Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Valojen korkeussäätö ei toimi, koska niissä umpioissa ei ole sitä, eli umpiot vaihtoon jne. Ilmajousitettu ei tarvitse valojen korkeussäätöä, koska koko auto säätyy aina samaan tasoon kuormasta riippumatta. Miten on sen tonnin kanssa?
Jaa, enpäs olekaan varma. Taitaa Xenonit vaatia aina. Ässässä ei ainakaan ollut mitään moottoreita edes, mutta se olikin airmatic ja halogeenit.
Jaa, enpäs olekaan varma. Taitaa Xenonit vaatia aina. Ässässä ei ainakaan ollut mitään moottoreita edes, mutta se olikin airmatic ja halogeenit.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Mielestäni ksenoneissa on oltava aina oma säätö.
Kiinnostaisi tietää mikä siinä voi olla ongelma.
Ksenonit + rautajouset on kuitenkin saatu toimimaan kun sellaisesta ne jouset on myytävänä.
Tuohon eleganceen ne ei käy joten vaihtoehdoksi jäisi sedanin varret ja jäykimmät jouset mitä siihen löytyy.
Jousituksen ohjaimen voi kuulemma irrottaa ja sillä selvä. Halogeenien kanssa ei siis tulisi mitään ongelmaa.
Sedanin jousi olisi varmaan herkempi joustamaan kun se on paljon pidempi kuin arnotti.
Kävin koeajamassa 07 elegancen automaatilla.
Käyhän se kone nätisti pumpparin kolkotukseen verrattuna eikä sitä Perän ilmajousta voi verrata ainakaan Audin Perän kuormajouseen.
Hidaasteesta menee eleettömästi yli kun Audissa tavarat hyppää ilmaan.
Ehkä se ilmajousitus ansaitsee mahdollisuuden.
Vanhat sedanin varret vois etsiä valmiiks varastoon niin eihän niitä sitten ikinä tarvitse.
Jousia saisi uutenakin edullisesti.
Käyn viikolla katsomassa sitä tonnin ruoskaa, jos se on mätä niin hylkyyn menee. Jos ruostetta ei näy niin mätä se on kuitenkin mutta ehkä vähän vähemmän.
Tuon 07 suomiauton olisin hylännyt ruosteen takia.
Vauhtipyörä ei saisi pitää ääntä, kaikki muu on helpompaa ja halvempaa laittaa kuntoon.
Jos sen romun ostan niin on tarkoitus pitää kirjaa kuluista, näkee sit kuinka kalliiks halpa Mersu tulee vai meneekö paaliin.
Mitä vikakoodin lukijaa suosittelette?
Se on varmaan pakko hankkia heti kun autokin.
Starin piraatit kuulostaa vähän vaikeilta käyttää mun vähällä järjellä. Sitä pitää miettiä myöhemmin.
Paljonko noista sedanin tukivarsista muuten käytettynä pyydetään?
Entä mihin hintaan olette saanut tuulilasin laitettua?
Kiinnostaisi tietää mikä siinä voi olla ongelma.
Ksenonit + rautajouset on kuitenkin saatu toimimaan kun sellaisesta ne jouset on myytävänä.
Tuohon eleganceen ne ei käy joten vaihtoehdoksi jäisi sedanin varret ja jäykimmät jouset mitä siihen löytyy.
Jousituksen ohjaimen voi kuulemma irrottaa ja sillä selvä. Halogeenien kanssa ei siis tulisi mitään ongelmaa.
Sedanin jousi olisi varmaan herkempi joustamaan kun se on paljon pidempi kuin arnotti.
Kävin koeajamassa 07 elegancen automaatilla.
Käyhän se kone nätisti pumpparin kolkotukseen verrattuna eikä sitä Perän ilmajousta voi verrata ainakaan Audin Perän kuormajouseen.
Hidaasteesta menee eleettömästi yli kun Audissa tavarat hyppää ilmaan.
Ehkä se ilmajousitus ansaitsee mahdollisuuden.
Vanhat sedanin varret vois etsiä valmiiks varastoon niin eihän niitä sitten ikinä tarvitse.
Jousia saisi uutenakin edullisesti.
Käyn viikolla katsomassa sitä tonnin ruoskaa, jos se on mätä niin hylkyyn menee. Jos ruostetta ei näy niin mätä se on kuitenkin mutta ehkä vähän vähemmän.
Tuon 07 suomiauton olisin hylännyt ruosteen takia.
Vauhtipyörä ei saisi pitää ääntä, kaikki muu on helpompaa ja halvempaa laittaa kuntoon.
Jos sen romun ostan niin on tarkoitus pitää kirjaa kuluista, näkee sit kuinka kalliiks halpa Mersu tulee vai meneekö paaliin.
