om651 Tikitys
om651 Tikitys
Moikka,
Täällä tuore om 651 c 220 omistaja. Olen paljon kuullut ja tutkinut kyseisen tekniikan ketjuongelmista ja nyt mietin, mahtaako omassa autossa olla jotakin vialla. Eli, auton kylmäkäynnistäessä lähtee todella nätisti käyntiin, ilman sivuääniä. Jos ajan auton lämpimäksi, sammutan ja käynnistän vaikka tunnin jälkeen, kuuluu käynnistäessä noin 2-3 sekunnin ajan tikitys, joka sitten hiljenee. Auto toimii täysin moitteetta. Onko kyseessä normaali juttu, vai onko ketjunkiristin tms menossa? Autolla ajettu 220k vm 12 ja todella hyvä huoltohistoria.
Täällä tuore om 651 c 220 omistaja. Olen paljon kuullut ja tutkinut kyseisen tekniikan ketjuongelmista ja nyt mietin, mahtaako omassa autossa olla jotakin vialla. Eli, auton kylmäkäynnistäessä lähtee todella nätisti käyntiin, ilman sivuääniä. Jos ajan auton lämpimäksi, sammutan ja käynnistän vaikka tunnin jälkeen, kuuluu käynnistäessä noin 2-3 sekunnin ajan tikitys, joka sitten hiljenee. Auto toimii täysin moitteetta. Onko kyseessä normaali juttu, vai onko ketjunkiristin tms menossa? Autolla ajettu 220k vm 12 ja todella hyvä huoltohistoria.
Re: om651 Tikitys
Mitä tarkoittaa todella hyvä huoltohistoria? Tehtaan ohjeiden mukaan huollettu?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: om651 Tikitys
Eli ei yhtään turhan harvoin! Tietysti paljon riippuu kuinka paljon aikaa ollut välissä ja onko ajo ollut nurkka ajoa vai maantietä.
Mutta juu… ketju, kiristin ensin tulee mieleen. Ammattilaiset jatkaa.
Minulla vitossa vastaava moottori 240000km menny. Käy sievästi, eikä tiettävästi, todella suurella todennäköisyydellä ole jakopäälle tehty mitään.
Viimeistään 10000km välein uudet öljyt. Se nyt ei toisaalta takaa mitään.
Mutta juu… ketju, kiristin ensin tulee mieleen. Ammattilaiset jatkaa.
Minulla vitossa vastaava moottori 240000km menny. Käy sievästi, eikä tiettävästi, todella suurella todennäköisyydellä ole jakopäälle tehty mitään.
Viimeistään 10000km välein uudet öljyt. Se nyt ei toisaalta takaa mitään.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: om651 Tikitys
Juu, kaipa se on käytävä näyttämässä ammattilaisella ja antaa heidän tehdä päätelmät! Jännä vaan, että esimerkiksi aamulla kun kylmällä koneella lähtee, niin ei pidä tikitystä.Tenutähti kirjoitti: ↑Su 09.04.2023 21:11 Eli ei yhtään turhan harvoin! Tietysti paljon riippuu kuinka paljon aikaa ollut välissä ja onko ajo ollut nurkka ajoa vai maantietä.
Mutta juu… ketju, kiristin ensin tulee mieleen. Ammattilaiset jatkaa.
Minulla vitossa vastaava moottori 240000km menny. Käy sievästi, eikä tiettävästi, todella suurella todennäköisyydellä ole jakopäälle tehty mitään.
Viimeistään 10000km välein uudet öljyt. Se nyt ei toisaalta takaa mitään.
Re: om651 Tikitys
Tämä juuri hämää kun miettii näitä jakopääjuttuja. Ääni kuultavissa vasta lämpimänä.
Mutta älä luota sokeasti mihinkään ammattilaisiin! Merkkiliikkeessä takuulla saavat äänen pois kun vaihtavat koko moottorin tai jotain muuta yhtä älytöntä välittämättä kustannuksista.
Onko mahdollista saada videopätkää mihinkään? Tällä palstallakin on muutama nimimerkki jonka sanomisiin ainakin minä laitan enempi painoarvoa kun merkkiliikkeen arvailuihin.
Mutta älä luota sokeasti mihinkään ammattilaisiin! Merkkiliikkeessä takuulla saavat äänen pois kun vaihtavat koko moottorin tai jotain muuta yhtä älytöntä välittämättä kustannuksista.
