W164 Jakolaatikko ei kalibroidu. 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722.
W164 Jakolaatikko ei kalibroidu. 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722.
7G vaihteisto heittää vikakoodiksi 0721 vaihteiston lähtevän kierrosluvun signaali y3/8n3 ei ole uskottava verratuna pyörien kierroslukusignaaliin.
Auto on w164.122 vaihteisto käytetty auki n.10tkm sitten.
Oireet tuli kun vaihdoin ilmanputsarit ja tein perusasetukset jotka * käskee tehdä putsarin vaihton yhteydessä, sattumaa? Ajamaan lähtettäessä vaihtoi normaalisti 1-2-3 ei vaihtanut tämän jälkeen isomalle. Ei vaihtanut alaspäin vaikka pysähtyi, turbiini luistaa eikä lukitaudu ollenkaan. Satunnaisesti kun vikakoodit poistaa ja lähtee ajaamaan uudestaan töksäyttää 4 vaihteen sisään ei joka kerta. Tämän jälkeen pysähtyessä ja vaihtaesssa D-->R Ei kytke vaihdetta päälle. Käyttämällä P päällä kytkee taas D/R päälle töksäyttämällä.
* Anturi tietoja seuratessa kun vika tulee päälle yleensä 2 vaihteella, vaihde nyt ja kytkettävä vaihde mittaus arvorupeaa näyttämään "signaalia ei olemassa" Akseleiden kierrosluvut pysyy kokoajan järkevänä ei pompi eikä pätki.
Seurasin ESP puolelta myös abs anturit näyttävät kokoajan oikein, ei pätki.
Tapahtumamuistiin jääneitä koodeja alla kuvissa muilta ohjainlaitteilta. Osanäistä hävisi vikakoodeja nollaillessa ja koeajoa tehdessä hakien vika paikkaa.
Miten kannataisi edetä? En keksi mikä on rikki tai mikä Mölliä riivaa.
Auto on w164.122 vaihteisto käytetty auki n.10tkm sitten.
Oireet tuli kun vaihdoin ilmanputsarit ja tein perusasetukset jotka * käskee tehdä putsarin vaihton yhteydessä, sattumaa? Ajamaan lähtettäessä vaihtoi normaalisti 1-2-3 ei vaihtanut tämän jälkeen isomalle. Ei vaihtanut alaspäin vaikka pysähtyi, turbiini luistaa eikä lukitaudu ollenkaan. Satunnaisesti kun vikakoodit poistaa ja lähtee ajaamaan uudestaan töksäyttää 4 vaihteen sisään ei joka kerta. Tämän jälkeen pysähtyessä ja vaihtaesssa D-->R Ei kytke vaihdetta päälle. Käyttämällä P päällä kytkee taas D/R päälle töksäyttämällä.
* Anturi tietoja seuratessa kun vika tulee päälle yleensä 2 vaihteella, vaihde nyt ja kytkettävä vaihde mittaus arvorupeaa näyttämään "signaalia ei olemassa" Akseleiden kierrosluvut pysyy kokoajan järkevänä ei pompi eikä pätki.
Seurasin ESP puolelta myös abs anturit näyttävät kokoajan oikein, ei pätki.
Tapahtumamuistiin jääneitä koodeja alla kuvissa muilta ohjainlaitteilta. Osanäistä hävisi vikakoodeja nollaillessa ja koeajoa tehdessä hakien vika paikkaa.
Miten kannataisi edetä? En keksi mikä on rikki tai mikä Mölliä riivaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut t.p.k, Pe 14.03.2025 16:57. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Tuleeko kaikki samat viat aina uudeleent.p.k kirjoitti: ↑To 21.01.2021 17:06 7G vaihteisto heittää vikakoodiksi 0721 vaihteiston lähtevän kierrosluvun signaali ei ole uskottava verratuna pyörien kierroslukusignaaliin.
Auto on w164.122 vaihteisto käytetty auki n.10tkm sitten.
Oireet tuli kun vaihdoin ilmanputsarit ja tein perusasetukset jotka * käskee tehdä putsarin vaihton yhteydessä, sattumaa? Ajamaan lähtettäessä vaihtoi normaalisti 1-2-3 ei vaihtanut tämän jälkeen isomalle. Ei vaihtanut alaspäin vaikka pysähtyi, turbiini luistaa eikä lukitaudu ollenkaan. Satunnaisesti kun vikakoodit poistaa ja lähtee ajaamaan uudestaan töksäyttää 4 vaihteen sisään ei joka kerta. Tämän jälkeen pysähtyessä ja vaihtaesssa D-->R Ei kytke vaihdetta päälle. Käyttämällä P päällä kytkee taas D/R päälle töksäyttämällä.
* Anturi tietoja seuratessa kun vika tulee päälle yleensä 2 vaihteella, vaihde nyt ja kytkettävä vaihde mittaus arvorupeaa näyttämään "signaalia ei olemassa" Akseleiden kierrosluvut pysyy kokoajan järkevänä ei pompi eikä pätki.
Seurasin ESP puolelta myös abs anturit näyttävät kokoajan oikein, ei pätki.
EGS2.jpeg
Tapahtumamuistiin jääneitä koodeja alla kuvissa muilta ohjainlaitteilta. Osanäistä hävisi vikakoodeja nollaillessa ja koeajoa tehdessä hakien vika paikkaa.
Miten kannataisi edetä? En keksi mikä on rikki tai mikä Mölliä riivaa.
ISM1.jpeg
ESP1.jpeg
VG1.jpeg
Jos renkaat ja abs anturit/kehät ok ja johtosarjat ok
eikä laatiko luista niin melko varmasti takimainen anturi "hajalla"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Samat viat toistuu aina uudelleen, ainakin 10 kertaa nollailin koodit ja ajelin pientä lenkkiä seuraten anturi arvoja. Välissä nuo ISM tai VG tapahtumamuistii jäävät koodi ei tule. ESP alla olevat koodit pysyvät kokoajan. Johtosarjoja en ole käsin mitannut/tarkistanut.
