Pontuksen W123 230E, MR projektina
Pontuksen W123 230E kunnostuksessa
No niin taas on edennyt projekti hiukan eteenpäin. Tänään saatiin polttoaine tankki irti ja sain myös etu ja takaumpiot irti korista. Puhdistin tankin vedellä ja pesuainella. Ja hyvin lähti kaikkk lika pois tankista. Seuraavaksi vaihdetaan kaikki polttoaineletkut ja putket.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E
No niin laitetaanpa tännekin hiukan päivitystä: Eli autolle ei ole hirveästi mitään tehty tämän 2kk aikana, työ kiireiden vuoksi on ollut vähän hiljaista harraste auton kanssa. Mutta nyt alkoi kesäloma ja kävin tilaamassa autoon vähän varaosia. Kannentiiviste,Öljypohjan tiiviste, Kampiakselin takatiiviste, ja Sylinterikannen pulttisarja tilattu Veho Airportista. Saa nähdä onko kannentiiviste sama mitä mulla oli mukana ainakin kovasti väittivät että kaikissa M102 moottoreissa on sama tiiviste. Mutta ongelmaksi muodostui Kampiakselin etutiiviste. Sitä ei enää Mersulta saa! Tietääkö joku että mistä sellaista löytyisi?
Ja sitten on myös näitten jakonpään osien hankkiminen MBClassicislta löytiyisi tälläinen:https://www.mbclassics.de/M102-timing-chain-kit
Mutta kun tuo on Febi-Bilstein Merkkiä joka on ihan täyttä skeidaa näykyään.
Mistä muualta näitä löytyisi?
Ja sitten on myös näitten jakonpään osien hankkiminen MBClassicislta löytiyisi tälläinen:https://www.mbclassics.de/M102-timing-chain-kit
Mutta kun tuo on Febi-Bilstein Merkkiä joka on ihan täyttä skeidaa näykyään.

Mistä muualta näitä löytyisi?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E
Tilasin keväällä M102:een ketjun sekä nuo ohjurit online-teile.com:in kautta. Kaikki tarpeellinen löytyi eikä hintakaan hirvittänyt.
Re: Pontuksen W123 230E
Paljonko oli paketille hintaa? Kävin jo kysymässä osille hintaa Veholta. Ketju on 73€ ja kiristin 130€
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E
Muistelen että ketju, ketjun linkki, kaksi muovista ohjuria ja kiristimen laahain oli yhteensä puolentoista sadan tienoilla. Alkuperäisosista mielsin siedettäväksi hinnaksi. Kiristintä en ostanut siihen tilaukseen.
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Lohko maalattu!
Tänään kävin tilaamassa taas moottoriin osia. Imu ja pakosarjan tiivisteet, venttiilikopan tiiviste. Pakosarjan pinnapultit ja mutterit yms..
Tänään kävin tilaamassa taas moottoriin osia. Imu ja pakosarjan tiivisteet, venttiilikopan tiiviste. Pakosarjan pinnapultit ja mutterit yms..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Pientä päivitystä projektiin.. Tänään irroitettiin Jarrutehostin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Saatiin myös irroitettua kaikki sähköjohdot ja litteet pois konehuoneesta. Seuraavaksi aletaan sitten korjailemaan konehuoneen ruostevaurioita. Ja jos jollain olisi oikean puolen etulokasuojaa niin voisin ostaa sellaisen. Orkkis tietenkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Myös moottorin kasaus on edennyt..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tänään hain matkahuollosta W123 ehjät vähän käytetyt etu- ja takapuskurit. Nämä on paremmassa kunnossa kuin auton omat puskurit.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tänään kävin pitkästä aikaa tallilla ja aloitin jo tuon oikean puolen etulokasuojan irroituksen. Jatkan sitä noin 1,5 viikon päästä kun alkaa kesäloma niin on sitten aikaa tätäkin projektia saada eteenpäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Perjantaina kävin purkamassa yhdestä purku W123 ehjän alkuperäisen etulokasuojan. Hiukan siinäkin on tekemistä mutta toivottavasti istuu paremmin paikalleen kuin nykyinen tarvike lokari.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Kannattaa toi kromikaari irrotella ensi töiksi, ja katsoa onko sen alla paljonkin hapanta...
Näitä ns. vermokaaria käytettiin monesti myös ruosteen piilotteluun :-/
Näitä ns. vermokaaria käytettiin monesti myös ruosteen piilotteluun :-/
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Joo tuo vermokaari lähtee kyllä aika äkkiä pois. Ainakin sisäpuoleta tuo lokari on hyvässä kunnossa sinne on joku laittanut kunnon ruostesuoja aineet.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tänään tuli 8 vuotta siitä kun ostin tämän W123. Toivottavasti minä saisin tämän projektin vielä joskus valmiiksi. 