Mitä vikakoodin lukijaa suosittelette?
Se on varmaan pakko hankkia heti kun autokin.
Starin piraatit kuulostaa vähän vaikeilta käyttää mun vähällä järjellä. Sitä pitää miettiä myöhemmin.
Paljonko noista sedanin tukivarsista muuten käytettynä pyydetään?
Entä mihin hintaan olette saanut tuulilasin laitettua?
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
No käsittääkseni se vaatii sen saman takapään anturin joka ohjaa jousitusta, eli et voi heittää jousituksen ohjainlaitetta mäkeen, eikä se saa olla vikatilassakaan sitten. Ainoa järkevä vaihtoehto on korjata ilmajousitus. Eihän noihin farkkuihin ne pussit ole edes kovin kalliita ja itse pystyy hyvin vaihtamaan. Staria tarvitaan sitten kyllä, siellä on taatusti kompura suojaustilassa jo. Jos ei ole rikki. Voi siinä muutakin olla hajalla kuin pussi. Venttiilit täynnä paskaa jne, mutta ei niitä osia kovin paljon ole.
Ilmajousitus toimii kun sen pitää kunnossa. Kompuraan uudet ryynit säännöllisesti, ei se juuri muuta vaadi. Vesihän sen jumittaa kun jäätyy pakkasella ja aiheuttaa korroosiota ja irrottaa ruostetta jumittamaan venat jne. Ja harvemmin niissä kesällä ongelmia edes on, talvella ne tulee jos on tullakseen.
Mutta ei se kyllä tonnin auto ajokuntoisena ole, varaa 2.
Ilmajousitus toimii kun sen pitää kunnossa. Kompuraan uudet ryynit säännöllisesti, ei se juuri muuta vaadi. Vesihän sen jumittaa kun jäätyy pakkasella ja aiheuttaa korroosiota ja irrottaa ruostetta jumittamaan venat jne. Ja harvemmin niissä kesällä ongelmia edes on, talvella ne tulee jos on tullakseen.
Mutta ei se kyllä tonnin auto ajokuntoisena ole, varaa 2.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Kyllä siinä tonnin 211:ssä on PALJON muuallakin rahareikää kuin ilmajousissa! Muut syyt tekee varmuudella enempi epävarmuutta.
Jos täysin koskematta hangessa seisoo koko talven niin juu - perä on varmaankin maassa mutta ihan varmuudella on yhtä ja toista muutakin!
Mutta onnea hommaan! Pidä tännekin ajantasalla miten homma onnistuu Ja mitä suikkalakki tuumaa.
Jos täysin koskematta hangessa seisoo koko talven niin juu - perä on varmaankin maassa mutta ihan varmuudella on yhtä ja toista muutakin!
Mutta onnea hommaan! Pidä tännekin ajantasalla miten homma onnistuu Ja mitä suikkalakki tuumaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
No melkoisella varmuudella kyllä. Jos tonnin mersu, josta tulikin kahden tonnin mersu sen kesän pelittää ja talven seisoo hangen alla, niin mä en ymmärrä hankintaa. Varsinkaan jos kaikki ohjelmointi- ja testaushilppeet on jo valmiina VAG;n tuotantoa varten, niin ei niillä monellakaan mitään tee mersussa, mpps pelaa kyllä.
Eiköhän kannattais pysytellä merkeissä jotka tuntee ja joihin on kaikki valmiina, ei tässä ole mitään järkeä. Kukin saa toki tehdä kuten haluaa.
Eiköhän kannattais pysytellä merkeissä jotka tuntee ja joihin on kaikki valmiina, ei tässä ole mitään järkeä. Kukin saa toki tehdä kuten haluaa.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Tuo korkeusanturin yhteistoiminta selittää asiaa, kiitos tiedosta.
Ilmeisesti silloin ksenonien kanssa ilmajouset pitää ohjelmoida pois. Sellainen yksilö on nyt myynnissä osina.
Älkää nyt olko noin negatiivisia, kyllä autoja pystyy korjaamaan. Se että jos staria tarvii heti ensimmäisen ongelman kanssa ei herätä luottamusta.
Ilma pussin vaihto ei pitäisi olla ongelma.
Toki voisin koittaa täyttää jousia letkusta manuaalisesti jos se mahdollistaisi auton siirron ilman lusävaurioita.
Uudempaa Audin a6 mallia olen katsellutkin mutta seuraava mielekäs vaihtoehto olisi - 09 tai uudempi 2.0 commonrail koneella.
Ne on ihan liian kalliita vielä monta vuotta.
Muuten se olisi tietty järkevä vaihtoehto jonka kanssa tuskin tulisi ylipääsemättömiä ongelmia.
