanpoistoon ja sitten pelkälle alumiinille pitäisi saada joku pinnoite. Ellei sitten pulverilakka? Pitää kirjoittaa SECin omaan topikkiin kun saan homman käyntiin.
Tärkeämpi homma on 560SEC vanteet, ne menee Jarlatecille lakanpoistoon ja sitten pelkälle alumiinille pitäisi saada joku pinnoite. Ellei sitten pulverilakka? Pitää kirjoittaa SECin omaan topikkiin kun saan homman käyntiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Ei ole hyviä kokemuksia pulverilakasta kiillotetun päällä. Siinä on sekä kiehumisriski, että sitten kiveniskusta kova lakka irtoaa, ja vesi/lika pääsee alle ja se on sitten moro. On käynyt molempia. En voi suositella. Osta vaikka se vannepinnoite Gtechniqiltä minkä laitoin Watsappiin.karra kirjoitti: ↑Su 14.05.2023 10:36 Juu nyt vasta näin tämän viestisi. Maalattuja vanteitahan olen tähän asti vaan vahannut.
Tärkeämpi homma on 560SEC vanteet, ne menee Jarlatecille lakanpoistoon ja sitten pelkälle alumiinille pitäisi saada joku pinnoite. Ellei sitten pulverilakka? Pitää kirjoittaa SECin omaan topikkiin kun saan homman käyntiin.
Jos nyt lakata haluis niin Por15 löytyy marinekäyttöön soveltuva erikoislakka. Se on ainut mikä toimii, mutta paljon kalliimpi ja vaikeampi toteuttaa kuin pinnoite.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Karra tästä tokaisi ODn puolelle niin kirjautua tänne ekaa kertaa varmaan 8 vuoteen vilkaisemaan ostosta
Mulle tuo valkoine ulkohabitus ei oikein iske, mutta sisustan väri taas puhdasta hienoutta!

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Värikoodi on Poliisin nahkahaalari

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Tässä nyt avokkaaseen tulevat vanteet ja renkaat. Kunnostettu eli maalattu ProPinnassa Lahdessa: hiekkapuhallus, pulverimaalaus ja lopuksi pulverilakkaus.
20230513_130825 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230513_130818 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230513_130658 by Kari Pykäläinen, on Flickr



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Nyt tää etenee hyvin.
Vaihdoin viskon, täällä ohjeet; lukitusrautana toimi n 5 mm messsinki tai joku muu ei-rautametallinen tanko jonka kääntelin sopivan malliseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=wjaTkXm6vLI
Flektin ruuveihin laitoin lukitetta kuten niissä alunperinkin oli, ja niiden avaamiseen tarvitsin sähköistä pulttipyssyä, ei tarvinnut vääntää vanhoista muovisiivistä.
Luulin ensin että uusi visko auttoi, mutta lämmöt nousi kumminkin sinne liki sataan tallissa paikoillaan ja sähköflektit lähti päälle. Huomasin että ylävesiletku oli jotenkin luppana, ja vaikutti että siellä ei ollut tarpeeksi vettä. Paisarissakin pinta oli itse asiassa alhaalla, täytin sen ja käyttelin kuumaksi ja koneesta alkoi kuulua pulputusta. Jotenkin sain sinne sitä vettä menemään kun availin paisarin korkkia ja pulputtelin ilmaa ulos.
Koeajo osoitti että kun autolle antoi hanaa tässä ensimmäisessä virallisessa shakedownissa niin lämmöt tuppas nousemaan sinne liki 110 asteeseen. Kotiin palattuani tajusin että syyläri ei ole kuuma, alhaalla vaan liki 50 astetta ja termarikoppa 105 astetta IR mittarilla katsottuna. Siinä kuitenkin huomasin että kun kaasuttti konetta niin visko lähti mukaan; oikein kohisi mitä vanha visko ei tehnyt. Sen verran kuuma oli jo konehuone että viskokin siis tarttui.
Nyppäsin termostaattikopan auki ja pihdeillä ternarin ulos, se oli kiinni! Neste siinä termarin altaassa oli 115 astetta kun katsoin IR mittarilla! Eli termostaatti jumissa.
Tilasin Fixukselta Mahlen termostaatin 20 euroa, tulee huomiseksi. Merkkiliikkeessä termostaatti 60 euroa. Samalla tilasin vaihdekepin puslat 2 kpl kun siinä shifterissä on välystä; 3 euroa kappale mutta tulevat balttista Fixukselle.
Alavesiletkussa on jo pykimä klemmarin juuressa, Fixuksella olisi 29 euroa tilattuna, puolentoista viikon toimitusajalla. Kaveri tilasikin Gatesin letkun Aeromotorsilta muun kaman yhteydessä 12 euroa ja siihen paisarin korkki vitosella, tulee siten kun tulee. Tässä ei orkkis korkki vaan Made in Mexico 20 psi, mikä on kuitenkin oikea.
Takakontin kannen stoppari/liukupaloissa on muovinen aluslevy murentunut molemmin puolin. Itse pala on jotain metallia. Osanumerolla A1247580144 kun googletin niin tarjoaa tuollaista muovista palaa, onkohan korvaava osa nykyään muovista?

