tuhoboxit
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ke 05.04.2023 02:17
tuhoboxit
hei menen nyt suoraan asiaan eikös ne tehopoksit laiteta yleensa siihen onko se nyt polttoaine anturi saa nauraaa kun en ymmärrä kovinkaan paljon diisselistä mutta siis jotain railpainettako siinä huijataan ja eikös silloin käy silleen että ahtopaineet nousevat hivenen kuumottas ostaa semmonen poksi kun ei ole vara oikeaan ohjelmointiin....tai täyisi malttaa säästää rahaa niin sitten se olisi ehkä mahdollista..
mutta voisiko joku selittää sen periaatteen millä ja miten ne poksit nostaisivat tehoa jos ne edes sitä tekisivät.
anteeksi kirjoitus tyylini tiedän että pilku ja pisteet puuttuu mutta se johtuu ihan itsestä ja koulunkäynnistäni mitä en itse asiassa käynyt hitsalin toyota celikaa kotona jo 14 vuotiaaana ei koulut kiinnostanut
mutta voisiko joku selittää sen periaatteen millä ja miten ne poksit nostaisivat tehoa jos ne edes sitä tekisivät.
anteeksi kirjoitus tyylini tiedän että pilku ja pisteet puuttuu mutta se johtuu ihan itsestä ja koulunkäynnistäni mitä en itse asiassa käynyt hitsalin toyota celikaa kotona jo 14 vuotiaaana ei koulut kiinnostanut
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ke 05.04.2023 02:17
Re: tuhoboxit
oikeestikko? minkälainen boxi? tai siis merkkinen ja hinta?
Re: tuhoboxit
Suosittelen miettimään vielä, ne boksit kuitenkin maksaa jonkun satasen, sitten se riski että suutin tai jotain muuta hajoaa.
Siinä kohtaa se 4-600€ olikin edullinen hinta.
Halvimmissa bokseissa on sisällä vastuspari, jännitteen jakaja kaiketi kotimaisella. Voltage divider lontooksi.
Saa kahden vastuksen kanssa tehtyä tai potikan.
Arvokkaammissa malleissa muutakin erotiikkaa sisällä, mutta toiminta on sama, kerrotaan ohjaimelle että paine alempana kuin pitäisi ja sitä kompensoidaan korkeammalle.
Lisää polttoainetta on lisää pakokaasua ja lisää vähän ahtopainetta kun ecun laskenta menee pieleen.
Siitä sitten on seurauksena että väännön laskenta automaatille ei mene oikein, eikä kulutus laskenta tai mikään muukaan.
Liikaa polttoaineetta, liikaa pakokaasun lämpöä ja nokea yms.
Katti tukossa tai sulanut, laatikko luistaa yms muita kivoja juttuja.
Siinä kohtaa se 4-600€ olikin edullinen hinta.
Halvimmissa bokseissa on sisällä vastuspari, jännitteen jakaja kaiketi kotimaisella. Voltage divider lontooksi.
Saa kahden vastuksen kanssa tehtyä tai potikan.
Arvokkaammissa malleissa muutakin erotiikkaa sisällä, mutta toiminta on sama, kerrotaan ohjaimelle että paine alempana kuin pitäisi ja sitä kompensoidaan korkeammalle.
Lisää polttoainetta on lisää pakokaasua ja lisää vähän ahtopainetta kun ecun laskenta menee pieleen.
Siitä sitten on seurauksena että väännön laskenta automaatille ei mene oikein, eikä kulutus laskenta tai mikään muukaan.
Liikaa polttoaineetta, liikaa pakokaasun lämpöä ja nokea yms.
Katti tukossa tai sulanut, laatikko luistaa yms muita kivoja juttuja.
Re: tuhoboxit
En minä merkkiä osaa sanoa mitä on nähty. Korjaamolla kun olin töissä niin joissain asiakkaiden autoissa oli.
Yhden 270cdi:n muistan erityisesti kun se kävi säännöllisesti huollossa ja tarvittaessa korjattavana, siinä oli vuosikaudet joku tehoboksi paikallaan. EI siitä mitään ongelmia seurannut tuossa yksittäisessä tapauksessa, kerran halkesi ahtoletku mutta niitä halkeilee toki muutenkin.