Mutta Mersu on ihan hieno iso auto ja uuden oppiminen on kiinnostavaa.
Nyt olis vaan kiire saada alkutiedot ettei tekisi 7han järkyttävän huonoa hankitaa.
Vanha auto on aina huono hankinta.
Kun saan auton kotiin niin ei ole enää mitään hätää ja sitä voi tutkia ja laitella rauhassa. On myös paljon helpompi etsiä tietoa kun on se auto johon etsii tietoa.
Voi Googlettaa osanumeroita jne.
Kosteus on varmaan suutin syy ilmajousituksen ongelmiin. Laittaisin ehkä järjestelmään suuremman inline moisture filtterin. Läpinäkyvä suodatin joka vaihtaa väriä kosteuden vaikutuksesta. Tietäisi paremmin mikä järjestelmän tilanne on.
Autossa on varmaan kymmeniä pikkuvikoja jotka ei estä ajamista tai katsastusta ja sellaisia voi sit ajankulukseen fiksailla.
Ruoste olisi vähemmän mieluisaa fiksattavaa.
Mitkä kriittiset paikat ruostuu ensin?
Onko taka apurunko sellainen?
Jos nyt muistetaan että puhutaan mielipiteistä.
Miksi erilaisia mielipiteitä on niin vaikea hyväksyä?
Miksi otetaan henkilökohtaisesti jos joku muu tekee jotain mitä itse ei tekisi?
Mulla ei ole tunteita autoja kohtaan niin en ymmärrä. Voit vaikka ostaa uuden Audin ja ajaa sen mereen niin se ei haittaa mua mitenkään.
Lisäksi kun vastaa kysymykseen niin olisi hyvä miettiä että vastaako se oma viesti ollenkaan kysymykseen vai onko se pelkästään asiaan liittymätöntä öyhötystä.
Kun yrittää etsiä tietoa keskusteluista niin löytää sivukaupalla kaikkea muuta kuin vastauksia.
Juu kyllä mä päivitän tänne juttua mielelläni.
Odotan vastoinkäymisiä ja täältä niihin tietenkin saa tukea, neuvoja ja ymmärrystä.
Ilmeisesti silloin ksenonien kanssa ilmajouset pitää ohjelmoida pois. Sellainen yksilö on nyt myynnissä osina.
Älkää nyt olko noin negatiivisia, kyllä autoja pystyy korjaamaan. Se että jos staria tarvii heti ensimmäisen ongelman kanssa ei herätä luottamusta.
Ilma pussin vaihto ei pitäisi olla ongelma.
Toki voisin koittaa täyttää jousia letkusta manuaalisesti jos se mahdollistaisi auton siirron ilman lusävaurioita.
Uudempaa Audin a6 mallia olen katsellutkin mutta seuraava mielekäs vaihtoehto olisi - 09 tai uudempi 2.0 commonrail koneella.
Ne on ihan liian kalliita vielä monta vuotta.
Muuten se olisi tietty järkevä vaihtoehto jonka kanssa tuskin tulisi ylipääsemättömiä ongelmia.
Mutta Mersu on ihan hieno iso auto ja uuden oppiminen on kiinnostavaa.
Nyt olis vaan kiire saada alkutiedot ettei tekisi 7han järkyttävän huonoa hankitaa.
Vanha auto on aina huono hankinta.
Kun saan auton kotiin niin ei ole enää mitään hätää ja sitä voi tutkia ja laitella rauhassa. On myös paljon helpompi etsiä tietoa kun on se auto johon etsii tietoa.
Voi Googlettaa osanumeroita jne.
Kosteus on varmaan suutin syy ilmajousituksen ongelmiin. Laittaisin ehkä järjestelmään suuremman inline moisture filtterin. Läpinäkyvä suodatin joka vaihtaa väriä kosteuden vaikutuksesta. Tietäisi paremmin mikä järjestelmän tilanne on.
Autossa on varmaan kymmeniä pikkuvikoja jotka ei estä ajamista tai katsastusta ja sellaisia voi sit ajankulukseen fiksailla.
Ruoste olisi vähemmän mieluisaa fiksattavaa.
Mitkä kriittiset paikat ruostuu ensin?
Onko taka apurunko sellainen?
Jos nyt muistetaan että puhutaan mielipiteistä.
Miksi erilaisia mielipiteitä on niin vaikea hyväksyä?
Miksi otetaan henkilökohtaisesti jos joku muu tekee jotain mitä itse ei tekisi?
Mulla ei ole tunteita autoja kohtaan niin en ymmärrä. Voit vaikka ostaa uuden Audin ja ajaa sen mereen niin se ei haittaa mua mitenkään.