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
No niin nyt on ostettu jakopään osat. Eli ketju, kiristin ja laahaimet. Olisi nämä pitäneet ostaa jo aikasemmin kun hinnat oli nousseet melkein puolella, mitä ne olivat 2 vuotta sitten.
Vehon kautta nämä tulivat.
Vehon kautta nämä tulivat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tuliko W123 valmistusvuosien aikana automaattivaihteistoihin mitään muutoksia? Jos tuli niin mitä kaikkea muuttui laatikoissa? Tuli nimittäin sovittua kaupat tästä yksilöstä. Käytän tästä tiettyjä osia omaan W123 projektiin. Ja mukaan tulee automaattivaihteisto. Mutta tarkkaa tietoa ei ole että miltä vuodelta kyseinen laatikko on. Tekniikkana on ollut alun perin 200D johon on vaihdettu ensimmäisen omistajan toimesta 1980-luvulla 230E tekniikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Ihan viimeisissä 123 230E:ssä on ilmeisesti ollut 722.4 laatikkoa, muuten kai aski on wanha 722.1
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3033
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Mainio nimitys tuo "vermo-kaari"
Ja hieno projekti! Kunnossa oleva W123 on sykähdyttävä näky.
Ja hieno projekti! Kunnossa oleva W123 on sykähdyttävä näky.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 11:47 Mainio nimitys tuo "vermo-kaari"
Ja hieno projekti! Kunnossa oleva W123 on sykähdyttävä näky.
Kiitos!
No joo on tämä projekti hiukan kestänyt, alunperin piti vain tehdä kansiremppa ja pari pientä ruostevaurion korjausta, mutta lähti lapasesta koko projekti.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Vermokaari on kyllä loistava nimitysPontus kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 20:43Kiitos!Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 11:47 Mainio nimitys tuo "vermo-kaari"
Ja hieno projekti! Kunnossa oleva W123 on sykähdyttävä näky.
No joo on tämä projekti hiukan kestänyt, alunperin piti vain tehdä kansiremppa ja pari pientä ruostevaurion korjausta, mutta lähti lapasesta koko projekti.![]()

Kiva että näitä "vähän" lapasesta karanneita pikkuprojekteja on muillakin. Mulla kohta 14 vuotta yhteistä taivalta ton yhden kanssa mikä ostettiin ajatuksella "pikkufiksit ja jos pari vuotta ajelis"