Yhden 270cdi:n muistan erityisesti kun se kävi säännöllisesti huollossa ja tarvittaessa korjattavana, siinä oli vuosikaudet joku tehoboksi paikallaan. EI siitä mitään ongelmia seurannut tuossa yksittäisessä tapauksessa, kerran halkesi ahtoletku mutta niitä halkeilee toki muutenkin.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tuhoboxit
Kyllä niitä näkee cdi koneiden railpainen anturin johdossaSprinter99 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 15:43Tais olla vitsi?
Sähköohjatus jakaja- ja rivipumpuis nuo toimii, jos ei evryä rakenna, mutta eikai noita kukaan laita Cdi moottoriin![]()
vaikapa jotain tuolaisia,
https://www.tuning-fanatics.de/ersatzte ... 5912_10271
mutta vaikka tulla tavalla toteuttu kuinka olisi mikä hyvänsä racing tingeli tageli
tunig super hyper
digitalinen 10eri tehovaihtoa ehtoa ja myyjän super hyper tunig racing
niin kauas jää saatavilla oleva hyöty verratuna
oikeasta ohjelmasta
kyllä se railpaineen nosto veto parantaa mutta kuten mainttu
usein tulee ei toivotuja oireita ja se kun vaikutta vaan siihen yhteen asiaan eli polttoaineen paineesen systeemi kun huomaa että ahto pyrkii nousemaan niin vähentää sitä
sitten on myös olemassa hiukan kehtyneempä boxseja missä menee johdot ym kuten alkujaan autossa sillä erolla että kaikki anturien, säätimien, suutimien johdot lisäboxsin kautta
tosin semmoinen maksaakin sitten jo monin verroin kunoliseen ohjelmaan verrattuna
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tuhoboxit
Merkillä väliä jos nostaa railipainetta veto paranee mutta...madmax1973 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 11:06 oikeestikko? minkälainen boxi? tai siis merkkinen ja hinta?
siitä tule helposti niitä ei toivottuja juttuja mitkä ei johdu sen boxsin merkistä vaan siitä mitä se tekee
hinnat vaihtelee joistakin kympeistä useimppin satasiin riipuen mikä tarra on boxsin kyljessä
ja kuinka monta racing, tunig, super, hypera sana on myyvän firman nimessä
vaikutus on kaikkisa sama anturilta ecun menvää singnali jännitettä vääristetään enemän tai vähemmän
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ke 05.04.2023 02:17
Re: tuhoboxit
https://www.ebay.com/itm/123719518643?
... 50-hp.html
mikä siinä rasittuu eniten? ilmaa ei tule sen enempää polttoainettako tulee?
käykö kone kuumempana? auttaisiko katalysaattorin tyhjennys?
ja ehkä kiinan coolerin laitto...hmm...
autoni on w211 vm.2002 150hp versio om646
tässä muutama esimerkki pokseista
mikä siinä rasittuu eniten? ilmaa ei tule sen enempää polttoainettako tulee?
käykö kone kuumempana? auttaisiko katalysaattorin tyhjennys?
ja ehkä kiinan coolerin laitto...hmm...
autoni on w211 vm.2002 150hp versio om646
tässä muutama esimerkki pokseista
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: tuhoboxit
Anna olla vakiona, ehtii ihan yhtä hyvin. Näillä vaan koijataan apinaa ja ainoa hyöty on myyjän rahapussissa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: tuhoboxit
Miksi olisi vitsi ?Sprinter99 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 15:43Tais olla vitsi?
Sähköohjatus jakaja- ja rivipumpuis nuo toimii, jos ei evryä rakenna, mutta eikai noita kukaan laita Cdi moottoriin![]()
Kyllä niistä muutamasta autosta missä moinen on ollut on perstuntumalla huomannut että menohalut on paljon paremmat kuin vakiolla.
Sen verran jotkut laittaneet että itsekin päässyt testaamaan joskus vuosia sitten, toki en ole kenellekään suositellut.
OM651 varmaan leikkaisi kiinni samana päivänä laakreistaan jos sellaiseen tehoboksin laittaisi, mutta nuo vanhemmat kai voisi kestää paremmin ?
wiimax.fi
Re: tuhoboxit
Kröhöm, ja öhöm! Mitteenkä lisääntynyt teho tuhoboksilla tai ohjelmoituna eroaa laakereiden leikkaamisesta? Eikös noissa oo sputterilaakereita mitkä kestää (melkein mitä vaan) !? Vai olenko ymmärtänyt väärin!? Terv: nimim. 996 hp/1586 cc /4 bar bensakone märssun sputterilaakereilla!dealer kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 17:34Miksi olisi vitsi ?Sprinter99 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 15:43Tais olla vitsi?
