W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
En tiedä, mutta ite en ajais millään henkilöautolla yli 20tkm öljynvaihtovälillä.. Nykyiseen 300de:hen (sama kone) vaihdan aina puolessavälissä huoltoväliä (12500km) mottoriöljyn ja suodattimen.
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
25tkm kiinteä väli on -17 mallissa kuten ollut monta vuotta. Suosittelen pysymään Max siinä. Itse huollan 15-20tkm välein.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Täytyy kysyä huollosta kunhan 1v/25tkm alkaa lähestyä.
Tässä on huolen(pitämättömyys)sopimus joten mitään ylimääräisiä huoltoja en teetä.
Netistä ei löydy tietoa huoltoväleistä, ainostaan että auto kertoo milloin huolto on ajankohtainen.
Tässä on huolen(pitämättömyys)sopimus joten mitään ylimääräisiä huoltoja en teetä.
Netistä ei löydy tietoa huoltoväleistä, ainostaan että auto kertoo milloin huolto on ajankohtainen.
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Re: W213 E-sarja topikki
Nyt kun näitä 213 mallin messuja on ollut jo 6v liikenteessä niin kiinnostaisi kovasti tietää mitkä ovat kriittisimpiä vikoja mitä näissä on ilmennyt ja kuinka paljon ne kustantavat?
Re: W213 E-sarja topikki
OM654 koneessa nostaja/nokka-akseleissa ongelmaa, lähinnä takseissa. Tietyissä moottori/varusteyhdistelmissä samalla myös jakoketjun vaihto. Bensakoneissa (274/264) öljynerotinongelmaa talvisin.
OM654/6 koneissa alipainepumppu saattaa päästää öljyt läpi, kertaluokkaa isompi projekti tämä. Tuntuisi olevan kohtuu harvinainen vika. Alipainepumppu yhdistetty moottorin öljypumppuun mikä tekee töisevän korjauksen. Myös vesipumppu voi vuotaa alipainelinjaan mikä aiheuttaa ongelmia. Muutamia ahtimia mennyt OM654, akseli katkeaa.
Bensa ja diesel, molemmissa noxeja joutuu vaihtamaan.
Dieselissä ylivoimaisesti yleisin ja kallein vika AdBlue tankki. Reilu pari tonnia. Tietty paineputkia menee, se ei niin kallis.
Alatukivarsia menee myös mutta ne on kuluvia osia, etupään tuenta ei yhtä luja kuin edeltäjässä (jos takaveto 212).
Takaiskareita menee myös.
GPS- antenneja jonkun verran.
Yllämainituista huolimatta lujan oloinen auto millä ajetaan paljon ilman isompia vikoja. Mystisiä sähkövikoja ja toistuvia korjauksia tuntuisi olevan melko vähän. Moottorivikoja ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään. Samoin 9G vaihteisto tuntuu olevan kestävä.
OM654/6 koneissa alipainepumppu saattaa päästää öljyt läpi, kertaluokkaa isompi projekti tämä. Tuntuisi olevan kohtuu harvinainen vika. Alipainepumppu yhdistetty moottorin öljypumppuun mikä tekee töisevän korjauksen. Myös vesipumppu voi vuotaa alipainelinjaan mikä aiheuttaa ongelmia. Muutamia ahtimia mennyt OM654, akseli katkeaa.
Bensa ja diesel, molemmissa noxeja joutuu vaihtamaan.
Dieselissä ylivoimaisesti yleisin ja kallein vika AdBlue tankki. Reilu pari tonnia. Tietty paineputkia menee, se ei niin kallis.
Alatukivarsia menee myös mutta ne on kuluvia osia, etupään tuenta ei yhtä luja kuin edeltäjässä (jos takaveto 212).
Takaiskareita menee myös.
GPS- antenneja jonkun verran.
Yllämainituista huolimatta lujan oloinen auto millä ajetaan paljon ilman isompia vikoja. Mystisiä sähkövikoja ja toistuvia korjauksia tuntuisi olevan melko vähän. Moottorivikoja ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään. Samoin 9G vaihteisto tuntuu olevan kestävä.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W213 E-sarja topikki
Alkupään 220d 9g 180tkm . Molemmat nox, etutukivarret vaihdettu(paitsi oikea alaetu), iskarit vaihdettu.