Eli takimmainen anturi voi olla rikki vaikka näyttää ehyttä.
Laatikko ei luistanut tai oireillut aikasemmin, vika tuli kuin tyhjästä. Nyt vikatulee päälle heti ajamaan lähdettäessä, ekassa kiihdytyksessä. Turbiini ei lukitu vian päällä ollessa, eli luistaa? Yhden vähän pitemmän lenkin heitin, nopeasti nostaa laatikon lämmöt 90-95 asteeseen kun ajaa n.70kmh 4 vaihteella, johtuunee siitä kun turbiini luistaa koko ajan?
Eli takimmainen anturi voi olla rikki vaikka näyttää ehyttä.
Laatikko ei luistanut tai oireillut aikasemmin, vika tuli kuin tyhjästä. Nyt vikatulee päälle heti ajamaan lähdettäessä, ekassa kiihdytyksessä. Turbiini ei lukitu vian päällä ollessa, eli luistaa? Yhden vähän pitemmän lenkin heitin, nopeasti nostaa laatikon lämmöt 90-95 asteeseen kun ajaa n.70kmh 4 vaihteella, johtuunee siitä kun turbiini luistaa koko ajan?
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Vika alkaa kallistua vaihdelaatikon johdinlevyn suuntaan. Autoon on vaihdettu tehdasuusi johdinlevy merkkiliikeessä 10.10.2016 316tkm, nyt 415tkm mittarissa aika joutuin meni.
Tässä nyt pähkäillyt korjauttaako vanha ohjainkortti vai ostaa uusi. Korjauksia tekee ainakin Elehuolto, Sercap tai ulkomainen Softelectronic. Ymmärtääkseni korjattuun levyyn ei tarvitse ohjelmointia kun taas uuteen levyyn tarvitsee ohjelmointin tehdä online starilla.
Tässä nyt pähkäillyt korjauttaako vanha ohjainkortti vai ostaa uusi. Korjauksia tekee ainakin Elehuolto, Sercap tai ulkomainen Softelectronic. Ymmärtääkseni korjattuun levyyn ei tarvitse ohjelmointia kun taas uuteen levyyn tarvitsee ohjelmointin tehdä online starilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
"vaihteisto heittää vikakoodiksi 0721 vaihteiston lähtevän kierrosluvun signaali y3/8n3 ei ole uskottava verratuna pyörien kierroslukusignaaliin."t.p.k kirjoitti: ↑To 21.01.2021 18:26 Samat viat toistuu aina uudelleen, ainakin 10 kertaa nollailin koodit ja ajelin pientä lenkkiä seuraten anturi arvoja. Välissä nuo ISM tai VG tapahtumamuistii jäävät koodi ei tule. ESP alla olevat koodit pysyvät kokoajan. Johtosarjoja en ole käsin mitannut/tarkistanut.
Eli takimmainen anturi voi olla rikki vaikka näyttää ehyttä.
Laatikko ei luistanut tai oireillut aikasemmin, vika tuli kuin tyhjästä. Nyt vikatulee päälle heti ajamaan lähdettäessä, ekassa kiihdytyksessä. Turbiini ei lukitu vian päällä ollessa, eli luistaa? Yhden vähän pitemmän lenkin heitin, nopeasti nostaa laatikon lämmöt 90-95 asteeseen kun ajaa n.70kmh 4 vaihteella, johtuunee siitä kun turbiini luistaa koko ajan?
tuo viittaa siihen anturi/johdinlevyvikaan toki voisi olla myös vika siinä kehässä mitä anturi lukee,
mutta jos se eikä mitään muutakaan laatiko vikaa tule ja abs/esp juttuja tulee niin kannatta tutkia ne ensin ja myös johdot
ainkin sercap korjailee vanhoja niin että on bolt on
kannatta sieltä kysyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Sain käytettyä ohjainlaitteen Sercapilla vaihtoivat anturit Y3/8n1 Y3/8n2 ja Y3/8n3. Auton kasaus ja öljyt sisään.
Positiivisesti lähti homma käyntiin koeajolla vaihteisto tuntui pelaavan normaalisti rauhallisessa ajossa vaihtoi pykälän 7.vaihteelle asti, mutta kovassa kiihdytyksessä veto katkesi kierrokset laskivat n.4000 -->n3000-2700 vetopaulutui takasin ja tapahtui aika raju nykäisy. Testeri ei ollut autossa kiinni ensimäisellä koeajohetkellä.
* Kiinni autoon ja ihmetelemään. EGSssän alta löytyi parivikakoodia 0722 ,0894 Poistelin vikakoodit ja uudelle koeajoille. Vikakoodi 0722 Toistuu, välissä tulee heti käynnistäessä välissä ei. Käyttätyminen pysyy samana pelaa rauhallisessa ajossa mutta rajussa kiihdyksessä veto katkeaa. Vikakoodi tulee samasta anturista(Y3/8n3) kuin aikasempi vikakoodi. Anturitieto näyttää oikein mittausaurvoista seurattuna. Mitähän sitä tälle nyt keksis.
* Ohjeistaa lukemaan ohjainlaitteen tiedot ja määrittämään sen uudelleen, tähän hommaan mahtaaloppua käedet ja kielitaito.
Positiivisesti lähti homma käyntiin koeajolla vaihteisto tuntui pelaavan normaalisti rauhallisessa ajossa vaihtoi pykälän 7.vaihteelle asti, mutta kovassa kiihdytyksessä veto katkesi kierrokset laskivat n.4000 -->n3000-2700 vetopaulutui takasin ja tapahtui aika raju nykäisy. Testeri ei ollut autossa kiinni ensimäisellä koeajohetkellä.