Lisäksi kun vastaa kysymykseen niin olisi hyvä miettiä että vastaako se oma viesti ollenkaan kysymykseen vai onko se pelkästään asiaan liittymätöntä öyhötystä.
Kun yrittää etsiä tietoa keskusteluista niin löytää sivukaupalla kaikkea muuta kuin vastauksia.
Juu kyllä mä päivitän tänne juttua mielelläni.
Odotan vastoinkäymisiä ja täältä niihin tietenkin saa tukea, neuvoja ja ymmärrystä.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Kyllä niitä mielipiteitä saa ja pitää olla, tuntuu vaan että on nyt pakko päästä ropaamaan ja pelle peloton linjalla vetää auto ajo kuntoon. Täällä sitten kerrotaan mikä olisi järkevää ja jopa edullisempaa kuin että rakentaa olemassa olevat systeemit uudelleen erilaisiksi ja silti vielä pähkäillään miten sen saisi mahdollisimman vaikeasti tehtyä.
Ilmaperän haukuit huonoksi, vaikka se todellisuudessa on hyvinkin kestävä järjestelmä huollettuna. Perään kirjoittelet että ei herätä luottamusta jos vian hakuun tarvitsee staria, sekin jo kerrottiin minkä takia se star pitää olla ( siis sen takia että ei mistää oikein tule mitään ilman sitä). Toki muutaman kympin testerillä voi hakata päätään seinään ja osanvaihto rumban jäljiltä saada auton toimimaan, ehkä. Halpis testeri saattaa satunnaisessa käytössä mennä jos sulla on ehjä auto ja siihen tulee yksittäinen vika, tonnin 211ssa yleensä niin paljon kaikkea että halpis testeri hyödytön väline.
Eikö se 150km päästä olisi muutenkin järkevintä vuokrata traileri ja tuoda sillä kotia ? , sen sijaan että lataa auton täyteen kaikenmaailman työkaluja että voi vippas konsteilla saada auton ehkä ajettua ehjänä pihalle.
Takakelkka ei ruostu koska alumiinia. Muutenhan niistä halvoista menee rei-iksi asti : etupäästä poikittainen etupalkki, etu iskarin takaa, takaluukku, takakaaret. Tosi huonoissa sitten aivan kaikki, mikä voi tonnin autossa olla mahdollista.
Ilmaperän haukuit huonoksi, vaikka se todellisuudessa on hyvinkin kestävä järjestelmä huollettuna. Perään kirjoittelet että ei herätä luottamusta jos vian hakuun tarvitsee staria, sekin jo kerrottiin minkä takia se star pitää olla ( siis sen takia että ei mistää oikein tule mitään ilman sitä). Toki muutaman kympin testerillä voi hakata päätään seinään ja osanvaihto rumban jäljiltä saada auton toimimaan, ehkä. Halpis testeri saattaa satunnaisessa käytössä mennä jos sulla on ehjä auto ja siihen tulee yksittäinen vika, tonnin 211ssa yleensä niin paljon kaikkea että halpis testeri hyödytön väline.
Eikö se 150km päästä olisi muutenkin järkevintä vuokrata traileri ja tuoda sillä kotia ? , sen sijaan että lataa auton täyteen kaikenmaailman työkaluja että voi vippas konsteilla saada auton ehkä ajettua ehjänä pihalle.
Takakelkka ei ruostu koska alumiinia. Muutenhan niistä halvoista menee rei-iksi asti : etupäästä poikittainen etupalkki, etu iskarin takaa, takaluukku, takakaaret. Tosi huonoissa sitten aivan kaikki, mikä voi tonnin autossa olla mahdollista.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Ilmeisesti yhdelläkään asiantuntialla ei ole rautajousia farkussa.
Mutta tieto on silti vankkumaton.
Anyway siitä on turha jankata enempää, laitan jouset jos huvittaa. Muut tekee mitä ne osaa ja minä mitä haluan.
Tuosta korkeusanturista vielä.
Rautajousia sedanissakin on se takana ja olisi erikoista jos se tarvii ilmajousitus en ohjainyksikön.
Olettaisin että sillä on eri ohjain vaikka signaalia käyttäisi jousitus ja ksenonit.
Sitä ei ehkä sit ole rautajousilla ja halogeeneillä ollenkaan.
Ilmajousessa on kai yksi venttiili jolla jousi täyttyy ja tyhjenee.
Jos se on jumissa niin jousitus ei toimi.
Talven aikana paineet on voinut karata paisuntasäiliön liitoksista.
Paisuntasäiliön letkuun voisi tehdä liitoksen manuaalista täyttöä varten.
Siten jouduin saisi aina ilmaa jos pussi tai venttiili ei vuoda.
Se lisäisi toimintavarmuutta huomattavasti.
