Takakelkan etummaiset puslat on irti. Lähtivät kolmessa osassa molemmat puolet. Varsinkin se keskimmäinen alumiini, jonka läpi pultti menee koriin kiinni, oli molemmin puolin vulkanointi pettänyt. Korikiinnikkeissä on hieman pintaruostetta, jota olen poistanut hiomalla ja hapottamalla. Melkein tekisi mieli pudottaa kelkka alas, mutta sen tietää mitä siitä seuraa


Perämurikan putsasin. Olikin melkoisessa mählässä. Vaihdoin vetarin laippojen poskistefat molemmin puolin, koska öljyisyyttä oli niiden alueella. Etustefa on ihan kuiva.
Poskistefojen vaihto on melko simppeli homma. Öljyt pois perästä ja takakansi irti, jotta pääsee ottamaan akselin lukitusrenkaan irti. Sen jälkeen akselintumppi lähtee ihan vetämällä ulospäin. Akselin kaulalla on soviterinkula jolla aksiaalivälys on sopiva kun lukkorengas on urassaan. Välystä ei saisi olla. Tässä ihan pieni välys tuntui, olkoon noin. Tuo sokka pitäisi vaihtaa uuteen, mutta en osannut sellaista tietenkään ostaa. Sitten vanha tiiviste pois ja uusi tilalle. Ostin Corteco -merkkiset stefat. Niistä oli MB numero viilattu pois, muuten olivat ihan samanlaiset kuin vanhat. Kustantivat n. 17€/kpl. Vanhat stefat eivät näyttäneet mitenkään kärsineiltä. Akselissa huulen kohdalla oli kiillottuma, mutta ei tuntunut sormeen. Hipistelin alueen hienolla santapaperilla varuiksi. Uudet stefat asensin hieman syvemmälle kuin vanhat, jotta huulloksen kohta muuttuu hieman. Itse asiassa stefan pesässä oli olake jota vasten tiivisteet laitoin. Vanhat eivät olleet ihan pohjassa, vaan 1-2mm olkkeesta vajaa. Koska vanhat stefat eivät näyttäneet selkeästi viallisilta, putsasin tietenkin myös huohottimen. Se huopapala olikin ihan öljyn kastelema. Puhdistin pesuaineella ja kuivasin sen paineilmalla.