* Kiinni autoon ja ihmetelemään. EGSssän alta löytyi parivikakoodia 0722 ,0894 Poistelin vikakoodit ja uudelle koeajoille. Vikakoodi 0722 Toistuu, välissä tulee heti käynnistäessä välissä ei. Käyttätyminen pysyy samana pelaa rauhallisessa ajossa mutta rajussa kiihdyksessä veto katkeaa. Vikakoodi tulee samasta anturista(Y3/8n3) kuin aikasempi vikakoodi. Anturitieto näyttää oikein mittausaurvoista seurattuna. Mitähän sitä tälle nyt keksis.
* Ohjeistaa lukemaan ohjainlaitteen tiedot ja määrittämään sen uudelleen, tähän hommaan mahtaaloppua käedet ja kielitaito.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut t.p.k, Ma 22.03.2021 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Kuormittaessa joku koneen anturi antaa hieman väärin ja siinä sekoaa. Konehuoneen puolelta anturit seurattu? Eli tuskin vaihteiston vika, luulen näin.
Eli tekemään sitä ilmanputsarivaihtoa uudestaan. Siellä liitin, anturi huonosti. Siirretty johtonippua joka hankautunut?
Eli tekemään sitä ilmanputsarivaihtoa uudestaan. Siellä liitin, anturi huonosti. Siirretty johtonippua joka hankautunut?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: 7G -vaihteisto
Anteeksi kysymys ei varmaan kuulu tähän ketjuun. Mutta asia koskee sellaista että minulla jätti 2 vaihteen päälle ja ainakin käyttää r tai d niin nytkähtää koko auto. Tiedossa oli jo johdin vika mutta auton sammuttamalla laatikko pelasi normaalisti. Missä vika? Turbiini vai nyt tosi vikatilassa laatikko. Kiitos jo vastauksista
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto
Kun tekee noin on laatiko vikatilassa (tuo nytkähdys ja muukin kuvailun mukainen toiminta on normalia silloin) siihen riittää syyksi vaikka johdin levyvikaPike1986 kirjoitti: ↑Ti 23.02.2021 20:07 Anteeksi kysymys ei varmaan kuulu tähän ketjuun. Mutta asia koskee sellaista että minulla jätti 2 vaihteen päälle ja ainakin käyttää r tai d niin nytkähtää koko auto. Tiedossa oli jo johdin vika mutta auton sammuttamalla laatikko pelasi normaalisti. Missä vika? Turbiini vai nyt tosi vikatilassa laatikko. Kiitos jo vastauksista
alkuun nolauttuu jokusen kerran kun sammuttaa mutta lopulata jää pysyväksi kunnens nollaus *:rilla
sitten taas hetken menee ja sama lopulta sitten ei auta mikään muu kuin korajus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Juuh tuo johdinlevy vika on ollut tiedossa ja tarkoitus laittaa mut kokeillaan jos nollaa ja kestää vähän aikaa kun vapaat alkaa niin kerkee perehtyä asiaan kiitos vastauksesta
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721
Johdinlevy kävi toisen kerran Sercapilla vaihtoivat uudestaan Y3/8n3 anturin. Sercapin mukaan johdin levy on kunnossa. Auto kasaan taas uusilla pulteilla ja hiluilla. Ei kummenut, veto katkeaa kovassa kiihdytyksessä. Vikakoodi 0722. Vikakoodi tulee aktiiviseksi melkein heti kun auto liikkuu vauhtia pitää olla n.5-10kmh
Alkuperäinen vikakoodi oli 0721 ennen kuin johdinlevy lähti korjaukseen. Molempien korjauksien jälkeen vikakoodi on ollut 0722. Oireet ja vikakoodit viittavat edelleen johdinlevyyn.
Sain tuttavan kautta johdinlevylle erin korjaajan, epäili edeleen vian olevan anturin(Y3/8n3) asennuksessa.
Alkuperäinen vikakoodi oli 0721 ennen kuin johdinlevy lähti korjaukseen. Molempien korjauksien jälkeen vikakoodi on ollut 0722. Oireet ja vikakoodit viittavat edelleen johdinlevyyn.
Sain tuttavan kautta johdinlevylle erin korjaajan, epäili edeleen vian olevan anturin(Y3/8n3) asennuksessa.
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Ohjainalaite kävi hoidossa kolmannen kerran. Y3/8n3 anturi vaihdettiin alkuperäistä vastaavaan, kuvassa vasemmalla. Sercapilla asennettu anturi kuvassa oikealla jatkettu johdoilla. Näitä antureita käytetään Y3/8n1 ja Y3/8n2 paikoissa, tällä menetelmällä korjattu kymmenia levyjä kuulemma.
Vikakoodien nollaus ja heti anturitietoja seuraamaan, kierrosluvut kohta auki D päälle tyhjäkäynnillä rullaamaan eteenpäin. Lähtevän akselin kierrosluku (Y3/8n3) näyttää nollaa. Vauhtia nosteassa anturitieto tulee näkyviin pysähdys ja uudestaan rullaamaan tyhjäkäynnillä anturitieto näkyy nyt heti. Vikakoodi 0722 on olemassa.
Jännä juttu miksi tuo anturitieto ei näyttänyt nollaa aikaisemmin kun ohjainlaite oli käynyt sercapilla. Olin juuri samalla menetelmällä sillonkin anturi tietoja seurannut.
Alkuperäistä vikakoodia ei saatu missää vaiheessa takaisin, onko ohjainlaite voinut särkyä anturinvaihdossa?
Yhteenvetona näyttää siltä että ohjainlaite/johdinlevy rikki. Mistä uusi? Bald.de ei myy enään,Daimler kieltää osan myynin ja lähetyksen. Suomesta osan saa enään vain valuutetusta merkkihuollosta. Wetteri n.2200€
Käytettyä ehjää voi tarjota myös, pitää olla VGS3.