Kuten todettu niin Mersu ei ole osannut valmistaa vikasietoista ilmajousitusta.
Sen voi vielä korjata 20 vuotta myöhemminkin.
Palsta taitaa olla täynnä osien uusioita eikä mitään muutoksia uskalleta tai osata tehdä.
Ei rakentelu ole mitään rakettitiedettä.
Jos jousituksesta saa tehtyä vikasietoisemman niin sen säilyttäminen on perusteltua.
Rauta vs ilma luotettavuudesta ei tarvi edes keskustella. Rauta voittaa aina.
Ei sedaneita olisi kukaan rautajousilla ostanut jos niissä ei olisi e
Mersun vahvuus on moottori, sitä ei kannata lähteä vaihtamaan. Ilmajousitus on listalla viimeisenä, se kannattaa vaihta
Pitää kaik
Mutta tieto on silti vankkumaton.
Anyway siitä on turha jankata enempää, laitan jouset jos huvittaa. Muut tekee mitä ne osaa ja minä mitä haluan.
Tuosta korkeusanturista vielä.
Rautajousia sedanissakin on se takana ja olisi erikoista jos se tarvii ilmajousitus en ohjainyksikön.
Olettaisin että sillä on eri ohjain vaikka signaalia käyttäisi jousitus ja ksenonit.
Sitä ei ehkä sit ole rautajousilla ja halogeeneillä ollenkaan.
Ilmajousessa on kai yksi venttiili jolla jousi täyttyy ja tyhjenee.
Jos se on jumissa niin jousitus ei toimi.
Talven aikana paineet on voinut karata paisuntasäiliön liitoksista.
Paisuntasäiliön letkuun voisi tehdä liitoksen manuaalista täyttöä varten.
Siten jouduin saisi aina ilmaa jos pussi tai venttiili ei vuoda.
Se lisäisi toimintavarmuutta huomattavasti.
Kuten todettu niin Mersu ei ole osannut valmistaa vikasietoista ilmajousitusta.
Sen voi vielä korjata 20 vuotta myöhemminkin.
Palsta taitaa olla täynnä osien uusioita eikä mitään muutoksia uskalleta tai osata tehdä.
Ei rakentelu ole mitään rakettitiedettä.
Jos jousituksesta saa tehtyä vikasietoisemman niin sen säilyttäminen on perusteltua.
Rauta vs ilma luotettavuudesta ei tarvi edes keskustella. Rauta voittaa aina.
Ei sedaneita olisi kukaan rautajousilla ostanut jos niissä ei olisi e
Mersun vahvuus on moottori, sitä ei kannata lähteä vaihtamaan. Ilmajousitus on listalla viimeisenä, se kannattaa vaihta
Pitää kaik
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Editori tökkii..
Pitää alkaa perehtyä siihen stariin.
Jos Mersu osoittautuu hyväksi käyttöautoksi niin voisin myöhemmin hankkia paremman facelift version.
Silloin stariin hankkiminenkin olisi perusteltua.
Hankintoihin ja opiskeluun menee kuitenkin aikaa ja alkuun olisi hyvä päästä helpommin.
Trailerin, vetoauton ja kuljettajan vuokra ei varmaan olisi mielekästä. Auto on paikalleen ajettu, nyt se ajetaan siitä eteenpäin.
Tuo pussien manuaalinen täyttö voisi olla helpoimpia vaihtoehtoja.
Nyt mulla on pari vaihtoehtoa miten homma voisi edetä.
Loput selviää sitten paikanpäällä.
Pitää alkaa perehtyä siihen stariin.
Jos Mersu osoittautuu hyväksi käyttöautoksi niin voisin myöhemmin hankkia paremman facelift version.
Silloin stariin hankkiminenkin olisi perusteltua.
Hankintoihin ja opiskeluun menee kuitenkin aikaa ja alkuun olisi hyvä päästä helpommin.
Trailerin, vetoauton ja kuljettajan vuokra ei varmaan olisi mielekästä. Auto on paikalleen ajettu, nyt se ajetaan siitä eteenpäin.
Tuo pussien manuaalinen täyttö voisi olla helpoimpia vaihtoehtoja.
Nyt mulla on pari vaihtoehtoa miten homma voisi edetä.
Loput selviää sitten paikanpäällä.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Se on hyvä lähtökohta, että saa täältä ilmaiseksi parhaat saatavilla olevat harrastajien ja ammattilaisten kokemukset ja neuvot, sen jälkeen haukkuu heidät kaikki ja tekee päinvastoin, miten on neuvottu ja opetettu.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Jaaha vai teet mitä haluat ja muut mitä osaa, onnea valitsemallasi polulla.
Yleisesti asiasta mitään tietämättä tai mistään mitään ymmärtämättä voin valistaa sen verran että laita rautajouset ja käy leimalla pyytämässä muutoskatsastusta.
