Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Autoni (E 2019 ajettu 40 tkm) parkkipaikka kolhinnan kohteena. Törmääjän mielestä osui hieman taka puskuriin, no takakylki huolella sisässä ja olihan se puskuriinkin osunut. Vannekin oli saanut osumaa ja nyt sopivassa vauhdissa (110 ) tekee tasaisin väliajoin sarjan värähdyksiä, kun tarkemmin katsoin niin vanteen puolissa on reunasta lähtenyt maali ja alumiinikin hiukan muokkaantunut, (kuva alla) kysynkin että pitääkö tuo nyt vaan hyväksyä kun auto ei enää ole ihan uusikaan vai nillitänkö korjaamolla, tuskin ne ainakaan muuten tuolle mitään tekee. Arviota oli puskurin ja takakyljen maalaus noin 2000€. Saa nähdä millainen tulee maalauksesta, mihin maalin rajat ja tuleeko kaari enää kohdilleen niin ettei peilaa mustassa värissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Ei tietenkään pidä hyväksyä. Vahinkotarkastaja ei ole tehnyt työtään kunnolla.
wiimax.fi
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Ammattitaitoa ei tähän asiaan liittyen ole, mutta kokemusta on. Sellaista kolarikorjauksen jälkeistä vikaa ei olekaan, mikä "täytyy hyväksyä". Kolarikorjauksen, ja sen että se maksetaan vakuutuksesta, idea on että sinulla on auto semmoinen kuin se oli ennen kolaria. Jos täristää ja vanteessa on vikaa niin sinulle kuuluu korjattu tai uusi vanne.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Yksin kertaista Ei mitään,JuKoS kirjoitti: ↑La 13.05.2023 09:29 Autoni (E 2019 ajettu 40 tkm) parkkipaikka kolhinnan kohteena. Törmääjän mielestä osui hieman taka puskuriin, no takakylki huolella sisässä ja olihan se puskuriinkin osunut. Vannekin oli saanut osumaa ja nyt sopivassa vauhdissa (110 ) tekee tasaisin väliajoin sarjan värähdyksiä, kun tarkemmin katsoin niin vanteen puolissa on reunasta lähtenyt maali ja alumiinikin hiukan muokkaantunut, (kuva alla) kysynkin että pitääkö tuo nyt vaan hyväksyä kun auto ei enää ole ihan uusikaan vai nillitänkö korjaamolla, tuskin ne ainakaan muuten tuolle mitään tekee. Arviota oli puskurin ja takakyljen maalaus noin 2000€. Saa nähdä millainen tulee maalauksesta, mihin maalin rajat ja tuleeko kaari enää kohdilleen niin ettei peilaa mustassa värissä. IMG_20230513_072617884_HDR (2).jpg
saavat korjata käytetyillä osilla mutta kuntoon pitää tulla
ja jos eivät saa kuntoon ongelam ei ole sinu joko korjaavat tai lunastavat ja jos lunastuksesta tarjotaan mielestäsi liian vähän ei sitä tarvitse hyväksyä vaan sanot että siteen korjatte
usein kuulee yritävät velmuilla vaikka millä että samanlaisen auton saa sillä ja sillä hinnalla selityksillä niin siihen sitten käykää sitten ostamassa ja tuokaa näytille niin katsot onko saman kuntoinen
ja enenkaikkea älä hyväksy mitään korjausta nenkuin olet tarkistanut työn
näissä maalailuissa kanttaa tarkista myös näkymätömiin jäävät kohdat mahdolisiman hyvin
Mökkillä
'
'
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Kiitos vastauksista. Pitää yrittää saada auto vastaavaan kuntoon kuin ennen kolhimista, sinänsä eihän tuo vannekaan pahalta nyt näytä mutta vuoden parin jälkeen paljas ja raapittu alumiini tahtoo hapettua ja se hapettuma leviää lakan alla nopeasti. Auton maalipinta oli tähän asti virheetön, jos jotain jälkeä tai kiveniskua tuli niin ne korjattiin ja kiillotettiin pois.
