Om651 moottoririkko
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Om651 moottoririkko
Ajattelin aloittaa kokonaan uuden aiheen ja kirjauduin foorumillekkin sen takia koska keskustelua on hämmästyttävän vähän om651 moottorin rikkoutumisesta. Eli kysymys mikä askarruttaa on mikä aiheuttaa näitä moottorin totaalisia hajoamisia? Nettiautossa selatessa tulee vastaan yllättävän paljon näitä mihin on joko vaihdettu kone tai se on rikkoutunut. Äkkiseltään tuntuisi jos voitelu pelaa ja kelvolliset öljy niin miksi alakerta leikkaisi kiinni.
Kyselen asiaa koska tarkoituksena on hankkia kyseisellä moottorilla varustettu auto että tietäisi kuinka välttää vaurion tuleminen.
Kyselen asiaa koska tarkoituksena on hankkia kyseisellä moottorilla varustettu auto että tietäisi kuinka välttää vaurion tuleminen.
Re: Om651 moottoririkko
Aihetta on tutkittu (en minä) sen verran, että kampiakselin laakeripintojen materiaali on kuulemma sellaista että pienenpienikin öljykalvon pettäminen aiheuttaa sen, että laakerikaula nappaa laakerista pintaa ja se on *naks*.
Moottorin sivussa on venttiili (sähköinen toimilaite) jonka tarkoitus on laskea öljynpaineita joutokäynnillä. Jos se jumittaa kierroksilla joutokäyntiasentoon, niin *naks*.
- em. venttiilin tilalle voi vaihtaa alumiinisen palikan joka ei öljynpaineita pudottele, osa maksaa alle 20 euroa ja on helppo asentaa eikä tarvitse muuta toimenpiteitä
- moottoriöljyt kannattaa vaihtaa tiheämpään kuin suositus on tai huoltovälinäyttö ehdottaa
- kovasta pakkasesta lämmittämättä käynnistämiset kannattaa minimoida
Sitten vaan em. neuvot käyttöön, ja mahdolliset muut joita tähän tulee muilta...
Moottorin sivussa on venttiili (sähköinen toimilaite) jonka tarkoitus on laskea öljynpaineita joutokäynnillä. Jos se jumittaa kierroksilla joutokäyntiasentoon, niin *naks*.
- em. venttiilin tilalle voi vaihtaa alumiinisen palikan joka ei öljynpaineita pudottele, osa maksaa alle 20 euroa ja on helppo asentaa eikä tarvitse muuta toimenpiteitä
- moottoriöljyt kannattaa vaihtaa tiheämpään kuin suositus on tai huoltovälinäyttö ehdottaa
- kovasta pakkasesta lämmittämättä käynnistämiset kannattaa minimoida
Tietysti uusi pitää ostaa, ettei edellisten omistajien toiminta ole jo jotain alkavaa vauriota aiheuttanut.Kyselen asiaa koska tarkoituksena on hankkia kyseisellä moottorilla varustettu auto että tietäisi kuinka välttää vaurion tuleminen
Sitten vaan em. neuvot käyttöön, ja mahdolliset muut joita tähän tulee muilta...
wiimax.fi
Re: Om651 moottoririkko
Tämä alumiininen ”palikka” joka tulee öljyn painetta laskevan venttiilin tilalle? Linkki? Kuvaa? Missä tarkalleen venttiili sijaitsee?
Kiitos!
Kiitos!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Om651 moottoririkko
Hyvä yhteenveto! Jos vielä sen verran lisäisin että aina 0W öljyt ja sellaset jotka löytyy Mersun BEVO:sta, se että purkissa lukee 229.51 ei tarkoita että se olisi Mersun hyväksymä öljy.dealer kirjoitti: ↑Su 04.06.2023 09:45 Aihetta on tutkittu (en minä) sen verran, että kampiakselin laakeripintojen materiaali on kuulemma sellaista että pienenpienikin öljykalvon pettäminen aiheuttaa sen, että laakerikaula nappaa laakerista pintaa ja se on *naks*.
Moottorin sivussa on venttiili (sähköinen toimilaite) jonka tarkoitus on laskea öljynpaineita joutokäynnillä. Jos se jumittaa kierroksilla joutokäyntiasentoon, niin *naks*.