Sähköohjatus jakaja- ja rivipumpuis nuo toimii, jos ei evryä rakenna, mutta eikai noita kukaan laita Cdi moottoriin![]()
Kyllä niistä muutamasta autosta missä moinen on ollut on perstuntumalla huomannut että menohalut on paljon paremmat kuin vakiolla.
Sen verran jotkut laittaneet että itsekin päässyt testaamaan joskus vuosia sitten, toki en ole kenellekään suositellut.
OM651 varmaan leikkaisi kiinni samana päivänä laakreistaan jos sellaiseen tehoboksin laittaisi, mutta nuo vanhemmat kai voisi kestää paremmin ?


Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: tuhoboxit
No siis sehän on yleensäkin ottaen vain pahansuopaisten keksimää perätöntä juorua, että OM651 voisi miltään osin olla heikompi kuin mikään edeltäjänsä, pahimmat vääristelijät väittävät nähneensä jumissa olleitakin sellaisia, mutta jossain muualla sellaiseen täytyy syy olla kuin moottorissa.
Ajoihan Erkkikin melkein 400tkm sellaisella, eikä moottori hajonnut kertaakaan, mikä todistaa edellisen
Ajoihan Erkkikin melkein 400tkm sellaisella, eikä moottori hajonnut kertaakaan, mikä todistaa edellisen

wiimax.fi
Re: tuhoboxit
Pahansuopaisista jutuista en tiedä, mutta nyt oli kai kyse laakereista? Muihin juttuihin en ota kantaa! 

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: tuhoboxit
Ne on ne om651 nimenomaiset kampiakselin liukuLAAKERIT jotka hajoavat siellä huonolla käytöllä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: tuhoboxit
.
Moottorinohjaimelta saadaan huijattua lisäsyöttöä periaatteessa kolmea paluusignaalin jännitettä muuntamalla haluttuun suuntaan.
Toimintaperiaate näissä on kaikissa sama, paluujännitetietoa pienennetään vastuksella.
Pienentynyt paluujännite antaa moottorinohjaimelle vääristyneen tiedon siitä, ettei ko anturilla ohjattava asia olekkaan noussut oikealle tasolle.
Vastuksen suuruudesta riippuu sitten se, minkä verran tieto vääristyy ja minkä verran ohjain korjaa syöttömäärää saadakseen vääristyneen tiedon nousemaan haluttuun haarukkaan.
Yksi
Polttoaineen lämpötieto.
Kuumasta polttoaineesta vapautuu vähemmän energiaa, jolloin polttoaineen lämpötietoa vääristämällä on mahdollista saada lisäsyöttöä
Kaksi
Railpainetieto.
Moottorin ohjain näkee paineen "liian pienenä", joten kun painetta korjataan, saadaan lisää polttoainettakin.
Kolme
Suuttimen aukioloaika.
Vääristämällä aukiolotietoa saadaan ohjain ruiskuttamaan pidemmän aikaa.
Moottorinohjaimelta saadaan huijattua lisäsyöttöä periaatteessa kolmea paluusignaalin jännitettä muuntamalla haluttuun suuntaan.
Toimintaperiaate näissä on kaikissa sama, paluujännitetietoa pienennetään vastuksella.
Pienentynyt paluujännite antaa moottorinohjaimelle vääristyneen tiedon siitä, ettei ko anturilla ohjattava asia olekkaan noussut oikealle tasolle.
Vastuksen suuruudesta riippuu sitten se, minkä verran tieto vääristyy ja minkä verran ohjain korjaa syöttömäärää saadakseen vääristyneen tiedon nousemaan haluttuun haarukkaan.
Yksi
Polttoaineen lämpötieto.
Kuumasta polttoaineesta vapautuu vähemmän energiaa, jolloin polttoaineen lämpötietoa vääristämällä on mahdollista saada lisäsyöttöä
Kaksi
Railpainetieto.
Moottorin ohjain näkee paineen "liian pienenä", joten kun painetta korjataan, saadaan lisää polttoainettakin.
Kolme
Suuttimen aukioloaika.