Auto kasaan kolmannen kerran uusilla osilla ja testille. Anturitietojen seurausta tyhjäkäynnillä autorullaa kaikki ok ei vikakoodeja, nostetaan vauhtia kaikki edelleen ok, sitten yksi reippaampi kiihdytys ja vetokatkeaa vikakoodi 0722. Vikakoodien nollaus ja tyhjäkäynnillä rullausta vikakoodi tulee nyt heti, aivan kunten aikaisemminkin sama kaava toistuu..Vikakoodien nollaus ja heti anturitietoja seuraamaan, kierrosluvut kohta auki D päälle tyhjäkäynnillä rullaamaan eteenpäin. Lähtevän akselin kierrosluku (Y3/8n3) näyttää nollaa. Vauhtia nosteassa anturitieto tulee näkyviin pysähdys ja uudestaan rullaamaan tyhjäkäynnillä anturitieto näkyy nyt heti. Vikakoodi 0722 on olemassa.
Jännä juttu miksi tuo anturitieto ei näyttänyt nollaa aikaisemmin kun ohjainlaite oli käynyt sercapilla. Olin juuri samalla menetelmällä sillonkin anturi tietoja seurannut.
Alkuperäistä vikakoodia ei saatu missää vaiheessa takaisin, onko ohjainlaite voinut särkyä anturinvaihdossa?
Yhteenvetona näyttää siltä että ohjainlaite/johdinlevy rikki. Mistä uusi? Bald.de ei myy enään,Daimler kieltää osan myynin ja lähetyksen. Suomesta osan saa enään vain valuutetusta merkkihuollosta. Wetteri n.2200€
Käytettyä ehjää voi tarjota myös, pitää olla VGS3.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Tarkistitko myös anturien vastakehät,t.p.k kirjoitti: ↑Ma 22.03.2021 15:07 Ohjainalaite kävi hoidossa kolmannen kerran. Y3/8n3 anturi vaihdettiin alkuperäistä vastaavaan, kuvassa vasemmalla. Sercapilla asennettu anturi kuvassa oikealla jatkettu johdoilla. Näitä antureita käytetään Y3/8n1 ja Y3/8n2 paikoissa, tällä menetelmällä korjattu kymmenia levyjä kuulemma.
7Ganturi.jpeg
Auto kasaan kolmannen kerran uusilla osilla ja testille. Anturitietojen seurausta tyhjäkäynnillä autorullaa kaikki ok ei vikakoodeja, nostetaan vauhtia kaikki edelleen ok, sitten yksi reippaampi kiihdytys ja vetokatkeaa vikakoodi 0722. Vikakoodien nollaus ja tyhjäkäynnillä rullausta vikakoodi tulee nyt heti, aivan kunten aikaisemminkin sama kaava toistuu..
Vikakoodien nollaus ja heti anturitietoja seuraamaan, kierrosluvut kohta auki D päälle tyhjäkäynnillä rullaamaan eteenpäin. Lähtevän akselin kierrosluku (Y3/8n3) näyttää nollaa. Vauhtia nosteassa anturitieto tulee näkyviin pysähdys ja uudestaan rullaamaan tyhjäkäynnillä anturitieto näkyy nyt heti. Vikakoodi 0722 on olemassa.
Jännä juttu miksi tuo anturitieto ei näyttänyt nollaa aikaisemmin kun ohjainlaite oli käynyt sercapilla. Olin juuri samalla menetelmällä sillonkin anturi tietoja seurannut.
Alkuperäistä vikakoodia ei saatu missää vaiheessa takaisin, onko ohjainlaite voinut särkyä anturinvaihdossa?
Yhteenvetona näyttää siltä että ohjainlaite/johdinlevy rikki. Mistä uusi? Bald.de ei myy enään,Daimler kieltää osan myynin ja lähetyksen. Suomesta osan saa enään vain valuutetusta merkkihuollosta. Wetteri n.2200€
Käytettyä ehjää voi tarjota myös, pitää olla VGS3.
jos saksan kautpat ei myy niin koita jotain ex neukkumaitta, puola, romania
niitä ei tunnetusti kiinosta mitä joku muu sanelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Tarkistettu myös vaihdelaatikon päästä mekaaninen puoli josta anturi Y3/8n3 lukee tietoa. Ei mitään erikoista näkyvissä eikä heilu tai tms. Öljyn seassa ei ole tullut mitää ylimääräistä tai normaalista poikkeavaa.
Kaikki tuntuu mekaanisesti olevan kunnossa. Vian päällä ollessa autolla voi ajaa ja kiihdyttää aina 7. vaihteelle asti, vaihtaa myös alapäin sievästi. Ripeässä kiihdytyksessä vika tulee esiin.
Kaikki tuntuu mekaanisesti olevan kunnossa. Vian päällä ollessa autolla voi ajaa ja kiihdyttää aina 7. vaihteelle asti, vaihtaa myös alapäin sievästi. Ripeässä kiihdytyksessä vika tulee esiin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Tuntuuko vaihto siihen asti kuitenkin normaaliltat.p.k kirjoitti: ↑Ma 22.03.2021 16:09 Tarkistettu myös vaihdelaatikon päästä mekaaninen puoli josta anturi Y3/8n3 lukee tietoa. Ei mitään erikoista näkyvissä eikä heilu tai tms. Öljyn seassa ei ole tullut mitää ylimääräistä tai normaalista poikkeavaa.
Kaikki tuntuu mekaanisesti olevan kunnossa. Vian päällä ollessa autolla voi ajaa ja kiihdyttää aina 7. vaihteelle asti, vaihtaa myös alapäin sievästi. Ripeässä kiihdytyksessä vika tulee esiin.
onko öljy ollut alausta asti normalia ei mitenkään erityisen likaista haisevaa tms
E: missän muissa nopeus tiedosa koskkan mitään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Tuntuu vaihdot normaalilta. Öljyt ollu alusta asti normaalia ei likaa, palaneen hajua tai muutakaan erikoista, ei merkkejä siitä että laatikko olisi luistanut. Ennen kuin vika tulipäälle esimäisen kerran on vedetty kärryä ja vaihteistossa ei haivaittu mitään poikkeavaa toimintaa.