- em. venttiilin tilalle voi vaihtaa alumiinisen palikan joka ei öljynpaineita pudottele, osa maksaa alle 20 euroa ja on helppo asentaa eikä tarvitse muuta toimenpiteitä
- moottoriöljyt kannattaa vaihtaa tiheämpään kuin suositus on tai huoltovälinäyttö ehdottaa
- kovasta pakkasesta lämmittämättä käynnistämiset kannattaa minimoida
Tietysti uusi pitää ostaa, ettei edellisten omistajien toiminta ole jo jotain alkavaa vauriota aiheuttanut.Kyselen asiaa koska tarkoituksena on hankkia kyseisellä moottorilla varustettu auto että tietäisi kuinka välttää vaurion tuleminen
Sitten vaan em. neuvot käyttöön, ja mahdolliset muut joita tähän tulee muilta...
Tyhjäkäyntiä ei kannata harrastaa vaan jos tarvii talvella lämpöö kabiiniin niin se kannattaa tehdä webastolla eikä moottorin tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti pilaa öljyn ja aiheuttaa ongelmia saastejärjestelmiin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Om651 moottoririkko
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Re: Om651 moottoririkko
Aika hurja juttu että Mercedes ei ole parantanut materiaalia vaan annetaan tällaisen vaurion mahdollisuus olla. En ole juurikaan huomannut c-sarjalaisissa näitä totaali rikkoutumista mutta en tiedä sitten johtuuko siitä että ajokilometrejä monesti näissä vähemmän.
Aika paljon joutuisin kylmäkäynistyksiä kyllä tekemään mutta webasto ehkä auttaa asiaa. Olen toisaalta kyllä miettinyt uudempaa om654 mutta onko tämä sama ongelma olemassa myös näissä?
Aika paljon joutuisin kylmäkäynistyksiä kyllä tekemään mutta webasto ehkä auttaa asiaa. Olen toisaalta kyllä miettinyt uudempaa om654 mutta onko tämä sama ongelma olemassa myös näissä?
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Om651 moottoririkko
En nyt ihan allekirjoita tätä om651 heikkoutta, tämä siis perustuu ihan omaan käyttökokemukseen niin henkilö- kuin pakettiautoissa, ajomäärät 200-450tkm välillä ja yhtään ei ole hajonnut.
Onhan se totta, että näitä on myös hajonnut, mutta on kyseistä moottoria paljon käytössäkin ja isoilla km. lukemilla ja monenlaisissa autoissa.
Käyttö ja huoltotavasta tämä on varmaan tarkka ja huollossa "säästämällä", sekä juurikin esilämmityksen laiminlyömällä ongelmia on mahdollisesti luvassa. Ja kuka tietää millaisia tuholastuja ym. virityksiä hajonneisiin on tehty
Onhan se totta, että näitä on myös hajonnut, mutta on kyseistä moottoria paljon käytössäkin ja isoilla km. lukemilla ja monenlaisissa autoissa.
Käyttö ja huoltotavasta tämä on varmaan tarkka ja huollossa "säästämällä", sekä juurikin esilämmityksen laiminlyömällä ongelmia on mahdollisesti luvassa. Ja kuka tietää millaisia tuholastuja ym. virityksiä hajonneisiin on tehty
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Om651 moottoririkko
Itellä on menossa kolmas käyttöauto jossa om651, kilsoja ollut autoissa 380-450tkm välillä kun multa lähteneet eikä ihmeempää haukuttavaa, työautona myös sprinter jossa om651 ja +400tkm mittarissa ilman isoimpia ongelmia.
Jos ajaa +50tkm vuodessa ni 25tkm huoltovälillä on koneet olleet ihan uutuudenkirkkalla alumiinilla sisältä vielä noillakin kilsoilla,ei ongelmia.
Pienemmillä ajomäärillä oon vaihtanu öljyt 15-20tkm/1v välein. mobil 5w30 esp ajettu joka autolla.
Noilla sprintereillä missä om651 on päästy 40-60tkm huoltovälistä huolimatta kovassa työajossa yli 600tkm ja ehjinä ne on myyty pois.
Pitääkö öljyt laskea pois ennenkuin voi vaihtaa tuon tulpan tuon öljynpainetta säätävän osan tilalle? vai tuleeko vaan pieni määrä öljyä ulos vaihtotyössä?
Ilmeisesti onnistuu vaihto alakautta,jossain korkeapainepumpumpun alapuolella sijaitsee ja ei tarvii mitään ohjelmointeja tehdä vaihdon jälkeen starilla?