Onko mahdollista saada videopätkää mihinkään? Tällä palstallakin on muutama nimimerkki jonka sanomisiin ainakin minä laitan enempi painoarvoa kun merkkiliikkeen arvailuihin.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: om651 Tikitys
Kannattaa lukaista ainakin pintapuolisesti:
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/
Olin itse juuri om651 dieseliä hankkimassa, mutta peruin päätökseni kun perehdyin käytettyjen sellaisten potentiaalisiin ongelmiin.
Ongelma kai on se, että kylmissä ilmastoissa nämä ei vaan luonnostaan toimi kunnolla, varsinkaan pätkäajossa. Siitä kertoo esim. lukuisat nox-anturiongelmat ko. autoissa, mihin tulee tossa stoorissa selitys myös. Ohipuhalluksesta johtuva nokinen sakka kuluttaa jakopään ennenaikaisesti eikä normaali öljynvaihtoväli riitä. Periaatteessa siis vaikka öljyjä olisikin vaihdettu tiuhaan (muttei ihan tarpeeksi tiuhaan), jos autolla on ajettu kylmässä lyhyttä pätkää (voitko edes välttää tätä suomessa), saattaa kone olla kuorruttunut sille tasolle että jakopää(kin) voi olla vaihtokunnossa.
Tikitykset kyllä voi johtua niin monesta muustakin jutusta, esim. apulaitehihnan rissojen laakeroinneista. Bemareissa jakopää pitää tietääkseni vihellystä tai rallatusta kylmäkäynnistettäessä muttei juurikaan lämpimänä.
En ole itse minkään tason ammattilainen, mutta tässä arvailuja.
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/
Olin itse juuri om651 dieseliä hankkimassa, mutta peruin päätökseni kun perehdyin käytettyjen sellaisten potentiaalisiin ongelmiin.
Ongelma kai on se, että kylmissä ilmastoissa nämä ei vaan luonnostaan toimi kunnolla, varsinkaan pätkäajossa. Siitä kertoo esim. lukuisat nox-anturiongelmat ko. autoissa, mihin tulee tossa stoorissa selitys myös. Ohipuhalluksesta johtuva nokinen sakka kuluttaa jakopään ennenaikaisesti eikä normaali öljynvaihtoväli riitä. Periaatteessa siis vaikka öljyjä olisikin vaihdettu tiuhaan (muttei ihan tarpeeksi tiuhaan), jos autolla on ajettu kylmässä lyhyttä pätkää (voitko edes välttää tätä suomessa), saattaa kone olla kuorruttunut sille tasolle että jakopää(kin) voi olla vaihtokunnossa.
Tikitykset kyllä voi johtua niin monesta muustakin jutusta, esim. apulaitehihnan rissojen laakeroinneista. Bemareissa jakopää pitää tietääkseni vihellystä tai rallatusta kylmäkäynnistettäessä muttei juurikaan lämpimänä.
En ole itse minkään tason ammattilainen, mutta tässä arvailuja.
Viimeksi muokannut Accord, Ma 10.04.2023 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: om651 Tikitys
Ännen voimakuus vaikutta myös arvialu tulokseen mutta hihnapyöräta usein alkavat "tikitämään"
helppo tarkistaa hihna pois hetkeksi ja loppuiko ääni samalla voi pyöritellä ne kaikki mitä hihna pyörittää testa tuntuuko jotain epänormalia
helppo tarkistaa hihna pois hetkeksi ja loppuiko ääni samalla voi pyöritellä ne kaikki mitä hihna pyörittää testa tuntuuko jotain epänormalia
Mökkillä
'
'
Re: om651 Tikitys
Tenutähti kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 11:39 Tämä juuri hämää kun miettii näitä jakopääjuttuja. Ääni kuultavissa vasta lämpimänä.
Mutta älä luota sokeasti mihinkään ammattilaisiin! Merkkiliikkeessä takuulla saavat äänen pois kun vaihtavat koko moottorin tai jotain muuta yhtä älytöntä välittämättä kustannuksista.
Onko mahdollista saada videopätkää mihinkään? Tällä palstallakin on muutama nimimerkki jonka sanomisiin ainakin minä laitan enempi painoarvoa kun merkkiliikkeen arvailuihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om651 Tikitys
Lisäys tähän. Kun painan tyhjäkäynnillä jarrun pohjaan ja palautan, tulee tikitys taas hetkeksi. 