Sikäli kun ymmärsin niin minkäänlaista ruoste suojausta ei tulla korjatun kohdan sisälle tekemään, ei ole kuulemma tarpeen, onko alkuperäinen suoja aine niin juoksevaa vielä että imeytyy oiotun takalokarin kaaren kahden pellin väliin?
Saas nähdä millaista sijaisautoa tarjotaan? Pitäisi aktiivi (siis ei kokoon menevä) pyörätuoli mahtua kyytiin, pitänee kolhijan vakuutusyhtiöltä (Turva) kysellä kun ei sieltä ole otettu vielä yhteyttä.
Auto menee kesäkuun alussa korjaukseen.
Sikäli kun ymmärsin niin minkäänlaista ruoste suojausta ei tulla korjatun kohdan sisälle tekemään, ei ole kuulemma tarpeen, onko alkuperäinen suoja aine niin juoksevaa vielä että imeytyy oiotun takalokarin kaaren kahden pellin väliin?
Saas nähdä millaista sijaisautoa tarjotaan? Pitäisi aktiivi (siis ei kokoon menevä) pyörätuoli mahtua kyytiin, pitänee kolhijan vakuutusyhtiöltä (Turva) kysellä kun ei sieltä ole otettu vielä yhteyttä.
Auto menee kesäkuun alussa korjaukseen.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Kyllä ne korjatut pitää suojata kuten se on ennen kolariakin ollut.
Tuskin mikään on niin paljoa muuttunut vuosien saatossa, joskus aikoinaan tein hommia pajassa missä oli oma autopeltiseppä. Kyllä ne kaikki suojattiin pläkkärin ja maalaamon jälkeen kotelosuojalla tai alustamassalla missä niitä oli alunperinkin ollut.
Mitään puolihuolimatonta ei pidä hyväksyä, joskus joutunut maalaamoa vaihtamaan kun ei sävy vaan onnistu ensimmäisessä.
Vakuutuksista maksetaan ja sille maksulle voi vaatia palvelua.
Tuskin mikään on niin paljoa muuttunut vuosien saatossa, joskus aikoinaan tein hommia pajassa missä oli oma autopeltiseppä. Kyllä ne kaikki suojattiin pläkkärin ja maalaamon jälkeen kotelosuojalla tai alustamassalla missä niitä oli alunperinkin ollut.
Mitään puolihuolimatonta ei pidä hyväksyä, joskus joutunut maalaamoa vaihtamaan kun ei sävy vaan onnistu ensimmäisessä.
Vakuutuksista maksetaan ja sille maksulle voi vaatia palvelua.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Palataan aiheeseen. Mersu on nyt korjattu, muutaman lisäkäynnin jälkeen täysin virheettömään kuntoon.
Vannekin uusittiin ja nelipyörä suuntaus tehtiin jossa löytyi hieman säädettävää joka on mahdollisesti ollut jo tehtaalta (kaikissa aiemmissakin uusissa mersuissani on ollut säädölle tarvetta).
Oikaisu on tehty täydellisesti, en näe mitään normaalista eroavia heijastuksia tai muotovirheitä. Maalissa oli pari virhettä joiden takia käytiin lopullisessa fiksauksessa kuukauden kuluttua (maalin kuivuttua).
Jostain syystä rattiin oli ilmestynyt naarmuja jotka korjattiin myös fiksauksen yhteydessä.
Ensimmäisessä fiksauksessa jäi vielä yksi maalivirhe joka korjattiin seuraavina päivinä ja sijaisauton käyttöä jatkettiin niiltä osin. Sinänsä mukavaa kun näitten jälkitöiden ajan oli vastaava täysin uusi mersu käytössä.
Vannekin uusittiin ja nelipyörä suuntaus tehtiin jossa löytyi hieman säädettävää joka on mahdollisesti ollut jo tehtaalta (kaikissa aiemmissakin uusissa mersuissani on ollut säädölle tarvetta).
Oikaisu on tehty täydellisesti, en näe mitään normaalista eroavia heijastuksia tai muotovirheitä. Maalissa oli pari virhettä joiden takia käytiin lopullisessa fiksauksessa kuukauden kuluttua (maalin kuivuttua).