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
* johdinlevy vaihdettu 316 tkm
* vaihteisto "auki" 405 tkm
* vika päällä 415 tkm
Vaikka suuri kiusaus olisi etsiä vikaa jo muualta, mitä sille laatikolle tarkkaan ottaen tehtiin 405 tkm:ssa ?
* vaihteisto "auki" 405 tkm
* vika päällä 415 tkm
Vaikka suuri kiusaus olisi etsiä vikaa jo muualta, mitä sille laatikolle tarkkaan ottaen tehtiin 405 tkm:ssa ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Paljon on mietitty ja pähkäilty että voiko vika olla mekaaninen tai muualla. Isommin ei ole lähdetty vielä purkamaan, halvempihan se käytetty laatikko on vaihtaa kuin uusijohdinlevy
Laatikko käytettii auki kun jakolaatikon ja vaihdelaatikon välinen booriholkki oli kulunut ja syönyt boorit ulostulo akselista(keskiplaneetta) punaisella ympyröity osa.Video

Laatikko käytettii auki kun jakolaatikon ja vaihdelaatikon välinen booriholkki oli kulunut ja syönyt boorit ulostulo akselista(keskiplaneetta) punaisella ympyröity osa.Video
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722
Aikaa on kulunut taas hyvä tovi.. Autoon vaihdettiin käytetty uusi johdinlevy, alkuperäine vikakoodi tuli taikaisin ja alkuperäiset oireet.
Tapahtuma muisteihin jäi jotain jälkiä autoa testailessa, virtoja päälle/pois/käyntiin ja vikakoodien nollausta.
Aloituksessa jäi mainitsematta autossa on vikakoodi jakolaatikossa ollut pitempään. Tuli vaihteisto/jakolaatikko remontin jälkeen. Auton käyttytymiseen vaihteiston toimintaa tai muuhunkaan se ei ole vaikuttanut. Nyt ruvennut miettimään että voiko asialla olla jokin yhteys.
Jakolaatikko ei siis kaliproidu. Kuvassa vikakoodit, näitä kahta herjailee. Hyvin harvon tulevat näkyviin yhtä aikaa, satunnaisesti toinen koodi aina näkyvissä. Absoluutti tunnistin vaihdettu ja johdot mitattu jakolaatikon ohjainlaitteelle. Jakolaatikon ohjauksista Starilla voi ohjata hidasta ja nopeaa puolta päälle. Se toimii normaalisti, myös mittaristoon syttyy valo kun hidaspuoli on kytketty päälle.
Tässä video mitä jakolaatikkossa tapahtuu kun sen yrittää kalibroida. Kalibrointi ei onnistu, mysteeri miksi hakkaa raja arvoja vasten?
https://www.youtube.com/watch?v=4qFqo3Rhqqs
Tapahtuma muisteihin jäi jotain jälkiä autoa testailessa, virtoja päälle/pois/käyntiin ja vikakoodien nollausta.
Aloituksessa jäi mainitsematta autossa on vikakoodi jakolaatikossa ollut pitempään. Tuli vaihteisto/jakolaatikko remontin jälkeen. Auton käyttytymiseen vaihteiston toimintaa tai muuhunkaan se ei ole vaikuttanut. Nyt ruvennut miettimään että voiko asialla olla jokin yhteys.
Jakolaatikko ei siis kaliproidu. Kuvassa vikakoodit, näitä kahta herjailee. Hyvin harvon tulevat näkyviin yhtä aikaa, satunnaisesti toinen koodi aina näkyvissä. Absoluutti tunnistin vaihdettu ja johdot mitattu jakolaatikon ohjainlaitteelle. Jakolaatikon ohjauksista Starilla voi ohjata hidasta ja nopeaa puolta päälle. Se toimii normaalisti, myös mittaristoon syttyy valo kun hidaspuoli on kytketty päälle.
Tässä video mitä jakolaatikkossa tapahtuu kun sen yrittää kalibroida. Kalibrointi ei onnistu, mysteeri miksi hakkaa raja arvoja vasten?
https://www.youtube.com/watch?v=4qFqo3Rhqqs
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722. 0721 Tuli takaisin
Hyvinkin sattaa olla siitä jakolaatikon häiriöstä johtuvaa,
jos vikaa on jossain päin moottorissa, lattikossa, abs/esp,
systeimeissä niin se usein riitää sotkemaan toiminna ja voi näkyä hyvinkin häiriönä myös systemissä missä sitä ei ole, se että vika ei ole ennen vaikuttanut mihinkään ei taroita sitä että tilaneen pysyy samana varsinkin jos ei ole selvitetty että mistä se vika johtu
jos vikaa on jossain päin moottorissa, lattikossa, abs/esp,
systeimeissä niin se usein riitää sotkemaan toiminna ja voi näkyä hyvinkin häiriönä myös systemissä missä sitä ei ole, se että vika ei ole ennen vaikuttanut mihinkään ei taroita sitä että tilaneen pysyy samana varsinkin jos ei ole selvitetty että mistä se vika johtu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja nyt 0722. 0721 Tuli takaisin
Hei
Löytyikö lopulta vika?
Löytyikö lopulta vika?
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722. Jakolaatikko ei kalibroidu
Paljon on aikaa kulunut ja vika on edelleen. Autolla on ajettu ja ihmetelty vikaa.