-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: om651 Tikitys
No nyt on jo hätävarjelun liiotteluaAccord kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 12:27 Kannattaa lukaista ainakin pintapuolisesti:
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/
Olin itse juuri om651 dieseliä hankkimassa, mutta peruin päätökseni kun perehdyin käytettyjen sellaisten potentiaalisiin ongelmiin.

Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: om651 Tikitys
Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiotteluatuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa.

C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: om651 Tikitys
195tkm on nyt mittarissa. Edellisessä s212 oli vaihtoon mennessä satatonnia enemmän. Lisäksi ollut sprinttereitä ko. moottorilla, joista eniten ajetulla kilometrejä 450tkm ja ei ongelmia.Accord kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 17:07Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiotteluatuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa.![]()
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: om651 Tikitys
Itsellä oli 2012 vuoden w204 om651 moottorilla välin 211tkm-316tkm. Jakopään ääntä tarkkailin, mutta mitään erityistä huolta aiheuttavaa ääntä ei tuolla välillä alkanut tulla. Auto on jatkanut matkaansa tutulla tuon jälkeen. Koneeseen tehtyjä remppoja ja korjauksia tuolla välillä oli yksi haljennut ahtoputki ja dpf eropaine anturi. Muutoin normaaleilla huolloilla pärjäili. Itsellä ei kauheasti pätkäajoa tullut vaan pääosin 60km työmatkaa motarilla. Itse asiassa itsellä on tuolla autolla vielä ensi viikolla tulossa 2500km reissu euroopassa, toivotaan ettei pitkän yhteiselon jälkeen ala nyt jälleen näkemisessä oikuttelemaan. 

W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: om651 Tikitys
Mites OM651 pätkäajossa, jos puuttuu bluetec systeemit? Onko ollut ongelmallisia?Accord kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 17:07Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiotteluatuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa.![]()
Re: om651 Tikitys
En itse ainakaan pidä ongelmallisena, toki kaikille moottoreille pätkäajo on huonoa. En myöskään pidä mahdollista jakopääremonttia (ketju + kiristin) oston esteenä. Juuri pariviikkoa sitten paikallisella mersuspesialistilla vaihdettiin ketju + kiristin W204 OM651 menopeliin hintaan 900€.
Itselle päästövehkeistä riittää EGR ja hitupönttö, koitetaan tällä S212:sella päästellä niin pitkään kuin mahdollista.
Itselle päästövehkeistä riittää EGR ja hitupönttö, koitetaan tällä S212:sella päästellä niin pitkään kuin mahdollista.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: om651 Tikitys
Ei kyllä sitten yhtään paha, olisin kuvitellut +2000€ luokkaa kun ketju on koneen takaosassa. Mutta tässähän taitaa onnistua yläkautta konetta irrottamatta.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: om651 Tikitys
Äskettäin sain myytyä 532 tuhatta ajetun w212. Hyvin toimi sen ajan mitä mulla oli, en osaa kyllä pelätä om 651 moottoria.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: om651 Tikitys
Näin minäkin ajattelin kun k.o auto oli minulla diagnosoitavana. Iloinen yllätys tuli, kun käskin käydä kysymässä tarjousta puljusta, jossa näitä tehdään työkseen.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: om651 Tikitys
Eipä ole ongelmia ollut jonkun 50tkm nyt menty pätkää kun etätyö muuttui kotityöksi.Dorado kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 20:35Mites OM651 pätkäajossa, jos puuttuu bluetec systeemit? Onko ollut ongelmallisia?Accord kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 17:07Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiotteluatuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa.![]()
Re: om651 Tikitys
No yksi esimerkki on, jonka voinen kertoa vähän vähemmän huolletusta. Meni joskus limppiin ja tutkin sitä sitten. No eipä ollut muuta kuin ahtopaineherja tallentuneena mutta ei enää limpissä. Huomautin, että sulla on muuten ahtopainevuoto, en ole nähnyt noin pikeentynyttä ahtoletkua ennen. Vaihda se pikimmiten. 1.5v kuluttua tästä oli sitten limpissä pysyvästi ja olis pitänyt pakkopolttaa dpf kun sekin tietysti tukossa ja pidempi matka tulossa. Ja ahtopanevika. Ei ollut letkua vaihtanut. Ilmoitin etteipä onnistu, vaihda se letku nyt ensin niin katsotaan sitten. No siitä se sitten lähti skulaamaan taas.
En niin hirveää käyntiääntäkään ole usein kuullut, rallattaa ja ronksottaa. Ketjustakin olen maininut, mutta eipä kannata hosua, kun se kulkee.
Totesin, että jos se kone ei kohta laukea, niin se on paskapuhetta että näitä huoltaa pitää. Ja vieläkin se vaan mennä rouskuttaa, ekä ajomääräkään ole ihan pieni.
Ei se VOI olla niin susipaska kuin puhutaan.
Tämä ei ollut nyt sitten mikään mallitapaus, että tehkääpä näin
En niin hirveää käyntiääntäkään ole usein kuullut, rallattaa ja ronksottaa. Ketjustakin olen maininut, mutta eipä kannata hosua, kun se kulkee.

