Nyt on tullut kumma vika. Huhtikuussa vaihdoin turbon säätimen, kun alkoi kiihdytyksissä nykiä. Oli varmaan taas se juotin ongelma.
Vaihdoin yksikön ja nykiminen hävisi. Mutta nyt jos ajan pitkän matkan cruiseri päällä esim. 120-130 km/h, niin seuraavan jarrutuksen jälkeen huomaa että auto on mennyt safety tilaan. Tällöin cruiseri ei ole enää päällä. Kiihtyy tosi hitaasti. Ei mitää merkkivaloa mittaristossa. Jos en käytä ollenkaa cruiseria, vikaa ei tule. Vika lähteen kun sammuttaa moottorin. Taas autossa on voimaa kiihtyä. Kun auto on vika tilassa, niin mitään paksua mustaa savua ei tule pakoputkista. Kaupunki nopeuksissa autossa ei kuomaa vikaa, mutta kun yrittää kiihdyttää kunnolla vian huomaa.
Yritän laittaa mersun oman vikaskannerin kuvan, jos joku osaisi sanoa mikä mättää.
Tuon korostetun kohdan arvo 34% on punaisella. Mittaus tehty vika päällä ja tyhjäkäynnillä. Kun resetoi tai käyttää virrat pois arvo muuttuu normaaliksi ja on vihreä. Viasta ei jää mitään muistiin. Vika ei tule esiin vasta kun käy ajamassa cruiseri päällä. Tällöin nopeus ja kierrosluvut pysyvät melko vakiona. Ihan kuin mittaus tai joku osa ”jäätyy” paikalleen. Jos en ollenkaan käytä cruiseri nopeus ja kierrosluvut luonnollisesti vaihtelevat ajon aikana.
Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Jäke kirjoitti: ↑Ti 13.06.2023 13:33 Nyt on tullut kumma vika. Huhtikuussa vaihdoin turbon säätimen, kun alkoi kiihdytyksissä nykiä. Oli varmaan taas se juotin ongelma.
Vaihdoin yksikön ja nykiminen hävisi. Mutta nyt jos ajan pitkän matkan cruiseri päällä esim. 120-130 km/h, niin seuraavan jarrutuksen jälkeen huomaa että auto on mennyt safety tilaan. Tällöin cruiseri ei ole enää päällä. Kiihtyy tosi hitaasti. Ei mitää merkkivaloa mittaristossa. Jos en käytä ollenkaa cruiseria, vikaa ei tule. Vika lähteen kun sammuttaa moottorin. Taas autossa on voimaa kiihtyä. Kun auto on vika tilassa, niin mitään paksua mustaa savua ei tule pakoputkista. Kaupunki nopeuksissa autossa ei kuomaa vikaa, mutta kun yrittää kiihdyttää kunnolla vian huomaa.
Yritän laittaa mersun oman vikaskannerin kuvan, jos joku osaisi sanoa mikä mättää.
Tuon korostetun kohdan arvo 34% on punaisella. Mittaus tehty vika päällä ja tyhjäkäynnillä. Kun resetoi tai käyttää virrat pois arvo muuttuu normaaliksi ja on vihreä. Viasta ei jää mitään muistiin. Vika ei tule esiin vasta kun käy ajamassa cruiseri päällä. Tällöin nopeus ja kierrosluvut pysyvät melko vakiona. Ihan kuin mittaus tai joku osa ”jäätyy” paikalleen. Jos en ollenkaan käytä cruiseri nopeus ja kierrosluvut luonnollisesti vaihtelevat ajon aikana.
Siis testerikö ei löydä tuon jälkeen misttän mittän vikakoodia ?
jos ei niin sitten on ohjelmaa ronkittu miten sattuu ja vian selvitelly kannatta alotta laittamalla vakio ohjelma
Mökkillä
'
'
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Aika varmasti vika ei koskaan ollut säätimessä. Veikkaan että vika on EGRssä tai ahtoputkessa vuotoa.
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Ei ole lastutettu.
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Säätimen sisällä juotokset katkeavat lämpölaajenemisen takia. Yleinen vika.
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Miksi vuoto on ongelmallista vain jos ajaa tasaista nopeutta (cruiseri kaytössä) jonkin matkaa. Mutta kun ajaa ilman cruiseria ongelmaa tule.
Re: Mb 320 Cdi S204 4matic menee turvatillaan ilman merkkivaloa
Vika koodi on P123900 charge pressure is too low. (Carly analysaattori). Muistaakseni samaa näytti Mersun Star.