Pieni kulutus. Ei huono muutenkaan.
Pieni kulutus. Ei huono muutenkaan.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
- Paikkakunta: Espoo
Re: W213 E-sarja topikki
220d 2018 150tkm.
All Terrain mallissa joka syksyinen riesa ilmajousitus. Alatukivarret vaihdettu, ahtopaineensensori. Nox1 hälyttelee tällä hetkellä jonka johdosta huolto varattu.
Pieni kulutus, tilava auto mukava pehmoinen kyyti (jotain positiivista ilmajousituksesta).
All Terrain mallissa joka syksyinen riesa ilmajousitus. Alatukivarret vaihdettu, ahtopaineensensori. Nox1 hälyttelee tällä hetkellä jonka johdosta huolto varattu.
Pieni kulutus, tilava auto mukava pehmoinen kyyti (jotain positiivista ilmajousituksesta).
Re: W213 E-sarja topikki
200D -18 287tkm
1. Alatukivarret eteen, laitoin Meyle HD:t ja tuntuu kestävän
2. Ilmapussit taakse (Arnott)
3. Ad blue säiliö korjaus
4. AGM akku
5. ESP yksikkö.
Rahaa mulla ei ole paljoa palanut, suhteet ja oma osaaminen jeesaa. Kallein noista oli tuo ESP yksikkö, eikä se hoitunut kovin helposti tai nopeasti. Nyt taas pelaa käytetyllä yksiköllä, mulla vika oli sisäänrakennettu painetunnistin hydraulilohkossa. Käytetyn asentaminen ei ollut ihan yksikertainen homma, uus olis töineen maksanut ”tonneja”.
Tehtaan piikkiin ilman kustannuksia tuohon on tehty se yläpääremontti, eli nokka/nostajat sekä jakoketju. Esp ei turvavarusteena tuntunut Mercedestä kiinnostavan, ilmeisesti käyttäjän turvallisuus on täysin toissijaista.
Muita olen laittanut:
-madallusjouset eteen, samalla vaihdettiin nuo tukivarret ja ennakoivasti koiranluut.
-taakse säätötangot
-jarrulevyt ja palat
-huollot normaalisti 25tkm välein huolto-ohjelman mukaan.
Nämä reilu pari vuotta ja 50tkm luokkaa. Tykkään autosta muuten kyllä, nuo kalliit paukahdukset vaan ahdistaa, mutta niistä on onneksi selvitty. Tunnen muutamia 213-omistajia, jotka eivät ole selvinneet aivan niin halvalla.
1. Alatukivarret eteen, laitoin Meyle HD:t ja tuntuu kestävän
2. Ilmapussit taakse (Arnott)
3. Ad blue säiliö korjaus
4. AGM akku
5. ESP yksikkö.
Rahaa mulla ei ole paljoa palanut, suhteet ja oma osaaminen jeesaa. Kallein noista oli tuo ESP yksikkö, eikä se hoitunut kovin helposti tai nopeasti. Nyt taas pelaa käytetyllä yksiköllä, mulla vika oli sisäänrakennettu painetunnistin hydraulilohkossa. Käytetyn asentaminen ei ollut ihan yksikertainen homma, uus olis töineen maksanut ”tonneja”.
Tehtaan piikkiin ilman kustannuksia tuohon on tehty se yläpääremontti, eli nokka/nostajat sekä jakoketju. Esp ei turvavarusteena tuntunut Mercedestä kiinnostavan, ilmeisesti käyttäjän turvallisuus on täysin toissijaista.
Muita olen laittanut:
-madallusjouset eteen, samalla vaihdettiin nuo tukivarret ja ennakoivasti koiranluut.
-taakse säätötangot
-jarrulevyt ja palat
-huollot normaalisti 25tkm välein huolto-ohjelman mukaan.
Nämä reilu pari vuotta ja 50tkm luokkaa. Tykkään autosta muuten kyllä, nuo kalliit paukahdukset vaan ahdistaa, mutta niistä on onneksi selvitty. Tunnen muutamia 213-omistajia, jotka eivät ole selvinneet aivan niin halvalla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Onko muilla vastaavaa omassa farkussa... Takapää nuljuaa melkoisesti. Varsinkin kun on uraa tiessä. Auto menee kyllä suoraan ja tuntuu että muuten ei ole mitään vikaa ajettavuudessa. Ainoastaan perä on häiritsevä. Edessä 245/40-19 ja takana 275/35-19, alkuperäinen amg -setti.
