Siinävaiheessa kyllä lopetan entisöinnit kun tuo tapahtuu

Siinävaiheessa kyllä lopetan entisöinnit kun tuo tapahtuu
Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?tyko h kirjoitti: ↑Pe 26.05.2023 22:11 Kovin on sötöstely. Mutta kukin tyylillään.
SEL:liin liittyen: hieno on ja itsellä oli aikanaan 500 SEL noilla penkeillä, ne on siis secin istuimet pehmusteiltaan, toki se sähkörunko on omansa ja vähän lisätäytettä sivuilla täytteenä. Ylelliset ne oli, tykkäsin kyllä. Kallis varuste se oli Suomessa, muistaakseni katoin joskus että ne maksoi 64t markkaa, fiat uno "ciao, tulen vehosta" taisi olla samaa hintaluokkaa 1989..Kellä on hinnastot niin voi tarkentaa..
Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Juha kiteytti aika hyvin. Kuntoluokkien perushinnat pohjautuvat Classic Datan aineistoon, jota kerätään ympäri maailmaa seuraamalla pyynti- ja myyntihintoja. Yksi asiantuntija kiertää järjestelmällisesti huutokauppoja, ollen mm. takavuosina Lahden CMS:n huutokaupassakin. Täytyy todellakin ottaa huomioon, että tuollaisen S123:n - kuten minkä tahansa harrasteauton nykypäivänä - markkina on Euroopan laajuinen, jopa maailmanlaajuinen joillakin malleilla. Suomen markkinoilla tuollaisen auton 20 500 euron toteuma on melko utopistinen.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle.Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
![]()
Netistäkin löytyy: https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... lists.html
Tuo oli pitkään myynnissä 18.000 eli melko ronskilla hintapyynnillä. Hienossa kunnossa mutta pilattu värillä ja jättämällä kattokaiteet pois. Jollain fiksummalla metallivärillä ja kattokaiteilla toi olis ihan eri auto.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Itsellä särähtää kuitenkin hieman, kun ei mikään ilmainen tuokaan raportti ja auto kuitenkin ihan fyysisesti käydään tarkastamassa.Timo L. kirjoitti: ↑To 01.06.2023 10:45Juha kiteytti aika hyvin. Kuntoluokkien perushinnat pohjautuvat Classic Datan aineistoon, jota kerätään ympäri maailmaa seuraamalla pyynti- ja myyntihintoja. Yksi asiantuntija kiertää järjestelmällisesti huutokauppoja, ollen mm. takavuosina Lahden CMS:n huutokaupassakin. Täytyy todellakin ottaa huomioon, että tuollaisen S123:n - kuten minkä tahansa harrasteauton nykypäivänä - markkina on Euroopan laajuinen, jopa maailmanlaajuinen joillakin malleilla. Suomen markkinoilla tuollaisen auton 20 500 euron toteuma on melko utopistinen.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle.Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
![]()
Ihmettelen hieman, että myyntitarkoitusta varten on tehty hyvin kevyt lyhyt arvio, jossa lähinnä todetaan auton identiteetti ja se katsotaan päällisin puolin. Se käy lähinnä vakuutusarvon määritykseen ym. Myyntitarkoitusta varten on laaja tarkastus, josta saatavan raportin perusteella auton voisi ostaa näkemättä sitä.
En ole eri mieltä, mutta jotakin surkuhupaisaa asiassa silti on.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle.Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
![]()
Häksä kirjoitti: ↑La 03.06.2023 11:05 Nyt tulee vähän offtopikkia, sillä linkin auton on Porsche. Pakko kuitenkin linkittää kun tässä on ollut keskustelua museorekisteröityjen autojen kunnosta ja hintapyynneistä.
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Ei ollut sen värinen, harmaa, ihan hieno harmaa.Hage kirjoitti: ↑To 01.06.2023 00:31Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?tyko h kirjoitti: ↑Pe 26.05.2023 22:11 Kovin on sötöstely. Mutta kukin tyylillään.
