eka postaus foorumilla
elikkä auto ois 03 cl203 sportcoupe 220cdi. ostin kaverilta halvalla kiina kopio BBS LM (vissii interaction b9). takavanteet meni kiinni ilman ongelmia mutta etuvanteissa tuli perinteisesti rasvakuppien kanssa ongelmaa. rasvakuppien kanssa vanteet tarvis +15mm spacerit että toimis (tulis aivan liikaa kaaresta ulos, vanteessa et 35 ja 8,5 vaiko 9 tuumaa leveät.) vanteet menee paikalleen just ja just ilman rasvakuppeja. tuleeko renkaanlaakereiden kanssa ongelmia jos ajelee ilman rasvakuppeja? (jos ajoittain tarkistelee rasvatilannetta ja jotenki tiivistää vanteen keskikupin ettei vesi pääsis sisälle) mietin kans että jos dremelillä ottais vanteesta keskireikää isommaksi... pitäis silti olla 5mm spaceri ja sit ei menis enää keskikupit kiinni koska ei mahu ja joutuis keskikupin kiinnitysuran hiomaan kokonaan pois. (ei vaikuttas keskitykseen ku vanteessa keskireikä pieni vaan siitä kohasta mihin tullee keskikuppi kiinni)
elikkä, mikä ois muiden mielestä järkevin ratkasu:
-ei rasvakuppia, vanteen keskikupin tiivistys
-spacerit ja vanteen dremelöinti
Voi luoja.
Lähdetään nyt siitä liikkeelle että ne rasvakupit annetaan olla paikallaan. Sen jälkeen oikeanlaiset ko. automalliin tarkoitetut laadukkaat vanteet. Ilman mitään lisävirityksiä vanteen ja navan väliin, ei seuraa muuta kuin ongelmia.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
jaakkoxd kirjoitti: ↑To 01.06.2023 02:54
eka postaus foorumilla
elikkä auto ois 03 cl203 sportcoupe 220cdi. ostin kaverilta halvalla kiina kopio BBS LM (vissii interaction b9). takavanteet meni kiinni ilman ongelmia mutta etuvanteissa tuli perinteisesti rasvakuppien kanssa ongelmaa. rasvakuppien kanssa vanteet tarvis +15mm spacerit että toimis (tulis aivan liikaa kaaresta ulos, vanteessa et 35 ja 8,5 vaiko 9 tuumaa leveät.) vanteet menee paikalleen just ja just ilman rasvakuppeja. tuleeko renkaanlaakereiden kanssa ongelmia jos ajelee ilman rasvakuppeja? (jos ajoittain tarkistelee rasvatilannetta ja jotenki tiivistää vanteen keskikupin ettei vesi pääsis sisälle) mietin kans että jos dremelillä ottais vanteesta keskireikää isommaksi... pitäis silti olla 5mm spaceri ja sit ei menis enää keskikupit kiinni koska ei mahu ja joutuis keskikupin kiinnitysuran hiomaan kokonaan pois. (ei vaikuttas keskitykseen ku vanteessa keskireikä pieni vaan siitä kohasta mihin tullee keskikuppi kiinni)
elikkä, mikä ois muiden mielestä järkevin ratkasu:
-ei rasvakuppia, vanteen keskikupin tiivistys
-spacerit ja vanteen dremelöinti
Missään tapuksessa Ei rasvakuppeja pois
Järkevintä sopivat vanteet
Kannattaa myydä ne väärät vanteet ja hommata sopivat.
Kaikki viritykset ilman laakerikuppeja on vähän hölmöjä ja pahimmassa tapauksessa teet itsellesi enemmän ongelmia.
Vettä ja pölyä laakerille niin huonolla tuurilla menee napa ja akseli jotka jo maksaa enemmän kuin se sarja sopivia vanteita.
nonii vähä päivitystä: tein pöljän tempun ja dremelöin vanteita vähäsen. nyt soppii, rasvakuppeja ei oo kiinni mut täytin napojen päät hi temp rasvalla ja tiivistin vanteen keskikupit tiivistemassalla. ei näkyny navan päässä vettä ollenkaan vaikka painepesurilla pesin vanteet. saa nähä kestääkö. tarkotus ois hommata asap mersun orkkis vanteet nii sit ainaski passaa kiinni ilman mitään pöljiä rasvakuppi räpellyksiä. en suosittele tuota mun keskikuppikikkaa kellekkään, jos joku tekee nii omalla vastuulla