Vaihteiston vikakoodi katoaa kun jakolaatikon ohjainlaitteen ottaa irti. Auto toimii tällöin lähes normaalisti, kickdownille jos polkaisee vaihteisto ei aivan tiedä mitä tehdä tökkää rumasti vaihteen päälle. Muuten sivistyneesti ajettaessa lähes normaalit vaihdot, täys kaasuvedossa toimii normaalisti. Voiko tästä vetää johtopäätöksiä että vaihteisto kunnossa?
Ongelmana on jakovaihteisto ei kalibroidu. Herjailee eri vikakoodeja, vaihtuu mielivaltaisesti. Yleisimmät alla. Eivät tule samaan aikaan kaikki.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
2950 Jakovaihteistossa oleva vaihtokytkentämekanismi on rikki
2949 Rakenneosaa N15/7 (jakovaihteiston ohjainlaite) ei ole kalibroitu pitkittäislukkoa varten.
Tehtyä/kokeiltu jakolaatikolle
Uusisähkömoottori(tarvike), uusi absoluuttinen anturi(oem)myös liitin/pinnit vaihdettu, käytetty uus ohjainlaite, käytetty keskikonsolin jakovaihteiston käyttöpaneeli. Lukkopaketin kitkalevyt mitattu, uusien levyjen mitoissa.
Jakolaatikolta ohjainlaitteelle oleva johtosarja käytetty pöydällä levällään todettu ehyeksi.
Merkkitesterillä päivitetty ohjainlaite ja kokeiltu kalibroida, orginaali sähköosat olivat tällöin kiinni. Mikään näistä ei muuttanut tilannetta/käytöstä.
Videoita
Kalibrointi
Hidas/nopea alueen ohjaus dassilla
Mittaristoon syttyy valo kun hidas kytkettynä, jos tekee vähän vastoin ohjeita dassilla kytkee hitaan puolen päälle. Sammuttaa auton virrat ja käynnistää. Hidas vaihde on päällä ja lähden ajamaan auto vaihtaa 7 vaihteelle asti. Vaihteisto toimii vaihtaa ylös ja alas. Vaihteiston alla ei ole silloin vikakoodia 0721 tai 0722.
Ideat mitä seuraavaksi on vähänä. Tuntuu ettei jakovaihteistossa ole mekaanista vikaa.
Vaihteiston vikakoodi katoaa kun jakolaatikon ohjainlaitteen ottaa irti. Auto toimii tällöin lähes normaalisti, kickdownille jos polkaisee vaihteisto ei aivan tiedä mitä tehdä tökkää rumasti vaihteen päälle. Muuten sivistyneesti ajettaessa lähes normaalit vaihdot, täys kaasuvedossa toimii normaalisti. Voiko tästä vetää johtopäätöksiä että vaihteisto kunnossa?
Ongelmana on jakovaihteisto ei kalibroidu. Herjailee eri vikakoodeja, vaihtuu mielivaltaisesti. Yleisimmät alla. Eivät tule samaan aikaan kaikki.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
2950 Jakovaihteistossa oleva vaihtokytkentämekanismi on rikki
2949 Rakenneosaa N15/7 (jakovaihteiston ohjainlaite) ei ole kalibroitu pitkittäislukkoa varten.
Tehtyä/kokeiltu jakolaatikolle
Uusisähkömoottori(tarvike), uusi absoluuttinen anturi(oem)myös liitin/pinnit vaihdettu, käytetty uus ohjainlaite, käytetty keskikonsolin jakovaihteiston käyttöpaneeli. Lukkopaketin kitkalevyt mitattu, uusien levyjen mitoissa.
Jakolaatikolta ohjainlaitteelle oleva johtosarja käytetty pöydällä levällään todettu ehyeksi.
Merkkitesterillä päivitetty ohjainlaite ja kokeiltu kalibroida, orginaali sähköosat olivat tällöin kiinni. Mikään näistä ei muuttanut tilannetta/käytöstä.
Videoita
Kalibrointi
Hidas/nopea alueen ohjaus dassilla
Mittaristoon syttyy valo kun hidas kytkettynä, jos tekee vähän vastoin ohjeita dassilla kytkee hitaan puolen päälle. Sammuttaa auton virrat ja käynnistää. Hidas vaihde on päällä ja lähden ajamaan auto vaihtaa 7 vaihteelle asti. Vaihteisto toimii vaihtaa ylös ja alas. Vaihteiston alla ei ole silloin vikakoodia 0721 tai 0722.
Ideat mitä seuraavaksi on vähänä. Tuntuu ettei jakovaihteistossa ole mekaanista vikaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722. Jakolaatikko ei kalibroidu
Tuolla jossain alussa luki että vika tuli laatiko remontin yhteydessä,t.p.k kirjoitti: ↑To 13.03.2025 20:26 Paljon on aikaa kulunut ja vika on edelleen. Autolla on ajettu ja ihmetelty vikaa.
Vaihteiston vikakoodi katoaa kun jakolaatikon ohjainlaitteen ottaa irti. Auto toimii tällöin lähes normaalisti, kickdownille jos polkaisee vaihteisto ei aivan tiedä mitä tehdä tökkää rumasti vaihteen päälle. Muuten sivistyneesti ajettaessa lähes normaalit vaihdot, täys kaasuvedossa toimii normaalisti. Voiko tästä vetää johtopäätöksiä että vaihteisto kunnossa?
Ongelmana on jakovaihteisto ei kalibroidu. Herjailee eri vikakoodeja, vaihtuu mielivaltaisesti. Yleisimmät alla. Eivät tule samaan aikaan kaikki.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
2950 Jakovaihteistossa oleva vaihtokytkentämekanismi on rikki
2949 Rakenneosaa N15/7 (jakovaihteiston ohjainlaite) ei ole kalibroitu pitkittäislukkoa varten.
Tehtyä/kokeiltu jakolaatikolle
Uusisähkömoottori(tarvike), uusi absoluuttinen anturi(oem)myös liitin/pinnit vaihdettu, käytetty uus ohjainlaite, käytetty keskikonsolin jakovaihteiston käyttöpaneeli. Lukkopaketin kitkalevyt mitattu, uusien levyjen mitoissa.