Jostain syystä rattiin oli ilmestynyt naarmuja jotka korjattiin myös fiksauksen yhteydessä.
Ensimmäisessä fiksauksessa jäi vielä yksi maalivirhe joka korjattiin seuraavina päivinä ja sijaisauton käyttöä jatkettiin niiltä osin. Sinänsä mukavaa kun näitten jälkitöiden ajan oli vastaava täysin uusi mersu käytössä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Hienoa että meni about kunnialla korjaus läpi!
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Tämä kuulunee kategoriaan: Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se uudelleen.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Juuri näin. Kolarikorjausala tiivistettynä.
Hyvä että tuli kuntoon.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Nyt en tiedä mitä sanoisi/tekisi, pestyäni auton ja ryhdyin valmistelemaan jos vaikka vahaisin sen niin huomasin että tuon aikaisemman kolarikorjauksen jäljiltä on ikään kuin kitti tai pohjamaalin hiontarajoja tullut esiin, peilaa tuolla kolhitulla alueella kuin olisi lammikon reunoja, pisin taitaa olla yli kymmenen senttiä. Silmällä nuo näkee peilauksena mutta kännykän kameralla vaikea saada esiin, yritin silti, kuva raidasta alla, yksi niistä näkyy keskellä kuvaa vaakatasossa epäselvänä raitana. näitä on siis useita lammikon näköisiä. Paheneekohan nuo vai enkö vain huomannut aikaisemmin kun onnellisena otin auton vastaan, ei millään jaksaisi taas maalaus rumbaakaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Periaatteessa ei pitäis pahentuam mutta vaikea sanoa kun ei nää livenä. Mutta muuten työ on tehty huonosti jos silmäällä näkee
lammikon näköisiä jälkiä. Itse veisin näytille korjaamoon ja vaatisin paikkaamaan jäljet. Ei tuommoista tarvitse hyväksyä eikä
pidä.
lammikon näköisiä jälkiä. Itse veisin näytille korjaamoon ja vaatisin paikkaamaan jäljet. Ei tuommoista tarvitse hyväksyä eikä
pidä.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Kittiraja tai jonkun puhki hiotun maalikerroksen raja tullut näkyviin. Kuvasta ei tosin näe mutta ymmärsin tuosta lammikon reunasta. Taitaa olla nykymaaleilla yleistä kun vedetään päivän aikana märkää märälle systeemillä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Ehdin jo kirjoitella lämpötila eroista yms...
Otetaan vähän takaisinpäin, eihän toi ollut talvella maalattu... Kitti kutistuu vähän ja tulee rajoja näkyviin.... talvella maalatuissa tätä ongelmaa joskus tulee vastaan kun kesä alkaa lämmetä.
Vie takas, ei kelpaa kuitenkaan. Virhe on virhe ja sillä hyvä.
Otetaan vähän takaisinpäin, eihän toi ollut talvella maalattu... Kitti kutistuu vähän ja tulee rajoja näkyviin.... talvella maalatuissa tätä ongelmaa joskus tulee vastaan kun kesä alkaa lämmetä.
Vie takas, ei kelpaa kuitenkaan. Virhe on virhe ja sillä hyvä.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Ehdottomasti uudelleen maalaukseen. Virhe pohjissa
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
kolarikorjaus nykyään niin iso bisnes ja kun varmaan joku 90% ihmisistä ei edes tajua katsoa tuollaisia virheitä niin kyllähän noita tulee. Aika on rahaa ja hyvin tehdyt pohjat ei käytänössä sen puitteissa mahdollista. Maalilinjat isoissa konserneissa otetaan sen mukaan ketä ne milloinkin tarjonnut, oli ne sitten toimiva käytännössä tai ei jne.
Takas vaan, kyllä ne virheensä korjaa.
Takas vaan, kyllä ne virheensä korjaa.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Tuli lopulta käytyä näyttämässä "kittirajoja". Autolle varattiin aika uudelleen maalaukseen ilman minkäänlaisia vastaväitteitä.