Totesin, että jos se kone ei kohta laukea, niin se on paskapuhetta että näitä huoltaa pitää. Ja vieläkin se vaan mennä rouskuttaa, ekä ajomääräkään ole ihan pieni.
Ei se VOI olla niin susipaska kuin puhutaan.
Tämä ei ollut nyt sitten mikään mallitapaus, että tehkääpä näin

Re: om651 Tikitys
Menee kyllä toden teolla aivot solmuun
Netissä haukutaan tekniikka ihan ammattilaisten toimesta mutta nettiautossa pilvin pimein 300-600tkm ajettuja, eihän se kovin huono moottori siis voi olla.
Herää kysymys onko noi adblue systeemitkään ihan niin kauheita kuin väitetään. Tekis kovasti mieli ottaa selvää ja ostaa tuollainen 280tkm ajettu -15 c220d pätkäajoon. Arvatenkin olisi positiivinen yllätys, tuntuis turhalta investoida vähän ajettuun jos nämä tietyt viat uusii jo aikaisemmillakin kilsoilla.

Herää kysymys onko noi adblue systeemitkään ihan niin kauheita kuin väitetään. Tekis kovasti mieli ottaa selvää ja ostaa tuollainen 280tkm ajettu -15 c220d pätkäajoon. Arvatenkin olisi positiivinen yllätys, tuntuis turhalta investoida vähän ajettuun jos nämä tietyt viat uusii jo aikaisemmillakin kilsoilla.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: om651 Tikitys
niin, nettiautoon tulee viikottain myyntiin ~300-500tkm ajettuja w212 ja w204 jossa kone totaalisen paskana, alakerta jumissa, männässä reikää.
En näkisi kovin pahana ongelmana noita pelättyjä jakopää tms ongelmia

Re: om651 Tikitys
Käytin auton huollossa ja eivät osanneet sanoa, tuleeko juuri alipainepumpusta. Kuulemma jos olisi tullut vain huoltoon, eivät olisi huomanneet ollenkaan. Tosiaan oireet nyt viittaa vain ja ainoastaan tuohon pumppuun, kun jarrujen kanssa ääni menee synkassa. Jos ääni pahenee, niin vien uudestaan, mutta ilmeisesti ei mitään sen suurempaa huolta.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: om651 Tikitys
Minkähänlainen tuo alipainepumpun rakenne on, jos hajoaa kokonaan, pääseekö mahdolliset irronneet osat tekemään lisävahinkoa?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99