Tiedossa on muutama auto joissa ei ketju kylmästartissa äännä, mutta jos jättää käymään tyhjäkäyntiä niin 30s. - 2min jälkeen rupee ketjunkiristimen suunnalta ääntämään, lopettaa jos käyttää kierroksia ylhäällä 15s. Voiskohan tosta löytyä apu tohonkin vaivaan,kiristimet vaihdettu,ketjut vielä vähän alle vaihtorajan.
Jos ajaa +50tkm vuodessa ni 25tkm huoltovälillä on koneet olleet ihan uutuudenkirkkalla alumiinilla sisältä vielä noillakin kilsoilla,ei ongelmia.
Pienemmillä ajomäärillä oon vaihtanu öljyt 15-20tkm/1v välein. mobil 5w30 esp ajettu joka autolla.
Noilla sprintereillä missä om651 on päästy 40-60tkm huoltovälistä huolimatta kovassa työajossa yli 600tkm ja ehjinä ne on myyty pois.

Pitääkö öljyt laskea pois ennenkuin voi vaihtaa tuon tulpan tuon öljynpainetta säätävän osan tilalle? vai tuleeko vaan pieni määrä öljyä ulos vaihtotyössä?
Ilmeisesti onnistuu vaihto alakautta,jossain korkeapainepumpumpun alapuolella sijaitsee ja ei tarvii mitään ohjelmointeja tehdä vaihdon jälkeen starilla?
Tiedossa on muutama auto joissa ei ketju kylmästartissa äännä, mutta jos jättää käymään tyhjäkäyntiä niin 30s. - 2min jälkeen rupee ketjunkiristimen suunnalta ääntämään, lopettaa jos käyttää kierroksia ylhäällä 15s. Voiskohan tosta löytyä apu tohonkin vaivaan,kiristimet vaihdettu,ketjut vielä vähän alle vaihtorajan.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Om651 moottoririkko
Itsellä oli muistaakseni -11 malli eka Sprintteri, jossa oli om651 ja siihen tuli ekassa huollossa päivitys, jossa startissa nousi kierrokset hetkeksi korkealle. Kun kyselin huollosta asiaa, niin syynä tähän oli juurikin öljynkierron varmistaminen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Om651 moottoririkko
huolimatta siitä mitkä ovat syyt näiden totaali tuhoon, onpa kettumainen ostettava käytettynä ihan kelle tahansa tallaajalle, koska mistään et voi varmistaa koska se laukeaa, olipa miten hyvä huoltohistoria tahansa.
Re: Om651 moottoririkko
Monikos noita tulppia on venttiileiden tilalle laittanut näihin vehkeisiin?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Om651 moottoririkko
Voisin kokeilla tohon käyttöauto vitoon ja yhteen tollaseen kylmänä tyhjäkäynnillä jakoketjuääniseen.
Joku tollasen vaihtanut vois kertoa että mitä tehdä sille sähköliittimelle joka tohon alkuperäseen säätösolenoidiin menee?
Joku tollasen vaihtanut vois kertoa että mitä tehdä sille sähköliittimelle joka tohon alkuperäseen säätösolenoidiin menee?