Auto noudettu ja näyttäisi nyt olevan ok, olen sen jo kerran varovasti pessytkin. Toivottavasti tämä oli vihdoinkin tässä.
Muuten meni aika kivasti mutta sijaisauton kanssa taas ongelmia vaikka tarkkaan piti olla tarpeet tiedossa eli tarvitsemme ison farkun kuten E mersu tai Skoda Suberb niin kuin aikaisemminkin, niin meille oli tietty varattu vieläkin parempaa eli E hybridi joka ei sitten tavaratilan akku möykyn takia ollutkaan mahdollinen käyttöömme. Jouduin sitten ottamaan sähköauton EQE suvin joten meidän viikon autoilut oli sitten siinä, hyvä että sillä kotiin päästiin ja takaisin noutamaan oma auto.
Auto noudettu ja näyttäisi nyt olevan ok, olen sen jo kerran varovasti pessytkin. Toivottavasti tämä oli vihdoinkin tässä.
Muuten meni aika kivasti mutta sijaisauton kanssa taas ongelmia vaikka tarkkaan piti olla tarpeet tiedossa eli tarvitsemme ison farkun kuten E mersu tai Skoda Suberb niin kuin aikaisemminkin, niin meille oli tietty varattu vieläkin parempaa eli E hybridi joka ei sitten tavaratilan akku möykyn takia ollutkaan mahdollinen käyttöömme. Jouduin sitten ottamaan sähköauton EQE suvin joten meidän viikon autoilut oli sitten siinä, hyvä että sillä kotiin päästiin ja takaisin noutamaan oma auto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Tätä sivuten. Vielä ei ole mitään työtä hyväksyttävänä, mutta tulossa. Auto 212 ollut hirvieläin(kauris) onnettomuudessa.Auto ollut nyt korjattavana 5 viikkoa, vielä menee viikko ainakin. Uusiksi menee oikea ILS-valoumpio ohjaimineen , muovipuskuri, sisälokasuoja ja maski.Nämä oli alustavassa tarkastuksessa. Jälkeenpäin löytynyt haljennut alumiinipalkki.
Keskeytysvakuutusta ei tietenkään ole, koska sille ei ole koskaan ollut tarvetta…
Kysymys kuuluukin, mikä tällaisessa on kohtuullinen korjausaika? Korjausta ei tehdä merkkiliikkeessä vaan muualla vakuutusyhtiön osoittamassa paikassa.
Vituttanut niin paljon, että tehty salapoliisityötä ja soiteltu merkkiliikkeisiin.Merkkiliikkeen mukaan korjausaika olisi 2-3viikkoa.
Mitä tämmöisessä tapauksessa voi kuluttaja tehdä muuta kuin odottaa?
Keskeytysvakuutusta ei tietenkään ole, koska sille ei ole koskaan ollut tarvetta…
Kysymys kuuluukin, mikä tällaisessa on kohtuullinen korjausaika? Korjausta ei tehdä merkkiliikkeessä vaan muualla vakuutusyhtiön osoittamassa paikassa.
Vituttanut niin paljon, että tehty salapoliisityötä ja soiteltu merkkiliikkeisiin.Merkkiliikkeen mukaan korjausaika olisi 2-3viikkoa.
Mitä tämmöisessä tapauksessa voi kuluttaja tehdä muuta kuin odottaa?
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Kohtuullinen korjausaika on just toi 2-3 vko, loppu on sitten odotusta esim korjmon pihassa. Harvoin pajalle suoraan pääsee,
esim meillä on nyt 5-8 pv jono. Kyllä sinä on konstit vähissä jos työ on jo aloitettu. Minkäänlaista silmin nähtävää virhettä.(normaali katselu
etäisyydeltä) nähtynä ei tule hyväksyä
esim meillä on nyt 5-8 pv jono. Kyllä sinä on konstit vähissä jos työ on jo aloitettu. Minkäänlaista silmin nähtävää virhettä.(normaali katselu
etäisyydeltä) nähtynä ei tule hyväksyä
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Minun tapauksessa ilmoitettiin aluksi tuo että on 2vko jono. Lisäksi ILS umpion toimitusajaksi 4vko.(samaa umpiota saa mersun maahantuojalta päivän toimitusajalla) Lisäksi vahinkotarkastusta ei kaiketi tehty huolella (puskuria ei irroitettu) koska jälkeenpäin löydetty tuo haljennut palkki.