Vääristämällä aukiolotietoa saadaan ohjain ruiskuttamaan pidemmän aikaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ke 05.04.2023 02:17
Re: tuhoboxit
kiitos tuikku yksinkertaisesti mutta selvästi kerroit juuri mitä halusin tietää...
taidan ajella vakiolla onhan siinäkin jo 150€ ja rueta säästämään possuun rahaa oikeaan ohjelmointiin
taidan ajella vakiolla onhan siinäkin jo 150€ ja rueta säästämään possuun rahaa oikeaan ohjelmointiin
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tuhoboxit
Ja siihen ei vaikutta se miten tehoa on lisätty boxsila, ohjelmalla vai onko lisäty ollenkaan
vaan se huono käyttö(toisinaan myös huono tuuri ja 651 koneen kohdalla myös voitelu tai siis sen puutte tehtaan toimesta )
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tuhoboxit
Jep p ainetta tulee ja kun ilmaa ei tule tulee nokea/savuamadmax1973 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 17:15 https://www.ebay.com/itm/123719518643? ... 50-hp.html
mikä siinä rasittuu eniten? ilmaa ei tule sen enempää polttoainettako tulee?
käykö kone kuumempana? auttaisiko katalysaattorin tyhjennys?
ja ehkä kiinan coolerin laitto...hmm...
autoni on w211 vm.2002 150hp versio om646
tässä muutama esimerkki pokseista
(JA SAVU EI OLEVOIMAA vaan hukattua ) joka sotkee/tukki paikata ja pikku hiljaa
kaasun poisto tukeuutu mistä sitten seuraa vaikka mitä lämpöjen nosua pakovastusta yma ei toivottu,
myös sitä polttoaineet siirtävä/ruiskutavat osat/sen päainetta säätävät kärsii liiasta paineesta
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tuhoboxit
Jep kyllä nuo mersun laakerit kyllä kestää kun mitotus ja voitelumpower kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 18:00Kröhöm, ja öhöm! Mitteenkä lisääntynyt teho tuhoboksilla tai ohjelmoituna eroaa laakereiden leikkaamisesta? Eikös noissa oo sputterilaakereita mitkä kestää (melkein mitä vaan) !? Vai olenko ymmärtänyt väärin!? Terv: nimim. 996 hp/1586 cc /4 bar bensakone märssun sputterilaakereilla!dealer kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 17:34Miksi olisi vitsi ?Sprinter99 kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 15:43Tais olla vitsi?
Sähköohjatus jakaja- ja rivipumpuis nuo toimii, jos ei evryä rakenna, mutta eikai noita kukaan laita Cdi moottoriin![]()
Kyllä niistä muutamasta autosta missä moinen on ollut on perstuntumalla huomannut että menohalut on paljon paremmat kuin vakiolla.
Sen verran jotkut laittaneet että itsekin päässyt testaamaan joskus vuosia sitten, toki en ole kenellekään suositellut.
OM651 varmaan leikkaisi kiinni samana päivänä laakreistaan jos sellaiseen tehoboksin laittaisi, mutta nuo vanhemmat kai voisi kestää paremmin ?On noi sputterit vaan niiiiiin hyvii , mittään laakeririmetallin väsymistä ei tapahtunut kuten normi Glyco lyijypronssilaakereissa!
![]()
on kohdillan samoin kampi kulama, 651 kohdalla josaikin noissa toivomisen varaa
nopeesti se laite kyllä rykäisi 1/4 mailia
nopeimasta päästä suomessa siihen aikaan

kuten viime vuosituhanella meni se edltänytykin hyvin
kovin montaa ei silloin ollut mitkä olisi samoja kulkenut
Mökkillä
'
'
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: tuhoboxit
https://www.tuning-empire.com/brabus-pe ... s-212.html
ainakin hinnalla pilattuja.
ainakin hinnalla pilattuja.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: tuhoboxit
Ei oo rumilus!

Ideana siis oli pintapaineen pieneneminen pinta-alayksikköä kohden kun leveempi. Vaan niin oli niissäkin laakerimetallin väsymistä. Ilmenee sellaisena pienenä pintakerroksen hilseilynä. Mitään katastfofia ei niillä kuitenkaan käynyt. Mutta Mersun Glyco sputterilaakereihin vaihtaessani aina koneen aukiottaessa laakerit kuin uudet!
En tiedä mikä Mersun tai muidenkaan moottoreiden laakereita sitten hajottaa? Mutta sputterilaakereiden kyseessä ollessa ei
ainakaan laakerimetallin kestävyys! Huono voitelu ja huonot harvakseen vaihdetut öljyt tai suunnitteluvika nyt tulee mulla ekana mieleen! Semmoisia mietteitä sitten , juu!

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: tuhoboxit
Utelias kun olen, kyselen vielä, onko kyse kiertokangen laakereista vai kampiakselin runkolaakereista? Ja millä tavalla hajoo, kulumallako?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014