SEL:liin liittyen: hieno on ja itsellä oli aikanaan 500 SEL noilla penkeillä, ne on siis secin istuimet pehmusteiltaan, toki se sähkörunko on omansa ja vähän lisätäytettä sivuilla täytteenä. Ylelliset ne oli, tykkäsin kyllä. Kallis varuste se oli Suomessa, muistaakseni katoin joskus että ne maksoi 64t markkaa, fiat uno "ciao, tulen vehosta" taisi olla samaa hintaluokkaa 1989..Kellä on hinnastot niin voi tarkentaa..
Kaivelin Meinbenzin taulukkoja vuodelta 1990: 224 Coupésitzanlage elektrisch verstellbar -varuste maksoi huimat 9804 Saksan markkaa 260-500 malleihin, 560:een 'vain' 4411,80DM.
Kenellä olisi vanhoja suomalaisia esitteitä varustehinnoista? Niistä olis kiva katella verollisia hintoja ja nauraa Suomen hulluudelle![]()
Hyvä että on museoitu, ja hieno elegantti värityko h kirjoitti: ↑La 03.06.2023 19:30Ei ollut sen värinen, harmaa, ihan hieno harmaa.Hage kirjoitti: ↑To 01.06.2023 00:31 Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?
Kaivelin Meinbenzin taulukkoja vuodelta 1990: 224 Coupésitzanlage elektrisch verstellbar -varuste maksoi huimat 9804 Saksan markkaa 260-500 malleihin, 560:een 'vain' 4411,80DM.
Kenellä olisi vanhoja suomalaisia esitteitä varustehinnoista? Niistä olis kiva katella verollisia hintoja ja nauraa Suomen hulluudelle![]()
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
224 rear single seats and headrests, electrically adjustable
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1861.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1866.jpg
Auto on Varsinais-Suomessa, kenelle sen möin niin hänellä on vieläkin. Museoituna kyllä. Hieno auto oli, piti myydä jonkun toisen projektin tieltä.
Mielenkiintoista olisi löytää tuon varusteen hinta, noista Jussin ja Karran linkeistä en löytänyt.
Veholla ne hinnastot siis on verkossa, mutten osannut etsiä noita vanhoja.
Tuon historia olisi kyllä kiva kuulla, onko vielä olemassa?
Kyseisessä yksilössä taas se mustat kilvet = museoauto.Häksä kirjoitti: ↑La 03.06.2023 11:05 Nyt tulee vähän offtopikkia, sillä linkin auton on Porsche. Pakko kuitenkin linkittää kun tässä on ollut keskustelua museorekisteröityjen autojen kunnosta ja hintapyynneistä.
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Ei ole taaskaan viitsitty nähdä edes sen verran vaivaa, että tökerösti sojottavaa lampunpesintä olisi viitsitty laittaa kuntoon. No, ei ole minulta pois, myyjältä kyllä ihan taatusti enemmän kuin korjaus maksaisi.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Toi rekisteröintimaksu itseäkin ihmetyttää, kun tuosta huolimatta jouduin itsekin maksamaan rekisteröidessä omiin nimiin.Karel kirjoitti: ↑To 15.06.2023 23:42Ei ole taaskaan viitsitty nähdä edes sen verran vaivaa, että tökerösti sojottavaa lampunpesintä olisi viitsitty laittaa kuntoon. No, ei ole minulta pois, myyjältä kyllä ihan taatusti enemmän kuin korjaus maksaisi.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Mutta saivarrellaanpa vaihteeksi kaupankäyntitavoista: Taitaa autoliikkeillä mennä aika hyvin, kun veloitetaan 150 euroa siitä, että asiakas saa tulla hakemaan autonsa. Vanhaan hyvään aikaan sen sai kyllä yleensä hakea ihan veloituksetta, kunhan auton oli kiltisti maksanut.
Entä mikä hitto on rekisteröintimaksu 45 euroa autosta, joka on jo rekisterissä? Ostajan velvollisuus on rekisteröidä auto omiin nimiinsä.
Em. seikat huomioiden ihmetyttää, ettei edellytetä myös jotakin "palvelumaksua" 300 euroa per asiointi.