Missään vaiheessa ei kysytty sitä että missä auto halutaan korjattavan, vaan hinuri vei sen tiettyyn paikkaan. Liekö auton omistajalla vaikutusmahdollisuuksia korjaamon valintaan, kun vakuutusyhtiö maksaa.
Merkkiliikkkeen kanta oli että jos heille olis tuotu niin viimeistään kolmen viikon päästä saapumisesta auto on taas tienpäällä.
Missään vaiheessa ei kysytty sitä että missä auto halutaan korjattavan, vaan hinuri vei sen tiettyyn paikkaan. Liekö auton omistajalla vaikutusmahdollisuuksia korjaamon valintaan, kun vakuutusyhtiö maksaa.
Merkkiliikkkeen kanta oli että jos heille olis tuotu niin viimeistään kolmen viikon päästä saapumisesta auto on taas tienpäällä.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Olisit voinut ottaa korvauksen rahassa ja käyttää itse valitsemaasi korjaamoa. Sillä rahalla tosin yleensä ei saa korjautettua autoa vaan pitää itse korjata jolloin se kannattaa
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Kyllä sen auton voi viedä ihan mille korjaamolle haluaa. En ole koskaan kysellyt vakuutusyhtiöltä, vaan aina vienyt suoraan Veholle, myös lasinvaihdot tehty siellä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Oletko kysynyt vakuutusyhtiöltä, että voisiko auton viedä merkkiliikkeeseen? Hyvät perustelut siirrolle jo löytyykin. Samalla voi kyseenalaistaa, että mikä on vakuutusyhtiön mielestä kohtuullinen korjausaika.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Vakuutusyhtiöön on tehty kirjallinen purnaus asiasta, jossa kyseenalaistettu tuota korjausta ja varsinkin sen kestoa. Myös soitettu pari kertaa, sielläkin vaan ihmeteltiin korjauksen kestoa.Jos ei ylihuomiseen mennessä ole valmistumisaika tiedossa niin tarkastaja alkaa tekemään asialle jotain, jää nähtäväksi että mitä. Ei tuosta kokonaisuudessaan kovin hyvä maku jää. Toivottavasti lopputulos on hyvä, niin säästyy loput hermonjämät.
Sijaisautovakuutusta ei ollut, se olis helpottanut tilannetta. Tulevaisuudessa se ON.
Ajetaan sitten vakuutusyhtiön laskuun sillä jos vahinko käy.
Vakuutusyhtiöiden ostopolitiikka näyttää olevan sellainen, että viedään näennäisesti halpaan paikkaan korjattavaksi, asiakas odottakoon korjauksen ajan tai ajakoon vuokra-autolla. Se ei ole heiltä pois. Kaiken voi laittaa joka tapauksessa tulevaisuudessa vakuutusmaksuihin, kävi miten kävi.
Vakuutusyhtiö vois jotain korjaamo poolia pitää yllä, josta näkee heti missä kapasiteettia on korjata, ja ohjata auto sinne suoraan kolaripaikalta.Vaikka sitten toiselle paikkakunnalle.
Sijaisautovakuutusta ei ollut, se olis helpottanut tilannetta. Tulevaisuudessa se ON.
Ajetaan sitten vakuutusyhtiön laskuun sillä jos vahinko käy.
Vakuutusyhtiöiden ostopolitiikka näyttää olevan sellainen, että viedään näennäisesti halpaan paikkaan korjattavaksi, asiakas odottakoon korjauksen ajan tai ajakoon vuokra-autolla. Se ei ole heiltä pois. Kaiken voi laittaa joka tapauksessa tulevaisuudessa vakuutusmaksuihin, kävi miten kävi.
Vakuutusyhtiö vois jotain korjaamo poolia pitää yllä, josta näkee heti missä kapasiteettia on korjata, ja ohjata auto sinne suoraan kolaripaikalta.Vaikka sitten toiselle paikkakunnalle.