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Om651 moottoririkko
Tilasin tuon tulpan mb-osaan! Äkkiä eroon tuomosista virityksistä! Yhtä fiksua kuin pimeäot takavalot.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om651 moottoririkko
Jos sen öljynpainnen muutos tulpan sinne vaihtaa
niin pitää muistaa että se vaikkuttaa sitten niihin hyihyi päästöihin
kuten kaikki muutkin muutokseta,
muistaa sitten kertoa eteenpäin myydessä että
tuollainen muttos tehty
(kuten vaikapa ohjelmointi, egrpoisto hitupönikän poisto, rengaskoon/tyypiin
muutos ym hyihyi päästöjä lisäävä muutos)
niin pitää muistaa että se vaikkuttaa sitten niihin hyihyi päästöihin
kuten kaikki muutkin muutokseta,
muistaa sitten kertoa eteenpäin myydessä että
tuollainen muttos tehty
(kuten vaikapa ohjelmointi, egrpoisto hitupönikän poisto, rengaskoon/tyypiin
muutos ym hyihyi päästöjä lisäävä muutos)
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om651 moottoririkko
Niinpä varsinkin kun vielä huolto ohjelaman tarkka noudataminen edistää hajomista,
tekee se huoltokirjatkin arvotomiksi
sähköisiä kun ovat nykään niin ei voi edes sytykeenän käytää
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Re: Om651 moottoririkko
Harkinnan jälkeen päätän pysyä erossa 651 moottorista ja hommata jostain hyvin säilynyt 211 korinen missä 646 kone. Edelleen kuulee paljon juttuja missä moititaan 651 jakoketjuista kuinka heikkoja ne ovat, mikä ei pidä kyllä yhtään paikkaansa kun näillä saattaa ajaa yli 400tkm ennen ketjun vaihtoa. Mutta kyllä mahdollisuus sille että kone saattaa tehdä täystuhon koska tahansa vaikkapa kylmäkäynnistyksen jälkeen, niin itse pysyn kyllä erossa sellaisista moottoreista. Ei taida edes Vag konsernin tuotteissa olla näin heikkoa lenkkiä jos jakoketjut laskee pois ja niitäkin voi ennakoida.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Om651 moottoririkko
Kyllä niitä om646:ia hajoilee myös, ei nekään ole ikiliikkujia, vaikka jotkut niin uskovat. Kyllä tuo 646 alkaa olemaan jo museokamaa. On huomattava ero 646 ja 651 välillä ajettavuudessa jä käytössä, sekä kulutuksessa. Helppo vertailla, kun itsellä on kumpikin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Om651 moottoririkko
Vielä reilu 5v sitten foorumilla kehoitettiin vakavasti skippaamaan koko w211 korimalli ja siirtymään suoraan w212, koska siinä autossa kaikki on paremmin. Tänä päivänä, kun w212 koppasille on alkanut tulla ikää, alkaa mielipide olemaan toisenlainen. Itsekin nimittäin olen alkanut miettimään vähän ajetun w211 korisen hankintaa uudemman sijasta. No joka tapauksessa mersu on pirun hyvä auto, kunhan omistaa autonosturin ja kattavan korjaamokaluston korimallista riippumatta.
Re: Om651 moottoririkko
Jos vertaa vaikka om651+7g pakettia sen vaihtoehtoihin muissa merkeissä:
bmw n47 + 8lovinen zf, vag konsernin 2.0tdi+dsg tai tiptronic, jaguarin 2.0 dieseli+8 lovinen zf, ni ei tota mersun tekniikkaa kauheesti voi haukkuakkaan, joka merkillä omat vikansa.
ja aika vaikea sitä on vältellä kun se löytyy 10v ajan monen mersun korimallin keulilta, eli niiden määrä on melkoinen,ja monilla ajettu se 400-600tkm konetta avaamatta ja ketjua vaihtamatta.
bmw n47 + 8lovinen zf, vag konsernin 2.0tdi+dsg tai tiptronic, jaguarin 2.0 dieseli+8 lovinen zf, ni ei tota mersun tekniikkaa kauheesti voi haukkuakkaan, joka merkillä omat vikansa.
ja aika vaikea sitä on vältellä kun se löytyy 10v ajan monen mersun korimallin keulilta, eli niiden määrä on melkoinen,ja monilla ajettu se 400-600tkm konetta avaamatta ja ketjua vaihtamatta.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Re: Om651 moottoririkko
Paljonkohan tuollaisella 651 koneella on hintaa jos se sattuu lennosta hajoamaan ja mistä nuita vaihtokoneita kannattaa metsästää. Jännä kun ei kuulu juttuja että kannattaa skipata 212 korinen ja siirtyä suoraan 213 koriseen
. 213 koristessa on varmaan omat juttunsa kans mutta en ole moottorin hajoamisesta kuullut vielä ainakaan juttuja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Om651 moottoririkko
Saksasta näkyy saavan korjattuja noin 8000€ hintaan ja siihen asennus päälle.
Varmemmin onnistuu kun ostaa uuden moottorin mutta niitä ei oikein tällä hetkellä ole tarjolla ja marmoritiskiltä ostettuna hintaa lienee 15 000 - 20 000
Plus asennus 2000€.
Varmemmin onnistuu kun ostaa uuden moottorin mutta niitä ei oikein tällä hetkellä ole tarjolla ja marmoritiskiltä ostettuna hintaa lienee 15 000 - 20 000
Plus asennus 2000€.