Hieno asenne tulla uutena foorumille ja uuteen merkkiin, aloittaa aukomalla päätä kaikille.
Pääsit paskanimimerkkien joukkoon välittömästi.
Yleisesti asiasta mitään tietämättä tai mistään mitään ymmärtämättä voin valistaa sen verran että laita rautajouset ja käy leimalla pyytämässä muutoskatsastusta.
Hieno asenne tulla uutena foorumille ja uuteen merkkiin, aloittaa aukomalla päätä kaikille.
Pääsit paskanimimerkkien joukkoon välittömästi.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Tässä olet hyvinkin oikeassa, ei varmasti ole.
Ilmaperässä ei ole paisunta säilötä josta voisi ilma karata joten ei ole siinä paikkaa mistä täyttää
Ota huomioon se että jos pussit on rikki niin ei niitä voi millään tavalla täyttää
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Ei, ei ole tullut mieleenkään omaan S211 asentaa kun on koeajanut rautajousille muutettuja / vastaillut omistajien kysymyksiin mitä maksaisi muutos takaisin alkuperäiseen.Ilmeisesti yhdelläkään asiantuntialla ei ole rautajousia farkussa.
Tuo muutostyö tarvitsee juuri sen haluamisen, osaamista ei minkään vertaa. Aivan nappiin ajateltu !...laitan jouset jos huvittaa. Muut tekee mitä ne osaa ja minä mitä haluan
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Ilmajousifarkkuja noista allekirjoituksen autoista ollut mulla kolme. Työajoa ajettu, kärri perässä. Käytettynä kaikki ostin, reippaasti yli 300tkm oli kaikissa myydessä. Yksi ilmapussi piti vaihtaa s211, muihin s212 ei mitään. En pitäisi huonoina noita oman kokemuksen perusteella.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Niin, kukaan ei ole tainnut kuullakaan rautajousen katkeamisestaS 420 L kirjoitti: ↑Ti 18.04.2023 19:22 Ilmajousifarkkuja noista allekirjoituksen autoista ollut mulla kolme. Työajoa ajettu, kärri perässä. Käytettynä kaikki ostin, reippaasti yli 300tkm oli kaikissa myydessä. Yksi ilmapussi piti vaihtaa s211, muihin s212 ei mitään. En pitäisi huonoina noita oman kokemuksen perusteella.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Omasssakin S212:sessa kaikki ilmajousituksen osat alkuperäisiä ja toimii. 300tkm mittarissa. Etujousi meni juuri poikki
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Niin tosiaan, rautajousia vuosien mittaan mullakin katkennut lukemattomia. Ilmeisesti se on niin normaalia ja hyväksyttävää ettei kukaan jaksa valittaa edes...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
S211 rautajousimuutossarjaan ei taida saada uusia jousia pelkältään mistään, nimimerkillä perä maassa. Ilmapusseilla se nousisi ylös jos kääntäisi auton tulille :p
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Mitä, eikö mersu teekään vikasietoisia rautajousia? Paska auto.
Niin, omassa möllissä vaihdettiin justiin taakse molemmat. Toinen poikki, eikä leimaa. Vaihdatin molemmat ja korjaamon kommentti oli, että se toinenkin olis katkennut ihan kohta.
Niin, omassa möllissä vaihdettiin justiin taakse molemmat. Toinen poikki, eikä leimaa. Vaihdatin molemmat ja korjaamon kommentti oli, että se toinenkin olis katkennut ihan kohta.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Ei muutossarjaa kannata laittaa vaan Sedanin varret ja jouset. Jousia saa alkaen 35€ kpl ja eri mittoja ja vahvuuksia. Hyvä että mittoja ilmoitetaan.
Rautajouset katkeaminen ei yleensä pysäytä matkantekoa. Ja se maksaa n 50€ vs vastaava Ilmajousitus 400€
Juttuni koskee tietenkin vain äärimmäistä budjetti romua, sen kai jokainen ymmärsi jo?
Tosiaan pelkissä takailmajousissa ei ole paisuntasäiliöä. Hyvä huomio myös ettei osta väärää jousta.
Kävin katsomassa auton.
Pohja on aikas pahasti ruosteessa, helmat voi olla aivan mädät
Kone käy nätisti, ketju ei kuulu eikä suuttimissa ole vuotojälkiä. 2 massa on äänetön ja ainakin ykkönen ja Pakki ja kytkin toimii.
Maavaraa tyhjillä jousilla jää varmaan 5cm ja se on vähän.
Bilstein maksaa tiskillä 430€ ja molemmat olisi hyvä uusia jos siihen lähtee.
Sedanin raudat saisi alle n 200€ uusilla jousilla.
