Ml 350 oireilu alkoi näin. Ilmoitti että jäähdytysnestettä pitäisi lisätä. No, säiliössä ei max ja min merkintää mutta mielestäni nesteitä oli hyvin, lisäsin kuitenkin. En osannut heti liittää tähän, mutta varsinkin lisäämisen jälkeen kun auton sammutti alkoi savua/ höyryä tuleen konepellin alta ja moni luuli auton palavan. Ton savuamisen lopetettua ( n.1 viikko ) alkoi pian pyytään lisää jäähdytysnesteitä. Muutaman kerran lisäilin ja käryäminen taas alkoi. Laattapihallekkin tuli merkintöjä ja kone edestä märkä. Koneena siis v6 diesel. Sitten liitin nuo toisiinsa ja irroitin anturin liittimen paisarista ja johdolla oikosulin ettei hälytä nesteistä joita riittää. ajon jälkeen koneessa aika paineet kun korkin irrottaa tunninkin päästä ajosta. Miten pitäisi paineiden päästä pois ?. Tilasin jo vesipumpunkin kun merkkas laattoja ja ilmeisesti kovien paineiden takia päästi vesipumpusta ja jostain muualtakin jolloin käryäminen alkoi. Jostainhan tuon pitäisi huohottaa ?. Joku letku lähtee paisarin yläosasta joka haarantuu termarin luo ja toinen haara syyläriin. Ideoita ?
En epäile minkään tuovan ylimääräistä painetta jäähdytysjärjestelmään vaan normi painetta joka koneen lämmetessä tulee....pitäisikö näissä korkkien päästää ylimääräistä painetta ?
Nestettä ei häviä kun ei ylitäytä.
MB ML350 2012 jäähdytysnesteen paineet
Re: MB ML350 2012 jäähdytysnesteen paineet
Itselle vastaten että näyttäisi korkkien avautumispaine olla 2.1 bar. No, testerii mulla ei oo ja motonetis n.13 euroo joten huomenna kipin kapin hakien 

Re: MB ML350 2012 jäähdytysnesteen paineet
Koita uudella korkeilla, en tiedä kuinka yleinen vika on, ettei korkki päästä ylimääräisiä paineita, mutta korkki ei maksa montaa euroa. Mulla tuuppas 646 korkin läpi nesteet, kansinahka oli sökö 

Re: MB ML350 2012 jäähdytysnesteen paineet
Jeps...Korkki auttoi asiaa..ei enään nesteitä tiputa/häviä.
Re: MB ML350 2012 jäähdytysnesteen paineet
Hyvä hyvä, halpa korjaus 