Jakolaatikolta ohjainlaitteelle oleva johtosarja käytetty pöydällä levällään todettu ehyeksi.
Merkkitesterillä päivitetty ohjainlaite ja kokeiltu kalibroida, orginaali sähköosat olivat tällöin kiinni. Mikään näistä ei muuttanut tilannetta/käytöstä.
Videoita
Kalibrointi
Hidas/nopea alueen ohjaus dassilla
Mittaristoon syttyy valo kun hidas kytkettynä, jos tekee vähän vastoin ohjeita dassilla kytkee hitaan puolen päälle. Sammuttaa auton virrat ja käynnistää. Hidas vaihde on päällä ja lähden ajamaan auto vaihtaa 7 vaihteelle asti. Vaihteisto toimii vaihtaa ylös ja alas. Vaihteiston alla ei ole silloin vikakoodia 0721 tai 0722.
Ideat mitä seuraavaksi on vähänä. Tuntuu ettei jakovaihteistossa ole mekaanista vikaa.
mitä silloin korjattin ja mitä oireita oli ?
Mökkillä
'
'
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722. Jakolaatikko ei kalibroidu
Oire oli vaihteen kytkiessä päälle D tai R kuului kolahdus/semmoinen kuin jossain olisi löysää/tyhjää. Jakolaatikon ketjua epäilin venyneeksi, paljastui muuta vähän muutakin. Video alla kun jakolaatikko oli otettu irti.
Vaihteistoon uus akseli, booriholkki, tiivisteitä, pultteja. Jakovaihteistoon uudet laakeri, akseli, ketju. Jakovaihteistoa käytetty auki useampaan kertaan ja todettu ettei ole kasaus virhettä tai muuta mekaanista vikaa.
Jakolaatikko DCD räjäytyskuva
Ensinmäinen oire kun tuo remontti tehtiin oli vikakoodi jakovaiheistolta heti virrat päälle laittessa.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
Suoritin koeajoa ja kaikki tuntu ehyeltä. Yritin kalibroida jakolaatikkoa siinä onnistumatta, vieläkään.
Harvinais laatuinen vika tuntuu olevan. Yksi Ranskalainen kaveri on ottanut yhteyttä saman vian tiimoilta. Ei ole sielläkään vielä ratkennut.
Se mitä jakolaatikon kalibroinnin aikana pitäisi tarkalleen tapahtua ei ole minulla tiedossa. Ymmärtääkseni määrittää hitaan ja nopean alueen raja-arvot. Mitä muuta?
Nopea alue päällä jakolaatikon mittausarvot näyttävät oikein. Sama myös kun hidas on kytkettynä. Mitään arvoa en löydä mikä olisi väärin, tarkasteltuna ajossa ja paikallaan ECU/ESP/TCU/VG. Etsitty vikaa muualtakin, CGW käytetty auki ei näyttänyt koskaan kastuneelta. Pengottu muualtakin löytyykö vettä tai hapettumaa.
Vaihteistoon uus akseli, booriholkki, tiivisteitä, pultteja. Jakovaihteistoon uudet laakeri, akseli, ketju. Jakovaihteistoa käytetty auki useampaan kertaan ja todettu ettei ole kasaus virhettä tai muuta mekaanista vikaa.
Jakolaatikko DCD räjäytyskuva
Ensinmäinen oire kun tuo remontti tehtiin oli vikakoodi jakovaiheistolta heti virrat päälle laittessa.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
Suoritin koeajoa ja kaikki tuntu ehyeltä. Yritin kalibroida jakolaatikkoa siinä onnistumatta, vieläkään.
Harvinais laatuinen vika tuntuu olevan. Yksi Ranskalainen kaveri on ottanut yhteyttä saman vian tiimoilta. Ei ole sielläkään vielä ratkennut.
Se mitä jakolaatikon kalibroinnin aikana pitäisi tarkalleen tapahtua ei ole minulla tiedossa. Ymmärtääkseni määrittää hitaan ja nopean alueen raja-arvot. Mitä muuta?
Nopea alue päällä jakolaatikon mittausarvot näyttävät oikein. Sama myös kun hidas on kytkettynä. Mitään arvoa en löydä mikä olisi väärin, tarkasteltuna ajossa ja paikallaan ECU/ESP/TCU/VG. Etsitty vikaa muualtakin, CGW käytetty auki ei näyttänyt koskaan kastuneelta. Pengottu muualtakin löytyykö vettä tai hapettumaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W164 Jakolaatikko ei kalibroidu. 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722.
No johan on pirullinen vika. Kiinnostaa kovasti sikäli, että itselläni on about sama loota ja off road-paketti GL:ssä. Jos jotain tulisi lootaan tehtyä, niin olisiko tämä edessä?
Vähän laittaa miettimään, koskeako ollenkaan, niin kauan kuin vähänkään toimii. Nyt vielä toimii kyllä, mutta joitain suunnitelmia on.
Oletko etsinyt developer-puolelta, olisiko siellä mitään apua? Tarvii tosin osata jonkin verran saksaa.
Vähän laittaa miettimään, koskeako ollenkaan, niin kauan kuin vähänkään toimii. Nyt vielä toimii kyllä, mutta joitain suunnitelmia on.
Oletko etsinyt developer-puolelta, olisiko siellä mitään apua? Tarvii tosin osata jonkin verran saksaa.
Re: W164 Jakolaatikko ei kalibroidu. 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722.