Onko tämä ominaisuus vai onko jossain vikaa?
Auto on E220d 4matic -19 farkku
Onko tämä ominaisuus vai onko jossain vikaa?
Auto on E220d 4matic -19 farkku
Re: W213 E-sarja topikki
Osaakos joku sanoa mahtaako sedanin takaiskarit erota farkun takaiskareista? Ja tarkemmin vielä kun kyseessä 4matic. Farkkuun tekisi mieli säädettäviä iskareita taakse, mutta ei tunnu varsinaisesti farkkuun tehtyjä löytyä niin mahtaisiko sedanin takaiskarit passata paikalleen.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma 10.06.2019 00:29
Re: W213 E-sarja topikki
Omassani teki samaa. Suuntauksessa auraukset metsässä. Parani suuntauksen jälkeen. Oma on vielä hybridi niin painava perä. välyksiä varmasti tukivarsissa jo.Merssu1 kirjoitti: ↑Pe 30.06.2023 15:21 Onko muilla vastaavaa omassa farkussa... Takapää nuljuaa melkoisesti. Varsinkin kun on uraa tiessä. Auto menee kyllä suoraan ja tuntuu että muuten ei ole mitään vikaa ajettavuudessa. Ainoastaan perä on häiritsevä. Edessä 245/40-19 ja takana 275/35-19, alkuperäinen amg -setti.
Onko tämä ominaisuus vai onko jossain vikaa?
Auto on E220d 4matic -19 farkku
Re: W213 E-sarja topikki
Osaako joku sanoa onko farkkujen takapään tasonsäädöllä varustetuissa malleissa jo ilmasäiliö jossain jemmattuna vai pumppaako kompura suoraan takailmapusseihin paineet? Ilmeisesti ainakin täys airmaticilla varustettuina on säiliö oikeassa takakulmassa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Air Body Control mallissa on ilmasäiliö, normi takapään tasonsäädössä ei.
Google ei löydä GF32.33-P-9992fG dokkaria mutta antaa toimintakuvausdokkarin jossa myös liittyvät komponentit listattu.
Google ei löydä GF32.33-P-9992fG dokkaria mutta antaa toimintakuvausdokkarin jossa myös liittyvät komponentit listattu.
Re: W213 E-sarja topikki
Lisäksi normi tasonsäädössä takapusseissa pelkkä ilmaliitin ja samat pussit kuin 205. Air body control-mallissa pusseissa on ilmaliittimen lisäksi joku venttiili/anturi (sähköliittimestä päätellen). Selvästi edullisemmat nuo peruspussit.
Re: W213 E-sarja topikki
Huoltovälinäyttö oli seonnut, huoltoväli on kuten ennenkin 25tkm/ 1 vuosi. Nyt huollettu ja järjestelmät päivitetty.Splitti51 kirjoitti: ↑Ti 06.06.2023 20:42 Aika pitkää huoltoväliä näyttäisi pukkaavan. Ajettu nyt 20tkm ja ajotietokone näyttää ensimmäiseen A-huoltoon vielä 19tkm.
Elokuussa 22 rekisteröity OM654M 220d , tässähän on ISG. Ennenhän huoltoväli oli 25tkm, nyt 40tkm ? Onkohan aikarajaakin jatkettu, vielä ei ainakaan ilmoita muuta kuin km määrän. Vai onko järjestelmä mennyt sekaisin. Keväällä tuli automaattinen järjestelmäpäivitys jolloin kaikki asetuksetkin nollautuivat.
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kenelläkään mennyt näihin oven lukitusmekanismeja (tai mikä lienee oikea termi)? Itsellä aika kettumainen vika 2017 autossa, kun siinä on keyless go ja toinen takaovi menee hyvin harvoin lukkoon itsestään. Huomasin sattumalta, ties kuinka kauan on ollut yksi ovi auki, vaikka olen ne lukinnut.
Huomenna menee korjattavaksi.