Varsia saa tarjota Pirkanmaalta.
Vaihtoehdoiksi jää raudat tai kiinan Pussit.
Pussin vaihto on helpompi joten taidan tilata ebaystä sellaisen.
Valot oli halogeenit joten vaihto rautoihin pitäisi tosiaan onnistua lapseltakin, ehkä myös minulta.
Sedanin perässä on täyteen kuomattuna enemmän painoa kuin tyhjällä farkulla. Sedan takseissa on ollut myös kuormajousia. Ihan turhaa kitinää ettei rautajouset toimi. 100% asennekysymys.
Kuskin penkki on huono, sopiiko muista malleista penkki tilalle?
211 korin penkkejä on huonosti tarjolla.
Penkin voisi kai riisua ja pukea uudet vaatteet päälle, toppauksia saa alle satasella mutta Penkin muovitkin on aivan päreinä.
Egr siinä aiheuttaa vika tilaa.
Kuka ja millä hintaa voisi sen ohjelmoida pois käytöstä.
Itse en vielä ehdi perehtyä ohjelmointiin, tietoa on tuskaisen hidasta löytää.
Kun ensin saisi tietoa mikä työkalu siihen kannattaisi hankkia.
Vaihtoehtoja on kaiketi kymmeniä.
W211 kori ja sisusta miellyttää silmää, muotoilu on kestänyt aikaa hyvin.
Ilmastoinnin kompura ei pyöri, oliko noissa kytkimen kiila mahdollinen heikko lenkki?
Maski on rikki ja facelift keula tekisi tuoreemman ulkonäön. Pelkkä pohjamaalattu puskuri ei olisi kallis mutta onko sille omat tukiraudat jotka tarvitaan?
Niistä ei löytynyt tietoa.
En tarvisi sumuvaloja joten aukkoihin voisi laittaa kanaverkkoa koristeeksi.
Pysäköintitutkaakaan ei tainnut olla vaivana.
Tällä hetkellä optimistinen arvio on että leimattuna siitä tulisi 2 tonnin auto. Ei se vielä mahdoton hinta olisi.
Rautajouset katkeaminen ei yleensä pysäytä matkantekoa. Ja se maksaa n 50€ vs vastaava Ilmajousitus 400€
Juttuni koskee tietenkin vain äärimmäistä budjetti romua, sen kai jokainen ymmärsi jo?
Tosiaan pelkissä takailmajousissa ei ole paisuntasäiliöä. Hyvä huomio myös ettei osta väärää jousta.
Kävin katsomassa auton.
Pohja on aikas pahasti ruosteessa, helmat voi olla aivan mädät
Kone käy nätisti, ketju ei kuulu eikä suuttimissa ole vuotojälkiä. 2 massa on äänetön ja ainakin ykkönen ja Pakki ja kytkin toimii.
Maavaraa tyhjillä jousilla jää varmaan 5cm ja se on vähän.
Bilstein maksaa tiskillä 430€ ja molemmat olisi hyvä uusia jos siihen lähtee.
Sedanin raudat saisi alle n 200€ uusilla jousilla.
Varsia saa tarjota Pirkanmaalta.
Vaihtoehdoiksi jää raudat tai kiinan Pussit.
Pussin vaihto on helpompi joten taidan tilata ebaystä sellaisen.
Valot oli halogeenit joten vaihto rautoihin pitäisi tosiaan onnistua lapseltakin, ehkä myös minulta.
Sedanin perässä on täyteen kuomattuna enemmän painoa kuin tyhjällä farkulla. Sedan takseissa on ollut myös kuormajousia. Ihan turhaa kitinää ettei rautajouset toimi. 100% asennekysymys.
Kuskin penkki on huono, sopiiko muista malleista penkki tilalle?
211 korin penkkejä on huonosti tarjolla.
Penkin voisi kai riisua ja pukea uudet vaatteet päälle, toppauksia saa alle satasella mutta Penkin muovitkin on aivan päreinä.
Egr siinä aiheuttaa vika tilaa.
Kuka ja millä hintaa voisi sen ohjelmoida pois käytöstä.
Itse en vielä ehdi perehtyä ohjelmointiin, tietoa on tuskaisen hidasta löytää.
Kun ensin saisi tietoa mikä työkalu siihen kannattaisi hankkia.
Vaihtoehtoja on kaiketi kymmeniä.
W211 kori ja sisusta miellyttää silmää, muotoilu on kestänyt aikaa hyvin.
Ilmastoinnin kompura ei pyöri, oliko noissa kytkimen kiila mahdollinen heikko lenkki?
Maski on rikki ja facelift keula tekisi tuoreemman ulkonäön. Pelkkä pohjamaalattu puskuri ei olisi kallis mutta onko sille omat tukiraudat jotka tarvitaan?