Katselin nuo kuvat ja yksi asia pistää silmään. Akkujännite esiintymishetkellä 3.4V? Onko tuo joku muistinvarmennuspariston jännite?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722. Jakolaatikko ei kalibroidu
Ensinmäinen oire kun tuo remontti tehtiin oli vikakoodi jakovaiheistolta heti virrat päälle laittessa.t.p.k kirjoitti: ↑Pe 14.03.2025 16:56 Oire oli vaihteen kytkiessä päälle D tai R kuului kolahdus/semmoinen kuin jossain olisi löysää/tyhjää. Jakolaatikon ketjua epäilin venyneeksi, paljastui muuta vähän muutakin. Video alla kun jakolaatikko oli otettu irti.
w164 vaihteistoholkki.mp4
Vaihteistoon uus akseli, booriholkki, tiivisteitä, pultteja. Jakovaihteistoon uudet laakeri, akseli, ketju. Jakovaihteistoa käytetty auki useampaan kertaan ja todettu ettei ole kasaus virhettä tai muuta mekaanista vikaa.
Jakolaatikko DCD räjäytyskuva
Ensinmäinen oire kun tuo remontti tehtiin oli vikakoodi jakovaiheistolta heti virrat päälle laittessa.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia.
Suoritin koeajoa ja kaikki tuntu ehyeltä. Yritin kalibroida jakolaatikkoa siinä onnistumatta, vieläkään.
Harvinais laatuinen vika tuntuu olevan. Yksi Ranskalainen kaveri on ottanut yhteyttä saman vian tiimoilta. Ei ole sielläkään vielä ratkennut.
Se mitä jakolaatikon kalibroinnin aikana pitäisi tarkalleen tapahtua ei ole minulla tiedossa. Ymmärtääkseni määrittää hitaan ja nopean alueen raja-arvot. Mitä muuta?
Nopea alue päällä jakolaatikon mittausarvot näyttävät oikein. Sama myös kun hidas on kytkettynä. Mitään arvoa en löydä mikä olisi väärin, tarkasteltuna ajossa ja paikallaan ECU/ESP/TCU/VG. Etsitty vikaa muualtakin, CGW käytetty auki ei näyttänyt koskaan kastuneelta. Pengottu muualtakin löytyykö vettä tai hapettumaa.
293 Rakenneosan B57(absoluuttitunnistin jakovaihteisto) inkrementtitunnistimelta tulevat signaalit ovat epäloogisia
Tuo viittaa sähkövikaan ettå tulee heti,
oliko purkessa virrat päällä/pois?
eihän liitimen pinneihin pääsyt esim sormea tai muuta ?
meneekö muut perus asetukset kuten kuullu, ei ole herjannut rengaspainesta ?
nim TPLtre mainitsi akkujänitten 3.4v niin jos pitää ohjain laitella paikkansa selvitä mine katoa loput, (akkussa ja sähkö pitää olla boxsella asti kun jotain perusasetetaan/opetettaan/kalproidaan/ohjelmoidaan tms ja jos sitä ei ole pahimillan kohde pimenee/hukaa tietonsa)
Tutkitiinko johdot kuormalla vai läpi piippamalla ? aika paljon ollut johtovikoja lukoile ja muualla alusteen littyvissä missä kyllä pippa mutta ei kestä kuormaa
Mökkillä
'
'
Re: W164 Jakolaatikko ei kalibroidu. 7G -vaihteisto vikakoodi 0721 ja 0722.
Tuo vikakoodi jossa tuo 3.4v jännite näkyy on tullut vaihteistolta ajossa/auto käynnissä. Lieneekö todellinen? Mittauksia olen tehnyt mitä stari on kertonut, ei ole löytynyt moitittavaa. Autoa diagnosoidessa/ohjelmoidessa auto aina laturissa tai käynnissä ja tarkkailtu ettei jännite kyykkää.
Autoa purkaessa virrat pois ja avain pois virtalukosta, ovet auki. Remontin aikana jännite ei käynyt alhaalla koskaan, oli ylläpito laturissa. Eikä ole käynyt räpsettä että virtapiuha ottaisi maihin. Yhden tiedän joka on samanlaisen jakolaatikon käyttänyt pois ja kunnostanut. Heittänyt autoon takaisin paikalleen, ei ole tarvinut kalibroida jakovaihteistoa.
Liitimien pinnejä tarkasteltu useaan otteeseen, ei epäpuhtauksia. Johtoja mitattu kuormittamalla ja piippamalla. Pitäisi vielä kokeilla heittää rinnalle uudet johdot, en muista onko sitä kokeiltu.
Rengaspaineita ei ole herjannut, muutako silloin kun oli oikeasti tyhjä ratas. Muita perusasetuksia ei ole kokeiltu tehdä kun vaihteiston adaptointi, mutta sitä se ei anna tehdä-->korjaa ensin VG vikakoodit.
Sähkövikaa itsekkin kovasti epäilen. Kuullut vain useammalta taholta että vaihda uusi jakolaatikko sillä se kuntoon tulee.
Autoa purkaessa virrat pois ja avain pois virtalukosta, ovet auki. Remontin aikana jännite ei käynyt alhaalla koskaan, oli ylläpito laturissa. Eikä ole käynyt räpsettä että virtapiuha ottaisi maihin. Yhden tiedän joka on samanlaisen jakolaatikon käyttänyt pois ja kunnostanut. Heittänyt autoon takaisin paikalleen, ei ole tarvinut kalibroida jakovaihteistoa.
Liitimien pinnejä tarkasteltu useaan otteeseen, ei epäpuhtauksia. Johtoja mitattu kuormittamalla ja piippamalla. Pitäisi vielä kokeilla heittää rinnalle uudet johdot, en muista onko sitä kokeiltu.
Rengaspaineita ei ole herjannut, muutako silloin kun oli oikeasti tyhjä ratas. Muita perusasetuksia ei ole kokeiltu tehdä kun vaihteiston adaptointi, mutta sitä se ei anna tehdä-->korjaa ensin VG vikakoodit.
Sähkövikaa itsekkin kovasti epäilen. Kuullut vain useammalta taholta että vaihda uusi jakolaatikko sillä se kuntoon tulee.
