Minkäköhän sortin peräöljyt kuulus laittaa w124 asd perään, tuntuu lämmetessään tiputtelevan vähäsen, varmaan huohotin tukkeessa?
löytyykö motonetistä mitään käypäsiä öljyjä?
tuedätkö löytyykö motoneteistä käypäsiä öljyjä
ootteko miten huohotinta puhistanu?Nozki kirjoitti: ↑La 24.06.2023 10:44 Paitsi että tuo Febi ei ole Mersun hyväksymää öljyä, ei löydy Dealerin linkkaamalta listalta eikä purkissa lue MB Approval, kuten lukisi, jos se olisi Mersun hyväksymää. Tuo purkin merkintä tarkoittaa, että valmistajan mielestä tuo öljy täyttää vaatimukset. Ja voi se täyttääkin, mutta MB ei ole sitä vahvistanut, että näin olisi. Onhan Febi kyllä ihan laatuvalmistaja sinänsä.
Itse olen KL Varaosilta ostanut hyväksyttyä Fuchsin öljyä, se listan eka rivi (Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85). 22,2 euroa per litra.
No perskale,,, Jo nyt on,,, *****u mihinkä enää mitään voi luottaa... Tää oikeasti nostaa tunteet pintaan meinaan yhden täyskunnostetun perän pilasin väärillä öljyillä näin luulen ja että nytkö sit muitakin. Mullahan on kaikki nuo kulkineet joko ASD tai 4 Matic kulkineita. Kax ASD:llä ja kax 4Maticeja. Uudet laakerit jne ei mitään ihan nappikauppaa ole puhumattakaan siitä et shimmaus on oikeasti taiteenlaji nm. 4x yhden perän uusiksi shimmattu ennen kun sain mieleiseksi. Voi ristus en paremmin sano...Nozki kirjoitti: ↑La 24.06.2023 10:44 Paitsi että tuo Febi ei ole Mersun hyväksymää öljyä, ei löydy Dealerin linkkaamalta listalta eikä purkissa lue MB Approval, kuten lukisi, jos se olisi Mersun hyväksymää. Tuo purkin merkintä tarkoittaa, että valmistajan mielestä tuo öljy täyttää vaatimukset. Ja voi se täyttääkin, mutta MB ei ole sitä vahvistanut, että näin olisi. Onhan Febi kyllä ihan laatuvalmistaja sinänsä.
Itse olen KL Varaosilta ostanut hyväksyttyä Fuchsin öljyä, se listan eka rivi (Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85). 22,2 euroa per litra.
Ei oikeastaan kumpaakaan. Valmistajat tuntuvat mieluusti ilmoittavan varsin hämäävästi noita luokitusnumeroita purkkien kyljessä, mutta kun he jättävät siitä pois tekstin ”MB-Approval” niin teknisesti he eivät väitä, että tuote olisi hyväksyttyä. Vaan he itse esittävät, että heidän mielestään se täyttää luokituksen vaatimukset. Alla oleva on lainattu tuolta Mersun Operating Fluids-sivustolta:
Mähän aikoinaan ennen kunnostamista laitoin tätä yhden tuubin ja sillä ei ollu mitään vaikutusta ainakaan siihen murikkaan. Tai no kunnostin varaosamurikan. Tuo on edelleen tallissa. En ole avannu sitä ja kattonu. Siinä on se tyypillinen noin 80 vauhdissa kuuluva ääni. Muissa nopeuksissa on hiljainen jos nyt oikein sen muistan.