Joskus aikanaan oli sama vika S203:ssa, mutta se oli siinä vaiheessa jo paljon ”käytetympi”. Myös emännän käytössä olevassa lähes 300 tkm ajetussa S204:ssä on välillä samaa oireilua yhdessä ovessa, mutta en ole vielä tehnyt asialle mitään, kun yleensä menee kuitenkin lukkoon.
Joskus aikanaan oli sama vika S203:ssa, mutta se oli siinä vaiheessa jo paljon ”käytetympi”. Myös emännän käytössä olevassa lähes 300 tkm ajetussa S204:ssä on välillä samaa oireilua yhdessä ovessa, mutta en ole vielä tehnyt asialle mitään, kun yleensä menee kuitenkin lukkoon.
Re: W213 E-sarja topikki
Mikäs violetti merkkivalo on tuossa D:n vasemmalla puolen? Mitään muuta vaikutusta en huomannut. Kun lähdin sammuttamisen jälkeen liikkeelle niin ei sitä enää näkynyt. Sen verran selasin että öljyä ja ureaa on riittävästi ja renkaissa ilmaa, juuri muuta en osaa tämän näytöiltä katsoakaan. Auto on siis 213 farkku diesel vuodelta 2019.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Individual ajotilan merkkivalo eli olet vaihtanut comfort ajotilasta tuohon. Sammuttamisen jälkeen auto palautuu comfort ajotilaan.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
I* tilaan saa käyttäjä valita haluamansa yhdistelmän mukavuutta, ajettavuutta ja kiihtyvyyttä.
Meillä se on normaali talviajomoodi. auton ja voimalinjan asetuksena "Comfort" ja ajonhallinta "Kimi" asennossa.
(Leave me alone, I know what I'm doing)
Meillä se on normaali talviajomoodi. auton ja voimalinjan asetuksena "Comfort" ja ajonhallinta "Kimi" asennossa.
(Leave me alone, I know what I'm doing)
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Olin näköjään tökännyt keskikonsolista "dynamic" nappulaa huomaamattani. Eipä tämä auto ole vielä ollutkaan kuin vuoden, pitäisiköhän olla enempi kiinnostunut mitä mistäkin napista tapahtuu? Siellä valikoissa oli näköjään sport:in lisäksi oikein sport+:kin, semmoista mulla ei ole ennen ollutkaan, kuinka helvetisti se sillä mahtaa kulkeakaan? 

Re: W213 E-sarja topikki
Se on hyvä asetus saksan ruuhkiin kun tie aukeaa.
W213 220d +W242 electric drive
- joutotähti
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.05.2014 22:58
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W213 E-sarja topikki
Onkos kellään ollut tarvetta kiristää W213:n takakontin kannen avausjousia? Onko tässä sama systeemi kuin W212/W211?
ex W211
ex W204
ex W212
ex W213
X204
ex W204
ex W212
ex W213
X204
Re: W213 E-sarja topikki
Tuli ostettua saksasta tuotu E300de ja auto tuli vain yksillä vanteilla.
Nyt olisi hakusessa kesäksi jotkut vanteet, mutta ei tunnu oikein löytyvän mitään autoon sopivaa.
Ilmeisesti vakiot ovat:
Edessä: 8x18 ET43
Takana: 9x18 ET52.5
Mistä löytyisi autoon sopivat vanteet ja millä ET luvuilla kannattaisi vanteita katsoa?
Parista paikasta kysellyt vanteita ja tarjoukset on luokkaa jotkut kiinan tinat ja hinta niille aivan törkeä.
Nyt olisi hakusessa kesäksi jotkut vanteet, mutta ei tunnu oikein löytyvän mitään autoon sopivaa.
Ilmeisesti vakiot ovat:
Edessä: 8x18 ET43
Takana: 9x18 ET52.5
Mistä löytyisi autoon sopivat vanteet ja millä ET luvuilla kannattaisi vanteita katsoa?
Parista paikasta kysellyt vanteita ja tarjoukset on luokkaa jotkut kiinan tinat ja hinta niille aivan törkeä.