Vaihdoin viskon, täällä ohjeet; lukitusrautana toimi n 5 mm messsinki tai joku muu ei-rautametallinen tanko jonka kääntelin sopivan malliseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=wjaTkXm6vLI
Flektin ruuveihin laitoin lukitetta kuten niissä alunperinkin oli, ja niiden avaamiseen tarvitsin sähköistä pulttipyssyä, ei tarvinnut vääntää vanhoista muovisiivistä.
Luulin ensin että uusi visko auttoi, mutta lämmöt nousi kumminkin sinne liki sataan tallissa paikoillaan ja sähköflektit lähti päälle. Huomasin että ylävesiletku oli jotenkin luppana, ja vaikutti että siellä ei ollut tarpeeksi vettä. Paisarissakin pinta oli itse asiassa alhaalla, täytin sen ja käyttelin kuumaksi ja koneesta alkoi kuulua pulputusta. Jotenkin sain sinne sitä vettä menemään kun availin paisarin korkkia ja pulputtelin ilmaa ulos.
Koeajo osoitti että kun autolle antoi hanaa tässä ensimmäisessä virallisessa shakedownissa niin lämmöt tuppas nousemaan sinne liki 110 asteeseen. Kotiin palattuani tajusin että syyläri ei ole kuuma, alhaalla vaan liki 50 astetta ja termarikoppa 105 astetta IR mittarilla katsottuna. Siinä kuitenkin huomasin että kun kaasuttti konetta niin visko lähti mukaan; oikein kohisi mitä vanha visko ei tehnyt. Sen verran kuuma oli jo konehuone että viskokin siis tarttui.
Nyppäsin termostaattikopan auki ja pihdeillä ternarin ulos, se oli kiinni! Neste siinä termarin altaassa oli 115 astetta kun katsoin IR mittarilla! Eli termostaatti jumissa.
Tilasin Fixukselta Mahlen termostaatin 20 euroa, tulee huomiseksi. Merkkiliikkeessä termostaatti 60 euroa. Samalla tilasin vaihdekepin puslat 2 kpl kun siinä shifterissä on välystä; 3 euroa kappale mutta tulevat balttista Fixukselle.
Alavesiletkussa on jo pykimä klemmarin juuressa, Fixuksella olisi 29 euroa tilattuna, puolentoista viikon toimitusajalla. Kaveri tilasikin Gatesin letkun Aeromotorsilta muun kaman yhteydessä 12 euroa ja siihen paisarin korkki vitosella, tulee siten kun tulee. Tässä ei orkkis korkki vaan Made in Mexico 20 psi, mikä on kuitenkin oikea.
Takakontin kannen stoppari/liukupaloissa on muovinen aluslevy murentunut molemmin puolin. Itse pala on jotain metallia. Osanumerolla A1247580144 kun googletin niin tarjoaa tuollaista muovista palaa, onkohan korvaava osa nykyään muovista?

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Mahlen termostaatti meni paikoilleen. Nyt pelaa kaikki lämmöissä kuten kuuluu.
Tässä on muuten tasonsäätö takana; tehostimen pumpusta saa voimansa, onko tämä nyt sitten se tandempumppu?
Autoon todella hyvä ajaa, penkit on lostavat. Fiilis on vähän kuin 500E:ssä.
Tässä on muuten tasonsäätö takana; tehostimen pumpusta saa voimansa, onko tämä nyt sitten se tandempumppu?
Autoon todella hyvä ajaa, penkit on lostavat. Fiilis on vähän kuin 500E:ssä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Tuossa eilen kun ajelin niin hidasteesta alas tullessa kolahtaa takana jokin, ulosjoustossa. Kävin tänään montulla tutkiis että alustassa kaikki on ok, eihän tällä ole katsastuksen jälkeen ajettu kun muutama sata km. Sitten muistin että kaveri ruuvasi yks ilta vararenkaan kiinnityskaukalon irti ja takas, sekä työkalupussi on avattuna takakontissa... pitää siivota kaikki irtokamat pois tai kiinni ja katsoa penkkien alle ettei ole mitään irtonaista.
Hiton siisti pohja, vaikea sanoa mitä on uusittu kun on niin uuden näköistä esim moottorin kannatintyynyt sekä laatikon öljypohja. Ruostetta oli vaan etupäässä runkopalkkien alareunoissa, näkee ruosteen hyvin valkoisessa maalissa. Uutta raidetankoa oli sekä ohjausiskaria myös. Pakoputken keskiosa katteineen oli uusi, takaosa siistissä kunnossa.
Hiton siisti pohja, vaikea sanoa mitä on uusittu kun on niin uuden näköistä esim moottorin kannatintyynyt sekä laatikon öljypohja. Ruostetta oli vaan etupäässä runkopalkkien alareunoissa, näkee ruosteen hyvin valkoisessa maalissa. Uutta raidetankoa oli sekä ohjausiskaria myös. Pakoputken keskiosa katteineen oli uusi, takaosa siistissä kunnossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224