JPM kirjoitti: ↑La 25.03.2023 10:31
Joo, riippuu kyllä madalluksesta ja käytöstä, varmasti pärjää kuutosillakin. Idea noissa on se, että lyhyemmässä iskarissa mäntä jää paremmin keskelle, kun pitkässä iskarissa lyhyiden jousten kanssa mäntä on liki kokoajan liikevaransa ääripäässä. Tällä alkaa olla merkitystä, jos kyseessä on ratapäiväkilpuri jolla ajellaan kanttarien yli jne. B8 ei ole "kireämpi" kuin B6, se on lyhyempi.
Näinhän se olikin, tosin jossain malleissa huhun mukaan b8 tarkoituksella tehty inan jäykemmäksi mitä b6 ?
Vakio iskariin nähden (oem/b4) b6 ja b8 ovat jäykemmät.
JPM kirjoitti: ↑La 25.03.2023 10:31
Joo, riippuu kyllä madalluksesta ja käytöstä, varmasti pärjää kuutosillakin. Idea noissa on se, että lyhyemmässä iskarissa mäntä jää paremmin keskelle, kun pitkässä iskarissa lyhyiden jousten kanssa mäntä on liki kokoajan liikevaransa ääripäässä. Tällä alkaa olla merkitystä, jos kyseessä on ratapäiväkilpuri jolla ajellaan kanttarien yli jne. B8 ei ole "kireämpi" kuin B6, se on lyhyempi.
Näinhän se olikin, tosin jossain malleissa huhun mukaan b8 tarkoituksella tehty inan jäykemmäksi mitä b6 ?
Vakio iskariin nähden (oem/b4) b6 ja b8 ovat jäykemmät.
Hmm, B8 voi ehkä tosiaan joissain tapauksissa olla jäykempi tai muuten vaan erilainen kuin vastaava B6. Tämä varmaan johtuisi siitä, että joustokäyrä muuttuu jousituksen korkeuden ja tukivarsien asennon muuttuessa eli sovitetaan muuttuneeseen käyrään. Taulukko kuitenkin tarjoaa samaa iskaria w124 koriin aika laajalla skaalalla. Näitähän on sitten mahdollista shimmata alan firmassa omaan käyttöön ja autoon paremmin räätälöidyksi. Nyt alkaa mennä hifistelyksi
Juttua oli, että madallusjouselle sais paremman esijännityksen b8:lla ja onhan se b6:nen madalletussa koko ajan enemmän äärirajoilla. Eli b8:iin kallistutaan vaikka on sporttisempi ja sehän kelpaa
Alla nyt eipach -30 ja kolmosen kumet kauttaallaan.
Takapää vielä jousilla, mutta alla 10...20 mm matalammat tasonsäätö iskarit vs alkuperäiset.
Tuon peräpään korkeuden kanssa tuskin tulee ongelmaa.
Renkaat 215/55r16, vanteen et 37
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.