Re: W213 E-sarja topikki
Aika geneerinen kysymys, spekseihin meneviä vanteitahan on vaikka kuinka. Onko jotain budjettia? Minkä kokoista, halkaisija, leveys? Minkä tyylistä, jotain esimerkkiä mikä miellyttäisi itseä?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Sanotaan, että jos johonki alta 1500€ saisi vanteet.
Kesärenkaat jo löytyvät jotka ovat uudet 18 tuumaisena edessä 245 ja takana 275 leveät joten jos vanteetkin pysyisivät 18" niin olisi hyvä.
Hakusessa on mielellään hopeat vanteet ja esim tyyliltään JR Wheels JR36, SL02
Eli mielellään tuollaiset monipuolaiset.
JR36 https://jr-wheels.com/category/jr36
SL02 https://jr-wheels.com/category/sl02
Re: W213 E-sarja topikki
Uutena ei tuohon hintaan saa kuin niitä kiinatina sarjoja. Valmis rengas kokokin vähän rajoittaa leveydet suorilta 8-8,5” ja 9-9,5” leveisiin setteihin. Lähtisin selailemaan tori.fi ja nettivaraosan vanne valikoimaa. Tuolta varmasti hyviä oem vanteita noilla spekseillä. Heitetään nyt suoraan jotain esim
https://www.tori.fi/vi/120114872.htm
https://www.tori.fi/vi/120176796.htm
https://www.tori.fi/vi/120218437.htm
https://www.tori.fi/vi/120114872.htm
https://www.tori.fi/vi/120176796.htm
https://www.tori.fi/vi/120218437.htm
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Okei, kiitos!juu-zo kirjoitti: ↑Pe 10.11.2023 14:29 Uutena ei tuohon hintaan saa kuin niitä kiinatina sarjoja. Valmis rengas kokokin vähän rajoittaa leveydet suorilta 8-8,5” ja 9-9,5” leveisiin setteihin. Lähtisin selailemaan tori.fi ja nettivaraosan vanne valikoimaa. Tuolta varmasti hyviä oem vanteita noilla spekseillä. Heitetään nyt suoraan jotain esim
https://www.tori.fi/vi/120114872.htm
https://www.tori.fi/vi/120176796.htm
https://www.tori.fi/vi/120218437.htm
Tämmöisen ymmärryksen sain itsekkin, että tuo valmis rengaskoko vähän rajoittaa.
Auton mukana tuli kuitenki käyttämätön sarja contin kesärenkaita niin en viitsi sen takia myös uusia renkaita hommata.
Täytyy tarkkailla käytettyjen markkinoita.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 05.04.2022 10:59
Re: W213 E-sarja topikki
On. ( paljon lunta, niin pykälällä tiukemmalle, että pomppaa kakesta ). Sama periaate kuin w212.joutotähti kirjoitti: ↑To 09.11.2023 21:15 Onkos kellään ollut tarvetta kiristää W213:n takakontin kannen avausjousia? Onko tässä sama systeemi kuin W212/W211?
w213 E 300e 4matic EQ Power
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
---
ex:t w222 S 350 Bluetec 4matic, w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
- joutotähti
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 29.05.2014 22:58
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W213 E-sarja topikki
Hienoa, kiitos vastauksesta.mersetes22 kirjoitti: ↑Pe 10.11.2023 22:09On. ( paljon lunta, niin pykälällä tiukemmalle, että pomppaa kakesta ). Sama periaate kuin w212.joutotähti kirjoitti: ↑To 09.11.2023 21:15 Onkos kellään ollut tarvetta kiristää W213:n takakontin kannen avausjousia? Onko tässä sama systeemi kuin W212/W211?
ex W211
ex W204
ex W212
ex W213
X204
ex W204
ex W212
ex W213
X204
Re: W213 E-sarja topikki
S213 220d 2017, asennutin TT-thermon letkulämppärin, joka pääsääntöisesti toimii hyvin.
Jos auto on seissyt pitempään, niin moottorin vesikierto sulkeutuu osittain, eikä moottori lämpeä tasaisesti. Saako tuota vesikierron sulkua jotenkin säädettyä jollain ohjelmistolla?
Jos auto on seissyt pitempään, niin moottorin vesikierto sulkeutuu osittain, eikä moottori lämpeä tasaisesti. Saako tuota vesikierron sulkua jotenkin säädettyä jollain ohjelmistolla?