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
No niin moottorin kasaus alkoi. Saatiin sylinterinkansi kiinni! Ehkä se vielä joskus on taas kasassa. Yksi syy on se miksi tätä tehdään hitaasti on se että saatiin uusi harrastetalli. Ja sinne muutto on alku syksystä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tämä tuli tänään haettua pois myyjältä!Pontus kirjoitti: ↑Ti 16.04.2024 20:05 Tuliko W123 valmistusvuosien aikana automaattivaihteistoihin mitään muutoksia? Jos tuli niin mitä kaikkea muuttui laatikoissa? Tuli nimittäin sovittua kaupat tästä yksilöstä. Käytän tästä tiettyjä osia omaan W123 projektiin. Ja mukaan tulee automaattivaihteisto. Mutta tarkkaa tietoa ei ole että miltä vuodelta kyseinen laatikko on. Tekniikkana on ollut alun perin 200D johon on vaihdettu ensimmäisen omistajan toimesta 1980-luvulla 230E tekniikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3033
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Uskallatko rykäistä lootan öljynvaihdon jälkeen kiinni?
Minä käytin Satakasin automaattilootan Siekkinen seniorilla Maaningalla. Ja hyvä että käytin: olis sillä kuulemma kilsan-pari ajellut..
Minä käytin Satakasin automaattilootan Siekkinen seniorilla Maaningalla. Ja hyvä että käytin: olis sillä kuulemma kilsan-pari ajellut..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Laatikko on takakontissa. Ensimmäiseksi tulee olemaan selvitystyö että onko automaatti aluperin 200D tekniikasta vai ei? Tänään selvisi kun katsoin trafin kautta tietoja että tuo onkin vuosimallia 1980 eikä 1982.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 20:47 Uskallatko rykäistä lootan öljynvaihdon jälkeen kiinni?
Minä käytin Satakasin automaattilootan Siekkinen seniorilla Maaningalla. Ja hyvä että käytin: olis sillä kuulemma kilsan-pari ajellut..
Toisaalta sillä ei ole väliä kun varaosa autoksi tämä tuli. Saan varaosiksi kattoluukun osat ja alustan osia mm takatukivarret, jarrutehostin, ohjaussimpukka. Myös ovet ja takaluukku ovat ehjiä.

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Jos siinä on startin paikka kuljettajan puolella niin loota on todennäköisesti m102:sta. Om615 eli 200D:ssä startti on oikealla puolen (kuten muissakin 123 dieseleissä ja m115 sekä m110 bensakoneissa)
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3033
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Kattoluukku on W123:ssa ihqu; lienee Webasto. Mulla oli aikanaan Keltaisessa Kauhistuksessa manuaalitoiminen kattoluukku ja olihan kiva.Pontus kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 21:15Laatikko on takakontissa. Ensimmäiseksi tulee olemaan selvitystyö että onko automaatti aluperin 200D tekniikasta vai ei? Tänään selvisi kun katsoin trafin kautta tietoja että tuo onkin vuosimallia 1980 eikä 1982.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 20:47 Uskallatko rykäistä lootan öljynvaihdon jälkeen kiinni?
Minä käytin Satakasin automaattilootan Siekkinen seniorilla Maaningalla. Ja hyvä että käytin: olis sillä kuulemma kilsan-pari ajellut..
Toisaalta sillä ei ole väliä kun varaosa autoksi tämä tuli. Saan varaosiksi kattoluukun osat ja alustan osia mm takatukivarret, jarrutehostin, ohjaussimpukka. Myös ovet ja takaluukku ovat ehjiä.![]()
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Kiitos tiedosta!

Joo on alkuperäinen Webaston tekemä luukku. Nuo kaatoluukun osat alkaa ilmeisesti maailmallakin olemaan aika kortilla joten hyvä on olla yksi luukku mekanismeineen varalla.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 21:55Kattoluukku on W123:ssa ihqu; lienee Webasto. Mulla oli aikanaan Keltaisessa Kauhistuksessa manuaalitoiminen kattoluukku ja olihan kiva.Pontus kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 21:15Laatikko on takakontissa. Ensimmäiseksi tulee olemaan selvitystyö että onko automaatti aluperin 200D tekniikasta vai ei? Tänään selvisi kun katsoin trafin kautta tietoja että tuo onkin vuosimallia 1980 eikä 1982.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Su 10.11.2024 20:47 Uskallatko rykäistä lootan öljynvaihdon jälkeen kiinni?
Minä käytin Satakasin automaattilootan Siekkinen seniorilla Maaningalla. Ja hyvä että käytin: olis sillä kuulemma kilsan-pari ajellut..
Toisaalta sillä ei ole väliä kun varaosa autoksi tämä tuli. Saan varaosiksi kattoluukun osat ja alustan osia mm takatukivarret, jarrutehostin, ohjaussimpukka. Myös ovet ja takaluukku ovat ehjiä.![]()
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
Tuli tarkisteltua laatikkoa tarkemmin. Tuollainen varaosa numero löytyi. Veholta kävin kyselemässä asiaa mutta ei sieltä saanut selvyyttä asiaan. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W123 230E, MR projektina
722.122 vaihteisto eli pikaisen googlailun perusteella m102 perästä 

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82