Re: Om651 moottoririkko
Joskus kattelin noita saksan koneita ja ihmettelin edullista hintaa. Onko nuo ihan samoja moottoreita, joita asentaa esim. Veho? Mihinkähän hintaan tuollainen kone tulee suomeen?
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Om651 moottoririkko
Ne muutamat mitä olen sieltä tilannut niin ovat olleet rahdin puolesta kotiin tuotuna luokkaa 140€ - 180€.
Jos jostakin moottoreita ostaa niin joko Saksasta tai Ruotsista. Ei missään tapauksessa UK:sta, kusettajia koko porukka.
Re: Om651 moottoririkko
213 koristen om654 koneista ainakin venttiilikoneistoja vaihdettu takuuseen ,keinuvipujen laakereita mennee, joissaki vaihdettu myös jotain öljypumppuja ,oisko sitä metallisilppua menny niistä läpi sitte samalla.Lenkkikenkä kirjoitti: ↑Pe 09.06.2023 09:49 Paljonkohan tuollaisella 651 koneella on hintaa jos se sattuu lennosta hajoamaan ja mistä nuita vaihtokoneita kannattaa metsästää. Jännä kun ei kuulu juttuja että kannattaa skipata 212 korinen ja siirtyä suoraan 213 koriseen. 213 koristessa on varmaan omat juttunsa kans mutta en ole moottorin hajoamisesta kuullut vielä ainakaan juttuja.
https://www.facebook.com/reel/369116495403012
erikoinen vikapaikka,huonoa materiaalia käytetty.

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Om651 moottoririkko
Salossa Vigeliuksen moottorikorjaamo erikoistunut näihin. 5500€ näytti olevan Vito/Sprinter vaihtomoottori. Ei se varmaan henkilömalliinkaan enempää maksa. Kyselin 654:stä, niin ei ollut mitään kokemusta.
Molemmissa moottoreissa esiintyy myös kiertokangen laakerivaurioita. Uskomus on, että öljynvaihtovälit on liian pitkiä silloin kun tyhjäkäyntiä on paljon (taksit).
Molemmissa moottoreissa esiintyy myös kiertokangen laakerivaurioita. Uskomus on, että öljynvaihtovälit on liian pitkiä silloin kun tyhjäkäyntiä on paljon (taksit).
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om651 moottoririkko
Saksasta,Lenkkikenkä kirjoitti: ↑Pe 09.06.2023 09:49 Paljonkohan tuollaisella 651 koneella on hintaa jos se sattuu lennosta hajoamaan ja mistä nuita vaihtokoneita kannattaa metsästää. Jännä kun ei kuulu juttuja että kannattaa skipata 212 korinen ja siirtyä suoraan 213 koriseen. 213 koristessa on varmaan omat juttunsa kans mutta en ole moottorin hajoamisesta kuullut vielä ainakaan juttuja.
siltä niitä näytti aikonaan tulevan
kuusenalle lukuisia erimalisia
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om651 moottoririkko
Öljyn painen ei riitä kunnola yläkertaan-230k- kirjoitti: ↑Pe 09.06.2023 20:15 213 koristen om654 koneista ainakin venttiilikoneistoja vaihdettu takuuseen ,keinuvipujen laakereita mennee, joissaki vaihdettu myös jotain öljypumppuja ,oisko sitä metallisilppua menny niistä läpi sitte samalla.
https://www.facebook.com/reel/369116495403012
erikoinen vikapaikka,huonoa materiaalia käytetty.![]()
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om651 moottoririkko
Lisätynän alentulla öljynpainellatulimäki kirjoitti: ↑La 10.06.2023 09:40 Salossa Vigeliuksen moottorikorjaamo erikoistunut näihin. 5500€ näytti olevan Vito/Sprinter vaihtomoottori. Ei se varmaan henkilömalliinkaan enempää maksa. Kyselin 654:stä, niin ei ollut mitään kokemusta.
Molemmissa moottoreissa esiintyy myös kiertokangen laakerivaurioita. Uskomus on, että öljynvaihtovälit on liian pitkiä silloin kun tyhjäkäyntiä on paljon (taksit).
Mökkillä
'
'
Re: Om651 moottoririkko
Noin 2v sitten tilasin purkaamolta saksasta 651 moottorin 42tkm ajettu 2500e pihaan toimitettuna