Niistä ei löytynyt tietoa.
En tarvisi sumuvaloja joten aukkoihin voisi laittaa kanaverkkoa koristeeksi.
Pysäköintitutkaakaan ei tainnut olla vaivana.
Tällä hetkellä optimistinen arvio on että leimattuna siitä tulisi 2 tonnin auto. Ei se vielä mahdoton hinta olisi.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Voi vain leima jäädä saamatta niillä rautajousilla.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Pitää käydä kysymästä niistä vielä konttorilta, ainakin maasturin korotukseen suhtautuivat hyvin kun tuli tehtyä paljon omia osia ja kiinnikkeitä alustaan ja akseleihin. Asenne oli että hyvin tehdyn näköistä ja kyllä ne sen kestää mitä tehtaaltakin. Lisäks muutoskatsastus ei ollut pykälien mukaan mahdollinen mutta tunnin pohtimisen jälkeen keksivät mitä siihen otteeseen runoillaan. Leima tuli ja muutokset otteeseen.
Oli kyllä hyvää asiakaspalvelua.
Haluaisin eteen avantgarden jäykemmät jouset.
Eleganceen saa 446mm pitkää 12,2-12,7mm paksua jousta ja avantgardeen 412mm ja 13,25mm paksua jousta.
jousijalat on kai mitoiltaan samat molemmissa, kuinkahan korkealle säätö riittää avantgarden jousilla?
Elegancen normaali korkeus riittää. Säätövaraa näyttää olevan kuitenkin aika paljon.
Oli kyllä hyvää asiakaspalvelua.
Haluaisin eteen avantgarden jäykemmät jouset.
Eleganceen saa 446mm pitkää 12,2-12,7mm paksua jousta ja avantgardeen 412mm ja 13,25mm paksua jousta.
jousijalat on kai mitoiltaan samat molemmissa, kuinkahan korkealle säätö riittää avantgarden jousilla?
Elegancen normaali korkeus riittää. Säätövaraa näyttää olevan kuitenkin aika paljon.
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Ostin ne arnotin jouset kaiken varalle kun hyväkuntoisen setin sai 200€. Mukana tuli tukivarretkin joihin voisi vaihtaa puslat valmiiksi.
Jos hyvin käy niin niitä ei koskaan tarvitse. Nuo vaihtaa alle vaikka parkkipaikalla jos sikseen tulee, kaksi sarjaa käyttänyttä kehui olleensa tyytyväisiä jousiin. Molempien mersut tosin oli mennyt jo purkuun.
Onko kukaan ostanut tarvikepuskuria autodocilta tai muualta?
Facelift puskurin saa satasella keskiritän kanssa.
Onko ne niin surkeita kuin hinta antaa olettaa?
Jos hyvin käy niin niitä ei koskaan tarvitse. Nuo vaihtaa alle vaikka parkkipaikalla jos sikseen tulee, kaksi sarjaa käyttänyttä kehui olleensa tyytyväisiä jousiin. Molempien mersut tosin oli mennyt jo purkuun.
Onko kukaan ostanut tarvikepuskuria autodocilta tai muualta?
Facelift puskurin saa satasella keskiritän kanssa.
Onko ne niin surkeita kuin hinta antaa olettaa?
Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.
Oon ostana AK24:sta Van Wenzelin puskuripintamuovin 2004 Avantgardeen. Tais mennä se touhusatane.. Puskuri oli pohjustettu, joten maalari kävi ruutaamasa värin pintaan. Hyvä tuli ja istui paikoilleen hyvin. Ainoastaan lampunpesurin luukuissa oli jotain pientä veistettävää. Vanhasta puskurista otin kaikki sisuskalut.
Eikä mulla oo mennyt rahaa ilmaperäänkään montaa satasta, vaikka pumppu on huollettu ja pussit uusittu. Laittasin ilmajouset eteenki rautajousien tilalle, jos viittis värkätä nuin vanhan kanssa.
Edit: Öh varsin penkasin vanhan pussitilauksen.. 227€ pari ebaystä.. Puslat olivat pehmeät ja litisä, mutta ilmat pysyy. Noh, vasta 60tkm ajettu niillä..
Eikä mulla oo mennyt rahaa ilmaperäänkään montaa satasta, vaikka pumppu on huollettu ja pussit uusittu. Laittasin ilmajouset eteenki rautajousien tilalle, jos viittis värkätä nuin vanhan kanssa.
Edit: Öh varsin penkasin vanhan pussitilauksen.. 227€ pari ebaystä.. Puslat olivat pehmeät ja litisä, mutta ilmat pysyy. Noh, vasta 60tkm ajettu niillä..