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Yleensä vakuutuksessa sijaisauto on viikko jos kolaroit itse.
Sitten kuulemma lisä päivät saat itse vuokrata alennuksella.
Tuo on syy miksi en itsekään pidä sijaisautovakuutusta vaan vara autoa.
Oman auton korjauksessa meni pari päivää alle 1kk kun ajoin peuraa päin. Eilen kävin auton hakemassa takaisin kun viime perjantaina en kerennyt jolloin se valmistui. Puskuri, valot, lokari, konepelti, keulan kehikko. 8800e loppu lasku.
Kuulemma viimeinen viikko meni odotellessa jotain puskurin muovia.
3 päivää myöhemmin meni oma vara auto lunastukseen kun toinen ajoi punaisia päin 60km/h etulokariin.
Hänen vakuutuksesta sain 15 päivän ajaksi sijaisauton.
Sillä oli 1 peurakolari erittäin lähellä.
Palautin auton ja otin vaimon auton käyttöön, silläkin oli todella lähellä peurakolari.
Saisivat alkaa vakuutusyhtiöt maksamaan noiden hävittämisestä rahaa metsästysseuroille.
Sitten kuulemma lisä päivät saat itse vuokrata alennuksella.
Tuo on syy miksi en itsekään pidä sijaisautovakuutusta vaan vara autoa.
Oman auton korjauksessa meni pari päivää alle 1kk kun ajoin peuraa päin. Eilen kävin auton hakemassa takaisin kun viime perjantaina en kerennyt jolloin se valmistui. Puskuri, valot, lokari, konepelti, keulan kehikko. 8800e loppu lasku.
Kuulemma viimeinen viikko meni odotellessa jotain puskurin muovia.
3 päivää myöhemmin meni oma vara auto lunastukseen kun toinen ajoi punaisia päin 60km/h etulokariin.
Hänen vakuutuksesta sain 15 päivän ajaksi sijaisauton.
Sillä oli 1 peurakolari erittäin lähellä.
Palautin auton ja otin vaimon auton käyttöön, silläkin oli todella lähellä peurakolari.
Saisivat alkaa vakuutusyhtiöt maksamaan noiden hävittämisestä rahaa metsästysseuroille.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mitä vikaa pitää hyväksyä kolarikorjauksessa jäävän?
Varsin outo tuo sijais vak yhtiöitten auto käytäntö,zukka kirjoitti: ↑Ti 24.12.2024 17:32 Yleensä vakuutuksessa sijaisauto on viikko jos kolaroit itse.
Sitten kuulemma lisä päivät saat itse vuokrata alennuksella.
Tuo on syy miksi en itsekään pidä sijaisautovakuutusta vaan vara autoa.
Oman auton korjauksessa meni pari päivää alle 1kk kun ajoin peuraa päin. Eilen kävin auton hakemassa takaisin kun viime perjantaina en kerennyt jolloin se valmistui. Puskuri, valot, lokari, konepelti, keulan kehikko. 8800e loppu lasku.
Kuulemma viimeinen viikko meni odotellessa jotain puskurin muovia.
3 päivää myöhemmin meni oma vara auto lunastukseen kun toinen ajoi punaisia päin 60km/h etulokariin.
Hänen vakuutuksesta sain 15 päivän ajaksi sijaisauton.
Sillä oli 1 peurakolari erittäin lähellä.
Palautin auton ja otin vaimon auton käyttöön, silläkin oli todella lähellä peurakolari.
Saisivat alkaa vakuutusyhtiöt maksamaan noiden hävittämisestä rahaa metsästysseuroille.
mikähän nillä on siihen perustenna,
jos ei oma auto olisi kolarin johdosta pajalla niin sehän olis koko
ajan käytössä, joskus myös itse selisella ajellut silloin oli oman farkku MB minkä aura litisti ja mönsi syynsä
niin piti perustella että miksi se sijais auto pitää olla myös farkkua, käyttön sen sai silloin ajakisi mikä ritti
lunastus neyottellun ja seuravan hankintaan
Mökkillä
'
'